Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Odnawialne źródła energii (N1)
Sylabus przedmiotu Seminarium inżynierskie:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Odnawialne źródła energii | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium inżynierskie | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Agroinżynierii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Dariusz Błażejczak <Dariusz.Blazejczak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Tomasz Dobek <Tomasz.Dobek@zut.edu.pl>, Jan Jurga <Jan.Jurga@zut.edu.pl>, Adam Koniuszy <Adam.Koniuszy@zut.edu.pl>, Piotr Kostencki <Piotr.Kostencki@zut.edu.pl>, Marek Śnieg <Marek.Snieg@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student posiada podstawowe wiadomości z zakresu nauk przyrodniczych. |
W-2 | Student posiada podstawowe wiadomości z zakresu statystyki i informatyki. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studenta z z budowa i struktura standardowej pracy inżynierskiej. |
C-2 | Zapoznanie z właściwym cytowaniem fachowej literatury przedmiotu, metodami stosowanymi w pracach eksperymentalnych. |
C-3 | Zapoznanie z metodami opracowania uzyskanych wyników badan i ich interpretacja, redagowaniem pracy dyplomowej oraz sposobami prezentacji. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
T-SD-1 | Opracowanie wyników badan (tworzenie tabel i rysunków), interpretacja wyników badan. | 3 |
T-SD-2 | Prezentacja wstepnych wyników badan | 3 |
6 | ||
seminaria dyplomowe | ||
T-SD-1 | Ogólne zasady pisania prac inzynierskich, charakterystyka materiału badawczego, metody badan. | 3 |
T-SD-2 | Dobór literatury wykorzystywanej przy opracowywaniu pracy inzynierskiej, zasady cytowania i zapisu zródłowego. | 3 |
6 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
A-SD-1 | Uczestnictwo w zajęciach (semestr 7) | 6 |
A-SD-2 | Konsultacje dydaktyczne odnosnie zasad opracowania wyników badan. | 12 |
A-SD-3 | Przygotowanie prezentacji własnych wyników badan | 12 |
30 | ||
seminaria dyplomowe | ||
A-SD-1 | Uczestnictwo w zajęciach (semestr 6) | 6 |
A-SD-2 | Konsultacje związane z tematyką seminarium | 9 |
A-SD-3 | Przygotowanie prezentacji własnej studenta | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające - pogadanka, opis, wyjaśnienie |
M-2 | Metody problemowe - dyskusja dydaktyczna |
M-3 | Medody programowe z uzyciem komputera |
M-4 | Metody praktyczne - pokaz |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Praca kontrolna w formie prezentacji multimedialnej |
S-2 | Ocena podsumowująca: Sprawdzenie wykonania pracy inżynierskiej |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OZE_1A_C35_U01 potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł (również w języku obcym) oraz informacje te integrować, interpretować i krytycznie oceniać, a także wyciągać z nich wnioski, ma umiejętność dalszego zawodowego samokształcenia się; posługuje się językiem obcym w stopniu wystarczającym do czytania ze zrozumieniem prostych tekstów ; | OZE_1A_U01, OZE_1A_U04 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-SD-2, T-SD-1, T-SD-2, T-SD-1 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OZE_1A_C35_K01 jest świadomy ograniczenia posiadanej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę dalszego ich pogłębiania oraz ciągłego wyszukiwania aktualnych informacji zawodowych w literaturze fachowej i innych źródłach, również w języku obcym; potrafi pracować samodzielnie, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminu, potrafi samodzielnie myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy; | OZE_1A_K02, OZE_1A_K03 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-SD-2, T-SD-1, T-SD-2, T-SD-1 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OZE_1A_C35_U01 potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł (również w języku obcym) oraz informacje te integrować, interpretować i krytycznie oceniać, a także wyciągać z nich wnioski, ma umiejętność dalszego zawodowego samokształcenia się; posługuje się językiem obcym w stopniu wystarczającym do czytania ze zrozumieniem prostych tekstów ; | 2,0 | |
3,0 | Z pomocą promotora potrafi pozyskiwać informacje, interpretować je oraz wyciagać z nich wnioski | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OZE_1A_C35_K01 jest świadomy ograniczenia posiadanej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę dalszego ich pogłębiania oraz ciągłego wyszukiwania aktualnych informacji zawodowych w literaturze fachowej i innych źródłach, również w języku obcym; potrafi pracować samodzielnie, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminu, potrafi samodzielnie myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy; | 2,0 | |
3,0 | wystarczająco rozumie potrzebę aktualizowania wiedzy, potrafi działać w sposób przedsiębiorczy z pomocą promotora | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Kaszynska A., Jak napisac, przepisac i z sukcesem obronic prace dyplomowa., Wyd. Złote myśli, 2006
- Weglinska N., Jak pisac prace magisterska. Poradnik dla studentów., Oficyna Wydawnicza IMPULS, 2010
Literatura dodatkowa
- Łucki Z., Jak przygotowac prace dyplomowa lub doktorska., TAWPN Universitates, Kraków, 2006