Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Rolnictwo (N1)
Sylabus przedmiotu Grafika inżynierska:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Rolnictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Grafika inżynierska | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Odnawialnych Źródeł Energii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Kostencki <Piotr.Kostencki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Adam Koniuszy <Adam.Koniuszy@zut.edu.pl>, Tomasz Stawicki <Tomasz.Stawicki@zut.edu.pl>, Paweł Sędłak <Pawel.Sedlak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | podstawowa wiedza z zakresu geometrii euklidesowej oraz podstawowa umiejętność obsługi komputera |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | poznanie normalizacji dotyczącej wykonywania rysunków technicznych, nabycie umiejetności czytania rysunków technicznych, opanowanie umiejętności odręcznego wykonywania rysunków oraz z zastosowaniem programu komputerowego |
C-2 | poznanie zasad wykonywania rysunków technicznych i zakresu ich zastosowania |
C-3 | nabycie podsawowych umiejetności czytania i wykonywania rysunków technicznych |
C-4 | opanowanie podstawowych umiejetności wykonywania rysunków technicznych z wykorzystaniem programu komputerowego AutoCAD |
C-5 | poszerzenie wyobraźni przestrzennej |
C-6 | wyczulenie na konieczność uaktualniania posiadanej wiedzy z zakresu rysunku technicznego, ze względu na zmiany zachodzące w normalizacji |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | kreślenie konstrukcji geometrycznych | 1 |
T-L-2 | przedstawianie obiektu z zastosowaniem rzutowania prostokątnego - widoki, przekroje | 5 |
T-L-3 | rysunek wykonawczy obiektu | 2 |
T-L-4 | przedstawianie obiektu z zastosowaniem rzutowania aksonometrycznego | 2 |
T-L-5 | wkonywanie rysunków technicznych z wykorzystaniem programu komputerowego AutoCAD | 8 |
18 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | podstawowa normalizacja w rysunku technicznym | 1 |
T-W-2 | rzutowanie prostokątne - widoki, przekroje, rzutowanie aksonometryczne | 2 |
T-W-3 | elementy rysunku budowlanego | 2 |
T-W-4 | zasady wymiarowania w rysunku technicznym | 2 |
T-W-5 | komputerowy zapis konstrukcji | 2 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 18 |
A-L-2 | przygotowanie do ćwiczeń i sporządzanie rysunków przewidzianych do samodzielnego wykonania | 42 |
A-L-3 | konsultacje | 15 |
75 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w wykładach | 9 |
A-W-2 | przygotowanie do wykładów | 5 |
A-W-3 | przygotowanie opracowania z wybranych zagadnień dotyczących normalizacji w rysunku technicznym | 27 |
A-W-4 | konsultacje | 4 |
45 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykłady informacyjne z zastosowaniem technik multimedialnych |
M-2 | wykonywanie przez studentów rysunków według wskazówek nauczyciela |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena opracowań wykonanych samodzielnie przez studentów |
S-2 | Ocena formująca: ocena rysunków wykonanych przez studentów |
S-3 | Ocena formująca: obserwacja postawy studenta na zajęciach |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ROL_1A_A06_W01 poznanie zasad sporządzania rysunków technicznych | ROL_1A_W19 | — | — | C-2, C-6 | T-W-2, T-W-1, T-W-5, T-W-4, T-W-3 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ROL_1A_A06_U01 umiejętność czytania i wykonywania rysunków technicznych | ROL_1A_U09 | — | — | C-4, C-3 | T-W-2, T-W-1, T-W-5, T-W-4, T-W-3, T-L-3, T-L-5, T-L-1, T-L-4, T-L-2 | M-2 | S-2 |
ROL_1A_A06_U02 poszerzenie wyobraźni przestrzennej | ROL_1A_U09 | — | — | C-5 | T-W-2, T-W-5, T-W-4, T-W-3, T-L-3, T-L-5, T-L-4, T-L-2 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ROL_1A_A06_K01 świadomość ciągłych zmian zachodzących w normalizacji dotyczącej rysunku technicznego, a tym samym świadomość konieczności ciągłej weryfikacji posiadanej w tym obszarze wiedzy | ROL_1A_K02, ROL_1A_K03 | — | — | C-6 | T-W-2, T-W-1, T-W-5, T-W-4, T-W-3, T-L-3, T-L-5, T-L-1, T-L-4, T-L-2 | M-1 | S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_1A_A06_W01 poznanie zasad sporządzania rysunków technicznych | 2,0 | |
3,0 | student uczestniczył w wykładach i rozpoznaje zasadnicze elementy normalizacji z zakresu rysunku technicznego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_1A_A06_U01 umiejętność czytania i wykonywania rysunków technicznych | 2,0 | |
3,0 | student uczestniczył w zajęciach, ale oddane prace rysunkowe charakteryzują się wzglednie dużą liczbą błędów merytorycznych i niskim poziomem estetyki | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ROL_1A_A06_U02 poszerzenie wyobraźni przestrzennej | 2,0 | |
3,0 | rysunki studenta charakteryzują się względnie dużą liczbą błędów związanych z odwzorowaniem obiektów przestrzennych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_1A_A06_K01 świadomość ciągłych zmian zachodzących w normalizacji dotyczącej rysunku technicznego, a tym samym świadomość konieczności ciągłej weryfikacji posiadanej w tym obszarze wiedzy | 2,0 | |
3,0 | student ma podstawową świadomość ciągłych zmian zachodzących w normalizacji dotyczącej rysunku technicznego, a tym samym ogólną świadomość konieczności ciągłej weryfikacji posiadanej w tym obszarze wiedzy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Miśniakiewicz Elżbieta, Skowroński Wojciech, Rysunek techniczny budowlany, Arkady, Warszawa, 2011, 2
- Tadeusz Dorzański, Rysunek techniczny maszynowy, WNT, Warszawa, 2010, 24
- AutoCAD Podręcznik użytkownika, https://knowledge.autodesk.com/support/autocad-lt/learn-explore#?sort=score, 2016
Literatura dodatkowa
- www.cad.pl
- Bartosz Czarnecki, Rysunek techniczny i planistyczny, Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania w Białymstoku, Białystok, 2003, 2
- Polski Komitet Normalizacyjny, normy przedmiotowe - między innymi: PN-EN ISO 7519:1999, PN-B-01025:2004, PN-B-01030:2000, PN-ISO 129:1996, PN-B-01029:2000, PN-EN ISO 11091:2001, PN-B-01027:2002, Wydawnictwo Polskiego Komitetu Normalizacyjnego, Warszawa