Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (N2)
Sylabus przedmiotu Budowa systemów zieleni miast:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architektura krajobrazu | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Budowa systemów zieleni miast | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Architektury Krajobrazu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Eliza Sochacka-Sutkowska <Eliza.Sochacka-Sutkowska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Magdalena Czałczyńska-Podolska <Magdalena.Czalczynska-Podolska@zut.edu.pl>, Marta Kościńska <Marta.Koscinska@zut.edu.pl>, Paweł Nowak <pawel.nowak@zut.edu.pl>, Magdalena Rzeszotarska-Pałka <Magdalena.Rzeszotarska-Palka@zut.edu.pl>, Adam Szymski <Adam-Szymski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 4 | Grupa obieralna | 1 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Brak wymagań wstępnych. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z historycznymi i współczesnymi koncepcjami systemowego wprowadzania zieleni do miast. |
C-2 | Zapoznanie studentów z wybranymi elementami problematyki zrównoważonego rozwoju w odniesieniu do tworzenia "zielonych strategii " w tym środków planistycznych dla budowy systemów zieleni w miastach. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Geneza powstania systemów zieleni. Zielone pierścienie i ich ewolucja. Koncepcja Miasta-ogrodu. | 2 |
T-W-2 | Pojęcie systemu zieleni w strukturze przestrzennej miasta, rodzaje, funkcje i elementy zieleni miejskiej. Przyrodnicze, urbanistyczne i prawne uwarunkowania budowy systemów zieleni. Srodki planistyczne. | 3 |
T-W-3 | Miejskie strategie zrównoważonego rozwoju. Nowe formy zieleni w miastach. Współczesne przykłady rozwiązań systemowego wprowadzania zieleni do miast. | 4 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 9 |
A-W-2 | przygotowanie pracy pisemnej | 10 |
A-W-3 | Studia wskazanej literatury | 11 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | wykład problemowy |
M-3 | metoda przypadków, prezentacje |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocenie podlega zaliczeniowa praca pisemna. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_2A_O04.1_W01 Posiada wiedzę dotyczącą wybranych historycznych i aktualnych koncepcji kształtowania systemów zieleni w mieście oraz ich uwarunkowaniach i celach w kontekście zrównoważonego rozwoju. | AK_2A_W08 | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_2A_O04.1_U01 Student rozpoznaje i analizuje problematykę kształtowania systemów zieleni w mieście w wymiarze urbanistycznym. | AK_2A_U13 | — | — | C-1, C-2 | T-W-2, T-W-3 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_2A_O04.1_K01 Student ma świadomość uwarunkowań i znaczenia dla równoważenia środowiska miejskiego systemów zieleni miasta. | AK_2A_K01 | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_2A_O04.1_W01 Posiada wiedzę dotyczącą wybranych historycznych i aktualnych koncepcji kształtowania systemów zieleni w mieście oraz ich uwarunkowaniach i celach w kontekście zrównoważonego rozwoju. | 2,0 | Student nie posiada podstawowej wiedzy w zakresie historycznych i współczesnych koncepcji kształtowania systemów zieleni w mieście. |
3,0 | Student posiada podstawową wiedzę w zakresie historycznych i współczesnych koncepcji kształtowania systemów zieleni w mieście. | |
3,5 | Student posiada podstawową wiedzę w zakresie historycznych i współczesnych koncepcji kształtowania systemów zieleni w mieście oraz w podsawowym stopniu odnosi je do zadań równoważenia środowiska miejskiego. | |
4,0 | Student rozpoznaje i charakteryzuje historyczne i współczesne koncepcje kształtowania systemów zieleni w mieście oraz odnosi je do zadań równoważenia środowiska miejskiego, podaje przykłady. | |
4,5 | Student rozpoznaje i w pełni charakteryzuje historyczne i współczesne koncepcje kształtowania systemów zieleni w mieście oraz odnosi je do zadań równoważenia środowiska miejskiego, opisuje przykłady. | |
5,0 | Student rozpoznaje i w pełni charakteryzuje historyczne i współczesne koncepcje kształtowania systemów zieleni w mieście oraz odnosi je do zadań równoważenia środowiska miejskiego, w pełni opisuje przykłady. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_2A_O04.1_U01 Student rozpoznaje i analizuje problematykę kształtowania systemów zieleni w mieście w wymiarze urbanistycznym. | 2,0 | Student nie potrafi zidentyfikować i zanalizować problematyki kształtowania systemów zieleni w mieście w wymiarze urbanistycznym |
3,0 | Student identyfikuje i częściowo analizuje problematykę kształtowania systemów zieleni w mieście w wymiarze urbanistycznym. | |
3,5 | Student identyfikuje i analizuje problematykę kształtowania systemów zieleni w mieście w wymiarze urbanistycznym. | |
4,0 | Student dobrze identyfikuje i analizuje problematykę kształtowania systemów zieleni w mieście w wymiarze urbanistycznym, odnosząc się do uwrunkowań i celów zrównoważonego rozwoju. | |
4,5 | Student bardzo dobrze identyfikuje i analizuje problematykę kształtowania systemów zieleni w mieście w wymiarze urbanistycznym, odnosząc się do uwrunkowań i celów zrównoważonego rozwoju. | |
5,0 | Student bardzo dobrze identyfikuje i analizuje problematykę kształtowania systemów zieleni w mieście w wymiarze urbanistycznym, odnosząc się do uwrunkowań i celów zrównoważonego rozwoju, wskazując pożądane kierunki działań. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_2A_O04.1_K01 Student ma świadomość uwarunkowań i znaczenia dla równoważenia środowiska miejskiego systemów zieleni miasta. | 2,0 | Student nie ma świadomości uwarunkowań i znaczenia procesu kształtowania systemów zieleni miejskiej dla równoważenia środowiska miejskiego. |
3,0 | Student ma podstawową świadomość uwarunkowań i znaczenia procesu kształtowania systemów zieleni miejskiej dla równoważenia środowiska miejskiego. | |
3,5 | Student ma dużą świadomość uwarunkowań i znaczenia procesu kształtowania systemów zieleni miejskiej dla równoważenia środowiska miejskiego. | |
4,0 | Student ma pełną świadomość uwarunkowań i znaczenia procesu kształtowaniasystemów zieleni miejskiej dla równoważenia środowiska miejskiego, ocenia zjawiska w tym zakresie. | |
4,5 | Student ma pełną świadomość uwarunkowań i znaczenia procesu kształtowania systemów zieleni miejskiej dla równoważenia środowiska miejskiego, ocenia zjawiska w tym zakresie, wykazując otwartość i kreatywność w formułowaniu strategii działań. | |
5,0 | Student ma pełną świadomość uwarunkowań i znaczenia procesu kształtowania systemów zieleni miejskiej dla równoważenia środowiska miejskiego, ocenia zjawiska w tym zakresie, wykazując otwartość i kreatywność w formułowaniu strategii działań. Swobodnie dyskutuje na ten temat. |
Literatura podstawowa
- Richling A. Solon J., Ekologia krajobrazu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2011
- Heczko-Hyłowa E., Równoważenie rozwoju w skali miasta – przykłady zagraniczne. [w:] Trwały rozwój polskich miast nowym wyzwaniem dla planowania i zarządzania przestrzenią., Wydawnictwo Politechniki Krakowskiej, Kraków, 2001
- Lis A., Efektywność systemu zieleni rekreacyjnej w mieście w ujęciu psychologii środowiska., Oficyna Wydawnicza PWr, Wrocław, 2003
- Szulczewska B. Kaftan J., Kształtowanie systemu przyrodniczego miasta., IGPiK, Warszawa, 1996