Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Gospodarka przestrzenna (S1)

Sylabus przedmiotu Teoria i zasady projektowania:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Gospodarka przestrzenna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Teoria i zasady projektowania
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Krajobrazu
Nauczyciel odpowiedzialny Magdalena Rzeszotarska-Pałka <Magdalena.Rzeszotarska-Palka@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Magdalena Czałczyńska-Podolska <Magdalena.Czalczynska-Podolska@zut.edu.pl>, Marta Kościńska <Marta.Koscinska@zut.edu.pl>, Paweł Nowak <pawel.nowak@zut.edu.pl>, Aleksandra Pilarczyk <Aleksandra.Pilarczyk@zut.edu.pl>, Eliza Sochacka-Sutkowska <Eliza.Sochacka-Sutkowska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP3 15 1,00,30zaliczenie
wykładyW3 30 2,00,70egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe pojęcie o projektowaniu przestrzeni.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nauka zasad projektowania obowiazujacych w krajobrazie.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Projektowanie prostych form przestrzennych, graficzna prezentacja prostych form przestrzennych, modelowanie.15
15
wykłady
T-W-1Historyczne i współczesne teorie kształtowania przestrzeni. Elementy i zasady kompozycji. Kulturowe podstawy projektowania. Tworzenie nowej wartosci przestrzennej. Metody projektowania.30
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2Przygotowanie pracy projektowej10
A-P-3Czytanie wskazanej literatury.5
30
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Czytanie wskazanej literatury.10
A-W-3Przygotowanie pracy semestralnej20
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podajace: wykłady informacyjne Metody praktyczne: ćwiczenia projektowe w grupach laboratoryjnych.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Prezentacja prac projektowych.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP_1A_C09_W015
Student zna współczesne materiały i technologie stosowane w budownictwie, zna zasady projektowania obiektów budowlanych i inżynierskich.
GP_1A_W15C-1T-P-1, T-W-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP_1A_C09_U05
Student umie stosować podstawowe techniki i narzędzia projektowania przestrzennego
GP_1A_U05C-1T-P-1, T-W-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP_1A_C09_K06
Student potrafi okreslić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zdania dotyczące zasad projektowania
GP_1A_K06C-1T-P-1, T-W-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GP_1A_C09_W015
Student zna współczesne materiały i technologie stosowane w budownictwie, zna zasady projektowania obiektów budowlanych i inżynierskich.
2,0Nie zna zagadnienia.
3,0Zna zagadnienie.
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu i orientuje sie w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu , dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu , dyskutuje na temat, dostrzega własne błedy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu , dyskutuje na temat, dostrzega własne błedy wyciąga wnioski.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GP_1A_C09_U05
Student umie stosować podstawowe techniki i narzędzia projektowania przestrzennego
2,0Nie zna zagadnienia.
3,0Zna zagadnienie.
3,5Ma pojecie o temacie, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojecie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojecie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojecie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GP_1A_C09_K06
Student potrafi okreslić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zdania dotyczące zasad projektowania
2,0Nie zna zagadnienia
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu i orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu i dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zaqgadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje o temacie , dostrzega własne błędy, wyciaga wnioski.

Literatura podstawowa

  1. K.Dąbrowska - Budziło, Forma i treści krajobrazowej kompozycji, Pol. Krakowska, Kraków, 2012
  2. W. Kosiński, Teoria i zasady projektowania dla architektów krajobrazu, Pol. Krakowska, Kraków, 2012
  3. K. Ciechanowski, Podstawy kompozycji architektonicznej, Pol. Wrocławska, Wrocław, 1972

Literatura dodatkowa

  1. A Szymski, R. Dawidowski, Architektura Krajobrazu cz.I, AR-Szczecin, Szczecin, 2003
  2. Z Mieszkowski, Elementy projektowania architektonicznego, Arkady W-wa, Warszawa, 1975
  3. M Czyński, Architektura w przestrzeni ludzkich zachowan, Pol. Szczecińska, Szczecin, 2006

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Projektowanie prostych form przestrzennych, graficzna prezentacja prostych form przestrzennych, modelowanie.15
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Historyczne i współczesne teorie kształtowania przestrzeni. Elementy i zasady kompozycji. Kulturowe podstawy projektowania. Tworzenie nowej wartosci przestrzennej. Metody projektowania.30
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2Przygotowanie pracy projektowej10
A-P-3Czytanie wskazanej literatury.5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Czytanie wskazanej literatury.10
A-W-3Przygotowanie pracy semestralnej20
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGP_1A_C09_W015Student zna współczesne materiały i technologie stosowane w budownictwie, zna zasady projektowania obiektów budowlanych i inżynierskich.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP_1A_W15zna współczesne materiały i technologie stosowane w budownictwie, zna zasady projektowania obiektów budowlanych i inżynierskich
Cel przedmiotuC-1Nauka zasad projektowania obowiazujacych w krajobrazie.
Treści programoweT-P-1Projektowanie prostych form przestrzennych, graficzna prezentacja prostych form przestrzennych, modelowanie.
T-W-1Historyczne i współczesne teorie kształtowania przestrzeni. Elementy i zasady kompozycji. Kulturowe podstawy projektowania. Tworzenie nowej wartosci przestrzennej. Metody projektowania.
Metody nauczaniaM-1Metody podajace: wykłady informacyjne Metody praktyczne: ćwiczenia projektowe w grupach laboratoryjnych.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Prezentacja prac projektowych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna zagadnienia.
3,0Zna zagadnienie.
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu i orientuje sie w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu , dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu , dyskutuje na temat, dostrzega własne błedy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu , dyskutuje na temat, dostrzega własne błedy wyciąga wnioski.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGP_1A_C09_U05Student umie stosować podstawowe techniki i narzędzia projektowania przestrzennego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP_1A_U05stosuje podstawowe techniki i narzędzia badawcze w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla kierunku GP
Cel przedmiotuC-1Nauka zasad projektowania obowiazujacych w krajobrazie.
Treści programoweT-P-1Projektowanie prostych form przestrzennych, graficzna prezentacja prostych form przestrzennych, modelowanie.
T-W-1Historyczne i współczesne teorie kształtowania przestrzeni. Elementy i zasady kompozycji. Kulturowe podstawy projektowania. Tworzenie nowej wartosci przestrzennej. Metody projektowania.
Metody nauczaniaM-1Metody podajace: wykłady informacyjne Metody praktyczne: ćwiczenia projektowe w grupach laboratoryjnych.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Prezentacja prac projektowych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna zagadnienia.
3,0Zna zagadnienie.
3,5Ma pojecie o temacie, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojecie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojecie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojecie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGP_1A_C09_K06Student potrafi okreslić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zdania dotyczące zasad projektowania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP_1A_K06potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-1Nauka zasad projektowania obowiazujacych w krajobrazie.
Treści programoweT-P-1Projektowanie prostych form przestrzennych, graficzna prezentacja prostych form przestrzennych, modelowanie.
T-W-1Historyczne i współczesne teorie kształtowania przestrzeni. Elementy i zasady kompozycji. Kulturowe podstawy projektowania. Tworzenie nowej wartosci przestrzennej. Metody projektowania.
Metody nauczaniaM-1Metody podajace: wykłady informacyjne Metody praktyczne: ćwiczenia projektowe w grupach laboratoryjnych.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Prezentacja prac projektowych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna zagadnienia
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu i orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu i dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zaqgadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje o temacie , dostrzega własne błędy, wyciaga wnioski.