Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Technologia żywności i żywienie człowieka (N1)
specjalność: technologia żywności pochodzenia wodnego

Sylabus przedmiotu Technologiczne projektowanie zakładów przemysłu spożywczego:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia żywności i żywienie człowieka
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Technologiczne projektowanie zakładów przemysłu spożywczego
Specjalność technologia żywności pochodzenia wodnego
Jednostka prowadząca Zakład Inżynierii Procesowej i Maszynoznawstwa
Nauczyciel odpowiedzialny Jerzy Balejko <Jerzy.Balejko@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Roman Drozdowski <Roman.Drozdowski@zut.edu.pl>, Agnieszka Strzelczak <Agnieszka-Strzelczak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW7 9 2,00,50egzamin
ćwiczenia audytoryjneA7 18 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomośc technologii spożywczych
W-2Wiedza z inżynierii procesowej
W-3Znajomość zasad transportu wewnętrznego.
W-4Znajomośc maszyn i urządzeń przemysłu spożywczego
W-5Znajomośc prawa żywnościowego

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów w sposób kompleksowy z ogólnymi problemami projektowania zakładów przemysłu spożywczego.
C-2Ukształtowanie umiejętności projektowania zakładów a także prognozowania, programowania, projektowania inwestycji, budowy i uruchamiania zakładu.
C-3Przygotowanie studentów do rozwiązywania problemów inżynierskich związanych z technologicznym projektowaniem zakładów przemysłu spożywczego.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Założenia projektowe1
T-A-2Schematy blokowe procesu technologicznego1
T-A-3Bilans materiałowy1
T-A-4Zasady doboru urzadzeń i maszynw stosowanych w zakladach przemysłu spożywczego2
T-A-5Obliczanie powierzchni pomieszczeń produkcyjnych, magazynowych i ekspedycyjnych2
T-A-6Obliczanie powierzchni pomieszczeń socjalnych1
T-A-7Uklad funkcjonalny zakładów przemysłu spożywczego2
T-A-8Projektowanie zapotrzebowania mocy na oświetlenie2
T-A-9Komputerowe wspomaganie procesu projektowania - praca w programie AutoCad6
18
wykłady
T-W-1Wprowadzenie i założenia projektowe1
T-W-2Program produkcji, schematy blokowe procesu technologicznego1
T-W-3Charakterystyka surowca, materiałów pomocniczych, produktów głównych, ubocznych i odpadowych1
T-W-4Bilans materiałowy i energetyczny procesu produkcyjnego1
T-W-5Zasada doboru maszyn i urzadzeń w zakładach przemysłu spożywczego1
T-W-6Szacowanie powierzchni pomieszczeń produkcyjnych i ekspedycyjnych1
T-W-7Projektowanie modelowe rozmieszczenia maszyn i aparatów1
T-W-8Kontrola procesu produkcyjnego1
T-W-9Zagadnienia energetyczne: odbiorniki energii, zapotrzebowanie mocy, wytyczne do projektów instalacji1
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach18
A-A-2przygotowanie do zajęć16
A-A-3konsultacje z prowadzącym5
A-A-4przygotowanie do zaliczenia20
59
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach9
A-W-2studiowanie literatury25
A-W-3przygotowanie do egzaminu25
59

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
M-2Ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Aktywność na ćwiczeniach audytoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczające ćwiczenia audytoryjne
S-3Ocena podsumowująca: Egzamin

