Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (S1)

Sylabus przedmiotu Plener malarski:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura krajobrazu
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Plener malarski
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Krajobrazu
Nauczyciel odpowiedzialny Ewa Miśkiewicz-Żebrowska <Ewa.Miskiewicz-Zebrowska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Marta Kościńska <Marta.Koscinska@zut.edu.pl>, Ewa Miśkiewicz-Żebrowska <Ewa.Miskiewicz-Zebrowska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL2 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczony semestr z przedmiotu "Rysunek i rzeżba"

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Praktyczne opanowanie plenerowych technik malarskich, w szczegolności kryjących (tempera, gwasz). Wyrobienie wrażliwości na zjawiska kolorystyczne, światło, kształty i proporcje plam barwnych, refleksy, gamę barwną i klimat związany z danym tematem, oraz umiejetność przedstawiania ich na płaszczyźnie w technikach malarskich.
C-2Znajomość materiałów i technik malarskich, skutków i sposobów mieszania barw podstawowych na palecie

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Malarstwo sztalugowe w plenerze - temat: park krajobrazowy, technika tempera5
T-L-2Malarstwo sztalugowe w plenerze - temat: widok przystani żeglarskiej z odbiciem w wodzie (marina), technika tempera5
T-L-3Malarstwo sztalugowe w plenerze - temat: aleja, szpaler drzew, perspektywa w malarstwie, technika tempera5
T-L-4Malarstwo sztalugowe w plenerze - temat: pejzaż miejski (weduta), technika tempera5
T-L-5Malarstwo sztalugowe w plenerze - temat: pejzaż z dominantą, technika tempera5
T-L-6Malarstwo sztalugowe w plenerze - temat dowolny, wybrany indywidualnie przez studenta, technika tempera5
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2szkice i prace domowe30
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1opowiadanie, opis, prelekcja, anegdota, odczyt, objaśnienie lub wyjaśnienie
M-2ekspozycja, pokaz połączony z przeżyciem
M-3pokaz, ćwiczenia przedmiotowe,

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Indywidualne korekty prac studenckich podczas ich powstawania
S-2Ocena podsumowująca: Przegląd prac na koniec pleneru

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_C02_W01
opisuje podstawowe elementy budowy rysunku, perpektywy, proporcji i przestrzeni oraz podstawowe metody kształtowania kompozycji
AK_1A_W02C-1T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-1M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_C02_U01
wykorzystuje rysunek odręczny dla celów analiz przestrzennych i przekazywania informacji o krajobrazie
AK_1A_U01C-1, C-2T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-1M-1, M-2, M-3S-1, S-2
AK_1A_C02_U02
dokonuje analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie
AK_1A_U03C-1, C-2T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-1M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_C02_K02
jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej
AK_1A_K02C-1, C-2T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-1M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_1A_C02_W01
opisuje podstawowe elementy budowy rysunku, perpektywy, proporcji i przestrzeni oraz podstawowe metody kształtowania kompozycji
2,0Student nie umie opisać podstawowych elementów budowy rysunku, perpektywy, proporcji i przestrzeni oraz podstawowych metod kształtowania kompozycji
3,0Student poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka podstawowych elementów budowy rysunku, perpektywy, proporcji i przestrzeni oraz podstawowych metod kształtowania kompozycji
3,5Student poprawnie wykorzystuje większość podstawowych elementów budowy rysunku, perpektywy, proporcji i przestrzeni oraz podstawowych metod kształtowania kompozycji
4,0Student poprawnie wykorzystuje wszystkie z podstawowych elementów budowy rysunku, perpektywy, proporcji i przestrzeni oraz podstawowych metod kształtowania kompozycji
4,5Student nie tylko poprawnie wykorzystuje wszystkie z podstawowych elementów budowy rysunku, perpektywy, proporcji i przestrzeni oraz podstawowych metod kształtowania kompozycji, ale również potrafi w analityczny sposób je porównać
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_1A_C02_U01
wykorzystuje rysunek odręczny dla celów analiz przestrzennych i przekazywania informacji o krajobrazie
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób wykorzystać rysunku odręcznego dla celów analiz przestrzennych i przekazywania informacji o krajobrazie
3,0Student z trudem potrafi wykorzystać rysunek odręczny dla celów analiz przestrzennych i przekazywania informacji o krajobrazie
3,5Student potrafi wykorzystać rysunek odręczny dla celów niektórych analiz przestrzennych i przekazywania informacji o krajobrazie
4,0Student nie tylko efektywnie potrafi wykorzystać rysunek odręczny dla celów niektórych analiz przestrzennych i przekazywania informacji o krajobrazie, ale również dokonuje ich waloryzacji.
4,5Student nie tylko efektywnie potrafi wykorzystać rysunek odręczny dla celów niektórych analiz przestrzennych i przekazywania informacji o krajobrazie, ale również dokonuje ich waloryzacji, potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach
5,0Student nie tylko efektywnie potrafi wykorzystać rysunek odręczny dla celów niektórych analiz przestrzennych i przekazywania informacji o krajobrazie, ale również dokonuje ich waloryzacji, potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy
AK_1A_C02_U02
dokonuje analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób dokonać analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie
3,0Student z trudem potrafi dokonać analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie
3,5Student nie tylko efektywnie potrafi dokonać analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie, ale również dokonuje ich estetyzacji
4,0Student nie tylko efektywnie potrafi dokonać analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie, ale również potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach
4,5Student nie tylko efektywnie potrafi dokonać analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie, ale również dokonuje ich estetyzacji, potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach
5,0Student nie tylko efektywnie potrafi dokonać analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie, ale również dokonuje ich estetyzacji, potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_1A_C02_K02
jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej
2,0Student nie jest wrażliwy na przejawy sztuki
3,0Student w ograniczonym zakresie jest wrażliwy na przejawy sztuki
3,5Student jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości
4,0Student jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej
4,5Student jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, potrafi ją wykorzystać do budowania własnej postawy twórczej, jest aktywny w kontakcie ze sztuką
5,0Student jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, potrafi ją wykorzystać do budowania własnej postawy twórczej, jest aktywny w kontakcie ze sztuką, potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy

