Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (S1)
Sylabus przedmiotu Systemy wspomagające w inżynierii produkcji:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie i inżynieria produkcji | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Systemy wspomagające w inżynierii produkcji | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zarządzania Produkcją | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Daniel Jastrzębski <Daniel.Jastrzebski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Daniel Jastrzębski <Daniel.Jastrzebski@zut.edu.pl>, Beata Niesterowicz <Beata.Watychowicz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | 3 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy Informatyki |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przedstawienie systemów informatycznych wspomagających obszar produkcji |
C-2 | Poznanie zasad planowania przedsięwzięć pod katem zasobów ludzkich, sprzętowych i materiałowych |
C-3 | Ukształtowanie umijętności zarządzania zasobami |
C-4 | Ukształtowanie umiejętności pracy zespołowej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Bilansowanie zapotrzebowania na zasoby | 4 |
T-L-2 | Określanie współzależności między zadaniami produkcyjnymi | 4 |
T-L-3 | Szacowanie ryzyka przedsięwzięć gospodarczych | 4 |
T-L-4 | Dokumentacja zadań planistycznych | 3 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Rola i zadania komputerowych systemów wykorzystywanych w inzynierii produkcji. Budowa i wymagania sprzetowe wspołczesnych systemow informatycznych wykorzystywanych w sferze produkcyjnej. | 6 |
T-W-2 | Rola systemów CAX w inżynierii produkcji. Rola i zadania komputerowego wspomagania produkcji. | 6 |
T-W-3 | Komputerowe metody planowania zadań produkcyjnych. | 4 |
T-W-4 | Bilansowanie zapotrzebowania produkcyjnego.Wdrażanie systemów do zarządzania zasobami produkcyjnymi. | 6 |
T-W-5 | Zintegrowane systemy informatyczne w zarządzaniu produkcją | 6 |
T-W-6 | Komputerowo wspomagane sterowanie jakością CAQ. | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-L-2 | przygotowanie do laboratorium | 2 |
A-L-3 | przygotowanie sprawozdania | 8 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-W-2 | Uczestnictwo w konsultacjach | 2 |
A-W-3 | Przygotowanie do egzaminu | 16 |
A-W-4 | Uczestnictwo w egzaminie | 2 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Praca z systemem komputerowym |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Egzamin z wykładu w formie pisemnej |
S-2 | Ocena podsumowująca: Sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych |
S-3 | Ocena formująca: Ocena poszczególnych osiagnięć studenta podczas zajęć praktycznych |
S-4 | Ocena formująca: Zaangażowanie w dyskusję |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZIIP_1A_IJZ/09-2_W01 Student zna systemy komputerowe wykorzystywane w zarządzaniu produkcją | ZIIP_1A_W03 | — | — | C-2, C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-6, T-W-1, T-W-5, T-W-4 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZIIP_1A_IJZ/09-2_U01 Student zna współczesne oprogramowania do zarządzania zasobami przedsiębiorstwa | ZIIP_1A_U01, ZIIP_1A_U14, ZIIP_1A_U15, ZIIP_1A_U16 | — | — | C-2, C-4, C-3 | T-L-1, T-L-4, T-L-2, T-L-3, T-W-2, T-W-1 | M-1, M-2 | S-2, S-3, S-4 |
ZIIP_1A_IJZ/09-2_U02 Zna obsługę systemow z grupy programów CAX | ZIIP_1A_U02, ZIIP_1A_U16 | — | — | C-2, C-4, C-3 | T-L-4, T-W-6, T-W-5 | M-1, M-2 | S-2, S-3, S-4 |
ZIIP_1A_IJZ/09-2_U03 Ma umiejętność pracy w zespole i indywidualnego rozwiązywania zadań problemowych | ZIIP_1A_U09, ZIIP_1A_U14, ZIIP_1A_U25 | — | — | C-4 | T-L-4 | M-2 | S-3, S-4 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZIIP_1A_IJZ/09-2_K01 Ma świadomość potrzeby wykorzystywania środowisk informatycznych w zarzadzaniu produkcją | ZIIP_1A_K08 | — | — | C-2, C-1 | T-W-2, T-W-1 | M-1, M-2 | S-2, S-3, S-4 |
ZIIP_1A_IJZ/09-2_K02 Ma świadomość potrzeby wdrażania i poznawania nowych systemów informatycznych do zarządzania produkcją | ZIIP_1A_K01, ZIIP_1A_K03 | — | — | C-2, C-4, C-1, C-3 | T-L-1, T-L-4, T-L-2, T-L-3, T-W-3, T-W-6, T-W-5, T-W-4 | M-1, M-2 | S-2, S-3, S-4 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIIP_1A_IJZ/09-2_W01 Student zna systemy komputerowe wykorzystywane w zarządzaniu produkcją | 2,0 | Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu. |
