Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (N2)
Sylabus przedmiotu Zintegrowane projektowanie krajobrazu 2 (architektura krajobrazu, dendrologia, rośliny ozdobne, konstrukcje budowlane):
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architektura krajobrazu | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zintegrowane projektowanie krajobrazu 2 (architektura krajobrazu, dendrologia, rośliny ozdobne, konstrukcje budowlane) | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Architektury Krajobrazu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Magdalena Rzeszotarska-Pałka <Magdalena.Rzeszotarska-Palka@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Marta Kościńska <Marta.Koscinska@zut.edu.pl>, Grzegorz Nowak <Grzegorz.Nowak@zut.edu.pl>, Aleksandra Pilarczyk <Aleksandra.Pilarczyk@zut.edu.pl>, Andrzej Rzeszotarski <Andrzej.Rzeszotarski@zut.edu.pl>, Agnieszka Zawadzińska <Agnieszka.Zawadzinska@zut.edu.pl>, Piotr Żurawik <Piotr.Zurawik@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza z projektowania krajobrazu |
W-2 | Wiedza z dendrologii, doborów drzew i krzewów |
W-3 | Podstawowa wiedza z doboru roślin ozdobnych |
W-4 | Podstawowa wiedza z konstrukcji architektonicznych, materiałoznawstwa i budownictwa |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zdobycie poszerzonej wiedzy w zakresie kształtowania różnorodnych obiektów architektury krajobrazu, zarówno w krajobrazie miejskim, jak i otwartym. |
C-2 | Zdobycie wiedzy dotyczącej podstawowych metod, technik, narzędzi i materiałów stosowanych przy opracowywaniu projektów złożonych obiektów architektury krajobrazu |
C-3 | Zdobycie umiejętności opracowania kompleksowego projektu zagospodarowania przestrzennego złożonego obiektu architektury krajobrazu, z uwzględnieniem szczegółowych rozwiązań konstrukcyjnych, materiałowych oraz doborem roślinności. |
C-4 | Zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu stosowania roślin w projektach obiektów krajobrazu |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | opracowanie inwentaryzacji i analiz terenu | 1 |
T-P-2 | opracowanie wytycznych projektowych | 1 |
T-P-3 | przegląd międzysemestralny w fazie inwentaryzacji i wstępnych wytycznych projektowych | 1 |
T-P-4 | opracowanie wstępnej koncepcji zagospodarowania terenu | 1 |
T-P-5 | przegląd międzysemestralny w fazie projektu koncepcyjnego | 1 |
T-P-6 | dobór drzew i krzewów pod wzgledem siedliskowym, kompozycyjnym i funkcjonalnym do zadania projektowego | 5 |
T-P-7 | dobór roślin ozdobnych pod kątem kompozycyjnym i siedliskowym do zadania projektowego | 5 |
T-P-8 | dobór odpowiednich rozwiązan materiałowych i konstrukcyjnych do poszczególnych elementów zadania projektowego | 5 |
T-P-9 | opracowanie szczegółowego projektu zagospodarowania | 3 |
T-P-10 | opracowanie graficzne plansz | 1 |
T-P-11 | prezentacja projektu | 1 |
25 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 28 |
A-P-2 | inwentaryzacja terenu | 15 |
A-P-3 | przeglad literatury fachowej | 20 |
A-P-4 | przygotowanie projektu | 40 |
A-P-5 | opracowanie graficzne plansz | 8 |
A-P-6 | przygotowanie prezentacji | 9 |
120 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | ćwiczenia projektowe prowadzone w formie konsultacji kompleksowego zadania projektowego w czterech zakresach: architektury krajobrazu, konstrukcji budowlanych, dendrologii i roślin ozdobnych |
