Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Gospodarka przestrzenna (N1)

Sylabus przedmiotu Przedsiębiorczość lokalna:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Gospodarka przestrzenna
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Przedsiębiorczość lokalna
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Kształtowania Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Elżbieta Dusza-Zwolińska <Elzbieta.Dusza@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 5 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 9 1,50,50zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA6 9 1,50,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1student powinien posiadać podstawowe informacje dotyczące przedsiębiorczości oraz zarządzania przedsiębiorstwem w Polsce, zdobyte na dotychczasowych przedmiotach. Powinien znać podstawy ekonomii.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1zarys warunków rozwoju lokalnej przedsiębiorczości
C-2przedstawienie warunków rozpoczęcia i prowadzenia działalności gospodarczej
C-3zapoznanie z instrumentami kreowania przedsiębiorczości lokalnej
C-4przedstawienie sposobu funkcjonowania instytucji otoczenia biznesu
C-5nabycie umiejętności samodzielnego kreatywnego myślenia
C-6swobodne myślenie i działanie w sposób przedsiębiorczy

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Stworzenie własnego pomysłu na działalność gospodarczą w wybranym przez studenta obszarze. Analiza przedsiębiorczości lokalnej na terenie wybranej gminy.2
T-A-2Analiza SWOT w odniesieniu do pomysłu założenia działalności gospodarczej.2
T-A-3Podstawy wiedzy o firmie, wybranie formy organizacyjno-prawnej oraz określenie obowiązków formalno-prawnych.2
T-A-4Planowanie biznesu i źródła finansowania działalności gospodarczej.2
T-A-5Zaliczenie przedmiotu.1
9
wykłady
T-W-1Znaczenie polityki i strategii gminy dla rozwoju lokalnego i przedsiębiorczości.1
T-W-2Rynek pracy i jego związek z przedsiębiorczością.1
T-W-3Uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości lokalnej.1
T-W-4Instrumenty kreowania przedsiębiorczości lokalnej.1
T-W-5Przegląd modeli rozwoju przedsiębiorczości lokalnej.1
T-W-6Instytucje otoczenia biznesu. Problemy diagnostyczne. Przykłady funkcjonowania instytucji otoczenia biznesu.2
T-W-7Podstawy zakładania działalności gospodarczej.1
T-W-8Zaliczenie przedmiotu.1
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach9
A-A-2przygotowanie się do zajęć audytoryjnych16
A-A-3przygotowanie projektu dotyczącego przedsiebiorczości lokalnej20
45
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach9
A-W-2przygotowanie sie do dyskusji panelowej21
A-W-3przygotowanie sie do zaliczenia przedmiotu15
45

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny
M-2wykład problemowy
M-3dyskusja dydaktyczna
M-4metoda przypadków

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena okresowych osiągnięć studenta
S-2Ocena podsumowująca: ocena stopnia osiągnięcia założonych efektów dla przedmiotu

