Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Uzdatnianie wody i oczyszczanie ścieków
Sylabus przedmiotu Podstawy projektowania stacji uzdatniania wód i oczyszczalni ścieków. Autocad:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Uzdatnianie wody i oczyszczanie ścieków | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Podstawy projektowania stacji uzdatniania wód i oczyszczalni ścieków. Autocad | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Bioinżynierii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marcin Szneider <Marcin.Szneider@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ukończone studia wyższe |
W-2 | Podstawowa wiedza na temat rysunku technicznego. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabycie umiejętności posługiwania się programem AutoCAD przy projektowaniu i eksploatacji prostych układów stacji uzdatniania i oczyszczalni ścieków. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Zadania do samodzielnego wykonania ściśle zwiazane z zakresem wykładów (tematycznie zbliżone do zadań rozwiązywanych przez prowadzącego ćwiczenia). | 16 |
16 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Najważniejsze cechy przedmiotu. Podstawy tworzenia rysunku. Układy wspórzędnych. Sposoby przeglądania dokumentacji i korzystania z systemu pomocy. Modtfikowanie obiektów i cofanie nieudanych operacji. Narzędzia dorysowania: kreskowanie, linie, napisy, wymiarowanie obiektów. Korzystanie z warstw i bloków. Malarz formatów i menadżer własności. Wstawianie mapy do programu AutoCAD, skalowanie i wprowadzanie do układu współrzednych geodezyjnych. | 8 |
8 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 16 |
A-P-2 | Samodzielne rozwiązywanie zadań | 30 |
A-P-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 28 |
74 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 8 |
A-W-2 | Opanowanie treści wkładowych | 20 |
A-W-3 | Samodzielne studiowanie literatury przedmiotowej | 16 |
44 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Metoda projektów z użyciem komputera i podręcznika |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena okresowej pracy słuchacza. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Podsumowanie osiągnientego efektu uczenia sie. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
UWOS_10A_A05_W01 Słuchacz Studiów Podyplomowych definiuje podstawowe pojęcia programu komputerowego AutoCAD w zastosowaniu do projektowania i eksploatacji stacji uzdatniania i oczyszczalni ściekow. Rozróżnia takie pojęcia jak precyzję i wykonania rysunku w programie AutoCAD. Charakteryzuje etapy procesu projektowania i wykonania danego obiektu. | UWOS_10A_W01 | — | C-1 | T-W-1, T-P-1 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
UWOS_10A_A05_U01 Słuchacz dobiera, nakreśla i objaśnia metodę wykonania poszczególnych elementów obiektu. Wyszukuje i stosuje praktycznie cała gamę narzedzi rysunkowych do wykonania zadania. Rozpoznaje i ocenia błędy występujące w zaprojektowanym obiekcie. Przeprowadza samodzielnie oraz w grupie analizę wykonanego zadania. | UWOS_10A_U02 | — | C-1 | T-W-1, T-P-1 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
UWOS_10A_A05_K01 Słuchacz zdolny jest określić priorytety służące do realizacji określonego przez siebie lub innych zadania projektowego, oraz w sposób zorganizowany wykonuje pracę na swoim stanowisku. Jest kreatywny i zdeterminowany w rozwiązywaniu problemów. Jest zdolny zarówno do zarządzania jak i aktywnego współdziałania z grupą. Potrafi przyjąć krytyczne uwagi i w sposób komunikacyjny predstawić swoje poglądy. | UWOS_10A_K02, UWOS_10A_K04 | — | C-1 | T-W-1, T-P-1 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
UWOS_10A_A05_W01 Słuchacz Studiów Podyplomowych definiuje podstawowe pojęcia programu komputerowego AutoCAD w zastosowaniu do projektowania i eksploatacji stacji uzdatniania i oczyszczalni ściekow. Rozróżnia takie pojęcia jak precyzję i wykonania rysunku w programie AutoCAD. Charakteryzuje etapy procesu projektowania i wykonania danego obiektu. | 2,0 | |
3,0 | Ocena jaką uzyska Słuchacz Studiów Podyplomowych z wykładów jest uzależniona od procentu dobrych odpowiedzi udzielonych w teście, a ćwiczeń od procentu prawidłowo rozwiazanych zadań. W obu przypadkach 95% odpowiada ocenie bardzo dobrej, a 60% ocenie dostatecznej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
UWOS_10A_A05_U01 Słuchacz dobiera, nakreśla i objaśnia metodę wykonania poszczególnych elementów obiektu. Wyszukuje i stosuje praktycznie cała gamę narzedzi rysunkowych do wykonania zadania. Rozpoznaje i ocenia błędy występujące w zaprojektowanym obiekcie. Przeprowadza samodzielnie oraz w grupie analizę wykonanego zadania. | 2,0 | |
3,0 | Ocena jaką uzyska Słuchacz Studiów Podyplomowych z wykładów jest uzależniona od procentu dobrych odpowiedzi udzielonych w teście, a ćwiczeń od procentu prawidłowo rozwiazanych zadań. W obu przypadkach 95% odpowiada ocenie bardzo dobrej, a 60% ocenie dostatecznej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
UWOS_10A_A05_K01 Słuchacz zdolny jest określić priorytety służące do realizacji określonego przez siebie lub innych zadania projektowego, oraz w sposób zorganizowany wykonuje pracę na swoim stanowisku. Jest kreatywny i zdeterminowany w rozwiązywaniu problemów. Jest zdolny zarówno do zarządzania jak i aktywnego współdziałania z grupą. Potrafi przyjąć krytyczne uwagi i w sposób komunikacyjny predstawić swoje poglądy. | 2,0 | |
3,0 | Ocena jaką uzyska Słuchacz Studiów Podyplomowych z wykładów jest uzależniona od procentu dobrych odpowiedzi udzielonych w teście, a ćwiczeń od procentu prawidłowo rozwiazanych zadań. W obu przypadkach 95% odpowiada ocenie bardzo dobrej, a 60% ocenie dostatecznej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Pikoń A., AutoCAD 2009 PL Pierwsze kroki, Helion, Gliwice, 2009, ISBN: 8324624589/83-246-2458-9
- Pikoń A., AutoCAD 2010 PL Pierwsze kroki, Helion, Gliwice, 2010, ISBN:8324626085/83-246-2608-5