M-2 | dyskusja dydaktyczna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: przegląd międzysemestralny w fazie inwentaryzacji i wstępnych wytycznych projektowych |
S-2 | Ocena formująca: przegląd miedzysemestralny w fazie projektu koncepcyjnego |
S-3 | Ocena podsumowująca: Projekt semestralny |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_2A_C17_W01 Ma poszerzoną wiedzę w zakresie kształtowania różnorodnych obiektów architektury krajobrazu, zarówno w krajobrazie miejskim, jak i otwartym. Zna w rozszerzonym zakresie współczesne tendencje w projektowaniu i wykonastwie obiektów architektury krajobrazu | AK_2A_W04, AK_2A_W05 | — | — | C-1 | T-P-2, T-P-5, T-P-9, T-P-4 | M-2, M-1 | S-2, S-3 |
AK_2A_C17_W02 Zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań projektowych z zakresu architektury krajobrazu | AK_2A_W03 | — | — | C-2 | T-P-2, T-P-9, T-P-4, T-P-1, T-P-3 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
AK_2A_C17_W03 Ma wiedzę na temat stosowania roślin w projektach obiektów architektury krajobrazu | AK_2A_W06 | — | — | C-4 | T-P-7, T-P-1, T-P-6 | M-1 | S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_2A_C17_U01 Potrafi podejmować właściwe decyzje projektowe na wszystkich etapach powstawania projektu, analizując istniejące uwarunkowania zewnętrzne, dostępne materiały, technologie oraz warunki i możliwości dalszego uzytkowania złożonego obiektu architektury krajobrazu | AK_2A_U06 | — | — | C-3, C-2 | T-P-2, T-P-5, T-P-9, T-P-4, T-P-1, T-P-3 | M-2, M-1 | S-2, S-1, S-3 |
AK_2A_C17_U02 Student potrafi zastosować rośliny w projektach obiektów krajobrazu | AK_2A_U03 | — | — | C-4 | T-P-7, T-P-1, T-P-6 | M-1 | S-2, S-3 |
AK_2A_C17_U03 Potrafi opracować kompleksowy projekt zagospodarowania przestrzennego złożonego obiektu architektury krajobrazu, z uwzględnieniem szczegółowych rozwiązań konstrukcyjnych, materiałowych oraz doborem roślinności. Potrafi zaprezentować projekt na planszach i w formie prezentacji multimedialnej | AK_2A_U05 | — | — | C-3 | T-P-2, T-P-11, T-P-10, T-P-5, T-P-9, T-P-4, T-P-1, T-P-3 | M-1 | S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_2A_C17_K01 Prawidłowo określa i rozwiązuje problemy zaistniałe podczas opracowania zadania projektowego | AK_2A_K08 | — | — | C-3, C-2 | T-P-2, T-P-5, T-P-9, T-P-4, T-P-1, T-P-3 | M-2 | S-2, S-1 |
AK_2A_C17_K02 Potrafi współpracować w ramach zespołu projektowego. Analizuje zadanie projektowe pod wieloma aspektami i formułuje właściwe rozwiązania | AK_2A_K02, AK_2A_K05 | — | — | C-3, C-2 | T-P-2, T-P-11, T-P-10, T-P-5, T-P-9, T-P-4, T-P-1, T-P-3 | M-2, M-1 | S-2, S-1, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_2A_C17_W01 Ma poszerzoną wiedzę w zakresie kształtowania różnorodnych obiektów architektury krajobrazu, zarówno w krajobrazie miejskim, jak i otwartym. Zna w rozszerzonym zakresie współczesne tendencje w projektowaniu i wykonastwie obiektów architektury krajobrazu | 2,0 | Student nie zna tematyki przedmiotu |
3,0 | Student ma poszerzoną wiedzę w zakresie kształtowania wybranych obiektów architektury krajobrazu, zarówno w krajobrazie miejskim, jak i otwartym. Zna nieliczne współczesne tendencje w projektowaniu i wykonastwie obiektów architektury krajobrazu | |
3,5 | Student ma poszerzoną wiedzę w zakresie kształtowania wybranych obiektów architektury krajobrazu, zarówno w krajobrazie miejskim, jak i otwartym. Zna wybrane współczesne tendencje w projektowaniu i wykonastwie obiektów architektury krajobrazu | |
