Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Technologia żywności i żywienie człowieka (S2)
Sylabus przedmiotu Certyfikacja w produkcji rybackiej i przetwórstwie rybnym:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technologia żywności i żywienie człowieka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Certyfikacja w produkcji rybackiej i przetwórstwie rybnym | ||
Specjalność | technologia rybna | ||
Jednostka prowadząca | Zakład Akwakultury | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jacek Sadowski <Jacek.Sadowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Marcin Biernaczyk <Marcin.Biernaczyk@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 11 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość podstawowych zagadnień związanych z funkcjonowaniem rynku produktów rybnych. Znajomość podstawowych zagadnień związanych z certyfikacją. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z obowiązującymi regulacjami, formami i zasadami prowadzenia certyfikacji produktów pochodzących z rybołóstwa i akwakultury. |
C-2 | Zapoznanie studentów z zasadami prowadzenia dokumentacji niezbędnej dla uzyskania certyfikacji. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | praktyczne przygotowanie wybranych elementów wniosków o certyfikacje produktu | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Przegląd systemów certyfikacji funkcjonujących w Polsce i na świecie. | 3 |
T-W-2 | Cele tworzenia systemów certyfikacji. | 2 |
T-W-3 | Uwarunkowania prawne regulujące proces certyfikacji. | 2 |
T-W-4 | Najważniejsze instytucje certyfikujące. | 2 |
T-W-5 | Wpływ systemów certyfikacji na zrównoważone zarządzanie zasobami ryb. | 2 |
T-W-6 | Proces uzyskiwania certyfikatu MSC. | 4 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-L-2 | przygotowanie dokumentacji w ramach pracy własnej | 15 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 15 |
A-W-2 | Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu. | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny z zastosowaniem prezentacji multimedialnych. |
M-2 | Wykład konwersatoryjny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena osiągnięć studenta przez zadawanie pytań w formie pisemnej lub ustnej na początku oraz w trakcie zajęć. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Analiza i ocena przygotowanych przez studenta prezntacji lub opracowania nt. zasad prowadzenia procesu certyfikacji. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TZZ_2A_D5tr_W01 Student orientuje się w zagadnieniach dotyczących wyboru formy i zasad prowadzenia certyfikacji produktów rybnych. | TZZ_2A_W03, TZZ_2A_W06 | — | — | C-2, C-1 | T-W-4, T-W-2, T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-W-3 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TZZ_2A_D5tr_U01 Student potrafi określić warunki wyboru oraz dobrać zakres i metody prowadzenia certyfikacji produktów rybnych. | TZZ_2A_U01, TZZ_2A_U03 | — | — | C-1 | T-W-4, T-W-2, T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-W-3 | M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TZZ_2A_D5tr_K01 ma świadomość potrzeby i celowości wprowadzania systemów certyfikujących produkty rybołówstwa | TZZ_2A_K01 | — | — | C-2, C-1 | T-W-4, T-W-2, T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-W-3 | M-2, M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TZZ_2A_D5tr_W01 Student orientuje się w zagadnieniach dotyczących wyboru formy i zasad prowadzenia certyfikacji produktów rybnych. | 2,0 | Student nie zna dostępnych systemów certyfikacji. |
3,0 | Student zna podstawowe systemy certyfikacji. | |
3,5 | Student zna podstawowe systemy certyfikacji oraz wdrażające je instytucje. | |
4,0 | Student zna podstawowe systemy certyfikacji oraz wdrażające je instytucje. Wie, jakie są korzyści i utrudnienia związane z przystąpieniem do certyfikowania produktów. | |
4,5 | Student zna podstawowe systemy certyfikacji oraz wdrażające je instytucje. Wie, jakie są korzyści i utrudnienia związane z przystąpieniem do certyfikowania produktów. Zna niezbędną dokumentację wymaganą w trakcie certyfikowania produktów rybnych. | |
5,0 | Student zna podstawowe systemy certyfikacji oraz wdrażające je instytucje. Wie, jakie są korzyści i utrudnienia związane z przystąpieniem do certyfikowania produktów. Zna niezbędną dokumentację wymaganą w trakcie certyfikowania produktów rybnych. Zna regulacje prawne dotyczące systemów certyfikowania. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TZZ_2A_D5tr_U01 Student potrafi określić warunki wyboru oraz dobrać zakres i metody prowadzenia certyfikacji produktów rybnych. | 2,0 | Student nie potrafi odszukać odpowiedniego systemu certyfikacji dla konkretnego podmiotu. |
3,0 | Student potrafi odszukać odpowiedni system certyfikacji dla konkretnego podmiotu. | |
3,5 | Student potrafi wybrać najkorzystniejszy system certyfikacji dla poszczególnych podmiotów. | |
4,0 | Student potrafi wybrać najkorzystniejszy system certyfikacji dla poszczególnych podmiotów. Umie wskazać utrudnienia oraz korzyści wynikające z przystąpienia do konkretnego systemu. | |
4,5 | Student potrafi wybrać najkorzystniejszy system certyfikacji dla poszczególnych podmiotów. Umie wskazać utrudnienia oraz korzyści wynikające z przystąpienia do konkretnego systemu. Potrafi wypełnić niezbędną dokumentację wymaganą w trakcie certyfikowania produktów rybnych. | |
5,0 | Student potrafi wybrać najkorzystniejszy system certyfikacji dla poszczególnych podmiotów. Umie wskazać utrudnienia oraz korzyści wynikające z przystąpienia do konkretnego systemu. Potrafi wypełnić niezbędną dokumentację wymaganą w trakcie certyfikowania produktów rybnych. Umie odszukać i zinterpretować dostępne regulacje prawne w procesie certyfikacji. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TZZ_2A_D5tr_K01 ma świadomość potrzeby i celowości wprowadzania systemów certyfikujących produkty rybołówstwa | 2,0 | |
3,0 | ma świadomośc swojej wiedzy i umiejętności, ale nie widzi potrzeby samokształcenia | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- MSC, Principles and Criteria for Sustainable Fishing, MSC, 2011
- MSC, MSC Certification Requirements, MSC, 2011