Literatura podstawowa

  1. Rysunek i malarstwo. Problemy podstawowe. Wybrane zagadnienia, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław, 2010

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Malarstwo sztalugowe w plenerze - temat: park krajobrazowy, technika tempera5
T-L-2Malarstwo sztalugowe w plenerze - temat: widok przystani żeglarskiej z odbiciem w wodzie (marina), technika tempera5
T-L-3Malarstwo sztalugowe w plenerze - temat: aleja, szpaler drzew, perspektywa w malarstwie, technika tempera5
T-L-4Malarstwo sztalugowe w plenerze - temat: pejzaż miejski (weduta), technika tempera5
T-L-5Malarstwo sztalugowe w plenerze - temat: pejzaż z dominantą, technika tempera5
T-L-6Malarstwo sztalugowe w plenerze - temat dowolny, wybrany indywidualnie przez studenta, technika tempera5
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2szkice i prace domowe30
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_1A_C02_W01opisuje podstawowe elementy budowy rysunku, perpektywy, proporcji i przestrzeni oraz podstawowe metody kształtowania kompozycji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_W02opisuje podstawowe elementy budowy rysunku, perpektywy, proporcji i przestrzeni oraz podstawowe metody kształtowania kompozycji
Cel przedmiotuC-1Praktyczne opanowanie plenerowych technik malarskich, w szczegolności kryjących (tempera, gwasz). Wyrobienie wrażliwości na zjawiska kolorystyczne, światło, kształty i proporcje plam barwnych, refleksy, gamę barwną i klimat związany z danym tematem, oraz umiejetność przedstawiania ich na płaszczyźnie w technikach malarskich.
Treści programoweT-L-2Malarstwo sztalugowe w plenerze - temat: widok przystani żeglarskiej z odbiciem w wodzie (marina), technika tempera
T-L-3Malarstwo sztalugowe w plenerze - temat: aleja, szpaler drzew, perspektywa w malarstwie, technika tempera
T-L-4Malarstwo sztalugowe w plenerze - temat: pejzaż miejski (weduta), technika tempera
T-L-5Malarstwo sztalugowe w plenerze - temat: pejzaż z dominantą, technika tempera
T-L-6Malarstwo sztalugowe w plenerze - temat dowolny, wybrany indywidualnie przez studenta, technika tempera
T-L-1Malarstwo sztalugowe w plenerze - temat: park krajobrazowy, technika tempera
Metody nauczaniaM-1opowiadanie, opis, prelekcja, anegdota, odczyt, objaśnienie lub wyjaśnienie
M-2ekspozycja, pokaz połączony z przeżyciem
M-3pokaz, ćwiczenia przedmiotowe,
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Indywidualne korekty prac studenckich podczas ich powstawania
S-2Ocena podsumowująca: Przegląd prac na koniec pleneru
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie opisać podstawowych elementów budowy rysunku, perpektywy, proporcji i przestrzeni oraz podstawowych metod kształtowania kompozycji
3,0Student poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka podstawowych elementów budowy rysunku, perpektywy, proporcji i przestrzeni oraz podstawowych metod kształtowania kompozycji
3,5Student poprawnie wykorzystuje większość podstawowych elementów budowy rysunku, perpektywy, proporcji i przestrzeni oraz podstawowych metod kształtowania kompozycji
4,0Student poprawnie wykorzystuje wszystkie z podstawowych elementów budowy rysunku, perpektywy, proporcji i przestrzeni oraz podstawowych metod kształtowania kompozycji
4,5Student nie tylko poprawnie wykorzystuje wszystkie z podstawowych elementów budowy rysunku, perpektywy, proporcji i przestrzeni oraz podstawowych metod kształtowania kompozycji, ale również potrafi w analityczny sposób je porównać
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_1A_C02_U01wykorzystuje rysunek odręczny dla celów analiz przestrzennych i przekazywania informacji o krajobrazie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_U01wykorzystuje rysunek odręczny dla celów analiz przestrzennych i przekazywania informacji o krajobrazie
