Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Gospodarka przestrzenna (S1)

Sylabus przedmiotu Kosztorysy i wycena projektów:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Gospodarka przestrzenna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Kosztorysy i wycena projektów
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Nieruchomości, Agrobiznesu i Ekonomii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Maciej Nowak <Maciej.Nowak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 7 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 10 1,00,50zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA6 15 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wymagania w zakresie umiejętnosci: student potrafi analizować dane, wykonywać operacje matematyczne, posługiwać sie programem excel
W-2Wymagania w zakresie kompetencji: student potrafi pracować w grupie, samodzielnie opracować wskazany problem i formułować wnioski
W-3Wymagania w zakresie wiedzy: student posiada podstawowe wiadomości z zakresu ekonomii, rynku nieruchomości

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Wykształecenie umiejętnosci praktycznego zastosowania wiedzy do rozwiązywania problemów z zakresu projektowania
C-2Wskazanie znaczenia kosztorysów i wyceny projektów w gospodarce rynkowej
C-3Wykształcenie wiedzy w zakresie kosztorysów i wyceny projektów

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Dynamiczne metody oceny projektów3
T-A-1metody zarządzania projektami2
T-A-1opracowanie harmonogramu3
T-A-1opracowanie kosztorysu3
T-A-1Metody oceny projektów oparte na wycenie2
T-A-1statyczne metody oceny projektów2
15
wykłady
T-W-1projekt-istota,definicja, klasyfikacje, geneza2
T-W-2Struktura systemu projektowania. Organizacja zespołów projektowych2
T-W-3Planowanie cyklu projektowo-realizacyjnego. Przygotowanie studium wykonalnosci inwestycji2
T-W-4Organizacja systemu zarządzania projektami2
T-W-5Ocena efektywnosci projektów. Przegląd kryteriów. Istota i rodzaje ryzyka projektowego. Zarządzanie ryzykiem2
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
A-A-1przygotowanie do zajęć10
A-A-1przygotowanie do kolokwium5
30
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Przygotowanie do zajęć5
A-W-3Przygoowanie do kolokwium10
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające - wykład informacyjny w postaci prezentacji multimedialnej
M-2Metody aktywizujące - przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-3Metoday praktyczne - analiza studium przypadków

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: F - ocena kolokwiów
S-2Ocena podsumowująca: P - zaliczenie ćwiczeń na podstawie wyników kolokwiów
S-3Ocena podsumowująca: P - zaliczenie wykładów na podstawie pracy pisemnej

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP_1A_OF2_W01
Zna czynności prawidłowego kosztorysowania i projektowania
GP_1A_W02, GP_1A_W03C-3, C-2, C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-A-1, T-A-1, T-A-1, T-A-1, T-A-1, T-A-1M-1, M-2, M-3S-1, S-3, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP_1A_OF2_U01
rozwiazuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie kosztorysowania i wyceny projektów
GP_1A_U04, GP_1A_U01C-3, C-2, C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-A-1, T-A-1, T-A-1, T-A-1, T-A-1, T-A-1M-1, M-2, M-3S-1, S-3, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP_1A_OF2_K01
świadomy znaczenia kosztorysów i wyceny projektów w gospodarce narodowej
GP_1A_K11, GP_1A_K07C-3, C-2, C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-A-1, T-A-1, T-A-1, T-A-1, T-A-1, T-A-1M-1, M-2, M-3S-1, S-3, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GP_1A_OF2_W01
Zna czynności prawidłowego kosztorysowania i projektowania
2,0nie zna czynności prawidłowego kosztorysowania i projektowania
3,0Zna czynności prawidłowego kosztorysowania i projektowania w stopniu dostatecznym
3,5zna czynności prawidłowego kosztorysowania i projektowania w stopniu więcej niz dostatecznym
4,0zna czynności prawidłowego kosztorysowania i projektowania w stopniu dobrym
4,5zna czynności prawidłowego kosztorysowania i projektowania w stopniu więcej niż dobrym
5,0zna czynności prawidłowego kosztorysowania i projektowania w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GP_1A_OF2_U01
rozwiazuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie kosztorysowania i wyceny projektów
2,0rnie ozwiazuje problemów formułowanych przez nauczyciela w zakresie kosztorysowania i wyceny projektów
3,0rozwiazuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie kosztorysowania i wyceny projektów w stopniu dostatecznym
3,5rozwiazuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie kosztorysowania i wyceny projektów w stopniu więcej niz dostatecznym
4,0rozwiazuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie kosztorysowania i wyceny projektów w stopniu dobrym
4,5rozwiazuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie kosztorysowania i wyceny projektów wstopniu więcej niż dobrym
5,0rozwiazuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie kosztorysowania i wyceny projektów w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GP_1A_OF2_K01
świadomy znaczenia kosztorysów i wyceny projektów w gospodarce narodowej
2,0nie świadomy znaczenia kosztorysów i wyceny projektów w gospodarce narodowej
3,0świadomy znaczenia kosztorysów i wyceny projektów w gospodarce narodowej w stopniu dostatecznym
3,5świadomy znaczenia kosztorysów i wyceny projektów w gospodarce narodowej w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0świadomy znaczenia kosztorysów i wyceny projektów w gospodarce narodowej w stopniu dobrym
4,5świadomy znaczenia kosztorysów i wyceny projektów w gospodarce narodowej w stopniu wiecej niz dobrym
5,0świadomy znaczenia kosztorysów i wyceny projektów w gospodarce narodowej w stopniu bardzo dobrym

