Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Chemical Engineering (S1)
Sylabus przedmiotu Research Project in Chemical Engineering:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Chemical Engineering | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Research Project in Chemical Engineering | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jolanta Szoplik <Jolanta.Szoplik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Bogdan Ambrożek <Bogdan.Ambrozek@zut.edu.pl>, Magdalena Cudak <Magdalena.Cudak@zut.edu.pl>, Dorota Downarowicz <Dorota.Downarowicz@zut.edu.pl>, Elżbieta Gabruś <Elzbieta.Gabrus@zut.edu.pl>, Zdzisław Jaworski <Zdzislaw.Jaworski@zut.edu.pl>, Joanna Karcz <Joanna.Karcz@zut.edu.pl>, Anna Kiełbus-Rąpała <Anna.Kielbus-Rapala@zut.edu.pl>, Marian Kordas <Marian.Kordas@zut.edu.pl>, Marta Major-Godlewska <Marta.Major@zut.edu.pl>, Paulina Pianko-Oprych <Paulina.Pianko@zut.edu.pl>, Rafał Rakoczy <Rafal.Rakoczy@zut.edu.pl>, Jolanta Szoplik <Jolanta.Szoplik@zut.edu.pl>, Konrad Witkiewicz <Konrad.Witkiewicz@zut.edu.pl>, Barbara Zakrzewska <Barbara.Zakrzewska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 15,0 | ECTS (formy) | 15,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | 12 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Passing subjects from semester I-VII |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Education of a graduate with basic knowledge and skills in the field of chemical and process engineering, which he can apply to solve engineering tasks. |
C-2 | Preparing a graduate who has the ability to use professional literature, collect, process and provide written and oral information. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
T-PD-1 | Presentation of recommendations regarding the layout of the content of engineering diploma theses. | 0 |
T-PD-2 | Gathering and analyzing by the student the literature containing the current state of knowledge about the subject of the work. | 0 |
T-PD-3 | Formulating the basic point of the diploma thesis by the student and indicating the issues that should be solved in diploma thesis. | 0 |
T-PD-4 | Depending on the specificity of the work, the student performs a measurement / design or computational part of the work. | 0 |
T-PD-5 | The student's analysis of the results of the work received. Student's final conclusions. | 0 |
T-PD-6 | The student's performance of the graphic design of the diploma thesis, a summary of the tables and other annexes to the diploma thesis. | 0 |
T-PD-7 | Editing the engineering thesis by the student. | 0 |
T-PD-8 | Preparation for the diploma exam. | 0 |
0 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
A-PD-1 | Collecting and analyzing literature that is the subject of diploma thesis. | 60 |
A-PD-2 | Performing measurements / design or calculations. | 150 |
A-PD-3 | Carrying out the analysis of the received work results. | 90 |
A-PD-4 | Editing the diploma thesis. | 100 |
A-PD-5 | Consultation of work results with the promoter | 30 |
A-PD-6 | Preparation for the diploma exam. | 20 |
450 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Student's independent work |
M-2 | Consultations with the thesis supervisor |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Credit based on two positive reviews |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ChEn_1A_D02a_W01 Student is able to explain key operations and processes in the field of process engineering | ChEn_1A_W07, ChEn_1A_W08 | — | — | C-1 | T-PD-3, T-PD-4, T-PD-5 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ChEn_1A_D02a_U01 Student can acquire and critically evaluate information from literature, databases and other sources. | ChEn_1A_U01, ChEn_1A_U02, ChEn_1A_U03, ChEn_1A_U04, ChEn_1A_U05, ChEn_1A_U06, ChEn_1A_U07, ChEn_1A_U14, ChEn_1A_U17 | — | — | C-2 | T-PD-2, T-PD-7 | M-1, M-2 | S-1 |
ChEn_1A_D02a_U02 The student can verify the concepts of engineering solutions. | ChEn_1A_U01, ChEn_1A_U02, ChEn_1A_U03, ChEn_1A_U04, ChEn_1A_U05, ChEn_1A_U06, ChEn_1A_U07, ChEn_1A_U14, ChEn_1A_U17 | — | — | C-1 | T-PD-3, T-PD-5 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ChEn_1A_D02a_K01 Student understands the need for continuous education and professional development | ChEn_1A_K01, ChEn_1A_K03, ChEn_1A_K04, ChEn_1A_K05, ChEn_1A_K06, ChEn_1A_K07 | — | — | C-1, C-2 | T-PD-7, T-PD-8 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChEn_1A_D02a_W01 Student is able to explain key operations and processes in the field of process engineering | 2,0 | |
3,0 | Student is able to explain key operations and processes in the field of chemical engineering specialization at a basic level. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChEn_1A_D02a_U01 Student can acquire and critically evaluate information from literature, databases and other sources. | 2,0 | |
3,0 | Student can acquire information from the literature at a basic level. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ChEn_1A_D02a_U02 The student can verify the concepts of engineering solutions. | 2,0 | |
3,0 | Student is able to verify the concepts of engineering solutions in the field of chemical engineering specialization at the basic level. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChEn_1A_D02a_K01 Student understands the need for continuous education and professional development | 2,0 | |
3,0 | Student understands the need for continuous vocational education and training in a basic level. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Warren L. McCabe, Julian C. Smith, Peter Harriott, Unit Operations of Chemical Engineering, Mc Graw-Hill, New York, ISBN-13: 9780071247108