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_1A_D22tzpw_W01
Posiada kompleksową wiedzę z zakresu projektowania zakładów przemysłu spożywczego.
TZZ_1A_W08C-1T-W-7, T-W-9, T-W-5, T-W-8, T-W-4, T-W-1, T-W-3, T-W-6, T-A-6, T-A-5, T-A-7, T-A-9, T-A-8, T-A-1, T-A-2, T-A-3M-1, M-2S-2, S-3, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_1A_D22tzpw_U01
Potrafi zaprojektować zakład przemysłu spożywczego a także prognozować, programować, projektować inwestycję, budowę i uruchamianie zakładu.
TZZ_1A_U01, TZZ_1A_U02, TZZ_1A_U03, TZZ_1A_U04, TZZ_1A_U05, TZZ_1A_U06, TZZ_1A_U11, TZZ_1A_U20, TZZ_1A_U27, TZZ_1A_U28, TZZ_1A_U29C-2T-W-7, T-W-9, T-W-5, T-W-8, T-W-4, T-W-1, T-W-3, T-W-6, T-A-6, T-A-5, T-A-7, T-A-9, T-A-8, T-A-1, T-A-2, T-A-3M-1, M-2S-2, S-3, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_1A_D22tzpw_K01
Ma świadomość ryzyka i poczucie odpowiedzialności za rozwiązywanie problemów inżynierskich przy technologicznym projektowaniu zakładów przemysłu spożywczego.
TZZ_1A_K02, TZZ_1A_K03, TZZ_1A_K04, TZZ_1A_K05, TZZ_1A_K06C-3T-W-7, T-W-9, T-W-5, T-W-8, T-W-4, T-W-1, T-W-3, T-W-6, T-A-6, T-A-5, T-A-7, T-A-9, T-A-8, T-A-1, T-A-2, T-A-3M-1, M-2S-2, S-3, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_1A_D22tzpw_W01
Posiada kompleksową wiedzę z zakresu projektowania zakładów przemysłu spożywczego.
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu projektowania zakładów przemysłu spożywczego.
3,0Student posiada zadowalającą wiedzę z zakresu projektowania zakładów przemysłu spożywczego, ale z licznymi błędami.
3,5Student posiada zadowalającą wiedzę z zakresu projektowania zakładów przemysłu spożywczego, ale ze znacznymi niedociągnięciami
4,0Student posiada dobrą wiedzę z zakresu projektowania zakładów przemysłu spożywczego.
4,5Student posiada bardzo dobrą wiedzę z zakresu projektowania zakładów przemysłu spożywczego.
5,0Student posiada znakomitą wiedzę z zakresu projektowania zakładów przemysłu spożywczego.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_1A_D22tzpw_U01
Potrafi zaprojektować zakład przemysłu spożywczego a także prognozować, programować, projektować inwestycję, budowę i uruchamianie zakładu.
2,0Student nie potrafi zaprojektować zakładu przemysłu spożywczego ani prognozować, programować, projektować inwestycję, budowę i uruchamianie zakładu.
3,0Student potrafi zaprojektować zakład przemysłu spożywczego a także prognozować, programować, projektować inwestycję, budowę i uruchamianie zakładu, ale z licznymi błędami.
3,5Student potrafi zaprojektować zakład przemysłu spożywczego a także prognozować, programować, projektować inwestycję, budowę i uruchamianie zakładu, ale ze znacznymi niedociągnięciami.
4,0Student dobrze potrafi zaprojektować zakład przemysłu spożywczego a także prognozować, programować, projektować inwestycję, budowę i uruchamianie zakładu.
4,5Student bardzo dobrze potrafi zaprojektować zakład przemysłu spożywczego a także prognozować, programować, projektować inwestycję, budowę i uruchamianie zakładu.
5,0Student znakomicie potrafi zaprojektować zakład przemysłu spożywczego a także prognozować, programować, projektować inwestycję, budowę i uruchamianie zakładu.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_1A_D22tzpw_K01
Ma świadomość ryzyka i poczucie odpowiedzialności za rozwiązywanie problemów inżynierskich przy technologicznym projektowaniu zakładów przemysłu spożywczego.
2,0Student nie ma świadomości ryzyka i poczucia odpowiedzialności za rozwiązywanie problemów inżynierskich przy technologicznym projektowaniu zakładów przemysłu spożywczego.
3,0Student ma częściową świadomość ryzyka i poczucie odpowiedzialności za rozwiązywanie problemów inżynierskich przy technologicznym projektowaniu zakładów przemysłu spożywczego.
3,5Student ma zadowalającą świadomość ryzyka i poczucie odpowiedzialności za rozwiązywanie problemów inżynierskich przy technologicznym projektowaniu zakładów przemysłu spożywczego.
4,0Student ma świadomość ryzyka i poczucie odpowiedzialności za rozwiązywanie problemów inżynierskich przy technologicznym projektowaniu zakładów przemysłu spożywczego.
4,5Student ma znaczną świadomość ryzyka i poczucie odpowiedzialności za rozwiązywanie problemów inżynierskich przy technologicznym projektowaniu zakładów przemysłu spożywczego.
5,0Student ma pełną świadomość ryzyka i poczucie odpowiedzialności za rozwiązywanie problemów inżynierskich przy technologicznym projektowaniu zakładów przemysłu spożywczego.

