Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (S1)
Sylabus przedmiotu Systemy CAD w projektowaniu 1:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architektura krajobrazu | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Systemy CAD w projektowaniu 1 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Architektury Współczesnej, Teorii i Metodologii Projektowania | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Adam Szymski <Adam-Szymski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Marta Kościńska <Marta.Koscinska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Posiadanie podstawowej wiedzy w zakresie obsługi komuterów ,instalowania i obsługi popularnych programów graficznych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | zapoznanie studentów z dostępnym na rynku krajowym i zagranicznym oprogramowaniem CAD dla celów wspomagania projektowania architektonicznego w zakresie architektury krajobrazu |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Nauka programu graficznego | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Nabycie praktycznych umiejętności stosowania komputera jako narzedzie pracy projektowej: wykorzystanie systemów CAD i grafiki 3D w projektowaniu. | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-L-2 | czytanie wskazanej literatury(praca własna studenta) | 15 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Czytanie wskazanej literatury(praca własna studenta) | 15 |
A-W-3 | Przygotowanie pracy semestralnej(praca własna studenta) | 30 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podajce/ Wykład informacyjny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: P ocena wykonanego projektu |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_1A_C22_W02 Student posiada wiedzę dotyczącą metod projektowania wspomaganego komputerowo w architekturze krajobrazu. | AK_1A_W02 | — | — | C-1 | T-L-1, T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_1A_C22_U07 W wyniku przeprowadzonych zajęć student posiada umiejętności korzystania z programu komputerowego niezbędnego do sporządzania projektów w formie rysunku. | AK_1A_U07 | — | — | C-1 | T-L-1, T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_1A_C22_K08 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabywa kompetencje do sporządzania projektów formalno - prawnych z użyciem programu komputerowego. Potrafi sporzadzić dokumentację rysunkową. | AK_1A_K01 | — | — | C-1 | T-L-1, T-W-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_1A_C22_W02 Student posiada wiedzę dotyczącą metod projektowania wspomaganego komputerowo w architekturze krajobrazu. | 2,0 | Nie zna programu graf. |
3,0 | Orientuje się w programie graf. | |
3,5 | Zna program graf. | |
4,0 | Zna zasady proj. w programie graf. | |
4,5 | Zna zna zasady proj. w programie graf ze szczegółami. | |
5,0 | Zna zasady proj. w programie graf. ze szczegółami, posługuje się nim swobodnie. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_1A_C22_U07 W wyniku przeprowadzonych zajęć student posiada umiejętności korzystania z programu komputerowego niezbędnego do sporządzania projektów w formie rysunku. | 2,0 | Nie zna programu graf. |
3,0 | Orientuje sie w programie graf. | |
3,5 | Zna program graf. | |
4,0 | Zna zasady proj. w programie graf. | |
4,5 | Zna zasady proj. w programie graf. ze szczegółami. | |
5,0 | Zna zasady proj. w programie graf. posługuje się nim swobodnie. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_1A_C22_K08 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabywa kompetencje do sporządzania projektów formalno - prawnych z użyciem programu komputerowego. Potrafi sporzadzić dokumentację rysunkową. | 2,0 | Nie zna programu graf. |
3,0 | Orientuje się w programie graf. | |
3,5 | Zna program graf. | |
4,0 | Zna zasady proj. w programie graf. | |
4,5 | Zna zasady proj. w programie graf. ze szczegółami. | |
5,0 | Zna zasady proj. w programie graf. posługuje się nim swobodnie. |
Literatura podstawowa
- Mitton Maureen, Interior Design visual presentatiion, 2012
- Kacprzyk Zbigniew,Beata Pawłowska, Komputerowe wspomaganie projektowania, Ofic.wyd.Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2012, wyd.I
- zbiorowa, AutoCAD w architekturze krajobrazu -wprowadzenie, Architrend.PL, 2012, wyd.I