Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Nanotechnologia (S1)
specjalność: Polimerowe bio- i nanomateriały
Sylabus przedmiotu Informatyka:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Nanotechnologia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Informatyka | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Fizykochemii Nanomateriałów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ryszard Kaleńczuk <Ryszard.Kalenczuk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Matematyka |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studenta z podstawami programowania |
C-2 | Zdobycie umiejętności zastosowanie programowania do rozwiązytania problemów nanotechnologii. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Podstawy programowania. Tworzenie schematów obliczeń. Sformalizowany i niesformalizowany zapis algorytmów. Podstawy programowania z zastosowaniem wybranego języka programowania. Definicja zmiennych i stałych. Instrukcje tworzenia pętli. Budowa wyrażeń boolowskich. Wprowadzanie i wyprowadzanie danych. | 7 |
T-P-2 | Zastosowanie programowania do problemów nanotechnologii. Rozwiązywanie równań stanu o skomplikowanej postaci. Całkowanie przebiegów doświadczalnych z wyjścia aparatury badawczej. Rozwiązywanie równań modelujących procesy nanotechnologiczne (równania różniczkowe zwyczajne i równania różniczkowe cząstkowe). | 8 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Podstawy programowania. Tworzenie schematów obliczeń. Sformalizowany i niesformalizowany zapis algorytmów. | 3 |
T-W-2 | Podstawy programowania z zastosowaniem wybranego języka programowania. Definicja zmiennych i stałych. Instrukcje tworzenia pętli. Budowa wyrażeń boolowskich. Wprowadzanie i wyprowadzanie danych. | 4 |
T-W-3 | Zastosowanie programowania do problemów nanotechnologii. Rozwiązywanie równań stanu o skomplikowanej postaci. | 4 |
T-W-4 | Całkowanie przebiegów doświadczalnych z wyjścia aparatury badawczej. Rozwiązywanie równań modelujących procesy technologiczne (równania różniczkowe zwyczajne i równania różniczkowe cząstkowe). | 4 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-P-2 | studiowanie literatury przedmiotu | 30 |
A-P-3 | samodzielne przygotowywanie projektów | 15 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 15 |
A-W-2 | Czytanie literatury | 5 |
A-W-3 | Przygotowanie do kolokwium | 10 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład wspomagany prezentacją multimedialną |
M-2 | Ćwiczenia laboratorujne przy komputerach |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: kontrola postepów realizowanych zadań |
S-2 | Ocena formująca: Sprawdzian pisemny |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena jakości oraz kompletności wykonanych zadań |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Nano_1A_B05_W01 ma wiedze w zakresie informatyki potrzebna do rozwiazywania prostych zadan zwiazanych z nanotechynologią | Nano_1A_W06 | — | — | C-1 | T-W-3, T-W-4, T-W-2, T-W-1 | M-1 | S-2 |
Nano_1A_B05_W02 zna techniki i narzędzie informatyczne do projektowania, modelowania i symulacji urządzeń i zjawisk związanych z nanotechnologią | Nano_1A_W11 | — | — | C-2 | T-P-1, T-P-2 | M-1, M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Nano_1A_B05_U01 Student potrafi posługiwać się typowymi narzędziami informatycznymi do projektowania, modelowania i symulacji komputerowych wybranych zagadnień z zakresu nanotechnologii. | Nano_1A_U07 | — | — | C-2 | T-P-1, T-P-2 | M-2 | S-1, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Nano_1A_B05_K01 potrafi przekazać informacje w środkach masowego przekazu | Nano_1A_K07 | — | — | — | T-W-3, T-P-2 | — | — |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Nano_1A_B05_W01 ma wiedze w zakresie informatyki potrzebna do rozwiazywania prostych zadan zwiazanych z nanotechynologią | 2,0 | |
3,0 | rozumie do czego mozna wykorzystac programy komputerowe | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Nano_1A_B05_W02 zna techniki i narzędzie informatyczne do projektowania, modelowania i symulacji urządzeń i zjawisk związanych z nanotechnologią | 2,0 | |
3,0 | Student zna techniki i narzędzi inforamatyczne służace do projektowania wspomaganego komputerowo. Wiedza studneta na temat omawianych zagadnien jest na poziomie 60%. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Nano_1A_B05_U01 Student potrafi posługiwać się typowymi narzędziami informatycznymi do projektowania, modelowania i symulacji komputerowych wybranych zagadnień z zakresu nanotechnologii. | 2,0 | |
3,0 | Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 60 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Nano_1A_B05_K01 potrafi przekazać informacje w środkach masowego przekazu | 2,0 | |
3,0 | Kompetencje na poziomie 60 % możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Ryszard J. Kaleńczuk, Podstawy Informatyki dla Chemików Technologów, Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Szczecińskiej, Szczecin, 1993