Cel przedmiotuC-1Praktyczne opanowanie plenerowych technik malarskich, w szczegolności kryjących (tempera, gwasz). Wyrobienie wrażliwości na zjawiska kolorystyczne, światło, kształty i proporcje plam barwnych, refleksy, gamę barwną i klimat związany z danym tematem, oraz umiejetność przedstawiania ich na płaszczyźnie w technikach malarskich.
C-2Znajomość materiałów i technik malarskich, skutków i sposobów mieszania barw podstawowych na palecie
Treści programoweT-L-2Malarstwo sztalugowe w plenerze - temat: widok przystani żeglarskiej z odbiciem w wodzie (marina), technika tempera
T-L-3Malarstwo sztalugowe w plenerze - temat: aleja, szpaler drzew, perspektywa w malarstwie, technika tempera
T-L-4Malarstwo sztalugowe w plenerze - temat: pejzaż miejski (weduta), technika tempera
T-L-5Malarstwo sztalugowe w plenerze - temat: pejzaż z dominantą, technika tempera
T-L-6Malarstwo sztalugowe w plenerze - temat dowolny, wybrany indywidualnie przez studenta, technika tempera
T-L-1Malarstwo sztalugowe w plenerze - temat: park krajobrazowy, technika tempera
Metody nauczaniaM-1opowiadanie, opis, prelekcja, anegdota, odczyt, objaśnienie lub wyjaśnienie
M-2ekspozycja, pokaz połączony z przeżyciem
M-3pokaz, ćwiczenia przedmiotowe,
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Indywidualne korekty prac studenckich podczas ich powstawania
S-2Ocena podsumowująca: Przegląd prac na koniec pleneru
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób wykorzystać rysunku odręcznego dla celów analiz przestrzennych i przekazywania informacji o krajobrazie
3,0Student z trudem potrafi wykorzystać rysunek odręczny dla celów analiz przestrzennych i przekazywania informacji o krajobrazie
3,5Student potrafi wykorzystać rysunek odręczny dla celów niektórych analiz przestrzennych i przekazywania informacji o krajobrazie
4,0Student nie tylko efektywnie potrafi wykorzystać rysunek odręczny dla celów niektórych analiz przestrzennych i przekazywania informacji o krajobrazie, ale również dokonuje ich waloryzacji.
4,5Student nie tylko efektywnie potrafi wykorzystać rysunek odręczny dla celów niektórych analiz przestrzennych i przekazywania informacji o krajobrazie, ale również dokonuje ich waloryzacji, potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach
5,0Student nie tylko efektywnie potrafi wykorzystać rysunek odręczny dla celów niektórych analiz przestrzennych i przekazywania informacji o krajobrazie, ale również dokonuje ich waloryzacji, potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_1A_C02_U02dokonuje analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_U03dokonuje analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie
Cel przedmiotuC-1Praktyczne opanowanie plenerowych technik malarskich, w szczegolności kryjących (tempera, gwasz). Wyrobienie wrażliwości na zjawiska kolorystyczne, światło, kształty i proporcje plam barwnych, refleksy, gamę barwną i klimat związany z danym tematem, oraz umiejetność przedstawiania ich na płaszczyźnie w technikach malarskich.
C-2Znajomość materiałów i technik malarskich, skutków i sposobów mieszania barw podstawowych na palecie
Treści programoweT-L-2Malarstwo sztalugowe w plenerze - temat: widok przystani żeglarskiej z odbiciem w wodzie (marina), technika tempera
T-L-3Malarstwo sztalugowe w plenerze - temat: aleja, szpaler drzew, perspektywa w malarstwie, technika tempera
T-L-4Malarstwo sztalugowe w plenerze - temat: pejzaż miejski (weduta), technika tempera
T-L-5Malarstwo sztalugowe w plenerze - temat: pejzaż z dominantą, technika tempera
