Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria transportu (S1)
Sylabus przedmiotu Techniki wytwarzania II:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria transportu | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Techniki wytwarzania II | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Inżynierii Materiałowej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jerzy Nowacki <Jerzy.Nowacki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Michał Kawiak <Michal.Kawiak@zut.edu.pl>, Sławomir Krajewski <Slawomir.Krajewski@zut.edu.pl>, Jerzy Nowacki <Jerzy.Nowacki@zut.edu.pl>, Ryszard Pakos <Ryszard.Pakos@zut.edu.pl>, Adam Sajek <Adam.Sajek@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy fizyki, chemii i nauki o materiałach |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie z zasadami technik wytwarzania bezubutkowych, cechami wyrobów wytwarzanych technikami obróki plastyczne, odlewania i spawania oraz technologicznością konstrukcji. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Struktura i właściwości wyrobów obrabianych plastycznie, odlewanych i spawanych | 3 |
T-L-2 | Odlewanie w formach piaskowych | 3 |
T-L-3 | Konstrukcja wykrojnika | 3 |
T-L-4 | Spawanie elektrodą topliwą i nietopliwą | 3 |
T-L-5 | Zgrzewanie elektryczne i tarciowe | 3 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Przemiany stopów metali w czasie obróbki plastycznej | 1 |
T-W-2 | Struktura, właściwości i zastosowania elementów maszyn po obróbce plastycznej na zimno i gorąco | 1 |
T-W-3 | Wsad i produkt w obróbce plastycznej | 1 |
T-W-4 | Technologie walcowania, kucia, ciągnienia, wyciskania, cięcia, tłoczenia i gięcia elemetów pojazdu | 2 |
T-W-5 | Struktura, właściwości i zastosowania odlewów | 1 |
T-W-6 | Podstawowe techniki odlewania elementów pojazdu | 2 |
T-W-7 | Konstrukcja form odlewniczych jednorazowych i trwałych | 2 |
T-W-8 | Budowa i własciwości złączy spajanych | 1 |
T-W-9 | Podstawowe techniki spawania, lutowania, zgrzewania i klejenia w elementach pojazdów | 2 |
T-W-10 | Technologiczność konstrukcji obrabianych plastycznie, odlewanych i spawanych | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-L-2 | Opracowanie raportów z ćwiczeń | 10 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Przygotowanie się do kolokwium | 10 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | film |
M-3 | wykład problemowy |
M-4 | ćwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: kolokwium w połowie semestru |
S-2 | Ocena podsumowująca: kolokwium pod koniec semestru |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IT_1A_C11_W01 zna i rozumie procesy wytwarzania elelementów, zna typowe technologie inżynierskie | IT_1A_W11 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-3, T-W-7, T-W-8, T-W-2, T-W-5, T-W-10, T-W-6, T-W-4, T-W-9, T-L-2, T-L-1, T-L-4, T-L-3, T-L-5 | M-2, M-3, M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IT_1A_C11_U01 Potrafi zaplanować proces wytwarzania elementów i zespołów pojazdu samochodowego i wstępnie oszacować koszty realizacji. | IT_1A_U18 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-3, T-W-7, T-W-8, T-W-2, T-W-5, T-W-10, T-W-6, T-W-4, T-W-9, T-L-2, T-L-1, T-L-4, T-L-3, T-L-5 | M-2, M-3, M-1, M-4 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IT_1A_C11_K01 Potrafi myśleć i działąć w sposób przedsiębiorczy | IT_1A_K05 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-3, T-W-7, T-W-8, T-W-2, T-W-5, T-W-10, T-W-6, T-W-4, T-W-9, T-L-2, T-L-1, T-L-4, T-L-3, T-L-5 | M-2, M-3, M-1, M-4 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IT_1A_C11_W01 zna i rozumie procesy wytwarzania elelementów, zna typowe technologie inżynierskie | 2,0 | nie zna podstawowych procesów wytwarzania |
3,0 | zna podstawowe procesy wytwarzania | |
3,5 | poprawnie ocenia właściwości procesu technologicznego wytwarzania | |
4,0 | potrafi porównać możliwości różnych technologii | |
4,5 | potrafi ocenić efektywność wszystkich technologii | |
5,0 | potrafi swobodnie posługiwać się uzyskaną wiedzą w procesie oceny metody i warunków wytwarzania elementów maszyn i pojazdów |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IT_1A_C11_U01 Potrafi zaplanować proces wytwarzania elementów i zespołów pojazdu samochodowego i wstępnie oszacować koszty realizacji. | 2,0 | student nie potrafi zaplanować procesu technologicznego |
3,0 | student potrafi zaplanować proces technologiczny | |
3,5 | student potrafi porównać efekty zastosowania alternatywnych procesów technologicznych | |
4,0 | student potrafi ocenić wpływ procesów technologicznych na strukturę i właściwości wyrobu | |
4,5 | student potrafi wybrać proces najkorzystniejszy | |
5,0 | student potrzfi dobierać metosy i warunki wytwarzania elementów maszyn i pojazdów |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IT_1A_C11_K01 Potrafi myśleć i działąć w sposób przedsiębiorczy | 2,0 | sutent nie potrafi ocenić skutki zastoswania wybranej technologii |
3,0 | student potrafi ocenić skutki zastosowania wybranej technologii | |
3,5 | student porafi ocenić technologiczność wyrobu | |
4,0 | student porafi ocenic efekt substytucyność technologii w aspekecie właściwości wyrobu | |
4,5 | student potrafi ocenić substytucyność technologii w aspekcie ekonomicznym | |
5,0 | student potrafi porównać wszystkie technologie w obszarze efektów struktury, właściwości, kosztów i srodowiska |
Literatura podstawowa
- Erbl J., Encyklopedia technik wytwarzania stosowanych w przemyśle maszynowym, Oficyna wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Watszawa, 2001
- Ferenc K., Spawalnictwo, Oficyna wydawnicza Politechniki Warszawaskiej, Warszawa, 2007
Literatura dodatkowa
- Zawora J., Podstawy Technologii Maszyn, WSiP, warszawa, 2001