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP_1A_OE4_W01
Student będzie miał teoretyczną i praktyczną wiedzę na temat podstaw polityki i strategii gminy dla rozwoju lokalnego i przedsiębiorczości. Zapozna się ze wskaźnikami i uwarunkowaniami rozwoju przedsiębiorczości lokalnej. Będzie znał podstawy zakładania działalności gospodarczej.
GP_1A_W02C-1, C-2, C-4T-W-6, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-A-1M-2, M-1, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP_1A_OE4_U01
Student będzie umiał przeprowadzić prawidłowe analizy rynku pracy oraz określić jego związki z przedsiębiorczością lokalną. Będzie umiał zastosować w praktyce instrumenty kreowania przedsiębiorczości lokalnej. Będzie znał metody i sposoby zakładania działalności gospodarczej.
GP_1A_U21, GP_1A_U04C-4, C-5, C-6T-A-1, T-A-3, T-A-4, T-A-2M-3, M-4S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP_1A_OE4_K01
Zna, definiuje i potrafi wykorzystać założenia polityki i strategii gminy dla rozwoju lokalnego i przedsiębiorczości. Zna rynek pracy i jego związek z przedsiębiorczością. Umie zastosować poszczególne modele przedsiębiorczości lokalnej w samorozwoju. Jest kreatywny i zdeterminowany, potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy.
GP_1A_K07, GP_1A_K11C-1, C-2, C-3, C-4, C-5, C-6T-W-7, T-A-1, T-A-3, T-A-4, T-A-2M-2, M-3, M-4S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GP_1A_OE4_W01
Student będzie miał teoretyczną i praktyczną wiedzę na temat podstaw polityki i strategii gminy dla rozwoju lokalnego i przedsiębiorczości. Zapozna się ze wskaźnikami i uwarunkowaniami rozwoju przedsiębiorczości lokalnej. Będzie znał podstawy zakładania działalności gospodarczej.
2,0Student nie zna podstaw polityki i strategii gminy dla rozwoju lokalnego i przedsiębiorczości. Nie zna wskaźników i uwarunkowań rozwoju przedsiębiorczości lokalnej.
3,0Student zna podstawy polityki i strategii gminy dla rozwoju lokalnego i przedsiębiorczości w stopniu dostatecznym. Zna i potrafi zdefiniować wskaźniki i uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości lokalnej.
3,5Student zna podstawy polityki i strategii gminy dla rozwoju lokalnego i przedsiębiorczości w stopniu dobrym. Zna i potrafi zdefiniować wskaźniki i uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości lokalnej.
4,0Student zna podstawy polityki i strategii gminy dla rozwoju lokalnego i przedsiębiorczości w stopniu dobrym. Zna i potrafi zastosować w praktyce wskaźniki i uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości lokalnej. W stopniu dobrym zna podstawy zakładania działalności gospodarczej.
4,5Student ma wiedzę na temat podstaw polityki i strategii gminy dla rozwoju lokalnego i przedsiębiorczości. Zna wskaźniki i uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości lokalnej. W stopniu bardzo dobrym zna zasady zakładania działalności gospodarczej. Potrafi samodzielnie myśleć w sposób przedsiębiorczy.
5,0Student ma rozszerzona wiedzę na temat podstaw polityki i strategii gminy dla rozwoju lokalnego i przedsiębiorczości. Zna wskaźniki i uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości lokalnej. W stopniu bardzo dobrym zna zasady zakładania działalności gospodarczej. Jest kreatywny i zdeterminowany w rozwiązaywaniu problemów. Potrafi samodzielnie myśleć w sposób przedsiębiorczy.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GP_1A_OE4_U01
Student będzie umiał przeprowadzić prawidłowe analizy rynku pracy oraz określić jego związki z przedsiębiorczością lokalną. Będzie umiał zastosować w praktyce instrumenty kreowania przedsiębiorczości lokalnej. Będzie znał metody i sposoby zakładania działalności gospodarczej.
2,0Student nie potrafi przeprowadzić prawidłowej analizy rynku pracy oraz określić jego związków z przedsiębiorczością lokalną. Nie potrafi zastosować w praktyce instrumenty kreowania przedsiębiorczości lokalnej.
3,0Student potrafi przeprowadzić analizę rynku pracy oraz określić jego związki z przedsiębiorczością lokalną. W stopniu dostatecznym potrafi zastosować w praktyce instrumenty kreowania przedsiębiorczości lokalnej.
3,5Student potrafi przeprowadzić prawidłową analizę rynku pracy oraz określić jego związki z przedsiębiorczością lokalną. W stopniu dostatecznym potrafi zastosować w praktyce instrumenty kreowania przedsiębiorczości lokalnej.
4,0Student umie przeprowadzić prawidłowe analizy rynku pracy oraz prawidłowo określić jego związki z przedsiębiorczością lokalną. W dobrym stopniu potrafi zastosować w praktyce instrumenty kreowania przedsiębiorczości lokalnej. Zna podstawowe metody i sposoby zakładania działalności gospodarczej.
4,5Student umie przeprowadzić prawidłowe analizy rynku pracy oraz prawidłowo określić jego związki z przedsiębiorczością lokalną. W dobrym stopniu potrafi zastosować w praktyce instrumenty kreowania przedsiębiorczości lokalnej. Zna metody i sposoby zakładania działalności gospodarczej.
5,0Student umie przeprowadzić prawidłowe analizy rynku pracy oraz określić jego związki z przedsiębiorczością lokalną. Potrafi zastosować w praktyce instrumenty kreowania przedsiębiorczości lokalnej. Zna metody i sposoby zakładania działalności gospodarczej.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GP_1A_OE4_K01
Zna, definiuje i potrafi wykorzystać założenia polityki i strategii gminy dla rozwoju lokalnego i przedsiębiorczości. Zna rynek pracy i jego związek z przedsiębiorczością. Umie zastosować poszczególne modele przedsiębiorczości lokalnej w samorozwoju. Jest kreatywny i zdeterminowany, potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy.
2,0Nie zna i nie potrafi wykorzystać założeń polityki i strategii gminy dla rozwoju lokalnego i przedsiębiorczości. Nie umie zastosować podstawowych modeli przedsiębiorczości lokalnej w samorozwoju.
3,0Zna i potrafi w stopniu dostatecznym wykorzystać założenia polityki i strategii gminy dla rozwoju lokalnego i przedsiębiorczości. Umie zastosować podstawowe modele przedsiębiorczości lokalnej w samorozwoju.
3,5Zna i potrafi w stopniu dobrym wykorzystać założenia polityki i strategii gminy dla rozwoju lokalnego i przedsiębiorczości. Umie zastosować podstawowe modele przedsiębiorczości lokalnej w samorozwoju.
4,0Zna, definiuje i w stopniu dobrym potrafi wykorzystać założenia polityki i strategii gminy dla rozwoju lokalnego i przedsiębiorczości. Umie zastosować poszczególne modele przedsiębiorczości lokalnej w samorozwoju. Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy.
4,5Zna, definiuje i w stopniu bardzo dobrym potrafi wykorzystać założenia polityki i strategii gminy dla rozwoju lokalnego i przedsiębiorczości. Umie zastosować poszczególne modele przedsiębiorczości lokalnej w samorozwoju. Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
5,0Zna, definiuje i potrafi wykorzystać założenia polityki i strategii gminy dla rozwoju lokalnego i przedsiębiorczości. Zna rynek pracy i jego związek z przedsiębiorczością. Umie zastosować poszczególne modele przedsiębiorczości lokalnej w samorozwoju. Jest kreatywny i zdeterminowany, potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy.

