Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Materials Engineering (S2)
specjalność: Processing of Polymer Materials
Sylabus przedmiotu Innovative Composite Materials:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Materials Engineering | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Innovative Composite Materials | ||
Specjalność | Lightweight Structures | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Inżynierii Materiałowej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Andrzej Błędzki <Andrzej.Bledzki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Magdalena Urbaniak <Magdalena.Urbaniak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Knowledge on properties of materials |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | To provide the knowledge on structure and properties of innovative composite materials |
C-2 | To shape skills in manufacturing of innovative composite materials and evaluation their properties |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Infusion | 8 |
T-L-2 | RTM (Resin Transfer Moulding) | 3 |
T-L-3 | Modification of filler surface | 3 |
T-L-4 | Compounding of biocomposites | 3 |
T-L-5 | Injection of biocomposites | 3 |
T-L-6 | Determination of static mechanical properties for different composites | 4 |
T-L-7 | Determination of dynamic and impact properties for different composites | 4 |
T-L-8 | Determination of moisture contents and densities for fillers, fibres and composites | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Introduction, principles and terminology of polymer composites | 2 |
T-W-2 | Synthetic and natural fibre reinforcements | 2 |
T-W-3 | Polymer matrices | 2 |
T-W-4 | Nano-composites | 2 |
T-W-5 | Self-reinforcement of polymers | 2 |
T-W-6 | Innovative methods of processing | 4 |
T-W-7 | Investigations on mechanical properties of polymer composites | 2 |
T-W-8 | Biopolymers and biocomposites | 4 |
T-W-9 | Micropored materials and synthetic or natural structures | 2 |
T-W-10 | Bionics | 2 |
T-W-11 | Lightweight constructions in mobile systems | 4 |
T-W-12 | Windpower stations | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Participation in laboratory classes | 30 |
A-L-2 | Preparation for laboratory tests on the grounds of lectures and recommended literature | 10 |
A-L-3 | Preparation of the written reports of laboratory tests | 10 |
A-L-4 | Consultations | 5 |
A-L-5 | Preperation to passing the entrance tests | 5 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in the lectures | 30 |
A-W-2 | Studying of recommended literature | 15 |
A-W-3 | Preperation to passing the final exam | 15 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Informative lecture, movie / multimedia presentation |
M-2 | Technological exercises in laboratory |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Student’s knowledge is graded on the grounds both responses during laboratory exercises and prepared reports |
S-2 | Ocena podsumowująca: Final exam: Entering for the exam possible if credit of the laboratory exercises is obtained |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IM_2A_KL/01_W01 W wyniku przprowadzanych zajeć student powinien być w stanie zdefiniować podstawowe pojęcia związane z budową i właściwościami innowacyjnych kompozytów Powinien umieć opisać budowę i właściwości włókien wzmacniających Powinien umieć opisać budowę i właściwości matryc polimerowych Powinien być w stanie objaśnić znaczenie nanokompozytów. Powinien umieć sformułować uwarunkowania związane z przetwórstwem kompozytów Powinien umieć porównać właściwości różnych innowacyjnych kompozytów Powinien być w stanie zdefiniować różne właściwości mechaniczne innowacyjnych kompozytów Powinien umieć wyjaśnić koncepcję samowzmocnienia polimerów Powinien umieć opisać możliwości wytwarzania i zastosowania biokompozytów Powinien umieć opisać strukturę i właściwości materiałów i kompozytów mikroporowatych Powinien umieć podać przykłady wyorzystania innowacyjnych kompozytów w systemach mobilnych i elektrowniach wiatrowych Powinien umieć wyjaśnić pojęcie bioniki | ME_2A_W02, ME_2A_W04, ME_2A_W03, ME_2A_W05, ME_2A_W06 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IM_2A_KL/01_U01 W wyniku przeprowadzanych zajęć powinien być w stanie opisać metodę infuzji i RTM Powinien umieć przygotować biokompozyt Powinien umieć scharakteryzować wtrysk kompozytów Powinien umieć oznaczyć właściwości termomechaniczne kompozytów Powinien umieć scharakteryzować możliwości modyfikacji powierzchniowej napełniaczy i włókien. | ME_2A_U07, ME_2A_U09, ME_2A_U12, ME_2A_U13, ME_2A_U01, ME_2A_U02, ME_2A_U03, ME_2A_U04 | — | — | C-2 | T-L-2, T-L-1, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8 | M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IM_2A_KL/01_K01 