Literatura podstawowa

  1. Czechowski L., Projekty inwestycyjne. Finansowanie. Metody i procedury oceny, ODiDK, Gdańsk, 1997
  2. Lock D., Podstawy zarządzania projektami, PWE, Warszawa, 2003
  3. Stabryła A., Zarządzanie projektami ekonomicznymi i organizacyjnymi, PWN, Warszawa, 2006

Literatura dodatkowa

  1. Kawa P., Wydymus S., Metodologia oceny efektywności projektów inwestycyjnych według standardów UE, Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości, Kraków, 1998

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Dynamiczne metody oceny projektów3
T-A-1metody zarządzania projektami2
T-A-1opracowanie harmonogramu3
T-A-1opracowanie kosztorysu3
T-A-1Metody oceny projektów oparte na wycenie2
T-A-1statyczne metody oceny projektów2
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1projekt-istota,definicja, klasyfikacje, geneza2
T-W-2Struktura systemu projektowania. Organizacja zespołów projektowych2
T-W-3Planowanie cyklu projektowo-realizacyjnego. Przygotowanie studium wykonalnosci inwestycji2
T-W-4Organizacja systemu zarządzania projektami2
T-W-5Ocena efektywnosci projektów. Przegląd kryteriów. Istota i rodzaje ryzyka projektowego. Zarządzanie ryzykiem2
10

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
A-A-1przygotowanie do zajęć10
A-A-1przygotowanie do kolokwium5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Przygotowanie do zajęć5
A-W-3Przygoowanie do kolokwium10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGP_1A_OF2_W01Zna czynności prawidłowego kosztorysowania i projektowania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP_1A_W02ma teoretyczną i praktyczną wiedzę dotyczącą wykonywania zawodu planisty, w tym przepisów prawnych, zasad i procedur sporządzania dokumentów planistycznych
GP_1A_W03zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu GP
Cel przedmiotuC-3Wykształcenie wiedzy w zakresie kosztorysów i wyceny projektów
C-2Wskazanie znaczenia kosztorysów i wyceny projektów w gospodarce rynkowej
C-1Wykształecenie umiejętnosci praktycznego zastosowania wiedzy do rozwiązywania problemów z zakresu projektowania
Treści programoweT-W-1projekt-istota,definicja, klasyfikacje, geneza
T-W-2Struktura systemu projektowania. Organizacja zespołów projektowych
T-W-3Planowanie cyklu projektowo-realizacyjnego. Przygotowanie studium wykonalnosci inwestycji
T-W-4Organizacja systemu zarządzania projektami
T-W-5Ocena efektywnosci projektów. Przegląd kryteriów. Istota i rodzaje ryzyka projektowego. Zarządzanie ryzykiem
T-A-1Dynamiczne metody oceny projektów
T-A-1metody zarządzania projektami
T-A-1opracowanie harmonogramu
T-A-1opracowanie kosztorysu
T-A-1Metody oceny projektów oparte na wycenie
T-A-1statyczne metody oceny projektów
Metody nauczaniaM-1Metody podające - wykład informacyjny w postaci prezentacji multimedialnej
M-2Metody aktywizujące - przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-3Metoday praktyczne - analiza studium przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: F - ocena kolokwiów
S-3Ocena podsumowująca: P - zaliczenie wykładów na podstawie pracy pisemnej
S-2Ocena podsumowująca: P - zaliczenie ćwiczeń na podstawie wyników kolokwiów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie zna czynności prawidłowego kosztorysowania i projektowania
3,0Zna czynności prawidłowego kosztorysowania i projektowania w stopniu dostatecznym
3,5zna czynności prawidłowego kosztorysowania i projektowania w stopniu więcej niz dostatecznym
4,0zna czynności prawidłowego kosztorysowania i projektowania w stopniu dobrym
4,5zna czynności prawidłowego kosztorysowania i projektowania w stopniu więcej niż dobrym
5,0zna czynności prawidłowego kosztorysowania i projektowania w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGP_1A_OF2_U01rozwiazuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie kosztorysowania i wyceny projektów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP_1A_U04posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych i gospodarczych
GP_1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska przyrodnicze i społeczne w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla GP
Cel przedmiotuC-3Wykształcenie wiedzy w zakresie kosztorysów i wyceny projektów
C-2Wskazanie znaczenia kosztorysów i wyceny projektów w gospodarce rynkowej
C-1Wykształecenie umiejętnosci praktycznego zastosowania wiedzy do rozwiązywania problemów z zakresu projektowania
Treści programoweT-W-1projekt-istota,definicja, klasyfikacje, geneza
T-W-2Struktura systemu projektowania. Organizacja zespołów projektowych
T-W-3Planowanie cyklu projektowo-realizacyjnego. Przygotowanie studium wykonalnosci inwestycji
T-W-4Organizacja systemu zarządzania projektami
T-W-5Ocena efektywnosci projektów. Przegląd kryteriów. Istota i rodzaje ryzyka projektowego. Zarządzanie ryzykiem
T-A-1Dynamiczne metody oceny projektów
T-A-1metody zarządzania projektami
T-A-1opracowanie harmonogramu
T-A-1opracowanie kosztorysu
T-A-1Metody oceny projektów oparte na wycenie
T-A-1statyczne metody oceny projektów
Metody nauczaniaM-1Metody podające - wykład informacyjny w postaci prezentacji multimedialnej
M-2Metody aktywizujące - przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-3Metoday praktyczne - analiza studium przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: F - ocena kolokwiów
S-3Ocena podsumowująca: P - zaliczenie wykładów na podstawie pracy pisemnej
S-2Ocena podsumowująca: P - zaliczenie ćwiczeń na podstawie wyników kolokwiów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0rnie ozwiazuje problemów formułowanych przez nauczyciela w zakresie kosztorysowania i wyceny projektów
3,0rozwiazuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie kosztorysowania i wyceny projektów w stopniu dostatecznym
3,5rozwiazuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie kosztorysowania i wyceny projektów w stopniu więcej niz dostatecznym
4,0rozwiazuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie kosztorysowania i wyceny projektów w stopniu dobrym
4,5rozwiazuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie kosztorysowania i wyceny projektów wstopniu więcej niż dobrym
5,0rozwiazuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie kosztorysowania i wyceny projektów w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGP_1A_OF2_K01świadomy znaczenia kosztorysów i wyceny projektów w gospodarce narodowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP_1A_K11potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
GP_1A_K07prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu planisty
Cel przedmiotuC-3Wykształcenie wiedzy w zakresie kosztorysów i wyceny projektów
C-2Wskazanie znaczenia kosztorysów i wyceny projektów w gospodarce rynkowej
C-1Wykształecenie umiejętnosci praktycznego zastosowania wiedzy do rozwiązywania problemów z zakresu projektowania
Treści programoweT-W-1projekt-istota,definicja, klasyfikacje, geneza
T-W-2Struktura systemu projektowania. Organizacja zespołów projektowych
T-W-3Planowanie cyklu projektowo-realizacyjnego. Przygotowanie studium wykonalnosci inwestycji
T-W-4Organizacja systemu zarządzania projektami
T-W-5Ocena efektywnosci projektów. Przegląd kryteriów. Istota i rodzaje ryzyka projektowego. Zarządzanie ryzykiem
T-A-1Dynamiczne metody oceny projektów
T-A-1metody zarządzania projektami
T-A-1opracowanie harmonogramu
T-A-1opracowanie kosztorysu
T-A-1Metody oceny projektów oparte na wycenie
T-A-1statyczne metody oceny projektów
Metody nauczaniaM-1Metody podające - wykład informacyjny w postaci prezentacji multimedialnej
M-2Metody aktywizujące - przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-3Metoday praktyczne - analiza studium przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: F - ocena kolokwiów
S-3Ocena podsumowująca: P - zaliczenie wykładów na podstawie pracy pisemnej
S-2Ocena podsumowująca: P - zaliczenie ćwiczeń na podstawie wyników kolokwiów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie świadomy znaczenia kosztorysów i wyceny projektów w gospodarce narodowej
3,0świadomy znaczenia kosztorysów i wyceny projektów w gospodarce narodowej w stopniu dostatecznym
3,5świadomy znaczenia kosztorysów i wyceny projektów w gospodarce narodowej w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0świadomy znaczenia kosztorysów i wyceny projektów w gospodarce narodowej w stopniu dobrym
4,5świadomy znaczenia kosztorysów i wyceny projektów w gospodarce narodowej w stopniu wiecej niz dobrym
5,0świadomy znaczenia kosztorysów i wyceny projektów w gospodarce narodowej w stopniu bardzo dobrym