Literatura podstawowa

  1. Cousins L., Herbst K., Stewart M., Lokalne strategie rozwoju gospodarczego. Poradnik dla gmin i liderów lokalnych, Chesterton Int., School for Advanced Urban Studies (SAUS) University of Bristol, wyd: Brytyjski Fundusz Know – How i Fundusz Współpracy, 2011
  2. Rozwój przedsiębiorczości. Przedsiębiorczość i inicjatywy lokalne, OECD, wydanie polskie: Fundacja Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych, Warszawa, 2000

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Stworzenie własnego pomysłu na działalność gospodarczą w wybranym przez studenta obszarze. Analiza przedsiębiorczości lokalnej na terenie wybranej gminy.2
T-A-2Analiza SWOT w odniesieniu do pomysłu założenia działalności gospodarczej.2
T-A-3Podstawy wiedzy o firmie, wybranie formy organizacyjno-prawnej oraz określenie obowiązków formalno-prawnych.2
T-A-4Planowanie biznesu i źródła finansowania działalności gospodarczej.2
T-A-5Zaliczenie przedmiotu.1
9

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Znaczenie polityki i strategii gminy dla rozwoju lokalnego i przedsiębiorczości.1
T-W-2Rynek pracy i jego związek z przedsiębiorczością.1
T-W-3Uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości lokalnej.1
T-W-4Instrumenty kreowania przedsiębiorczości lokalnej.1
T-W-5Przegląd modeli rozwoju przedsiębiorczości lokalnej.1
T-W-6Instytucje otoczenia biznesu. Problemy diagnostyczne. Przykłady funkcjonowania instytucji otoczenia biznesu.2
T-W-7Podstawy zakładania działalności gospodarczej.1
T-W-8Zaliczenie przedmiotu.1
9