4,0 | Student ma poszerzoną wiedzę w zakresie kształtowania robiektów architektury krajobrazu, zarówno w krajobrazie miejskim, jak i otwartym. Zna dobrze współczesne tendencje w projektowaniu i wykonastwie obiektów architektury krajobrazu | |
4,5 | Student ma poszerzoną wiedzę w zakresie kształtowania obiektów architektury krajobrazu, zarówno w krajobrazie miejskim, jak i otwartym. Zna w rozszerzonym zakresie współczesne tendencje w projektowaniu i wykonastwie obiektów architektury krajobrazu | |
5,0 | Student ma poszerzoną wiedzę w zakresie kształtowania różnorodnych złożonych obiektów architektury krajobrazu, zarówno w krajobrazie miejskim, jak i otwartym. Zna w rozszerzonym zakresie współczesne tendencje w projektowaniu i wykonastwie obiektów architektury krajobrazu | |
AK_2A_C17_W02 Zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań projektowych z zakresu architektury krajobrazu | 2,0 | Student nie zna podstawowych metod, technik, narzędzi i materiałów stosowanych przy rozwiązywaniu złożonych zadań projektowych z zakresu architektury krajobrazu |
3,0 | Student zna nieliczne metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań projektowych z zakresu architektury krajobrazu | |
3,5 | Student zna wybrane metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań projektowych z zakresu architektury krajobrazu | |
4,0 | Student zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań projektowych z zakresu architektury krajobrazu | |
4,5 | Student zna bardzo dobrze podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań projektowych z zakresu architektury krajobrazu | |
5,0 | Student zna bardzo dobrze podstawowe i zaawansowane metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań projektowych z zakresu architektury krajobrazu | |
AK_2A_C17_W03 Ma wiedzę na temat stosowania roślin w projektach obiektów architektury krajobrazu | 2,0 | Student nie ma wiedzy na temat stosowania roślin w projektach obiektów architektury krajobrazu |
3,0 | Student ma wiedzę na temat stosowania niewielkiej liczby roślin w projektach obiektów architektury krajobrazu | |
3,5 | Student ma wiedzę na temat stosowania wybranych roślin w projektach obiektów architektury krajobrazu | |
4,0 | Student ma wiedzę na temat stosowania roślin w projektach obiektów architektury krajobrazu | |
4,5 | Student ma bardzo dobrą wiedzę na temat stosowania roślin w projektach obiektów architektury krajobrazu, zna nowe odmiany i gatunki | |
5,0 | Student ma bardzo dobrą wiedzę na temat stosowania roślin w projektach obiektów architektury krajobrazu, zna nowe odmiany i gatunki i trafnie charakterzuje ich zastosowanie |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_2A_C17_U01 Potrafi podejmować właściwe decyzje projektowe na wszystkich etapach powstawania projektu, analizując istniejące uwarunkowania zewnętrzne, dostępne materiały, technologie oraz warunki i możliwości dalszego uzytkowania złożonego obiektu architektury krajobrazu | 2,0 | Student nie potrafi podejmować właściwych decyzji projektowych, nie analizuje istniejących uwarunkowań zewnętrznych, dostępnych materiałów, technologii oraz warunków i możliwości dalszego uzytkowania złożonego obiektu architektury krajobrazu |
3,0 | Student potrafi podejmować właściwe decyzje projektowe tylko na jednym z etapów powstawania projektu, nie analizując wszystkich istniejących uwarunkowań zewnętrznych, dostępnych materiałów, technologii oraz warunków i możliwości dalszego uzytkowania złożonego obiektu architektury krajobrazu | |