T-L-6Malarstwo sztalugowe w plenerze - temat dowolny, wybrany indywidualnie przez studenta, technika tempera
T-L-1Malarstwo sztalugowe w plenerze - temat: park krajobrazowy, technika tempera
Metody nauczaniaM-1opowiadanie, opis, prelekcja, anegdota, odczyt, objaśnienie lub wyjaśnienie
M-2ekspozycja, pokaz połączony z przeżyciem
M-3pokaz, ćwiczenia przedmiotowe,
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Indywidualne korekty prac studenckich podczas ich powstawania
S-2Ocena podsumowująca: Przegląd prac na koniec pleneru
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób dokonać analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie
3,0Student z trudem potrafi dokonać analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie
3,5Student nie tylko efektywnie potrafi dokonać analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie, ale również dokonuje ich estetyzacji
4,0Student nie tylko efektywnie potrafi dokonać analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie, ale również potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach
4,5Student nie tylko efektywnie potrafi dokonać analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie, ale również dokonuje ich estetyzacji, potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach
5,0Student nie tylko efektywnie potrafi dokonać analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie, ale również dokonuje ich estetyzacji, potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_1A_C02_K02jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_K02jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej
Cel przedmiotuC-1Praktyczne opanowanie plenerowych technik malarskich, w szczegolności kryjących (tempera, gwasz). Wyrobienie wrażliwości na zjawiska kolorystyczne, światło, kształty i proporcje plam barwnych, refleksy, gamę barwną i klimat związany z danym tematem, oraz umiejetność przedstawiania ich na płaszczyźnie w technikach malarskich.
C-2Znajomość materiałów i technik malarskich, skutków i sposobów mieszania barw podstawowych na palecie
Treści programoweT-L-2Malarstwo sztalugowe w plenerze - temat: widok przystani żeglarskiej z odbiciem w wodzie (marina), technika tempera
T-L-3Malarstwo sztalugowe w plenerze - temat: aleja, szpaler drzew, perspektywa w malarstwie, technika tempera
T-L-4Malarstwo sztalugowe w plenerze - temat: pejzaż miejski (weduta), technika tempera
T-L-5Malarstwo sztalugowe w plenerze - temat: pejzaż z dominantą, technika tempera
T-L-6Malarstwo sztalugowe w plenerze - temat dowolny, wybrany indywidualnie przez studenta, technika tempera
T-L-1Malarstwo sztalugowe w plenerze - temat: park krajobrazowy, technika tempera
Metody nauczaniaM-1opowiadanie, opis, prelekcja, anegdota, odczyt, objaśnienie lub wyjaśnienie
M-2ekspozycja, pokaz połączony z przeżyciem
M-3pokaz, ćwiczenia przedmiotowe,
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Indywidualne korekty prac studenckich podczas ich powstawania
S-2Ocena podsumowująca: Przegląd prac na koniec pleneru
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest wrażliwy na przejawy sztuki
3,0Student w ograniczonym zakresie jest wrażliwy na przejawy sztuki
3,5Student jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości
4,0Student jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej
4,5Student jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, potrafi ją wykorzystać do budowania własnej postawy twórczej, jest aktywny w kontakcie ze sztuką
5,0Student jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, potrafi ją wykorzystać do budowania własnej postawy twórczej, jest aktywny w kontakcie ze sztuką, potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy