Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Gospodarka przestrzenna (S1)

Sylabus przedmiotu Seminarium inżynierskie:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Gospodarka przestrzenna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium inżynierskie
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Bioinżynierii
Nauczyciel odpowiedzialny Elżbieta Skórska <Elzbieta.Skorska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS6 10 1,01,00zaliczenie
seminariaS7 10 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza nabyta z przedmiotów kierunkowych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przygotowanie do opracowania pracy dyplomowej i egzaminu dyplomowego.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Omówienie procedury dyplomowania. Prezentacja dopuszczalnej tematyki, zakresu prac dyplomowych i procesu dyplomowania. Ilustracja przykładów prac inżynierskich. Zasady opracowania pracy dyplomowej. Prezentacje studentów dotyczące koncepcji pracy i przeglądu literatury.10
10
seminaria
T-S-1Wymagania merytoryczne i edycyjne dotyczące pracy dyplomowej. Krytyczna analiza prezentacji przez dyplomantów. Informacje o egzaminie dyplomowym.10
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Udział w zajęciach.10
A-S-2Przygotowanie prezentacji.10
A-S-3Opracowanie przeglądu literatury do pracy dyplomowej.10
30
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.10
A-S-2Przygotowanie materiałów do prezentacji.5
A-S-3Opracowanie prezentacji związanej z realizowaną pracą dyplomową.15
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Prezentacja. Studium przypadku. Dyskusja.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena wystąpień podczas dyskusji, ocena przedstawionych prezentacji.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP_1A_A06_W01
Student ma wiedzę niezbędną do przygotowania pracy dyplomowej zgodnie z wymogami Wydziału i Uczelni.
GP_1A_W01C-1T-S-1, T-S-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP_1A_A06_U01
Student potrafi napisać pracę dyplomową o charakterze inżynierskim oraz przygotować syntetyczną prezentację na ten temat.
GP_1A_U02, GP_1A_U03, GP_1A_U05, GP_1A_U19C-1T-S-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP_1A_A06_K01
Student ma świadomość, że przede wszystkim wiedza i umiejętności, a nie formalne wykształcenie, decydują o sukcesach w pracy zawodowej. Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej.
GP_1A_K01, GP_1A_K02, GP_1A_K03C-1T-S-1, T-S-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GP_1A_A06_W01
Student ma wiedzę niezbędną do przygotowania pracy dyplomowej zgodnie z wymogami Wydziału i Uczelni.
2,0
3,0Student osiągnął efekt kształcenia dotyczący wiedzy.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GP_1A_A06_U01
Student potrafi napisać pracę dyplomową o charakterze inżynierskim oraz przygotować syntetyczną prezentację na ten temat.
2,0
3,0Student osiągnął efekt kształcenia dotyczący umiejętności.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GP_1A_A06_K01
Student ma świadomość, że przede wszystkim wiedza i umiejętności, a nie formalne wykształcenie, decydują o sukcesach w pracy zawodowej. Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej.
2,0
3,0Student osiągnął efekt kształcenia dotyczący kompetencji.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Wskazówki wydziałowe dotyczące pracy inżynierskiej, 2017

Literatura dodatkowa

  1. Maciej Sydor, Wskazówki dla piszących prace dyplomowe, Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu, Poznań, 2014, licencja CC, http://bg.up.poznan.pl/bg/dzialy/ibuk/download_epdf/sydor_wskazowki_dyplomowe_2014.pdf

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Omówienie procedury dyplomowania. Prezentacja dopuszczalnej tematyki, zakresu prac dyplomowych i procesu dyplomowania. Ilustracja przykładów prac inżynierskich. Zasady opracowania pracy dyplomowej. Prezentacje studentów dotyczące koncepcji pracy i przeglądu literatury.10
10

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Wymagania merytoryczne i edycyjne dotyczące pracy dyplomowej. Krytyczna analiza prezentacji przez dyplomantów. Informacje o egzaminie dyplomowym.10
10

