Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (S1)
Sylabus przedmiotu Zieleń wysoka w krajobrazie:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architektura krajobrazu | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zieleń wysoka w krajobrazie | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Architektury Krajobrazu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Grzegorz Nowak <Grzegorz.Nowak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Marcin Kubus <Marcin.Kubus@zut.edu.pl>, Grzegorz Nowak <Grzegorz.Nowak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 11 | Grupa obieralna | 2 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student posiada podstawowe wiadomości z zakresu projektowania krajobrazu |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Uzyskanie podstawowej wiedzy na temat zieleni wysokiej w krajobrazie, jej roli, funkcjach, typach, aspektach krajobrazowych i kompozycyjnych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Zieleń wysoka w krajobrazie, walory, wartość kulturowa | 4 |
T-W-2 | Funkcje zieleni wysokiej w krajobrazie | 6 |
T-W-3 | Aspekty krajobrazowe i kompozycyjne zieleni wysokiej w krajobrazie | 4 |
T-W-4 | Zieleń wysoka w wybranych typach krajobrazu | 4 |
T-W-5 | Prezentacja referatów | 2 |
20 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 20 |
A-W-2 | Przygotowanie do dyskusji | 25 |
A-W-3 | Przygotowanie referatu | 15 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody padające / Wykład informacyjny |
M-2 | Metody problemowe / Wykład problemowy |
M-3 | Metody aktywizujące / Przygotowanie referatu i dyskusja dydaktyczna związana z tematem wykładu lub referatu |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena aktywności w dyskusji |
S-2 | Ocena formująca: Ocena prezentacji referatu |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_1A_O11.2_W01 Posiada wiedzę na temat zieleni wysokiej w krajobrazie, jej roli, funkcjach, typach, wartości kulturowej, aspektach prawnych, krajobrazowych i kompozycyjnych | AK_1A_W11, AK_1A_W12 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-2, M-1, M-3 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_1A_O11.2_U01 Posiada umiejętność analizy i określania funkcji, walorów, typów, wartosci kulturowej zieleni wysokiej w krajobrazie | AK_1A_U16, AK_1A_U17 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-2, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_1A_O11.2_K01 Ma świadomość znaczenia - w kontekście przyrodniczym, kompozycyjnym i kulturowym - zieleni wysokiej w krajobrazie | AK_1A_K04 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-2, M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_1A_O11.2_W01 Posiada wiedzę na temat zieleni wysokiej w krajobrazie, jej roli, funkcjach, typach, wartości kulturowej, aspektach prawnych, krajobrazowych i kompozycyjnych | 2,0 | Nie posiada elementarnej wiedzy na temat zieleni wysokiej w krajobrazie, jej roli, funkcjach, typach, wartości kulturowej, aspektach prawnych, krajobrazowych i kompozycyjnych |
3,0 | Posiada elementarną wiedzę na temat zieleni wysokiej w krajobrazie, jej roli, funkcjach, typach, wartości kulturowej, aspektach prawnych, krajobrazowych i kompozycyjnych | |
3,5 | Posiada podstawową wiedzę na temat zieleni wysokiej w krajobrazie, jej roli, funkcjach, typach, wartości kulturowej, aspektach prawnych, krajobrazowych i kompozycyjnych | |
4,0 | Posiada wiedzę na poziomie dobrym na temat zieleni wysokiej w krajobrazie, jej roli, funkcjach, typach, wartości kulturowej, aspektach prawnych, krajobrazowych i kompozycyjnych | |
4,5 | Posiada pełną wiedzę na temat zieleni wysokiej w krajobrazie, jej roli, funkcjach, typach, wartości kulturowej, aspektach prawnych, krajobrazowych i kompozycyjnych | |