3,0 | Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Rozumie ograniczenia i zna obszary i jej stosowania. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIIP_1A_IJZ/09-2_U01 Student zna współczesne oprogramowania do zarządzania zasobami przedsiębiorstwa | 2,0 | Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu. |
3,0 | Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Z trudem kojarzy elementy nabytej wiedzy. Czasem nie wie jak posiadaną wiedzę wykorzystać. | |
3,5 | Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 3,0 i 4,0. | |
4,0 | Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Zna ograniczenia i obszary i jej stosowania. | |
4,5 | Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 4,0 i 5,0. | |
5,0 | Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Rozumie ograniczenia i zna obszary i jej stosowania. | |
ZIIP_1A_IJZ/09-2_U02 Zna obsługę systemow z grupy programów CAX | 2,0 | Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu. |
3,0 | Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Z trudem kojarzy elementy nabytej wiedzy. Czasem nie wie jak posiadaną wiedzę wykorzystać. | |
3,5 | Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 3,0 i 4,0. | |
4,0 | Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Zna ograniczenia i obszary i jej stosowania. | |
4,5 | Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 4,0 i 5,0. | |
5,0 | Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Rozumie ograniczenia i zna obszary i jej stosowania. | |
ZIIP_1A_IJZ/09-2_U03 Ma umiejętność pracy w zespole i indywidualnego rozwiązywania zadań problemowych | 2,0 | Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu. |
3,0 | Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Z trudem kojarzy elementy nabytej wiedzy. Czasem nie wie jak posiadaną wiedzę wykorzystać. | |
3,5 | Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 3,0 i 4,0. | |
4,0 | Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Zna ograniczenia i obszary i jej stosowania. | |
4,5 | Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 4,0 i 5,0. | |
5,0 | Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Rozumie ograniczenia i zna obszary i jej stosowania. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIIP_1A_IJZ/09-2_K01 Ma świadomość potrzeby wykorzystywania środowisk informatycznych w zarzadzaniu produkcją | 2,0 | Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu. |
3,0 | Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Z trudem kojarzy elementy nabytej wiedzy. Czasem nie wie jak posiadaną wiedzę wykorzystać. | |
3,5 | Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 3,0 i 4,0. | |
4,0 | Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Zna ograniczenia i obszary i jej stosowania. | |
4,5 | Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 4,0 i 5,0. | |
5,0 | Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Rozumie ograniczenia i zna obszary i jej stosowania. | |
ZIIP_1A_IJZ/09-2_K02 Ma świadomość potrzeby wdrażania i poznawania nowych systemów informatycznych do zarządzania produkcją | 2,0 | Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu. |
3,0 | Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Z trudem kojarzy elementy nabytej wiedzy. Czasem nie wie jak posiadaną wiedzę wykorzystać. | |
3,5 | Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 3,0 i 4,0. | |
4,0 | Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Zna ograniczenia i obszary i jej stosowania. | |
4,5 | Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 4,0 i 5,0. | |
5,0 | Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Rozumie ograniczenia i zna obszary i jej stosowania. |
Literatura podstawowa
- Chlebus Edward, Techniki komputerowe w inżynierii produkcji, WNT, Warszawa, 2000
- Durlik I., Inżynieria zarządzania: strategia i projektowanie systemów produkcyjnych, Placet, Warszawa, 1995
- Szyjewski Z., Zarządzanie projektami Informatycznymi, Placet, Warszawa, 2001