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach9
A-A-2przygotowanie się do zajęć audytoryjnych16
A-A-3przygotowanie projektu dotyczącego przedsiebiorczości lokalnej20
45
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach9
A-W-2przygotowanie sie do dyskusji panelowej21
A-W-3przygotowanie sie do zaliczenia przedmiotu15
45
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGP_1A_OE4_W01Student będzie miał teoretyczną i praktyczną wiedzę na temat podstaw polityki i strategii gminy dla rozwoju lokalnego i przedsiębiorczości. Zapozna się ze wskaźnikami i uwarunkowaniami rozwoju przedsiębiorczości lokalnej. Będzie znał podstawy zakładania działalności gospodarczej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP_1A_W02ma teoretyczną i praktyczną wiedzę dotyczącą wykonywania zawodu planisty, w tym przepisów prawnych, zasad i procedur sporządzania dokumentów planistycznych
Cel przedmiotuC-1zarys warunków rozwoju lokalnej przedsiębiorczości
C-2przedstawienie warunków rozpoczęcia i prowadzenia działalności gospodarczej
C-4przedstawienie sposobu funkcjonowania instytucji otoczenia biznesu
Treści programoweT-W-6Instytucje otoczenia biznesu. Problemy diagnostyczne. Przykłady funkcjonowania instytucji otoczenia biznesu.
T-W-1Znaczenie polityki i strategii gminy dla rozwoju lokalnego i przedsiębiorczości.
T-W-2Rynek pracy i jego związek z przedsiębiorczością.
T-W-3Uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości lokalnej.
T-W-4Instrumenty kreowania przedsiębiorczości lokalnej.
T-W-5Przegląd modeli rozwoju przedsiębiorczości lokalnej.
T-A-1Stworzenie własnego pomysłu na działalność gospodarczą w wybranym przez studenta obszarze. Analiza przedsiębiorczości lokalnej na terenie wybranej gminy.
Metody nauczaniaM-2wykład problemowy
M-1wykład informacyjny
M-3dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena okresowych osiągnięć studenta
S-2Ocena podsumowująca: ocena stopnia osiągnięcia założonych efektów dla przedmiotu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna podstaw polityki i strategii gminy dla rozwoju lokalnego i przedsiębiorczości. Nie zna wskaźników i uwarunkowań rozwoju przedsiębiorczości lokalnej.
3,0Student zna podstawy polityki i strategii gminy dla rozwoju lokalnego i przedsiębiorczości w stopniu dostatecznym. Zna i potrafi zdefiniować wskaźniki i uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości lokalnej.
3,5Student zna podstawy polityki i strategii gminy dla rozwoju lokalnego i przedsiębiorczości w stopniu dobrym. Zna i potrafi zdefiniować wskaźniki i uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości lokalnej.
4,0Student zna podstawy polityki i strategii gminy dla rozwoju lokalnego i przedsiębiorczości w stopniu dobrym. Zna i potrafi zastosować w praktyce wskaźniki i uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości lokalnej. W stopniu dobrym zna podstawy zakładania działalności gospodarczej.
4,5Student ma wiedzę na temat podstaw polityki i strategii gminy dla rozwoju lokalnego i przedsiębiorczości. Zna wskaźniki i uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości lokalnej. W stopniu bardzo dobrym zna zasady zakładania działalności gospodarczej. Potrafi samodzielnie myśleć w sposób przedsiębiorczy.
5,0Student ma rozszerzona wiedzę na temat podstaw polityki i strategii gminy dla rozwoju lokalnego i przedsiębiorczości. Zna wskaźniki i uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości lokalnej. W stopniu bardzo dobrym zna zasady zakładania działalności gospodarczej. Jest kreatywny i zdeterminowany w rozwiązaywaniu problemów. Potrafi samodzielnie myśleć w sposób przedsiębiorczy.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGP_1A_OE4_U01Student będzie umiał przeprowadzić prawidłowe analizy rynku pracy oraz określić jego związki z przedsiębiorczością lokalną. Będzie umiał zastosować w praktyce instrumenty kreowania przedsiębiorczości lokalnej. Będzie znał metody i sposoby zakładania działalności gospodarczej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP_1A_U21ma elementarne umiejętności w zakresie prognozowania przebiegu podstawowych procesów i zjawisk społecznych z wykorzystaniem metod i narzędzi stosowanych w gospodarce przestrzennej
GP_1A_U04posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych i gospodarczych
Cel przedmiotuC-4przedstawienie sposobu funkcjonowania instytucji otoczenia biznesu
C-5nabycie umiejętności samodzielnego kreatywnego myślenia
C-6swobodne myślenie i działanie w sposób przedsiębiorczy
Treści programoweT-A-1Stworzenie własnego pomysłu na działalność gospodarczą w wybranym przez studenta obszarze. Analiza przedsiębiorczości lokalnej na terenie wybranej gminy.
T-A-3Podstawy wiedzy o firmie, wybranie formy organizacyjno-prawnej oraz określenie obowiązków formalno-prawnych.
T-A-4Planowanie biznesu i źródła finansowania działalności gospodarczej.
T-A-2Analiza SWOT w odniesieniu do pomysłu założenia działalności gospodarczej.