Student nabywa interaktywną i kreatywną postawę do pracy w zespole. Świadomość potrzeby poszerzania własnej wiedzy i umiejętności. Świadomość odpowiedzialności za poprawność wykonanych zadań. | ME_2A_K01, ME_2A_K02, ME_2A_K03, ME_2A_K04 | — | — | C-1, C-2 | T-L-2, T-L-1, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8 | M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IM_2A_KL/01_W01 W wyniku przprowadzanych zajeć student powinien być w stanie zdefiniować podstawowe pojęcia związane z budową i właściwościami innowacyjnych kompozytów Powinien umieć opisać budowę i właściwości włókien wzmacniających Powinien umieć opisać budowę i właściwości matryc polimerowych Powinien być w stanie objaśnić znaczenie nanokompozytów. Powinien umieć sformułować uwarunkowania związane z przetwórstwem kompozytów Powinien umieć porównać właściwości różnych innowacyjnych kompozytów Powinien być w stanie zdefiniować różne właściwości mechaniczne innowacyjnych kompozytów Powinien umieć wyjaśnić koncepcję samowzmocnienia polimerów Powinien umieć opisać możliwości wytwarzania i zastosowania biokompozytów Powinien umieć opisać strukturę i właściwości materiałów i kompozytów mikroporowatych Powinien umieć podać przykłady wyorzystania innowacyjnych kompozytów w systemach mobilnych i elektrowniach wiatrowych Powinien umieć wyjaśnić pojęcie bioniki | 2,0 | The student has not mastered the subject in elementary capacity. |
3,0 | The student has mastered the subject in elementary capacity but he is not able to contrive it entirely. | |
3,5 | The student’s knowledge is mastered to mean extent estimated between 3.0 and 4.0 note. | |
4,0 | The student has mastered the subject in elementary capacity. The student is able to solve assigned problems. | |
4,5 | The student’s knowledge is mastered to mean extent estimated between 4.0 and 5.0 note. | |
5,0 | The student has mastered the subject in standard capacity. The student is able to use attained knowledge in other to find the most effective solution and to account of it. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IM_2A_KL/01_U01 W wyniku przeprowadzanych zajęć powinien być w stanie opisać metodę infuzji i RTM Powinien umieć przygotować biokompozyt Powinien umieć scharakteryzować wtrysk kompozytów Powinien umieć oznaczyć właściwości termomechaniczne kompozytów Powinien umieć scharakteryzować możliwości modyfikacji powierzchniowej napełniaczy i włókien. | 2,0 | The student has not mastered elementary knowledge on technological exercises in laboratory. |
3,0 | The student has mastered elementary knowledge but he is not able to contrive it in laboratory practice. | |
3,5 | The student’s knowledge is mastered to mean extent estimated between 3.0 and 4.0 note. | |
4,0 | The student has mastered the subject in elementary capacity. The student is able to solve some problems assigned in technological laboratory self-dependently. | |
4,5 | The student’s knowledge is mastered to standard extent estimated between 4.0 and 5.0 note. | |
5,0 | The student has mastered the subject in standard capacity required in technological laboratory. The student is able to use attained skills in technological laboratory in other to find the most effective solution and to account of it. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IM_2A_KL/01_K01 Student nabywa interaktywną i kreatywną postawę do pracy w zespole. Świadomość potrzeby poszerzania własnej wiedzy i umiejętności. Świadomość odpowiedzialności za poprawność wykonanych zadań. | 2,0 | The student is inactive and without any interest in the subject. He is not interested in cooperation with other students. |
3,0 | The student performs the work self-dependently. | |
3,5 | The student’s cognizance is mastered to mean extent estimated between 3.0 and 4.0 note. | |
4,0 | The student performs assigned work self-dependently and correctly. The student participates actively in cooperation with other persons. | |
4,5 | The student’s knowledge is mastered to standard extent estimated between 4.0 and 5.0 note. | |
5,0 | The student exhibits leadership’s features. The student organizes cooperation inside the team and performs assigned works consciously and trustworthly. |
Literatura podstawowa
- F.R. Jones, Handbook of Polymer – Fibre Composites, Longman Scientific & Technical, Essex, 1994
- D. Bhattacharyya, S. Fakirov, Synthetic Polymer - Polymer Composites, Carl Hanser Verlag, Munich, 2012
- Vijay Kumar Thakur, Green Composites from Natural Resources, Taylor & Francis Group LLC, Bota Raton, 2014
- Vijay Kumar Thakur, Michael R. Kessler, Green Biorenewable Biocomposites: From Knowledge to Industrial Applications, CRC Press, Boca Raton, 2015
Literatura dodatkowa
- W. Królikowski, Polimerowe kompozyty konstrukcyne, PWN, Warszawa, 2012