Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (S2)
specjalność: zarządzanie energią i środowiskiem
Sylabus przedmiotu Język niemiecki I:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie i inżynieria produkcji | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Język niemiecki I | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zarządzania Produkcją | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Andrzej Obstawski <Andrzej.Obstawski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Katarzyna Głębocka <Katarzyna.Glebocka@zut.edu.pl>, Anna Maziarz <Anna.Maziarz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | niemiecki |
Blok obieralny | 1 | Grupa obieralna | 2 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego. |
C-2 | Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
T-LK-1 | Słownictwo i teksty specjalistyczne z zakresu : Podstawowe pojecia z dziedziny zarzadzania przedsiebiorstwem (Grundbegriffe zu BWL) | 3 |
T-LK-2 | Zarządzanie produkcją (Produktionsmanagement) Typy czytania-strategie czytania tekstów fachowych (Lesestile und Lesestrategien) | 4 |
T-LK-3 | Zarządzanie zasobami ludzkimi (Personalmanagement) Strona bierna, formy zastępcze strony biernej (Passiv, alternative Formen zum Passiv) | 4 |
T-LK-4 | Zarządzanie jakością (Qualitätsmanagement) (Konjunktionen, spezifische Anwendungen) | 4 |
T-LK-5 | Gospodarka odpadami (Abfallwirtschaft) Prezentacja plus ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadnienia swojego stanowiska. Rozważanie zalet i wad przedstawionych rozwiązań. (Präsentation und ihre Evaluation in Form von Fragen, einer Diskussion und Standpunktbegründung. Erwägung der Vor- und Nachteile in vorgelegten Lösungen.) | 4 |
T-LK-6 | Procesy produkcyjne – sterowanie i optymalizacja (Herstellungsprozesse – Steuerung und Optimierung) Zdania względne, przydawka rozszerzona (Relativsätze, erweitertes Attribut) | 4 |
T-LK-7 | Kontrola finansów w przedsiebiorstwie (innerbetriebliches Finanz- und Rechnungswesen) Zwroty frazeologiczne (Nomen-Verb-Verbindungen) | 4 |
T-LK-8 | Wpływ czynników kulturowych na zarządzanie ( Einfluss der Kulturfaktoren auf Management) | 3 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
A-LK-1 | Uczestniczenie w zajęciach | 30 |
A-LK-2 | Przygotowanie do zajęć | 30 |
A-LK-3 | Udział w konsultacjach | 5 |
A-LK-4 | Przygotowanie do egzaminu | 10 |
75 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | zajęcia praktyczne |
M-2 | praca w grupach |
M-3 | prezentacja |
M-4 | dyskusja |
M-5 | praca z tekstem |
M-6 | słuchanie ze zrozumieniem |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: prezentacja |
S-2 | Ocena podsumowująca: egzamin pisemny |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZIIP_2A_A01-N_W01 posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów | ZIIP_2A_W08 | — | — | C-1 | T-LK-1, T-LK-2, T-LK-6, T-LK-8, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-7 | M-1, M-3, M-5, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZIIP_2A_A01-N_U01 potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością | ZIIP_2A_U03, ZIIP_2A_U06 | — | — | C-1 | T-LK-1, T-LK-2, T-LK-6, T-LK-8, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-7 | M-1, M-3, M-2, M-4 | S-1 |
ZIIP_2A_A01-N_U02 posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny | ZIIP_2A_U03, ZIIP_2A_U06 | — | — | C-2 | T-LK-1, T-LK-2, T-LK-6, T-LK-8, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-7 | M-1, M-6, M-5 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZIIP_2A_A01-N_K01 ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych | ZIIP_2A_K01 | — | — | C-2 | T-LK-1, T-LK-2, T-LK-6, T-LK-8, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-7 | M-1, M-6, M-3, M-5, M-4 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIIP_2A_A01-N_W01 posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów | 2,0 | |
3,0 | Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIIP_2A_A01-N_U01 potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ZIIP_2A_A01-N_U02 posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny | 2,0 | |
3,0 | Student rozumie czytane teksty w ograniczonym zakresie, rozumie ich ogólny kontekst. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIIP_2A_A01-N_K01 ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych | 2,0 | |
3,0 | Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Bęza Stanisław, Blickpunkt Wirtschaft cz. 1 i 2, 2011
- Alisch A., Wojtala A., Niemiecko-polski słownik tematyczny Ekonomia, 2011
- XYZ, Das Testbuch Wirtschaftsdeutsch, 2011
- Fink ,Andreas,Scheiderwelt, Grundlagen der Wirtschaftsinformatik, 2001
- Wolf Max, Mikesch Rudolf, Projektmanagement, 2003
Literatura dodatkowa
- XYZ, Czasopismo Markt, 2011