Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (S1)
Sylabus przedmiotu Technologia informacyjna:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architektura krajobrazu | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Technologia informacyjna | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Oprogramowania | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Imed El Fray <Imed.El Fray@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Elżbieta Skórska <Elzbieta.Skorska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa umiejętność obsługi komputera. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Usystematyzowanie wiedzy z zakresu technologii informacyjnej |
C-2 | Nabycie umiejętności trafnego wyszukiwania informacji w Internecie wraz z oceną ich wiarygodności |
C-3 | Nabycie umiejętności odpowiedniego przetwarzania informacji źródłowych w celu wykorzystania we własnych dokumentach. |
C-4 | Opanowanie sztuki profesjonalnego opracowania różnych typów dokumentów elektronicznych: tekstowych, graficznych, prezentacyjnych oraz przenośnych (pdf) przy użyciu pakietu biurowego. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Wprowadzenie do ćwiczeń: sieciowe usługi informatyczne w ZUT; netykieta w korespondencji elektronicznej; moduły pakietu biurowego i ich zastosowanie. | 2 |
T-L-2 | Opracowanie cv i listu motywacyjnego. | 2 |
T-L-3 | Opracowanie profesjonalnej prezentacji multimedialne, przygotowanie materiałów informacyjnych w formie pdf. | 4 |
T-L-4 | Obliczenia, opracowanie arkuszy symulacyjnych i tworzenie wykresów za pomocą arkusza kalkulacyjnego. Sprawdzian z umiejętności praktycznych. | 8 |
T-L-5 | Obróbka materiału filmowego zarejestrowanego za pomocą cyfrowej kamery, aparatu fotograficznego lub smartfonu. | 4 |
T-L-6 | Selekcja informacji wyszukanych w Internecie i ocena ich wiarygodności. | 2 |
T-L-7 | Opracowanie raportu za pomocą edytora tekstu według zadanej instrukcji przy wykorzystaniu elementów graficznych pobranych ze stron internetowych. Formatowanie tekstu: wcięcia, akapity, interlinia, wstawianie elementów graficznych, tworzenie tabel, usuwanie hiperłączy. Sprawdzian z umiejętności praktycznych. | 8 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo studenta w ćwiczeniach laboratoryjnych w pracowni dydaktycznej. | 30 |
A-L-2 | Praca własna studenta polegająca na wykonaniu ćwiczeń dodatkowych przy wykorzystaniu własnego komputera i platformy zdalnej e-edukacja.zut.edu.pl | 60 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Ćwiczenia laboratoryjne z wykorzystaniem komputera |
M-2 | Metoda projektu (przygotowanie prezentacji multimedialnej) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Oceny wystawione za wybrane dokumenty elektroniczne. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Oceny ze sprawdzianów z umiejętności praktycznych. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_1A_A03_W01 Student ma wiedzę na temat usług informatycznych w Uczelni, potrafi samodzielnie wskazać wiarygodne informacje na zadany temat, zna poszczególne moduły pakietu biurowego. | AK_1A_W13 | — | — | C-2, C-3 | T-L-1, T-L-6 | M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_1A_A03_U01 Student potrafi opracować dokument elektroniczny przy wykorzystaniu właściwie dobranych źródeł internetowych oraz własnych pomysków. | AK_1A_U04, AK_1A_U08 | — | — | C-2, C-4, C-3 | T-L-7, T-L-4, T-L-3, T-L-2, T-L-6, T-L-5 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_1A_A03_K01 Student potrafi kreatywnie wykorzystać narzędzia informatyczne. | AK_1A_K08 | — | — | C-4 | T-L-1, T-L-6, T-L-7, T-L-4, T-L-3, T-L-2, T-L-5 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_1A_A03_W01 Student ma wiedzę na temat usług informatycznych w Uczelni, potrafi samodzielnie wskazać wiarygodne informacje na zadany temat, zna poszczególne moduły pakietu biurowego. | 2,0 | Student nie osiągnął efektu kształcenia. |
3,0 | Student osiągnął efekt kształcenia w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | Student osiągnął efekt kształcenia w stopniu dość dobrym. | |
4,0 | Student osiągnął efekt kształcenia w stopniu dobrym. | |
4,5 | Student osiągnął efekt kształcenia w stopniu ponad dobrym. | |
5,0 | Student osiągnął efekt kształcenia w stopniu bardzo dobrym. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_1A_A03_U01 Student potrafi opracować dokument elektroniczny przy wykorzystaniu właściwie dobranych źródeł internetowych oraz własnych pomysków. | 2,0 | Student nie osiągnął efektu kształcenia. |
3,0 | Student osiągnął efekt kształcenia w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | Student osiągnął efekt kształcenia w stopniu dość dobrym. | |
4,0 | Student osiągnął efekt kształcenia w stopniu dobrym. | |
4,5 | Student osiągnął efekt kształcenia w stopniu ponad dobrym. | |
5,0 | Student osiągnął efekt kształcenia w stopniu bardzo dobrym. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_1A_A03_K01 Student potrafi kreatywnie wykorzystać narzędzia informatyczne. | 2,0 | Student nie osiągnął efektu kształcenia. |
3,0 | Student osiągnął efekt kształcenia w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | Student osiągnął efekt kształcenia w stopniu dość dobrym. | |
4,0 | Student osiągnął efekt kształcenia w stopniu dobrym. | |
4,5 | Student osiągnął efekt kształcenia w stopniu ponad dobrym. | |
5,0 | Student osiągnął efekt kształcenia w stopniu bardzo dobrym. |
Literatura podstawowa
- Podręcznik użytkownika pakietu OpenOffice, http://openzone.pl/ksiazka/, 2011
- Opis pakietu Open Office, http://pl.wikibooks.org/wiki/OpenOffice.org, 2012
Literatura dodatkowa
- http://openoffice.pl/, http://www.ux.pl/openoffice/ http://pl.openoffice.org/, 2012
- Kurs języka html, http://pl.html.net/tutorials/html/, 2012