Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Mikrobiologia stosowana (S2)
Sylabus przedmiotu Biokorozja:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Mikrobiologia stosowana | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Biokorozja | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Mikrobiologii Stosowanej i Fizjologii Żywienia Człowieka | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Elżbieta Bogusławska-Wąs <Elzbieta.Boguslawska-Was@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Małgorzata Mizielińska <Malgorzata.Mizielinska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 13 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Mikrobiologia ogólna |
W-2 | Mikrobiologia szczegółowa |
W-3 | Mikologia |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z problematyką korozji mikrobiologicznej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Analiza wybranych materiałów po procesie biokorozji - z wykorzystaniem analizy FTIR oraz SEM | 10 |
T-L-2 | Analiza właściwości mechanicznych wybranych materiałów, które uległy biokorozji | 5 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Rodzaje korozji | 3 |
T-W-2 | Mechanizm korozji mikrobiologicznej materiałów | 3 |
T-W-3 | Korozja mikrobilologiczna metali, drewna, materiałów budowalnch | 3 |
T-W-4 | Drobnoustroje niszczące zabytki i archiwalia | 3 |
T-W-5 | Zwalcznie korozji mikrobiologicznej | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-L-2 | Przygotawywanie sprawozdań | 5 |
A-L-3 | Przygotowanie do zalicznia | 10 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Studiowanie piśmiennictwa | 5 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia cześci teoretycznej | 5 |
A-W-4 | Konsultacje z prowadzącym zajęcia | 5 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Cwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena formująca |
S-2 | Ocena formująca: Ocena podsumowująca |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MS_2A_B4_W01 Student posiądzie widzę dotyczącą zjawisk mikrobiologicznej korozji materiałów, metod ich wykrywania i zwalcznia | MS_2A_W04, MS_2A_W05 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-L-1 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MS_2A_B4_U01 W efekcie kształcenia student umieć analizować oraz dobrać właściwe metody oceny zagrożenia korozją | MS_2A_U01, MS_2A_U02 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MS_2A_B4_K01 Student rozumie i ma kompetencje do stosowania nabytej wiedzy | MS_2A_K01 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MS_2A_B4_W01 Student posiądzie widzę dotyczącą zjawisk mikrobiologicznej korozji materiałów, metod ich wykrywania i zwalcznia | 2,0 | |
3,0 | Student ma podstawową więdzę dotyczącą korozji mikrobiologicznej oraz podstawowe umiejętności jej wykrywania i zwalczania | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MS_2A_B4_U01 W efekcie kształcenia student umieć analizować oraz dobrać właściwe metody oceny zagrożenia korozją | 2,0 | |
3,0 | Student zna podstawowe metody wykrywania o oceny korozji mikrobiologicznej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MS_2A_B4_K01 Student rozumie i ma kompetencje do stosowania nabytej wiedzy | 2,0 | |
3,0 | student ma podstawową wiedzę i umiejętność wykorzystania kilku narzędzi badawczych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Strzelczyk A.B., Drobnoustroje i owady niszczące zabytki i ich zwalczanie, Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń, 2004
- Syska B., Katastrofy, awarie i zagrożenia mikrobiologiczne w przemyśle i budownictwie, Wydwanictwo politechniki Łódzkiej, Łódź, 2001