Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (N2)
Sylabus przedmiotu Zagospodarowanie terenów poindustrialnych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architektura krajobrazu | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zagospodarowanie terenów poindustrialnych | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Architektury Krajobrazu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Eliza Sochacka-Sutkowska <Eliza.Sochacka-Sutkowska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Marcin Kubus <Marcin.Kubus@zut.edu.pl>, Grzegorz Nowak <Grzegorz.Nowak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 7 | Grupa obieralna | 3 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowe wiadomości z zakresu dendrologii, urządzania i projektowania terenów zieleni |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przekazanie wiedzy charakteryzującej różne tereny przemysłowe |
C-2 | Przekazanie wiedzy o podstawowych pracach związanych z terenami przemysłowymi |
C-3 | Przekazanie wiedzy o pracach projektowych związanych z terenami poindustrialnymi |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Wykonanie projektu zagospodarowania terenu | 9 |
9 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Charakterystyka terenów przemysłowych w zależności od przemysłu | 2 |
T-W-2 | Charakterystyka podstawowych i najważniejszych prac związanych z zagospodarowaniem terenów poindustrialnych | 2 |
T-W-3 | Dobór gatunków do zagospodarowania terenów poindustrialnych w zależności od rodzaju przemysłu | 2 |
T-W-4 | Omawianie projektu zmian związanych z terenem poindustrialnym | 2 |
T-W-5 | Pielęgnacja roślin na terenach poprzemysłowych | 1 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 9 |
A-P-2 | Przygotowanie do zajęć, praca własna | 15 |
A-P-3 | Konsultacje | 6 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | udział w wykładach | 9 |
A-W-2 | udział w konsultacjach związanych z realizacją przedmiotu | 8 |
A-W-3 | przygotowanie do kolokwium i zaliczenia | 12 |
A-W-4 | obecność na zaliczeniu | 2 |
31 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykłady informacyjny, konwersatoryjny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: sprawdzian |
S-2 | Ocena podsumowująca: kolokwium |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_2A_O07.3_W01 Ma wiedzę na temat degradacji i możliwości przekształcenia terenów poindustrialnych | AK_2A_W01, AK_2A_W06 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-4, T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-5 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_2A_O07.3_U01 Wykorzystuje znajomość rozwiązywania problemów związanych z terenami poindustrialnymi | AK_2A_U02, AK_2A_U03, AK_2A_U09 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-4, T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-5 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_2A_O07.3_K01 Ma świadomość dokształcania się w zakresie degradacji i ochrony środowiska | AK_2A_K01, AK_2A_K07 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-4, T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-5 | M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_2A_O07.3_W01 Ma wiedzę na temat degradacji i możliwości przekształcenia terenów poindustrialnych | 2,0 | student nie przyswoił żadnych informacji podanych na zajęciach |
3,0 | student zna podstawowe problemy związane z przedmiotem | |
3,5 | student zna podstawowe problemy związane z przedmiotem i potrafi podać przykłady | |
4,0 | zna podstawowe problemy w zakresie rozszerzonym | |
4,5 | zna zakres przedmiotu obowiązujący i potrafi wyciągać prawidłowe wnioski | |
5,0 | zna przedmiot biegle i podaje przykłady z dodatkowej literatury |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_2A_O07.3_U01 Wykorzystuje znajomość rozwiązywania problemów związanych z terenami poindustrialnymi | 2,0 | student nie przyswoił żadnych informacji podanych na zajęciach |
3,0 | w stopniu dostatecznym analizuje zarys podstawowych wiadomości | |
3,5 | analizuje przekazaną wiedzę związaną z przedmiotem w stopniu wystarczającym do podejmowania decyzji | |
4,0 | wykorzystuje znajomość przekazanych zagadnień w stopniu rozszerzonym | |
4,5 | wykorzystuje znajomość zagadnień w stopniu rozszerzonym podając umiejętnie przykłady | |
5,0 | potrafi bardzo dobrze wykorzystać przekazaną wiedzę podając szereg przykładów z literatury |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_2A_O07.3_K01 Ma świadomość dokształcania się w zakresie degradacji i ochrony środowiska | 2,0 | student nie przyswoił żadnych informacji podanych na zajęciach |
3,0 | potrafi ocenić w stopniu dostatecznym wiadomości związane z przedmiotem | |
3,5 | świadomie ocenia wartość przekazanej wiedzy i potrafi wykorzystać dając przykłady | |
4,0 | prawidłowo w sposób rozszerzony potrafi ocenić wartość i znaczenie przekazanej wiedzy | |
4,5 | potrafi prawidłowo przeprowadzić analizę zagadnień związanych z przedmiotem w stopniu rozszerzonym | |
5,0 | w sposób biegły ocenia i analizuje zagadnienia związane z przedmiotem i przeprowadza dyskusję |
Literatura podstawowa
- Bugała W., Drzewa i krzewy dla terenów zieleni, PWRiL, Warszawa, 1991
- Seneta W., Dolatowski J., Dendrologia, PWN, Warszawa, 2008
- Bartosiewicz A., Urzadzanie terenów zieleni, WSP, Warszawa, 1998
Literatura dodatkowa
- Architektura krajobrazu