Literatura podstawowa

  1. M. Dłużewski, Technologiczne projektowanie zakładów przemysłu spożywczeg., WNT, 1974
  2. M. Dłużewski, Zarys projektowania zakładów przemysłu spożywczego., WNT, 1987
  3. M. Dobrzycki, Wyposażenie techniczne zakładów żywienia zbiorowego., WSiP, 1977
  4. Bilska, Grzesińska, Tomaszewska, projektowanie technologiczne zakładów przemysłu spożywczego, SGGW, Warszawa, 2011

Literatura dodatkowa

  1. Koziorowska B, projektowanie technologiczne zakładów gastronomicznych, SGGW, Warszawa, 1998

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Założenia projektowe1
T-A-2Schematy blokowe procesu technologicznego1
T-A-3Bilans materiałowy1
T-A-4Zasady doboru urzadzeń i maszynw stosowanych w zakladach przemysłu spożywczego2
T-A-5Obliczanie powierzchni pomieszczeń produkcyjnych, magazynowych i ekspedycyjnych2
T-A-6Obliczanie powierzchni pomieszczeń socjalnych1
T-A-7Uklad funkcjonalny zakładów przemysłu spożywczego2
T-A-8Projektowanie zapotrzebowania mocy na oświetlenie2
T-A-9Komputerowe wspomaganie procesu projektowania - praca w programie AutoCad6
18

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie i założenia projektowe1
T-W-2Program produkcji, schematy blokowe procesu technologicznego1
T-W-3Charakterystyka surowca, materiałów pomocniczych, produktów głównych, ubocznych i odpadowych1
T-W-4Bilans materiałowy i energetyczny procesu produkcyjnego1
T-W-5Zasada doboru maszyn i urzadzeń w zakładach przemysłu spożywczego1
T-W-6Szacowanie powierzchni pomieszczeń produkcyjnych i ekspedycyjnych1
T-W-7Projektowanie modelowe rozmieszczenia maszyn i aparatów1
T-W-8Kontrola procesu produkcyjnego1
T-W-9Zagadnienia energetyczne: odbiorniki energii, zapotrzebowanie mocy, wytyczne do projektów instalacji1
9

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach18
A-A-2przygotowanie do zajęć16
A-A-3konsultacje z prowadzącym5
A-A-4przygotowanie do zaliczenia20
59
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach9
A-W-2studiowanie literatury25
A-W-3przygotowanie do egzaminu25
59
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_1A_D22tzpw_W01Posiada kompleksową wiedzę z zakresu projektowania zakładów przemysłu spożywczego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_W08Zna zasady i prawa leżące u podstaw inżynierii procesowej. Posiada znajomość podstawowych pojęć i terminologii niezbędnych w inżynierii przemysłu spożywczego i maszynoznawstwie. Ma podstawową wiedzę związaną z materiałami, rozwiązaniami konstrukcyjnymi maszyn i urządzeń przemysłu spożywczego, projektowaniem, eksploatacją linii technologicznych i procesów w przemyśle spożywczym.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów w sposób kompleksowy z ogólnymi problemami projektowania zakładów przemysłu spożywczego.
Treści programoweT-W-7Projektowanie modelowe rozmieszczenia maszyn i aparatów
T-W-9Zagadnienia energetyczne: odbiorniki energii, zapotrzebowanie mocy, wytyczne do projektów instalacji
T-W-5Zasada doboru maszyn i urzadzeń w zakładach przemysłu spożywczego
T-W-8Kontrola procesu produkcyjnego
T-W-4Bilans materiałowy i energetyczny procesu produkcyjnego
T-W-1Wprowadzenie i założenia projektowe
T-W-3Charakterystyka surowca, materiałów pomocniczych, produktów głównych, ubocznych i odpadowych
T-W-6Szacowanie powierzchni pomieszczeń produkcyjnych i ekspedycyjnych
T-A-6Obliczanie powierzchni pomieszczeń socjalnych
T-A-5Obliczanie powierzchni pomieszczeń produkcyjnych, magazynowych i ekspedycyjnych
T-A-7Uklad funkcjonalny zakładów przemysłu spożywczego
T-A-9Komputerowe wspomaganie procesu projektowania - praca w programie AutoCad
T-A-8Projektowanie zapotrzebowania mocy na oświetlenie
T-A-1Założenia projektowe
T-A-2Schematy blokowe procesu technologicznego
T-A-3Bilans materiałowy
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczające ćwiczenia audytoryjne
S-3Ocena podsumowująca: Egzamin
S-1Ocena formująca: Aktywność na ćwiczeniach audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu projektowania zakładów przemysłu spożywczego.
3,0Student posiada zadowalającą wiedzę z zakresu projektowania zakładów przemysłu spożywczego, ale z licznymi błędami.
3,5Student posiada zadowalającą wiedzę z zakresu projektowania zakładów przemysłu spożywczego, ale ze znacznymi niedociągnięciami
4,0Student posiada dobrą wiedzę z zakresu projektowania zakładów przemysłu spożywczego.
4,5Student posiada bardzo dobrą wiedzę z zakresu projektowania zakładów przemysłu spożywczego.
5,0Student posiada znakomitą wiedzę z zakresu projektowania zakładów przemysłu spożywczego.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_1A_D22tzpw_U01Potrafi zaprojektować zakład przemysłu spożywczego a także prognozować, programować, projektować inwestycję, budowę i uruchamianie zakładu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_U01Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z literatury, baz danych i innych źródeł. Potrafi uzyskane informacje integrować, dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie.
TZZ_1A_U02Potrafi pracować indywidualnie i w zespole, umie oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminów
TZZ_1A_U03Potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego i przygotować tekst zawierający omówienie wyników realizacji tego zadania oraz przedstawić je w formie werbalnej (prezentacji) w języku polskim i obcym.
TZZ_1A_U04Posługuje się językiem obcym w stopniu wystarczającym do porozumiewania się, a także do czytania ze zrozumiem publikacji naukowych, dokumentacji technologicznej, instrukcji obsługi urządzeń (maszyn) oraz podobnych dokumentów.
TZZ_1A_U05Ma umiejętność samokształcenia się m.in. w celu podnoszenia kompetencji zawodowych.
TZZ_1A_U06Posługuje się poprawną nomenklaturą i terminologią chemiczną potrafi dobrać właściwe procedury i metody analityczne, potrafi określić wiarygodność analiz. 1,2,8,
TZZ_1A_U11Posiada podstawowe umiejętności rozwiązywania problemów inżynierskich związanych z projektowaniem, wyposażaniem i eksploatacją linii technologicznych przemysłu spożywczego, potrafi wykorzystać poznane metody komputerowej analizy i oceny problemów technologicznych.
TZZ_1A_U20Potrafi podejmować działania mające na celu rozwiązywanie problemów techniczno-technologicznych w przetwórstwie surowców żywnościowych pochodzenia roślinnego i zwierzęcego. Zna wady i zalety podejmowanych działań.
TZZ_1A_U27Potrafi dobrać maszyny i urządzenia niezbędne do prawidłowego przeprowadzenia procesu technologicznego związanego z przetwórstwem żywności.
TZZ_1A_U28Potrafi zaprojektować linie technologiczne dobierając adekwatne do danego procesu maszyny i urządzenia.
TZZ_1A_U29Posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie problemów zawodowych.
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności projektowania zakładów a także prognozowania, programowania, projektowania inwestycji, budowy i uruchamiania zakładu.
Treści programoweT-W-7Projektowanie modelowe rozmieszczenia maszyn i aparatów
T-W-9Zagadnienia energetyczne: odbiorniki energii, zapotrzebowanie mocy, wytyczne do projektów instalacji
T-W-5Zasada doboru maszyn i urzadzeń w zakładach przemysłu spożywczego
T-W-8Kontrola procesu produkcyjnego
T-W-4Bilans materiałowy i energetyczny procesu produkcyjnego
T-W-1Wprowadzenie i założenia projektowe
T-W-3Charakterystyka surowca, materiałów pomocniczych, produktów głównych, ubocznych i odpadowych
T-W-6Szacowanie powierzchni pomieszczeń produkcyjnych i ekspedycyjnych
T-A-6Obliczanie powierzchni pomieszczeń socjalnych
T-A-5Obliczanie powierzchni pomieszczeń produkcyjnych, magazynowych i ekspedycyjnych
T-A-7Uklad funkcjonalny zakładów przemysłu spożywczego
T-A-9Komputerowe wspomaganie procesu projektowania - praca w programie AutoCad
T-A-8Projektowanie zapotrzebowania mocy na oświetlenie
T-A-1Założenia projektowe
T-A-2Schematy blokowe procesu technologicznego
T-A-3Bilans materiałowy
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczające ćwiczenia audytoryjne
S-3Ocena podsumowująca: Egzamin
S-1Ocena formująca: Aktywność na ćwiczeniach audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi zaprojektować zakładu przemysłu spożywczego ani prognozować, programować, projektować inwestycję, budowę i uruchamianie zakładu.
3,0Student potrafi zaprojektować zakład przemysłu spożywczego a także prognozować, programować, projektować inwestycję, budowę i uruchamianie zakładu, ale z licznymi błędami.
3,5Student potrafi zaprojektować zakład przemysłu spożywczego a także prognozować, programować, projektować inwestycję, budowę i uruchamianie zakładu, ale ze znacznymi niedociągnięciami.
4,0Student dobrze potrafi zaprojektować zakład przemysłu spożywczego a także prognozować, programować, projektować inwestycję, budowę i uruchamianie zakładu.
4,5Student bardzo dobrze potrafi zaprojektować zakład przemysłu spożywczego a także prognozować, programować, projektować inwestycję, budowę i uruchamianie zakładu.
5,0Student znakomicie potrafi zaprojektować zakład przemysłu spożywczego a także prognozować, programować, projektować inwestycję, budowę i uruchamianie zakładu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_1A_D22tzpw_K01Ma świadomość ryzyka i poczucie odpowiedzialności za rozwiązywanie problemów inżynierskich przy technologicznym projektowaniu zakładów przemysłu spożywczego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_K02Ma świadomość ważności zachowań w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej i poszanowania różnorodności poglądów i kultur.
TZZ_1A_K03Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszeniu odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie. Potrafi współdziałać i pracować w grupie oraz określić priorytety służące realizacji określonych zadań.
TZZ_1A_K04Ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego przetwórstwa żywności i żywienia człowieka.
TZZ_1A_K05Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy.
TZZ_1A_K06Ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni a zwłaszcza rozumie potrzebę popularyzacji nabytej wiedzy. Potrafi przyjąć rolę lidera.
Cel przedmiotuC-3Przygotowanie studentów do rozwiązywania problemów inżynierskich związanych z technologicznym projektowaniem zakładów przemysłu spożywczego.
Treści programoweT-W-7Projektowanie modelowe rozmieszczenia maszyn i aparatów
T-W-9Zagadnienia energetyczne: odbiorniki energii, zapotrzebowanie mocy, wytyczne do projektów instalacji
T-W-5Zasada doboru maszyn i urzadzeń w zakładach przemysłu spożywczego
T-W-8Kontrola procesu produkcyjnego
T-W-4Bilans materiałowy i energetyczny procesu produkcyjnego
T-W-1Wprowadzenie i założenia projektowe
T-W-3Charakterystyka surowca, materiałów pomocniczych, produktów głównych, ubocznych i odpadowych
T-W-6Szacowanie powierzchni pomieszczeń produkcyjnych i ekspedycyjnych
T-A-6Obliczanie powierzchni pomieszczeń socjalnych
T-A-5Obliczanie powierzchni pomieszczeń produkcyjnych, magazynowych i ekspedycyjnych
T-A-7Uklad funkcjonalny zakładów przemysłu spożywczego
T-A-9Komputerowe wspomaganie procesu projektowania - praca w programie AutoCad
T-A-8Projektowanie zapotrzebowania mocy na oświetlenie
T-A-1Założenia projektowe
T-A-2Schematy blokowe procesu technologicznego
T-A-3Bilans materiałowy
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczające ćwiczenia audytoryjne
S-3Ocena podsumowująca: Egzamin
S-1Ocena formująca: Aktywność na ćwiczeniach audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości ryzyka i poczucia odpowiedzialności za rozwiązywanie problemów inżynierskich przy technologicznym projektowaniu zakładów przemysłu spożywczego.
3,0Student ma częściową świadomość ryzyka i poczucie odpowiedzialności za rozwiązywanie problemów inżynierskich przy technologicznym projektowaniu zakładów przemysłu spożywczego.
3,5Student ma zadowalającą świadomość ryzyka i poczucie odpowiedzialności za rozwiązywanie problemów inżynierskich przy technologicznym projektowaniu zakładów przemysłu spożywczego.
4,0Student ma świadomość ryzyka i poczucie odpowiedzialności za rozwiązywanie problemów inżynierskich przy technologicznym projektowaniu zakładów przemysłu spożywczego.
4,5Student ma znaczną świadomość ryzyka i poczucie odpowiedzialności za rozwiązywanie problemów inżynierskich przy technologicznym projektowaniu zakładów przemysłu spożywczego.
5,0Student ma pełną świadomość ryzyka i poczucie odpowiedzialności za rozwiązywanie problemów inżynierskich przy technologicznym projektowaniu zakładów przemysłu spożywczego.