5,0 | Posiada pełną i ugruntowaną wiedzę na temat zieleni wysokiej w krajobrazie, jej roli, funkcjach, typach, wartości kulturowej, aspektach prawnych, krajobrazowych i kompozycyjnych |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_1A_O11.2_U01 Posiada umiejętność analizy i określania funkcji, walorów, typów, wartosci kulturowej zieleni wysokiej w krajobrazie | 2,0 | Nie posiada, na poziomie elementarnym umiejętność określania funkcji, walorów, typów, wartosci kulturowej zieleni wysokiej w krajobrazie. Nie dostrzega i nie posiada umiejętności dokonania analizy związków przyczynowo-skutkowych pomiędzy omawianymi aspektami w zakresie przedmiotu, nawet przy współpracy z prowadzącym |
3,0 | Posiada, na poziomie elementarnym umiejętność określania funkcji, walorów, typów, wartosci kulturowej zieleni wysokiej w krajobrazie. Nawet przy współpracy z prowadzącym nie w pełni prawidłowo analizuje związki przyczynowo-skutkowe pomiędzy omawianymi aspektami w zakresie przedmiotu | |
3,5 | Posiada, na poziomie podstawowym umiejętność określania funkcji, walorów, typów, wartosci kulturowej zieleni wysokiej w krajobrazie. Dostrzega i przy współpracy z prowadzącym prawidłowo analizuje związki przyczynowo-skutkowe pomiędzy omawianymi aspektami w zakresie przedmiotu | |
4,0 | Posiada pełną umiejętność określania funkcji, walorów, typów, wartosci kulturowej zieleni wysokiej w krajobrazie. Dostrzega i samodzielni analizuje związki przyczynowo-skutkowe pomiędzy omawianymi aspektami w zakresie przedmiotu, popełniając drobne błędy | |
4,5 | Posiada pełną umiejętność określania funkcji, walorów, typów, wartosci kulturowej zieleni wysokiej w krajobrazie. Dostrzega i samodzielnie prawidłowo analizuje związki przyczynowo-skutkowe pomiędzy omawianymi aspektami w zakresie przedmiotu | |
5,0 | Posiada pełną i ugruntowaną umiejętność określania funkcji, walorów, typów, wartosci kulturowej zieleni wysokiej w krajobrazie. Dostrzega i samodzielnie, w pełni prawidłowo analizuje związki przyczynowo-skutkowe pomiędzy omawianymi aspektami w zakresie przedmiotu |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_1A_O11.2_K01 Ma świadomość znaczenia - w kontekście przyrodniczym, kompozycyjnym i kulturowym - zieleni wysokiej w krajobrazie | 2,0 | Nie ma elementarnej świadomości znaczenia - w kontekście przyrodniczym, kompozycyjnym i kulturowym - zieleni wysokiej w krajobrazie |
3,0 | Ma elementarną świadomość znaczenia - w kontekście przyrodniczym, kompozycyjnym i kulturowym - zieleni wysokiej w krajobrazie | |
3,5 | Ma podstawową świadomość znaczenia - w kontekście przyrodniczym, kompozycyjnym i kulturowym - zieleni wysokiej w krajobrazie | |
4,0 | Ma dobrą świadomość znaczenia - w kontekście przyrodniczym, kompozycyjnym i kulturowym - zieleni wysokiej w krajobrazie | |
4,5 | Ma pełną świadomość znaczenia - w kontekście przyrodniczym, kompozycyjnym i kulturowym - zieleni wysokiej w krajobrazie | |
5,0 | Ma pełną i ugruntowaną świadomość znaczenia - w kontekście przyrodniczym, kompozycyjnym i kulturowym - zieleni wysokiej w krajobrazie |
Literatura podstawowa
- Oleksyn H., Kompozycje roślinne w kształtowaniu terenów zieleni, Wyd. AR w Poznaniu, Poznań, 2007
- red. Drozdek M., Rośliny do zadań specjalnych, Oficyna Wydawnicza PWSZ, Sulechów-Kalsk, 2011
- red. Drozdek M., Zieleń miast i wsi - współczesna i zabytkowa - seria, Wydawnicza PWSZ, Sulechów-Kalsk, 2011, seria od 2006 r.
Literatura dodatkowa
- Forczek-Brataniec U., Widok z drogi, krajobraz w percepcji dynamicznej, Elamed, Katowice, 2008
- Szponar A., Fizjografia urbanistyczna, PWN, Warszawa, 2003
- Seneta W., Dolatowski J., Dendrologia, PWN, Warszawa, 2008