Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Gospodarka przestrzenna (S2)
specjalność: Obszary wrażliwe
Sylabus przedmiotu Język obcy - niemiecki:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Gospodarka przestrzenna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Język obcy - niemiecki | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Anna Maziarz <Anna.Maziarz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Anna Maziarz <Anna.Maziarz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | niemiecki |
Blok obieralny | 1 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego. |
C-2 | Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Słownictwo i teksty specjalistyczne dotyczące następujących zagadnień: Gospodarka przestrzenna: definicja, cele, zadania (Raumplanung und -ordnung: Definition, Ziele, Aufgaben) | 4 |
T-L-2 | Projektowanie i kształtowanie krajobrazu (Landschaftsplanung und -gestaltung) Typy czytania-strategie czytania tekstów fachowych (Lesestile und Lesestrategien) | 4 |
T-L-3 | Socjologia przestrzeni (Raumsoziologie) Strona bierna, formy zastępcze strony biernej (Passiv, alternative Formen zum Passiv) | 4 |
T-L-4 | Alternatywny tryb życia (Alternativer Lebensstil) | 3 |
T-L-5 | Rekreacja w miastach (Urbane Frezeitgestaltung) Spójniki i ich specyficzne użycie w tekstach fachowych (Konjunktionen, spezifische Anwendungen) | 3 |
T-L-6 | Obszary chronione (Schutzgebiete) Zdania względne, przydawka rozszerzona (Relativsätze, erweitertes Attribut) | 6 |
T-L-7 | Wybrane problemy hydrologii (Ausgewählte Probleme der Hydrologie) Zwroty frazeologiczne (Nomen-Verb-Verbindungen) | 3 |
T-L-8 | Prezentacja plus ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadnienia swojego stanowiska. Rozważanie zalet i wad przedstawionych rozwiązań. (Präsentation und ihre Evaluation in Form von Fragen, einer Diskussion und Standpunktbegründung. Erwägung der Vor- und Nachteile in vorgelegten Lösungen.) | 3 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Zajęcia praktyczne | 30 |
A-L-2 | Przygotowanie do zajęć | 45 |
A-L-3 | Udział w konsultacjach | 5 |
A-L-4 | Przygotowanie do egzaminu | 10 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | zajęcia praktyczne |
M-2 | praca w grupach |
M-3 | prezentacja |
M-4 | dyskusja |
M-5 | praca z tekstem |
M-6 | słuchanie ze zrozumieniem |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: prezentacja (F) |
S-2 | Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P) |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GP2_2A_OA14n_W01 Ma wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów. | GP2_2A_W03 | — | — | C-1 | T-L-2, T-L-3, T-L-5, T-L-7, T-L-1, T-L-4, T-L-6, T-L-8 | M-2, M-5, M-1, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GP2_2A_OA14n_U01 potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością | GP2_2A_U01 | — | — | C-1 | T-L-2, T-L-3, T-L-5, T-L-7, T-L-1, T-L-4, T-L-6, T-L-8 | M-2, M-6, M-1, M-3, M-4 | S-1, S-2 |
GP2_2A_OA14n_U02 posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny | GP2_2A_U01 | — | — | C-2 | T-L-2, T-L-3, T-L-5, T-L-7, T-L-1, T-L-4, T-L-6, T-L-8 | M-5, M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GP2_2A_OA14n_K01 ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych | GP2_2A_K01 | — | — | C-2 | T-L-2, T-L-3, T-L-5, T-L-7, T-L-1, T-L-4, T-L-6, T-L-8 | M-1, M-3 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GP2_2A_OA14n_W01 Ma wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów. | 2,0 | |
3,0 | Student ma wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GP2_2A_OA14n_U01 potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
GP2_2A_OA14n_U02 posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny | 2,0 | |
3,0 | Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GP2_2A_OA14n_K01 ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych | 2,0 | |
3,0 | Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Langhagen-Rohrbach, Christian, Raumordnung und Raumplanung, WBG, Wiss. Buchges, Darmstadt, 2010, [Ha 4: L 2011-349]
- Deutscher Bundestag, Raumordnungsbericht, 2011, BT-Drs. 17/8360 v. 13.01.2012 (im Internet unter: http://dipbt.bundestag.de/dip21/btd/17/083/1708360.pdf
Literatura dodatkowa
- XYZ, https://www.irb.fraunhofer.de/stadt-raumplanung/.../Raumgestaltu...
- BERG, M., SCHERINGER‚ M., Umweltgefährdung durch den Betrieb energieerzeugender ..., Verlag Chemie. ..., 1995, Publikationen der Forschungsstelle für Wirtschaftsgeographie und Raumplanung an der Hochschule St. Gallen Nr. 9.
- Nachhaltiger Lebensstil im Trend, im: The Huffington Post, 14.04.2014, 2014
- Huber Job, Marius Mezer, Die beste Idee, die Bayern je hatte: Alpenplan, Raumplanung mit Weltblick, GAIA, http://dx.doi.org/10.14512/gaia.23.4.9
- Beiträge der flächendeckenden Landschaftsplanung zur Reduzierung der Flächenanspruchsnahme, Naturschutz und biologische Vielfalt (NaBiV), Heft 25, Bundesamt für Naturschutz, ISBN 978-3-7843-3925-2
- Wolfgang Oberascher, Freizeitinfrastruktur in urbanen Räumen, KDZ- Zentrum für Verwaltungsforschung
- Martina Löw, Raumsoziologie, Surkamp Verlag, ISBN: 9783518291061