Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria produkcji w Przemyśle 4.0 (S1)

Sylabus przedmiotu Automatyzacja procesów produkcyjnych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria produkcji w Przemyśle 4.0
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil praktyczny
Moduł
Przedmiot Automatyzacja procesów produkcyjnych
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Zarządzania Produkcją
Nauczyciel odpowiedzialny Piotr Pawlukowicz <Piotr.Pawlukowicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Karol Miądlicki <Karol.Miadlicki@zut.edu.pl>, z przemysłu Osoba <itm@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL5 15 1,50,50zaliczenie
wykładyW5 15 1,50,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza z zakresu procesów i technik wytwarzania.
W-2Wiedza z zakresu podstaw automatyzacji

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z istotą elastyczności wytwarzania, przesłankami rozwoju i efektami elastycznej automatyzacji wytwarzania oraz współczesnymi poglądami na elastyczną automatyzację wytwarzania.
C-2Zapoznanie z podstawami budowy elastycznych systemów produkcyjnych (na przykładzie obróbki skrawaniem): struktura funkcjonalna, formy organizacji produkcji, strategie organizacji produkcji, środki elastycznej automatyzacji wytwarzania.
C-3Zapoznanie z przepływem przedmiotów obrabianych i narzędzi oraz środkami transportu przedmiotów: definicje i funkcje podsystemu przepływu przedmiotów, ocena obszaru zastosowań środków transportu.
C-4Zapoznanie z budową i wykorzystaniem podsystemów składowania i magazynowania: klasyfikacja, centralne i przystanowiskowe magazyny przedmiotów.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wprowadzenie do zajęć, omówienie zagadnień BHP, przedstawienie planu zajęć oraz wymagań.1
T-L-2Automatyzacja (na przykładzie obrabiarek znajdujących się na hali technologicznej ITM)2
T-L-3Podsystem transportu i manipulacji przedmiotami obrabianymi na przykładzie robota KUKA KR 125 oraz AM 80.4
T-L-4Narzędzia i efektory w podsystemie manipulacji przedmiotami obrabianymi, definiowanie wymiarów efektora.2
T-L-5Programowanie maszyn technologicznych na przykładzie tokarki CNC programowanej z wykorzystaniem G-code4
T-L-6Ocena porównawcza parametrów teoretycznych oraz rzeczywistych urządzeń technologicznych na przykładzie pomiaru powtarzalności pozycjonowania robota przemysłowego.2
15
wykłady
T-W-1Istota elastyczności wytwarzania, przesłanki rozwoju i efektyi elastycznej automatyzacji wytwarzania oraz współczesnei poglądy na elastyczną automatyzację wytwarzania.2
T-W-2Budowa elastycznych systemów produkcyjnych: struktura funkcjonalna, formy organizacji produkcji, strategie organizacji produkcji, środki elastycznej automatyzacji wytwarzania.6
T-W-3Przepływ przedmiotów obrabianych i narzędzi oraz środki transportu przedmiotów: definicje i funkcje podsystemu przepływu przedmiotów, ocena obszaru zastosowań środków transportu.3
T-W-4Budowa i wykorzystaniem podsystemów składowania i magazynowania: klasyfikacja, centralne i przystanowiskowe magazyny przedmiotów.2
T-W-5Przykładowe implementaje elastycznych systemów produkcyjnych. Ocena korzyści oraz kosztów inwestycyjnych.2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych na podstawie literatury i instrukcji.12
A-L-3Opracowanie indywidualnych sprawozdań z zajęć laboratoryjnych7
A-L-4Omówienie i ocena sprawozdań2
A-L-5Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń laboratoryjnych2
38
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Przygotowanie kolokwium zaliczeniowego7
A-W-3Praca własna z podręcznikami. Zagadnienia uzupełniające wskazane w czasie wykładów.11
A-W-4Konsultacje3
A-W-5Uczestnicto w zaliczeniu/egzaminie końcowym1
37

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny z elementami konwersatoryjnymi. Wyjaśnianie występujących zjawisk i problemów.
M-2Laboratorium: pokaz i demonstracja, ćwiczenia laboratoryjne, elementy metody sytuacyjnej. Realizacja przez studentów ćwiczeń laboratoryjnych.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena wybranych osiągnięć studenta realizowana w czasie wprowadzenia do zajęć laboratoryjnych oraz ich trwania.
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie pisemnej lub ustnej obejmujące zagadnienia realizowane w trakcie zajęć wykładowych i laboratoryjnych.
S-3Ocena formująca: Omówienie oraz ocena cząstkowa poczynań indywidualnych studenta odbywająca się na koniec lub w trakcie poszczególnych zajęć laboratoryjnych.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IPP4_1P_C13_W01
Student potrafi opisać strukturę funkcjonalną automatycznych (elastycznych) systemów produkcyjnych oraz rolę i znaczenie podsystemów składowych. Potrafi rozpoznać elementy składowe elastycznego systemu produkcyjnego, ocenić ich stopień elastyczności, scharakteryzować korzyści płynące z automatyzacji oraz opisać ich rolę w systemie.
IPP4_1P_W03C-2, C-3, C-4T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-W-3, T-W-4M-1, M-2S-1, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IPP4_1P_C13_U01
Student posiada umiejętność oceny systemu produkcyjnego oraz jego elementów składowych a w szczególności oceny poziomu jego automatyzacji i elastyczności
IPP4_1P_U08C-3, C-4T-L-2, T-W-1M-1, M-2S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IPP4_1P_C13_K01
Student ma świadomość potrzeby automatyzacji oraz jej wpływu na tok produkcyjny, budowę systemu produkcyjnego, jego funkcjonowanie oraz życie społeczeństwa (gama, dostępność oraz rozwój dóbr konsumpcyjnych).
IPP4_1P_K03C-1T-L-2, T-W-1M-1, M-2S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IPP4_1P_C13_W01
Student potrafi opisać strukturę funkcjonalną automatycznych (elastycznych) systemów produkcyjnych oraz rolę i znaczenie podsystemów składowych. Potrafi rozpoznać elementy składowe elastycznego systemu produkcyjnego, ocenić ich stopień elastyczności, scharakteryzować korzyści płynące z automatyzacji oraz opisać ich rolę w systemie.
2,0Nie spełnia kryteriów oceny 3,0
3,0Student rozpoznaje główne elementy składowe elastycznego systemu produkcyjnego, zna ich rolę w systemie oraz potrafi zdefiniować pojęcie elastyczności, Student potrafi opisać strukturę funkcjonalną elastycznych systemów produkcyjnych.
3,5Student rozpoznaje główne elementy składowe elastycznego systemu produkcyjnego, zna ich rolę w systemie oraz potrafi podać przykłady urządzeń i podsystemów wchodzących w skład elastycznego systemu produkcyjnego o różnym poziomie elastyczności. Student potrafi opisać strukturę funkcjonalną elastycznych systemów produkcyjnych, funkcje realizowane przez podsystemy składowe.
4,0Student rozpoznaje główne elementy składowe elastycznego systemu produkcyjnego, zna ich rolę w systemie, współzależność z głównymi elementami systemu oraz potrafi podać przykłady urządzeń i podsystemów wchodzących w skład elastycznego systemu produkcyjnego o różnym poziomie elastyczności. Student potrafi opisać strukturę funkcjonalną elastycznych systemów produkcyjnych, funkcje realizowane przez podsystemy składowe oraz powiązania występujące między nimi.
4,5Student rozpoznaje podstawowe elementy składowe elastycznego systemu produkcyjnego, zna ich rolę w systemie, współzależność z innymi elementami systemu oraz potrafi ocenić poziom elastyczności podstawowych urządzeń i podsystemów wchodzących w skład elastycznego systemu produkcyjnego. Student potrafi opisać strukturę funkcjonalną elastycznych systemów produkcyjnych, funkcje realizowane przez podsystemy składowe oraz powiązania występujące między nimi. Student potrafi opisać rolę i znaczenie poszczególnych podsystemów.
5,0Student rozpoznaje wszystkie elementy składowe elastycznego systemu produkcyjnego, zna ich rolę w systemie, współzależność z innymi elementami systemu oraz potrafi ocenić poziom elastyczności urządzeń i podsystemów wchodzących w skład elastycznego systemu produkcyjnego. Student potrafi opisać strukturę funkcjonalną elastycznych systemów produkcyjnych, funkcje realizowane przez podsystemy składowe oraz powiązania występujące między nimi. Student potrafi opisać rolę i znaczenie poszczególnych podsystemów oraz zasady ich funkcjonowania.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IPP4_1P_C13_U01
Student posiada umiejętność oceny systemu produkcyjnego oraz jego elementów składowych a w szczególności oceny poziomu jego automatyzacji i elastyczności
2,0Nie spełnia kryteriów dla oceny 3,0
3,0Student rozróżnia elastyczne i klasyczne systemy produkcyjne.
3,5Student rozróżnia elastyczne i klasyczne systemy produkcyjne. Potrafi wskazać elementy o wysokim i niskim poziomie elastyczności.
4,0Student rozróżnia elastyczne i klasyczne systemy produkcyjne. Potrafi wskazać elementy o wysokim i niskim poziomie elastyczności.
4,5Student rozpoznaje, ocenia, analizuje elementy i podystemy elastycznego systemu produkcyjnego. Potrafi wskazać elementy o wysokim i niskim poziomie elastyczności.
5,0Student rozpoznaje, ocenia, analizuje elementy i podystemy elastycznego systemu produkcyjnego. Ocenia poziom ich elastyczności.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IPP4_1P_C13_K01
Student ma świadomość potrzeby automatyzacji oraz jej wpływu na tok produkcyjny, budowę systemu produkcyjnego, jego funkcjonowanie oraz życie społeczeństwa (gama, dostępność oraz rozwój dóbr konsumpcyjnych).
2,0Nie spełnia kryteriów dla oceny 3,0.
3,0Student ma świadomość potrzeby elastycznej automatyzacji.
3,5Student ma świadomość potrzeby elastycznej automatyzacji oraz jej wpływu na tok produkcyjny.
4,0Student ma świadomość potrzeby elastycznej automatyzacji oraz jej wpływu na tok produkcyjny oraz budowę systemu produkcyjnego.
4,5Student ma świadomość potrzeby elastycznej automatyzacji oraz jej wpływu na tok produkcyjny, budowę systemu produkcyjnego oraz jego funkcjonowanie.
5,0Student ma świadomość potrzeby elastycznej automatyzacji oraz jej wpływu na tok produkcyjny, budowę systemu produkcyjnego, jego funkcjonowanie oraz życie spoeczeństwa (gama, dostępność oraz rozwój dó konsumpcyjnych).

Literatura podstawowa

  1. Honczarenko Jerzy, Elastyczna automatyzacja wytwarzania. Obrabiarki i systemy obróbkowe., WNT, Warszawa, 2000
  2. Kosmol Jan, Automatyzacja obrabiarek i obróbki skrawaniem, WNT, WARSZAWA, 2000

Literatura dodatkowa

  1. Santarek K., Strzelczak S, Elastyczne systemy produkcyjne, WNT, Warszawa, 1989

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wprowadzenie do zajęć, omówienie zagadnień BHP, przedstawienie planu zajęć oraz wymagań.1
T-L-2Automatyzacja (na przykładzie obrabiarek znajdujących się na hali technologicznej ITM)2
T-L-3Podsystem transportu i manipulacji przedmiotami obrabianymi na przykładzie robota KUKA KR 125 oraz AM 80.4
T-L-4Narzędzia i efektory w podsystemie manipulacji przedmiotami obrabianymi, definiowanie wymiarów efektora.2
T-L-5Programowanie maszyn technologicznych na przykładzie tokarki CNC programowanej z wykorzystaniem G-code4
T-L-6Ocena porównawcza parametrów teoretycznych oraz rzeczywistych urządzeń technologicznych na przykładzie pomiaru powtarzalności pozycjonowania robota przemysłowego.2
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Istota elastyczności wytwarzania, przesłanki rozwoju i efektyi elastycznej automatyzacji wytwarzania oraz współczesnei poglądy na elastyczną automatyzację wytwarzania.2
T-W-2Budowa elastycznych systemów produkcyjnych: struktura funkcjonalna, formy organizacji produkcji, strategie organizacji produkcji, środki elastycznej automatyzacji wytwarzania.6
T-W-3Przepływ przedmiotów obrabianych i narzędzi oraz środki transportu przedmiotów: definicje i funkcje podsystemu przepływu przedmiotów, ocena obszaru zastosowań środków transportu.3
T-W-4Budowa i wykorzystaniem podsystemów składowania i magazynowania: klasyfikacja, centralne i przystanowiskowe magazyny przedmiotów.2
T-W-5Przykładowe implementaje elastycznych systemów produkcyjnych. Ocena korzyści oraz kosztów inwestycyjnych.2
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych na podstawie literatury i instrukcji.12
A-L-3Opracowanie indywidualnych sprawozdań z zajęć laboratoryjnych7
A-L-4Omówienie i ocena sprawozdań2
A-L-5Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń laboratoryjnych2
38
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Przygotowanie kolokwium zaliczeniowego7
A-W-3Praca własna z podręcznikami. Zagadnienia uzupełniające wskazane w czasie wykładów.11
A-W-4Konsultacje3
A-W-5Uczestnicto w zaliczeniu/egzaminie końcowym1
37
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIPP4_1P_C13_W01Student potrafi opisać strukturę funkcjonalną automatycznych (elastycznych) systemów produkcyjnych oraz rolę i znaczenie podsystemów składowych. Potrafi rozpoznać elementy składowe elastycznego systemu produkcyjnego, ocenić ich stopień elastyczności, scharakteryzować korzyści płynące z automatyzacji oraz opisać ich rolę w systemie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIPP4_1P_W03Ma wiedzę w zakresie budowy, działania oraz diagnostyki, nadzoru, eksploatacji, trwałości i niezawodności systemów produkcyjnych zgodnie z koncepcją Przemysłu 4.0.
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie z podstawami budowy elastycznych systemów produkcyjnych (na przykładzie obróbki skrawaniem): struktura funkcjonalna, formy organizacji produkcji, strategie organizacji produkcji, środki elastycznej automatyzacji wytwarzania.
C-3Zapoznanie z przepływem przedmiotów obrabianych i narzędzi oraz środkami transportu przedmiotów: definicje i funkcje podsystemu przepływu przedmiotów, ocena obszaru zastosowań środków transportu.
C-4Zapoznanie z budową i wykorzystaniem podsystemów składowania i magazynowania: klasyfikacja, centralne i przystanowiskowe magazyny przedmiotów.
Treści programoweT-L-3Podsystem transportu i manipulacji przedmiotami obrabianymi na przykładzie robota KUKA KR 125 oraz AM 80.
T-L-4Narzędzia i efektory w podsystemie manipulacji przedmiotami obrabianymi, definiowanie wymiarów efektora.
T-L-5Programowanie maszyn technologicznych na przykładzie tokarki CNC programowanej z wykorzystaniem G-code
T-W-3Przepływ przedmiotów obrabianych i narzędzi oraz środki transportu przedmiotów: definicje i funkcje podsystemu przepływu przedmiotów, ocena obszaru zastosowań środków transportu.
T-W-4Budowa i wykorzystaniem podsystemów składowania i magazynowania: klasyfikacja, centralne i przystanowiskowe magazyny przedmiotów.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z elementami konwersatoryjnymi. Wyjaśnianie występujących zjawisk i problemów.
M-2Laboratorium: pokaz i demonstracja, ćwiczenia laboratoryjne, elementy metody sytuacyjnej. Realizacja przez studentów ćwiczeń laboratoryjnych.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena wybranych osiągnięć studenta realizowana w czasie wprowadzenia do zajęć laboratoryjnych oraz ich trwania.
S-3Ocena formująca: Omówienie oraz ocena cząstkowa poczynań indywidualnych studenta odbywająca się na koniec lub w trakcie poszczególnych zajęć laboratoryjnych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów oceny 3,0
3,0Student rozpoznaje główne elementy składowe elastycznego systemu produkcyjnego, zna ich rolę w systemie oraz potrafi zdefiniować pojęcie elastyczności, Student potrafi opisać strukturę funkcjonalną elastycznych systemów produkcyjnych.
3,5Student rozpoznaje główne elementy składowe elastycznego systemu produkcyjnego, zna ich rolę w systemie oraz potrafi podać przykłady urządzeń i podsystemów wchodzących w skład elastycznego systemu produkcyjnego o różnym poziomie elastyczności. Student potrafi opisać strukturę funkcjonalną elastycznych systemów produkcyjnych, funkcje realizowane przez podsystemy składowe.
4,0Student rozpoznaje główne elementy składowe elastycznego systemu produkcyjnego, zna ich rolę w systemie, współzależność z głównymi elementami systemu oraz potrafi podać przykłady urządzeń i podsystemów wchodzących w skład elastycznego systemu produkcyjnego o różnym poziomie elastyczności. Student potrafi opisać strukturę funkcjonalną elastycznych systemów produkcyjnych, funkcje realizowane przez podsystemy składowe oraz powiązania występujące między nimi.
4,5Student rozpoznaje podstawowe elementy składowe elastycznego systemu produkcyjnego, zna ich rolę w systemie, współzależność z innymi elementami systemu oraz potrafi ocenić poziom elastyczności podstawowych urządzeń i podsystemów wchodzących w skład elastycznego systemu produkcyjnego. Student potrafi opisać strukturę funkcjonalną elastycznych systemów produkcyjnych, funkcje realizowane przez podsystemy składowe oraz powiązania występujące między nimi. Student potrafi opisać rolę i znaczenie poszczególnych podsystemów.
5,0Student rozpoznaje wszystkie elementy składowe elastycznego systemu produkcyjnego, zna ich rolę w systemie, współzależność z innymi elementami systemu oraz potrafi ocenić poziom elastyczności urządzeń i podsystemów wchodzących w skład elastycznego systemu produkcyjnego. Student potrafi opisać strukturę funkcjonalną elastycznych systemów produkcyjnych, funkcje realizowane przez podsystemy składowe oraz powiązania występujące między nimi. Student potrafi opisać rolę i znaczenie poszczególnych podsystemów oraz zasady ich funkcjonowania.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIPP4_1P_C13_U01Student posiada umiejętność oceny systemu produkcyjnego oraz jego elementów składowych a w szczególności oceny poziomu jego automatyzacji i elastyczności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIPP4_1P_U08Potrafi opisać oraz dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania istniejących rozwiązań technicznych i ocenić, w zakresie inżynierii mechanicznej, urządzenia, obiekty, systemy, procesy i usługi.
Cel przedmiotuC-3Zapoznanie z przepływem przedmiotów obrabianych i narzędzi oraz środkami transportu przedmiotów: definicje i funkcje podsystemu przepływu przedmiotów, ocena obszaru zastosowań środków transportu.
C-4Zapoznanie z budową i wykorzystaniem podsystemów składowania i magazynowania: klasyfikacja, centralne i przystanowiskowe magazyny przedmiotów.
