Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Odnawialne źródła energii (S1)
Sylabus przedmiotu Grafika inżynierska 1:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Odnawialne źródła energii | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Grafika inżynierska 1 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Odnawialnych Źródeł Energii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Kostencki <Piotr.Kostencki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Adam Koniuszy <Adam.Koniuszy@zut.edu.pl>, Tomasz Stawicki <Tomasz.Stawicki@zut.edu.pl>, Paweł Sędłak <Pawel.Sedlak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | podstawowa wiedza z zakresu geometrii |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | poznanie normalizacji dotyczącej wykonywania rysunków technicznych, nabycie umiejetności czytania rysunków technicznych, opanowanie umiejętności odręcznego wykonywania rysunków |
C-2 | poznanie zasad wykonywania rysunków technicznych i zakresu ich zastosowania |
C-3 | nabycie podsawowych umiejetności czytania i wykonywania rysunków technicznych |
C-4 | poszerzenie wyobraźni przestrzennej |
C-5 | wyczulenie na konieczność uaktualniania posiadanej wiedzy z zakresu rysunku technicznego, ze względu na zmiany zachodzące w normalizacji |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | kreślenie konstrukcji geometrycznych | 2 |
T-L-2 | przedstawianie obiektu z zastosowaniem rzutowania prostokątnego - widoki | 6 |
T-L-3 | przedstawianie obiektu z zastosowaniem rzutowania prostokątnego - przekroje | 6 |
T-L-4 | przedstawianie obiektu z zastosowaniem aksonometrii | 2 |
T-L-5 | przykłady zastosowania rysunków w dokumentacji technicznej | 2 |
T-L-6 | przedstawianie i wymiarowanie obiektów - rysunek wykonawczy detalu | 6 |
T-L-7 | wykonywanie rysunku złożeniowego | 6 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | podstawowa normalizacja w rysunku technicznym | 3 |
T-W-2 | rzutowanie prostokątne - widoki, przekroje, kłady | 3 |
T-W-3 | rzutowanie aksonometryczne | 1 |
T-W-4 | elementy rysunku budowlanego | 3 |
T-W-5 | zasady wymiarowania w rysunku technicznym, elementy rysunku technicznego maszynowego | 5 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-L-2 | przygotowanie do ćwiczeń i sporządzanie rysunków przewidzianych do samodzielnego wykonania | 25 |
A-L-3 | konsultacje | 5 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w wykładach | 15 |
A-W-2 | przygotowanie do wykładów | 5 |
A-W-3 | konsultacje | 13 |
A-W-4 | wykonywanie samodzielnego opracowania na temat normalizacji w rysunku technicznym | 15 |
A-W-5 | studiowanie literatury | 12 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykłady informacyjne |
M-2 | wykonywanie przez studentów rysunków według wskazówek nauczyciela |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: ocena opracowania samodzielnie wykonanego przez studenta na temat normalizacji w rysunku technicznym |
S-2 | Ocena formująca: ocena rysunków wykonanych przez studentów |
S-3 | Ocena formująca: obserwacja postawy studenta na zajęciach |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OZE_1A_B04_W01 poznanie zasad sporządzania rysunków technicznych | OZE_1A_W11 | — | — | C-2, C-5 | T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OZE_1A_B04_U01 umiejętność czytania i wykonywania rysunków technicznych | OZE_1A_U11 | — | — | C-3 | T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-L-2, T-L-6, T-L-1, T-L-3, T-L-4, T-L-7, T-L-5 | M-2 | S-2 |
OZE_1A_B04_U02 poszerzenie wyobraźni przestrzennej | OZE_1A_U11 | — | — | C-4 | T-W-3, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-L-2, T-L-6, T-L-3, T-L-4, T-L-7, T-L-5 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OZE_1A_B04_K01 świadomość ciągłych zmian zachodzących w normalizacji dotyczącej rysunku technicznego, a tym samym świadomość konieczności ciągłej weryfikacji posiadanej w tym obszarze wiedzy | OZE_1A_K05 | — | — | C-5 | T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-L-2, T-L-6, T-L-1, T-L-3, T-L-4, T-L-7, T-L-5 | M-1 | S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OZE_1A_B04_W01 poznanie zasad sporządzania rysunków technicznych | 2,0 | |
3,0 | ma podstawową wiedzę dotyczącą normalizacji w rysunku technicznym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OZE_1A_B04_U01 umiejętność czytania i wykonywania rysunków technicznych | 2,0 | |
3,0 | posiada podstawowe umiejętności przydatne do sporządzania i czytania rysunków technicznych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
OZE_1A_B04_U02 poszerzenie wyobraźni przestrzennej | 2,0 | |
3,0 | student posiada podstawową umiejętność przedstawiania na płaszczyźnie obiektów przestrzennych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OZE_1A_B04_K01 świadomość ciągłych zmian zachodzących w normalizacji dotyczącej rysunku technicznego, a tym samym świadomość konieczności ciągłej weryfikacji posiadanej w tym obszarze wiedzy | 2,0 | |
3,0 | student ma podstawową świadomość ciągłych zmian zachodzących w normalizacji dotyczącej rysunku technicznego, a tym samym ogólną świadomość konieczności ciągłej weryfikacji posiadanej w tym obszarze wiedzy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Tadeusz Dorzański, Rysunek techniczny maszynowy, WNT, Warszawa, 2016, 26
- Miśniakiewicz Elżbieta, Skowroński Wojciech, Rysunek techniczny budowlany, Arkady, Warszawa, 2011, 2
- Skupnik Damian, Markiewicz Ryszard, Rysunek techniczny maszynowy i komputerowy zapis konstrukcji, Wydawnictwo Nauka i Technika, Warszawa, 2013
Literatura dodatkowa
- Polski Komitet Normalizacyjny, normy przedmiotowe - między innymi: PN-EN ISO 7519:1999, PN-B-01025:2004, PN-B-01030:2000, PN-ISO 129:1996, PN-B-01029:2000, PN-EN ISO 11091:2001, PN-B-01027:2002, Wydawnictwo Polskiego Komitetu Normalizacyjnego, Warszawa