Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria spawalnictwa w zakresie kompetencji IWE
Sylabus przedmiotu Niełukowe metody spajania:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria spawalnictwa w zakresie kompetencji IWE | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | nauki techniczne | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Niełukowe metody spajania | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Inżynierii Materiałowej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jerzy Nowacki <Jerzy.Nowacki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Michał Kawiak <Michal.Kawiak@zut.edu.pl>, Jerzy Nowacki <Jerzy.Nowacki@zut.edu.pl>, Ryszard Pakos <Ryszard.Pakos@zut.edu.pl>, Adam Sajek <Adam.Sajek@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zagadnienia fizyki, elektrotechniki i materiałoznawstwa |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie istoty procesów cięcia, lutowania, klejenia i zgrzewania |
C-2 | Dobór niełukowych procesów spawalniczych dla danego typu złącza |
C-3 | Formułowanie zaleceń spawania zapewniających uzyskanie wysokiej jakości wykonywania połączeń |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Zgrzewanie rezystancyjne | 4 |
T-W-2 | Ciecie i ukosowanie brzegów | 4 |
T-W-3 | Lutowanie miękkie i twarde | 4 |
T-W-4 | Metody łączenia tworzyw sztucznych | 3 |
T-W-5 | Metody spajania materiałów specjalnych | 2 |
17 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 17 |
A-W-2 | powtórka materiału wykładu | 17 |
A-W-3 | czytanie wskazanej literatury | 22 |
A-W-4 | przygotowanie się do zaliczenia przedmiotu | 3 |
59 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Film |
M-3 | Wykład problemowy |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Kolokwium w połowie semestru |
S-2 | Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe na koniec semestru |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
IWE_10-_IWENMS_W01 Znajomość istoty procesów cięcia, zgrzewania, lutowania i klejenia oraz metod wpływania na przebieg tych procesów. Wiedza na temat parametrów zgrzewania. Znajomość roli topników i atmosfer ochronnych stosowanych w czasie lutowania. Znajomość specyfiki doboru kleju warunkującego poprawne połączenie. | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-3, M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
IWE_10-_IWENMS_U01 Dobór metody i parametrów cięcia, zgrzewania, lutowania i klejenia dla elementów złącza pracujących w różnych warunkach. Projektowanie połączeń. Określenie zaleceń technologicznych procesu, zapewniających uzyskanie wysokiej jakości wykonywania połączeń. | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-3, M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
IWE_10-_IWENMS_K01 Prawidłowa identyfikacja i rozstrzyganie dylematów związanych z wykonywaniem zawodu. | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-3, M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IWE_10-_IWENMS_W01 Znajomość istoty procesów cięcia, zgrzewania, lutowania i klejenia oraz metod wpływania na przebieg tych procesów. Wiedza na temat parametrów zgrzewania. Znajomość roli topników i atmosfer ochronnych stosowanych w czasie lutowania. Znajomość specyfiki doboru kleju warunkującego poprawne połączenie. | 2,0 | nie spełnione wymagania uzyskania oceny 3 konieczna gruntowna powtórka całości materiału |
3,0 | schematyczna i podstawowa wiedza z zakresu przedmiotu spełniająca minimalne kryteria | |
3,5 | ogólna wiedza z zakresu przedmiotu ze znaczącymi brakami | |
4,0 | solidna wiedza z zakresu przedmiotu z szeregiem zauważalnych błędów, umiejętność analizy związków czynników wyjściowych ze skutkami | |
4,5 | wiedza z zakresu przedmiotu powyżej przeciętnego standardu, z pewnymi błędami, umiejętność wyciągania wniosków z analizy związków przyczyn ze skutkami | |
5,0 | wiedza z zakresu przedmiotu z dopuszczeniem jedynie drugorzędnych błędów oraz umiejętność interpretacji związków przyczyn ze skutkami |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IWE_10-_IWENMS_U01 Dobór metody i parametrów cięcia, zgrzewania, lutowania i klejenia dla elementów złącza pracujących w różnych warunkach. Projektowanie połączeń. Określenie zaleceń technologicznych procesu, zapewniających uzyskanie wysokiej jakości wykonywania połączeń. | 2,0 | nie spełnione wymagania uzyskania oceny 3 konieczna gruntowna powtórka całości materiału |
3,0 | schematyczna i podstawowa wiedza z zakresu przedmiotu spełniająca minimalne kryteria | |
3,5 | ogólna wiedza z zakresu przedmiotu ze znaczącymi brakami | |
4,0 | solidna wiedza z zakresu przedmiotu z szeregiem zauważalnych błędów, umiejętność analizy związków czynników wyjściowych ze skutkami | |
4,5 | wiedza z zakresu przedmiotu powyżej przeciętnego standardu, z pewnymi błędami, umiejętność wyciągania wniosków z analizy związków przyczyn ze skutkami | |
5,0 | wiedza z zakresu przedmiotu z dopuszczeniem jedynie drugorzędnych błędów oraz umiejętność interpretacji związków przyczyn ze skutkami |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IWE_10-_IWENMS_K01 Prawidłowa identyfikacja i rozstrzyganie dylematów związanych z wykonywaniem zawodu. | 2,0 | nie spełnione wymagania uzyskania oceny 3 konieczna gruntowna powtórka całości materiału |
3,0 | schematyczna i podstawowa wiedza z zakresu przedmiotu spełniająca minimalne kryteria | |
3,5 | ogólna wiedza z zakresu przedmiotu ze znaczącymi brakami | |
4,0 | solidna wiedza z zakresu przedmiotu z szeregiem zauważalnych błędów, umiejętność analizy związków czynników wyjściowych ze skutkami | |
4,5 | wiedza z zakresu przedmiotu powyżej przeciętnego standardu, z pewnymi błędami, umiejętność wyciągania wniosków z analizy związków przyczyn ze skutkami | |
5,0 | wiedza z zakresu przedmiotu z dopuszczeniem jedynie drugorzędnych błędów oraz umiejętność interpretacji związków przyczyn ze skutkami |
Literatura podstawowa
- Klimpel A., Spawanie, zgrzewanie i cięcie metali, WNT, Warszawa, 2009
- Nowacki J., Spiekane metale i kompozyty o osnowie metalicznej, WNT, Warszawa, 2005
Literatura dodatkowa
- Nowacki J., Chudziński M., Zmitrowicz P., Lutowanie w budowie Maszyn, WNT, Warszawa, 2007
- Papkala H., Zgrzewanie oporowe metali, Wyd. KaBe, Krosno, 2003