Treści programoweT-L-2Automatyzacja (na przykładzie obrabiarek znajdujących się na hali technologicznej ITM)
T-W-1Istota elastyczności wytwarzania, przesłanki rozwoju i efektyi elastycznej automatyzacji wytwarzania oraz współczesnei poglądy na elastyczną automatyzację wytwarzania.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z elementami konwersatoryjnymi. Wyjaśnianie występujących zjawisk i problemów.
M-2Laboratorium: pokaz i demonstracja, ćwiczenia laboratoryjne, elementy metody sytuacyjnej. Realizacja przez studentów ćwiczeń laboratoryjnych.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie pisemnej lub ustnej obejmujące zagadnienia realizowane w trakcie zajęć wykładowych i laboratoryjnych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów dla oceny 3,0
3,0Student rozróżnia elastyczne i klasyczne systemy produkcyjne.
3,5Student rozróżnia elastyczne i klasyczne systemy produkcyjne. Potrafi wskazać elementy o wysokim i niskim poziomie elastyczności.
4,0Student rozróżnia elastyczne i klasyczne systemy produkcyjne. Potrafi wskazać elementy o wysokim i niskim poziomie elastyczności.
4,5Student rozpoznaje, ocenia, analizuje elementy i podystemy elastycznego systemu produkcyjnego. Potrafi wskazać elementy o wysokim i niskim poziomie elastyczności.
5,0Student rozpoznaje, ocenia, analizuje elementy i podystemy elastycznego systemu produkcyjnego. Ocenia poziom ich elastyczności.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIPP4_1P_C13_K01Student ma świadomość potrzeby automatyzacji oraz jej wpływu na tok produkcyjny, budowę systemu produkcyjnego, jego funkcjonowanie oraz życie społeczeństwa (gama, dostępność oraz rozwój dóbr konsumpcyjnych).
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIPP4_1P_K03Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu, jest gotów do przestrzegania zasad etyki zawodowej i wymagania tego od innych, dba o dorobek i tradycję zawodu.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z istotą elastyczności wytwarzania, przesłankami rozwoju i efektami elastycznej automatyzacji wytwarzania oraz współczesnymi poglądami na elastyczną automatyzację wytwarzania.
Treści programoweT-L-2Automatyzacja (na przykładzie obrabiarek znajdujących się na hali technologicznej ITM)
T-W-1Istota elastyczności wytwarzania, przesłanki rozwoju i efektyi elastycznej automatyzacji wytwarzania oraz współczesnei poglądy na elastyczną automatyzację wytwarzania.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z elementami konwersatoryjnymi. Wyjaśnianie występujących zjawisk i problemów.
M-2Laboratorium: pokaz i demonstracja, ćwiczenia laboratoryjne, elementy metody sytuacyjnej. Realizacja przez studentów ćwiczeń laboratoryjnych.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie pisemnej lub ustnej obejmujące zagadnienia realizowane w trakcie zajęć wykładowych i laboratoryjnych.
S-3Ocena formująca: Omówienie oraz ocena cząstkowa poczynań indywidualnych studenta odbywająca się na koniec lub w trakcie poszczególnych zajęć laboratoryjnych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów dla oceny 3,0.
3,0Student ma świadomość potrzeby elastycznej automatyzacji.
3,5Student ma świadomość potrzeby elastycznej automatyzacji oraz jej wpływu na tok produkcyjny.
4,0Student ma świadomość potrzeby elastycznej automatyzacji oraz jej wpływu na tok produkcyjny oraz budowę systemu produkcyjnego.
4,5Student ma świadomość potrzeby elastycznej automatyzacji oraz jej wpływu na tok produkcyjny, budowę systemu produkcyjnego oraz jego funkcjonowanie.
5,0Student ma świadomość potrzeby elastycznej automatyzacji oraz jej wpływu na tok produkcyjny, budowę systemu produkcyjnego, jego funkcjonowanie oraz życie spoeczeństwa (gama, dostępność oraz rozwój dó konsumpcyjnych).