Metody nauczaniaM-3dyskusja dydaktyczna
M-4metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena okresowych osiągnięć studenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi przeprowadzić prawidłowej analizy rynku pracy oraz określić jego związków z przedsiębiorczością lokalną. Nie potrafi zastosować w praktyce instrumenty kreowania przedsiębiorczości lokalnej.
3,0Student potrafi przeprowadzić analizę rynku pracy oraz określić jego związki z przedsiębiorczością lokalną. W stopniu dostatecznym potrafi zastosować w praktyce instrumenty kreowania przedsiębiorczości lokalnej.
3,5Student potrafi przeprowadzić prawidłową analizę rynku pracy oraz określić jego związki z przedsiębiorczością lokalną. W stopniu dostatecznym potrafi zastosować w praktyce instrumenty kreowania przedsiębiorczości lokalnej.
4,0Student umie przeprowadzić prawidłowe analizy rynku pracy oraz prawidłowo określić jego związki z przedsiębiorczością lokalną. W dobrym stopniu potrafi zastosować w praktyce instrumenty kreowania przedsiębiorczości lokalnej. Zna podstawowe metody i sposoby zakładania działalności gospodarczej.
4,5Student umie przeprowadzić prawidłowe analizy rynku pracy oraz prawidłowo określić jego związki z przedsiębiorczością lokalną. W dobrym stopniu potrafi zastosować w praktyce instrumenty kreowania przedsiębiorczości lokalnej. Zna metody i sposoby zakładania działalności gospodarczej.
5,0Student umie przeprowadzić prawidłowe analizy rynku pracy oraz określić jego związki z przedsiębiorczością lokalną. Potrafi zastosować w praktyce instrumenty kreowania przedsiębiorczości lokalnej. Zna metody i sposoby zakładania działalności gospodarczej.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGP_1A_OE4_K01Zna, definiuje i potrafi wykorzystać założenia polityki i strategii gminy dla rozwoju lokalnego i przedsiębiorczości. Zna rynek pracy i jego związek z przedsiębiorczością. Umie zastosować poszczególne modele przedsiębiorczości lokalnej w samorozwoju. Jest kreatywny i zdeterminowany, potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP_1A_K07prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu planisty
GP_1A_K11potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1zarys warunków rozwoju lokalnej przedsiębiorczości
C-2przedstawienie warunków rozpoczęcia i prowadzenia działalności gospodarczej
C-3zapoznanie z instrumentami kreowania przedsiębiorczości lokalnej
C-4przedstawienie sposobu funkcjonowania instytucji otoczenia biznesu
C-5nabycie umiejętności samodzielnego kreatywnego myślenia
C-6swobodne myślenie i działanie w sposób przedsiębiorczy
Treści programoweT-W-7Podstawy zakładania działalności gospodarczej.
T-A-1Stworzenie własnego pomysłu na działalność gospodarczą w wybranym przez studenta obszarze. Analiza przedsiębiorczości lokalnej na terenie wybranej gminy.
T-A-3Podstawy wiedzy o firmie, wybranie formy organizacyjno-prawnej oraz określenie obowiązków formalno-prawnych.
T-A-4Planowanie biznesu i źródła finansowania działalności gospodarczej.
T-A-2Analiza SWOT w odniesieniu do pomysłu założenia działalności gospodarczej.
Metody nauczaniaM-2wykład problemowy
M-3dyskusja dydaktyczna
M-4metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena okresowych osiągnięć studenta
S-2Ocena podsumowująca: ocena stopnia osiągnięcia założonych efektów dla przedmiotu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna i nie potrafi wykorzystać założeń polityki i strategii gminy dla rozwoju lokalnego i przedsiębiorczości. Nie umie zastosować podstawowych modeli przedsiębiorczości lokalnej w samorozwoju.
3,0Zna i potrafi w stopniu dostatecznym wykorzystać założenia polityki i strategii gminy dla rozwoju lokalnego i przedsiębiorczości. Umie zastosować podstawowe modele przedsiębiorczości lokalnej w samorozwoju.
3,5Zna i potrafi w stopniu dobrym wykorzystać założenia polityki i strategii gminy dla rozwoju lokalnego i przedsiębiorczości. Umie zastosować podstawowe modele przedsiębiorczości lokalnej w samorozwoju.
4,0Zna, definiuje i w stopniu dobrym potrafi wykorzystać założenia polityki i strategii gminy dla rozwoju lokalnego i przedsiębiorczości. Umie zastosować poszczególne modele przedsiębiorczości lokalnej w samorozwoju. Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy.
4,5Zna, definiuje i w stopniu bardzo dobrym potrafi wykorzystać założenia polityki i strategii gminy dla rozwoju lokalnego i przedsiębiorczości. Umie zastosować poszczególne modele przedsiębiorczości lokalnej w samorozwoju. Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
5,0Zna, definiuje i potrafi wykorzystać założenia polityki i strategii gminy dla rozwoju lokalnego i przedsiębiorczości. Zna rynek pracy i jego związek z przedsiębiorczością. Umie zastosować poszczególne modele przedsiębiorczości lokalnej w samorozwoju. Jest kreatywny i zdeterminowany, potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy.