Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Gospodarka przestrzenna (N1)
Sylabus przedmiotu Skutki ekonomiczne uchwalenia planu zagospodarowania przestrzennego:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Gospodarka przestrzenna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Skutki ekonomiczne uchwalenia planu zagospodarowania przestrzennego | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Kształtowania Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Anna Kiepas-Kokot <Anna.Kiepas-Kokot@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Anna Kiepas-Kokot <Anna.Kiepas-Kokot@zut.edu.pl>, Maciej Nowak <Maciej.Nowak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 6 | Grupa obieralna | 4 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | znajomość podstawowych informacji z zakresu ekonomicznych skutków planowania przestrzennego |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | poznanie i zrozumienie podstawowych wiadomości z zakresu finansowych stkutków uchwalenia planu miejscowego |
C-2 | poznanie i zrozumienie pojęć dotyczących renty planistycznej i odszkodowań |
C-3 | opanowanie umiejętności oceny dokumentów planistycznych przybliżenie sposobów korzystania z nich |
C-4 | zrozumienie przez studentów podstawowych zasad kalkulacji skutków finansowych planu miejscowego |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Postępowania związane z oszacowaniem skutków wpływu mpzp na wartość nieruchomości | 4 |
T-A-2 | MPZP a budżet gminy | 5 |
9 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Roszczenia odszkodowawcze właścicieli nieruchomości | 2 |
T-W-2 | Renta planistyczna | 2 |
T-W-3 | Opłaty adiacenckie | 1 |
T-W-4 | Postępowania związane z oszacowaniem skutków wpływu mpzp na wartość nieruchomości | 1 |
6 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | udział w zajęciach | 9 |
A-A-2 | analiza literatury przedmiotu i przykładów praktycznych | 13 |
A-A-3 | przygotowanie do zajęć | 8 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | udział w zajęciach | 9 |
A-W-2 | udział w konsultacjach związanych z analizą dokumentów z akresu polityki przestrzennej | 16 |
A-W-3 | przygotowanie i czytanie wskazanej literatury | 5 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład z prezentacją multimedialną |
M-2 | dyskusja |
M-3 | analiza studiów przypadków |
M-4 | prezentacje studentów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena współdziałania w pracy i grupie podczas tworzenia studiów przypadków |
S-2 | Ocena formująca: ocena umiejętności rozumienia i oceny zjawisk przestrzennych |
S-3 | Ocena formująca: ocena umiejętności i rozumienia zjawisk z zakresu polityki przestrzennej |
S-4 | Ocena formująca: ocena zaliczeniowa (zaliczenie pisemne obejmujące pytania testowe, zadania do rozwiązania oraz pytania) |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GP_1A_OE5_W01 zna podstawowe uwarunkowania zagospodarowania przestrzennego | GP_1A_W02 | — | — | C-3, C-1, C-2, C-4 | T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-A-1, T-A-2 | M-3, M-2, M-4, M-1 | S-3, S-2, S-1, S-4 |
GP_1A_OE5_W02 zna instrumenty polityki przestrzennej | GP_1A_W03 | — | — | C-3, C-1, C-2, C-4 | T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-A-1, T-A-2 | M-3, M-2, M-4, M-1 | S-3, S-2, S-1, S-4 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GP_1A_OE5_U01 potrafi zweryfikować i ocenić działalność poszczególnych instrumentów polityki przestrzennej | GP_1A_U01, GP_1A_U04 | — | — | C-3, C-1, C-2, C-4 | T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-A-1, T-A-2 | M-3, M-2, M-4, M-1 | S-3, S-2, S-1, S-4 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GP_1A_OE5_K01 potrafi w sposób szeroki weryfikować skuteczność poszczególnych instrumentów polityki przestrzennej | GP_1A_K07, GP_1A_K11 | — | — | C-3, C-1, C-2, C-4 | T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-A-1, T-A-2 | M-3, M-2, M-4, M-1 | S-3, S-2, S-1, S-4 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GP_1A_OE5_W01 zna podstawowe uwarunkowania zagospodarowania przestrzennego | 2,0 | Nie zna podstawowych uwarunkowań zagospodarowania przestrzennego |
3,0 | Zna podstawowe uwarunkowania zagospodarowania przestrzennego | |
3,5 | Zna uwarunkowania zagospodarowania przestrzennego w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Zna uwarunkowania zagospodarowania przestrzennego w stopniu dobrym | |
4,5 | Zna uwarunkowania zagospodarowania przestrzennego w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Zna uwarunkowania zagospodarowania przestrzennego w stopniu bardzo dobrym | |
GP_1A_OE5_W02 zna instrumenty polityki przestrzennej | 2,0 | Nie zna instrumentów polityki przestrzennej |
3,0 | Zna instrumenty polityki przestrzennej w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Zna instrumenty polityki przestrzennej w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Zna instrumenty polityki przestrzennej w stopniu dobrym | |
4,5 | Zna instrumenty polityki przestrzennej w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Zna instrumenty polityki przestrzennej w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GP_1A_OE5_U01 potrafi zweryfikować i ocenić działalność poszczególnych instrumentów polityki przestrzennej | 2,0 | W najmniejszym stopniu nie potrafi zweryfikować i ocenić działalności poszczególnych instrumentów polityki przestrzennej |
3,0 | Potrafi zweryfikować i ocenić działalność poszczególnych instrumentów polityki przestrzennej w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Potrafi zweryfikować i ocenić działalność poszczególnych instrumentów polityki przestrzennej w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Potrafi zweryfikować i ocenić działalność poszczególnych instrumentów polityki przestrzennej w stopniu dobrym | |
4,5 | Potrafi zweryfikować i ocenić działalność poszczególnych instrumentów polityki przestrzennej w stopniu więcej niz dobrym | |
5,0 | Potrafi zweryfikować i ocenić działalność poszczególnych instrumentów polityki przestrzennej w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GP_1A_OE5_K01 potrafi w sposób szeroki weryfikować skuteczność poszczególnych instrumentów polityki przestrzennej | 2,0 | Nie potrafi w wąski sposób weryfikować skuteczności poszczególnych instrumentów polityki przestrzennej |
3,0 | Potrafi weryfikować skuteczność poszczególnych instrumentów polityki przestrzennej w stopniu dostatecznym | |
3,5 | potrafi weryfikować skuteczność poszczególnych instrumentów polityki przestrzennej w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | potrafi weryfikować skuteczność poszczególnych instrumentów polityki przestrzennej w stopniu dobrym | |
4,5 | potrafi weryfikować skuteczność poszczególnych instrumentów polityki przestrzennej w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | potrafi w sposób szeroki weryfikować skuteczność poszczególnych instrumentów polityki przestrzennej |
Literatura podstawowa
- R. Cymerman, Podstawy planowania przestrzennego i projektowania urbanistycznego, 2011
- Tomasz Bajerowski, Podstawy teoretyczne gospodaraki przestrzennej i zarządzania przestrzenią, UWM, 2010
Literatura dodatkowa
- Wycena - kwartalnik anukowy, Educaterra, 2011