Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria pojazdów bojowych i specjalnych (S1)
Sylabus przedmiotu Praktyka programowa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria pojazdów bojowych i specjalnych | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praktyka programowa | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zarządzania Produkcją | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Eliza Jarysz-Kamińska <Eliza.Jarysz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zapoznanie się studenta z obowiązującymi zasadami realizacji praktyk. |
W-2 | Otrzymanie skierowania na praktykę programową. |
W-3 | Obowiązek studenta ubezpieczenia się od następstw nieszcześliwych wypadków (NNW). |
W-4 | Zawarcie umowy pomiędzy uczelnią a placówką, w której realizowana jest praktyka programowa przez studenta. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie się z procesami eksploatacyjnymi i obsługowo-naprawczymi pojazdów bojowych. |
C-2 | Zapoznanie się z zasadami kierowania i odpowiedzialności w wybranej instytucji organu bezpieczeństwa. |
C-3 | Zapoznanie się z praktycznymi aspektami procesów realizowanych w serwisach pojazdów bojowych. |
C-4 | Praktyczne zastosowanie wiedzy i umiejętności zdobytych w czasie studiów w praktyce. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
T-PR-1 | 1. Poznanie struktury orgaznizacyjnej i sposobu zarządzania wybranym organem bezpieczeństwa. 2. Poznanie funkcjonowania działu obsługowo-naprawczego w zapleczu wybranego organu bezpieczeństwa (Komenda Wojewódzka Policji, Wojsko, Ochotnicza Straż Pożarna). 3. Zapoznanie się z metodami i narzędziami diagnostycznymi oraz praktyczną realizacją napraw pojazdów bojowych. | 6 |
6 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
A-PR-1 | Szkolenie BHP. | 6 |
A-PR-2 | Wprowadzenie w tematykę zadań. | 6 |
A-PR-3 | Realizacja zadań programu praktyk dla kierunku Transport. | 122 |
A-PR-4 | Rejestracja przebiegu praktyki programowej w formie dziennika praktyk. | 15 |
149 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Spotkanie informacyjne zapoznające studentów z zasadami obowiazującymi przy realizacji praktyki programowej na kierunku Inżynieria pojazdów bojowych i specjalnych. Spotkanie przeprowadza pełnomocnik dziekana ds. praktyk zawodowych studentów. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena pracy studenta na podstawie oceny na praktyce programowej wystawionej przez bezpośredniego opiekuna w miejscu realizacji praktyki oraz weryfikacja dziennika praktyk i potwierdzenia odbycia praktyki zawodowej przez pełnomocnika dziekana ds. praktyk zawodowych studentów. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Możliwość zaliczenia pracy zawodowej na poczet praktyki programowej. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IPBiS_1A_C35_W01 Student ma wiedzę dotyczącą realizowanych zadań na praktyce programowej. | IPBiS_1A_W06 | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-PR-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IPBiS_1A_C35_U01 Student potrafi w sposób praktyczny wykorzystać wiedzę zdobytą w dotychczasowym toku studiów. | IPBiS_1A_U10, IPBiS_1A_U04 | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-PR-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IPBiS_1A_C35_K01 Student potrafi pracować w zespole. | IPBiS_1A_K03, IPBiS_1A_K01 | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-PR-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IPBiS_1A_C35_W01 Student ma wiedzę dotyczącą realizowanych zadań na praktyce programowej. | 2,0 | |
3,0 | Ugruntowana wiedza podstawowa dotycząca realizowanych zadań na praktyce programowej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IPBiS_1A_C35_U01 Student potrafi w sposób praktyczny wykorzystać wiedzę zdobytą w dotychczasowym toku studiów. | 2,0 | |
3,0 | Podstawowa umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w praktyce. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IPBiS_1A_C35_K01 Student potrafi pracować w zespole. | 2,0 | |
3,0 | Student ujawnia mierne zaangażowanie w pracy zespołowej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Małgorzata Mrozik, Informacje w zakładce Praktyki na stronie wydziałowej: www.wimim.zut.edu.pl, 2018