Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Gospodarka przestrzenna (S2)
specjalność: Geoinformatyka
Sylabus przedmiotu Tworzenie stron internetowych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Gospodarka przestrzenna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Tworzenie stron internetowych | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Odnawialnych Źródeł Energii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marek Rynkiewicz <Marek.Rynkiewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Marek Śnieg <Marek.Snieg@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 3 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student powinien posiadać podstawowe umiejętności w zakresie ogólnej znajomość obsługi komputera i przeglądarek internetowych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zaznajomienie studenta z rodzajami stron internetowych |
C-2 | Zaznajomienie studenta z technikami tworzenia stron WWW, ich strukturą i możliwościami ich publikacji. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Projekt witryny internetowej na przykładzie wybranej działalności gospodarczej i jej publikacja na serwerze | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | 1. Rodzaje stron internetowych: wizytówki, blog, forum dyskusyjne, galeria, sklep internetowy, portal informacyjny/społecznościowy/aukcyjny, witryna organizacji. 2. Strony WWW i ich struktura. 3. Języki programowania stron WWW. 4. Konstruowanie stron WWW. 5. Programy wspomagające tworzenie stron WWW. 6. Odnośniki, obrazy i tabele w serwisie WWW. 7. Hosting WWW. 8. Domeny i pozycjonowanie. 9. Reklama na stronach WWW. | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 15 |
15 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny. |
M-2 | Projekt. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Wykłady na podstawie wyników kolokwium przeprowadzonego w postaci pisemnej. |
S-2 | Ocena formująca: Ćwiczenia audytoryjne – oceny cząstkowe z wykonanych zadań na ćwiczeniach oraz na podstawie zaawansowania pracy projektowej. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GP2_2A_OA1_W01 Student zna rodzaje stron internetowych oraz zna techniki ich tworzenia i publikacji | GP2_2A_W03, GP2_2A_W04 | — | — | C-1, C-2 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GP2_2A_OA1_U01 Student posiada umiejętność samodzielnego utworzenia witryny internetowej. | GP2_2A_U02, GP2_2A_U08 | — | — | C-2 | T-P-1 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GP2_2A_OA1_K01 Studenta ma świadomość dokształcania się jako formy dalszego rozwoju. | GP2_2A_K04 | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-P-1 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GP2_2A_OA1_W01 Student zna rodzaje stron internetowych oraz zna techniki ich tworzenia i publikacji | 2,0 | Student nie zna rodzajów stron internetowych i podstawowych technik ich tworzenia. |
3,0 | Student zna podstawowe rodzaje stron internetowych i podstawowe techniki ich tworzenia. | |
3,5 | Student zna rodzaje stron internetowych i podstawowe techniki ich tworzenia. | |
4,0 | Student dobrzez zna rodzaje stron internetowych i techniki ich tworzenia. | |
4,5 | Student ponad przeciętnie zna rodzaje stron internetowych i techniki ich tworzenia. | |
5,0 | Student biegle zna rodzaje stron internetowych i techniki ich tworzenia. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GP2_2A_OA1_U01 Student posiada umiejętność samodzielnego utworzenia witryny internetowej. | 2,0 | Student nie posiada podstawowych umiejętności w zakresie tworzenia prostej witryny internetowej. |
3,0 | Student posiada podstawowe umiejętności w zakresie tworzenia prostej witryny internetowej. | |
3,5 | Student posiada umiejętności w zakresie tworzenia prostej witryny internetowej. | |
4,0 | Student posiada dobre umiejętności w zakresie tworzenia witryny internetowej. | |
4,5 | Student posiada dobre umiejętności w zakresie technik tworzenia witryny internetowej. | |
5,0 | Student posiada bardzo dobre umiejętności w zakresie tworzenia witryny internetowej. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GP2_2A_OA1_K01 Studenta ma świadomość dokształcania się jako formy dalszego rozwoju. | 2,0 | Student nie ma świadomości korzystania z technik tworzenia stron internetowych. |
3,0 | Student ma małą świadomość korzystania z technik tworzenia stron internetowych. | |
3,5 | Student ma świadomość korzystania z technik tworzenia stron internetowych. | |
4,0 | Student ma dobrą świadomość korzystania z technik tworzenia stron internetowych. | |
4,5 | Student ma ponad dobrą świadomość korzystania z technik tworzenia stron internetowych. | |
5,0 | Student ma bardzo dobrą świadomość korzystania z technik tworzenia stron internetowych. |
Literatura podstawowa
- Ducket J., HTML i CSS. Zaprojektuj i zbuduj witrynę WWW., Helion Gliwice, Gliwice, 2014, ISBN: 978-83-246-6520-4
- Lis. M., Dynamiczny HTML - 101 praktycznych skryptów., Helion Gliwice, Gliwice, 2010, ISBN: 978-83-246-2569-7
- Sokół R., Tworzenie stron WWW, Helion Gliwice, Gliwice, 2011, ISBN: 978-83-246-2618-2
Literatura dodatkowa
- Wrotek W., Kaskadowe arkusze stylów. Ćwiczenia praktyczne., Helion Gliwice, Gliwice, 2013, ISBN 978-83-246-6490-0