3,5 | Student potrafi podejmować właściwe decyzje projektowe tylko na niektórych etapach powstawania projektu, nie analizując wszystkich istniejących uwarunkowań zewnętrznych, dostępnych materiałów, technologii oraz warunków i możliwości dalszego uzytkowania złożonego obiektu architektury krajobrazu | |
4,0 | Student potrafi podejmować właściwe decyzje projektowe na większości etapów powstawania projektu, analizując istniejące uwarunkowania zewnętrzne, dostępne materiały, technologie oraz warunki i możliwości dalszego uzytkowania złożonego obiektu architektury krajobrazu | |
4,5 | Student potrafi podejmować właściwe decyzje projektowe na wszystkich etapach powstawania projektu, analizując istniejące uwarunkowania zewnętrzne, dostępne materiały, technologie oraz warunki i możliwości dalszego uzytkowania złożonego obiektu architektury krajobrazu | |
5,0 | Student potrafi podejmować właściwe decyzje projektowe na wszystkich etapach powstawania projektu, szczegółowo analizując istniejące uwarunkowania zewnętrzne, dostępne materiały, technologie oraz warunki i możliwości dalszego uzytkowania złożonego obiektu architektury krajobrazu | |
AK_2A_C17_U02 Student potrafi zastosować rośliny w projektach obiektów krajobrazu | 2,0 | Student nie potrafi prawidłowo zastosować roślin w projektach obiektów architektury krajobrazu |
3,0 | Student opracowuje podstawowy prawidłowy dobór drzew i krzewów w projektach wybranych obiektów architektury krajobrazu | |
3,5 | Student opracowuje podstawowy prawidłowy dobór drzew i krzewów w projektach większości obiektów architektury krajobrazu | |
4,0 | Student sprawnie stosuje rośliny w projektach różnych obiektów architektury krajobrazu | |
4,5 | Student sprawnie stosuje rośliny w projektach różnych obiektów architektury krajobrazu, wyróżniając się znajomością nowych odmian roślin | |
5,0 | Student biegle stosuje rośliny w projektach obiektów różnych architektury krajobrazu, wyróżniając się znajomością nowych odmian roślin i wykazując przy tym szerszą wiedzę nt. możliwości zastosowania roślin | |
AK_2A_C17_U03 Potrafi opracować kompleksowy projekt zagospodarowania przestrzennego złożonego obiektu architektury krajobrazu, z uwzględnieniem szczegółowych rozwiązań konstrukcyjnych, materiałowych oraz doborem roślinności. Potrafi zaprezentować projekt na planszach i w formie prezentacji multimedialnej | 2,0 | Student nie potrafi opracować kompleksowego projektu zagospodarowania przestrzennego złożonego obiektu architektury krajobrazu. Nie potrafi zaprezentować projektu na planszach, ani w formie prostej prezentacji multimedialnej |
3,0 | Student potrafi opracować kompleksowy projekt zagospodarowania przestrzennego złożonego obiektu architektury krajobrazu, z uwzględnieniem niewielu szczegółowych rozwiązań konstrukcyjnych, materiałowych oraz niepełnym doborem roślinności. Potrafi zaprezentować projekt na uproszczonych planszach | |
3,5 | Student potrafi opracować kompleksowy projekt zagospodarowania przestrzennego złożonego obiektu architektury krajobrazu, z uwzględnieniem niewielu szczegółowych rozwiązań konstrukcyjnych, materiałowych oraz niepełnym doborem roślinności. Potrafi zaprezentować projekt na planszach i w formie prostej prezentacji multimedialnej | |
4,0 | Student potrafi opracować kompleksowy projekt zagospodarowania przestrzennego złożonego obiektu architektury krajobrazu, z uwzględnieniem kilku szczegółowych rozwiązań konstrukcyjnych, materiałowych oraz doborem roślinności. Potrafi zaprezentować projekt na planszach i w formie prezentacji multimedialnej | |