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Udział w zajęciach.10
A-S-2Przygotowanie prezentacji.10
A-S-3Opracowanie przeglądu literatury do pracy dyplomowej.10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.10
A-S-2Przygotowanie materiałów do prezentacji.5
A-S-3Opracowanie prezentacji związanej z realizowaną pracą dyplomową.15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGP_1A_A06_W01Student ma wiedzę niezbędną do przygotowania pracy dyplomowej zgodnie z wymogami Wydziału i Uczelni.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP_1A_W01ma podstawową wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla gospodarki przestrzennej oraz zna ich powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie do opracowania pracy dyplomowej i egzaminu dyplomowego.
Treści programoweT-S-1Omówienie procedury dyplomowania. Prezentacja dopuszczalnej tematyki, zakresu prac dyplomowych i procesu dyplomowania. Ilustracja przykładów prac inżynierskich. Zasady opracowania pracy dyplomowej. Prezentacje studentów dotyczące koncepcji pracy i przeglądu literatury.
T-S-1Wymagania merytoryczne i edycyjne dotyczące pracy dyplomowej. Krytyczna analiza prezentacji przez dyplomantów. Informacje o egzaminie dyplomowym.
Metody nauczaniaM-1Prezentacja. Studium przypadku. Dyskusja.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena wystąpień podczas dyskusji, ocena przedstawionych prezentacji.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student osiągnął efekt kształcenia dotyczący wiedzy.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGP_1A_A06_U01Student potrafi napisać pracę dyplomową o charakterze inżynierskim oraz przygotować syntetyczną prezentację na ten temat.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP_1A_U02potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych właściwie dobranych źródeł, także w języku obcym w zakresie GP
GP_1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i obcym dobrze udokumentowane opracowanie problemów lub wystąpienie ustne z zakresu GP
GP_1A_U05stosuje podstawowe techniki i narzędzia badawcze w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla kierunku GP
GP_1A_U19wykazuje umiejętność poprawnego wnioskowania na podstawie danych pochodzących z różnych źródeł
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie do opracowania pracy dyplomowej i egzaminu dyplomowego.
Treści programoweT-S-1Omówienie procedury dyplomowania. Prezentacja dopuszczalnej tematyki, zakresu prac dyplomowych i procesu dyplomowania. Ilustracja przykładów prac inżynierskich. Zasady opracowania pracy dyplomowej. Prezentacje studentów dotyczące koncepcji pracy i przeglądu literatury.
Metody nauczaniaM-1Prezentacja. Studium przypadku. Dyskusja.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena wystąpień podczas dyskusji, ocena przedstawionych prezentacji.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student osiągnął efekt kształcenia dotyczący umiejętności.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGP_1A_A06_K01Student ma świadomość, że przede wszystkim wiedza i umiejętności, a nie formalne wykształcenie, decydują o sukcesach w pracy zawodowej. Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP_1A_K01wykazuje potrzebę stałego doskonalenia i aktualizowania wiedzy, ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
GP_1A_K02potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych
GP_1A_K03wykazuje potrzebę stałego aktualizowania wiedzy kierunkowej
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie do opracowania pracy dyplomowej i egzaminu dyplomowego.
Treści programoweT-S-1Omówienie procedury dyplomowania. Prezentacja dopuszczalnej tematyki, zakresu prac dyplomowych i procesu dyplomowania. Ilustracja przykładów prac inżynierskich. Zasady opracowania pracy dyplomowej. Prezentacje studentów dotyczące koncepcji pracy i przeglądu literatury.
T-S-1Wymagania merytoryczne i edycyjne dotyczące pracy dyplomowej. Krytyczna analiza prezentacji przez dyplomantów. Informacje o egzaminie dyplomowym.
Metody nauczaniaM-1Prezentacja. Studium przypadku. Dyskusja.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena wystąpień podczas dyskusji, ocena przedstawionych prezentacji.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student osiągnął efekt kształcenia dotyczący kompetencji.
3,5
4,0
4,5
5,0