Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Gospodarka przestrzenna (S1)
Sylabus przedmiotu Kosztorysy i wycena projektów:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Gospodarka przestrzenna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Kosztorysy i wycena projektów | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nieruchomości, Agrobiznesu i Ekonomii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Maciej Nowak <Maciej.Nowak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 7 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wymagania w zakresie umiejętnosci: student potrafi analizować dane, wykonywać operacje matematyczne, posługiwać sie programem excel |
W-2 | Wymagania w zakresie kompetencji: student potrafi pracować w grupie, samodzielnie opracować wskazany problem i formułować wnioski |
W-3 | Wymagania w zakresie wiedzy: student posiada podstawowe wiadomości z zakresu ekonomii, rynku nieruchomości |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Wykształecenie umiejętnosci praktycznego zastosowania wiedzy do rozwiązywania problemów z zakresu projektowania |
C-2 | Wskazanie znaczenia kosztorysów i wyceny projektów w gospodarce rynkowej |
C-3 | Wykształcenie wiedzy w zakresie kosztorysów i wyceny projektów |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Dynamiczne metody oceny projektów | 3 |
T-A-1 | metody zarządzania projektami | 2 |
T-A-1 | opracowanie harmonogramu | 3 |
T-A-1 | opracowanie kosztorysu | 3 |
T-A-1 | Metody oceny projektów oparte na wycenie | 2 |
T-A-1 | statyczne metody oceny projektów | 2 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | projekt-istota,definicja, klasyfikacje, geneza | 2 |
T-W-2 | Struktura systemu projektowania. Organizacja zespołów projektowych | 2 |
T-W-3 | Planowanie cyklu projektowo-realizacyjnego. Przygotowanie studium wykonalnosci inwestycji | 2 |
T-W-4 | Organizacja systemu zarządzania projektami | 2 |
T-W-5 | Ocena efektywnosci projektów. Przegląd kryteriów. Istota i rodzaje ryzyka projektowego. Zarządzanie ryzykiem | 2 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-A-1 | przygotowanie do zajęć | 10 |
A-A-1 | przygotowanie do kolokwium | 5 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Przygotowanie do zajęć | 5 |
A-W-3 | Przygoowanie do kolokwium | 10 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające - wykład informacyjny w postaci prezentacji multimedialnej |
M-2 | Metody aktywizujące - przypadków, dyskusja dydaktyczna |
M-3 | Metoday praktyczne - analiza studium przypadków |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: F - ocena kolokwiów |
S-2 | Ocena podsumowująca: P - zaliczenie ćwiczeń na podstawie wyników kolokwiów |
S-3 | Ocena podsumowująca: P - zaliczenie wykładów na podstawie pracy pisemnej |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GP_1A_OF2_W01 Zna czynności prawidłowego kosztorysowania i projektowania | GP_1A_W02, GP_1A_W03 | — | — | C-3, C-2, C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-A-1, T-A-1, T-A-1, T-A-1, T-A-1, T-A-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-3, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GP_1A_OF2_U01 rozwiazuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie kosztorysowania i wyceny projektów | GP_1A_U04, GP_1A_U01 | — | — | C-3, C-2, C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-A-1, T-A-1, T-A-1, T-A-1, T-A-1, T-A-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-3, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GP_1A_OF2_K01 świadomy znaczenia kosztorysów i wyceny projektów w gospodarce narodowej | GP_1A_K11, GP_1A_K07 | — | — | C-3, C-2, C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-A-1, T-A-1, T-A-1, T-A-1, T-A-1, T-A-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-3, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GP_1A_OF2_W01 Zna czynności prawidłowego kosztorysowania i projektowania | 2,0 | nie zna czynności prawidłowego kosztorysowania i projektowania |
3,0 | Zna czynności prawidłowego kosztorysowania i projektowania w stopniu dostatecznym | |
3,5 | zna czynności prawidłowego kosztorysowania i projektowania w stopniu więcej niz dostatecznym | |
4,0 | zna czynności prawidłowego kosztorysowania i projektowania w stopniu dobrym | |
4,5 | zna czynności prawidłowego kosztorysowania i projektowania w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | zna czynności prawidłowego kosztorysowania i projektowania w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GP_1A_OF2_U01 rozwiazuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie kosztorysowania i wyceny projektów | 2,0 | rnie ozwiazuje problemów formułowanych przez nauczyciela w zakresie kosztorysowania i wyceny projektów |
3,0 | rozwiazuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie kosztorysowania i wyceny projektów w stopniu dostatecznym | |
3,5 | rozwiazuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie kosztorysowania i wyceny projektów w stopniu więcej niz dostatecznym | |
4,0 | rozwiazuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie kosztorysowania i wyceny projektów w stopniu dobrym | |
4,5 | rozwiazuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie kosztorysowania i wyceny projektów wstopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | rozwiazuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie kosztorysowania i wyceny projektów w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GP_1A_OF2_K01 świadomy znaczenia kosztorysów i wyceny projektów w gospodarce narodowej | 2,0 | nie świadomy znaczenia kosztorysów i wyceny projektów w gospodarce narodowej |
3,0 | świadomy znaczenia kosztorysów i wyceny projektów w gospodarce narodowej w stopniu dostatecznym | |
3,5 | świadomy znaczenia kosztorysów i wyceny projektów w gospodarce narodowej w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | świadomy znaczenia kosztorysów i wyceny projektów w gospodarce narodowej w stopniu dobrym | |
4,5 | świadomy znaczenia kosztorysów i wyceny projektów w gospodarce narodowej w stopniu wiecej niz dobrym | |
5,0 | świadomy znaczenia kosztorysów i wyceny projektów w gospodarce narodowej w stopniu bardzo dobrym |
Literatura podstawowa
- Czechowski L., Projekty inwestycyjne. Finansowanie. Metody i procedury oceny, ODiDK, Gdańsk, 1997
- Lock D., Podstawy zarządzania projektami, PWE, Warszawa, 2003
- Stabryła A., Zarządzanie projektami ekonomicznymi i organizacyjnymi, PWN, Warszawa, 2006
Literatura dodatkowa
- Kawa P., Wydymus S., Metodologia oceny efektywności projektów inwestycyjnych według standardów UE, Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości, Kraków, 1998