4,5 | Student potrafi opracować kompleksowy projekt zagospodarowania przestrzennego złożonego obiektu architektury krajobrazu, z uwzględnieniem wszystkich niezbędnych szczegółowych rozwiązań konstrukcyjnych, materiałowych oraz kompletnym doborem roślinności. Potrafi zaprezentować projekt na planszach i w formie prezentacji multimedialnej | |
5,0 | Student potrafi bardzo dobrze opracować kompleksowy projekt zagospodarowania przestrzennego złożonego obiektu architektury krajobrazu, z uwzględnieniem wszystkich niezbędnych szczegółowych rozwiązań konstrukcyjnych, materiałowych oraz kompletnym doborem roślinności. Potrafi bardzo dobrze zaprezentować projekt na planszach i w formie atrakcyjnej i przekonującej prezentacji multimedialnej |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_2A_C17_K01 Prawidłowo określa i rozwiązuje problemy zaistniałe podczas opracowania zadania projektowego | 2,0 | Student nie potrafi określić problemów zaistniałych podczas opracowania zadania projektowego |
3,0 | Student prawidłowo określa wybrane problemy zaistniałe podczas opracowania zadania projektowego | |
3,5 | Student prawidłowo określa i rozwiązuje wybrane problemy zaistniałe podczas opracowania zadania projektowego | |
4,0 | Student prawidłowo określa i rozwiązuje większość problemów zaistniałych podczas opracowania zadania projektowego | |
4,5 | Student prawidłowo określa i rozwiązuje wszystkie problemy zaistniałe podczas opracowania zadania projektowego | |
5,0 | Student samodzielnie prawidłowo określa i rozwiązuje wszystkie problemy zaistniałe podczas opracowania zadania projektowego | |
AK_2A_C17_K02 Potrafi współpracować w ramach zespołu projektowego. Analizuje zadanie projektowe pod wieloma aspektami i formułuje właściwe rozwiązania | 2,0 | Student nie uczestniczy w pracy zespołu. Nie analizuje zadania projektowego. |
3,0 | Student wykazuje bierną postawę podczas pracy zespołu projektowego. Analizuje zadanie projektowe po wskazaniu nauczyciela i przy jego dużej pomocy | |
3,5 | Potrafi aktywnie pracuje w ramach zespołu projektowego, ale tylko na niektórych etapach pracy. Analizuje zadanie projektowe po wskazaniu nauczyciela i przy jego pomocy | |
4,0 | Student aktywnie współpracuje w ramach zespołu projektowego. Analizuje zadanie projektowe pod wybranymi aspektami i formułuje właściwe rozwiązania | |
4,5 | Student aktywnie współpracuje w ramach zespołu projektowego, chętnie podejmuje dyskusje. Analizuje zadanie projektowe pod wieloma aspektami i formułuje właściwe rozwiązania | |
5,0 | Student aktywnie współpracuje w ramach zespołu projektowego, chętnie podejmuje dyskusje, przejmuje rolę lidera. Samodzielnie analizuje zadanie projektowe pod wieloma aspektami i formułuje właściwe rozwiązania |
Literatura podstawowa
- Szymski A., Architektura krajobrazu, tom I, Walkowska, Szczecin, 2006
- Bogdanowski J., Łuczyńska - Bruzda M., Novak Z., Architektura krajobrazu, PWN, Kraków, 1973
- Kosmala M., Suski Z., Materiały budowlane w architekturze krajobrazu, SGGW, Warszawa, 1997
- Architektura krajobrazu, kwartalnik, Wrocław
- Seneta W., Dolatowski J., Dendrologia, Wyd. Nauk. PWN, Warszawa, 2008
Literatura dodatkowa
- www.muratordom.pl
- Katalog roślin - drzewa, krzewy, byliny - polecany przez Związek Szkółkarzy Polskich, Agencja Promocji Zieleni, Warszawa, 2006