Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria pojazdów bojowych i specjalnych (S1)

Sylabus przedmiotu Komputerowe wspomaganie projektowania:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria pojazdów bojowych i specjalnych
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Komputerowe wspomaganie projektowania
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Technologii Mechanicznej
Nauczyciel odpowiedzialny Marcin Królikowski <Marcin.Krolikowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Joanna Jastrzębska <joanna.jastrzebska@zut.edu.pl>, Marta Krawczyk <Marta.Krawczyk@zut.edu.pl>, Marcin Królikowski <Marcin.Krolikowski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL2 15 2,00,40zaliczenie
wykładyW2 30 2,00,60zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza z technologii maszyn i technik wytwarzania
W-2Umiejętność tworzenia prostych modeli 3D w systemie CAD
W-3Znajomośc zagadnień z grafiki inżynierskiej I i II

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Student powinien dysponować wiedzą o metodyce projektowania w konstrukcjach mechanicznych oraz samodzielnie przeprowadzić proces projektowania z wykorzystaniem systemu CAD
C-2Student powinien umieć opracować dokumentację techniczną konstrukcji

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wprowadzenie do struktury i systemu pracy ze zintegrowanym systemem CAD/CAM w modułach CAD1
T-L-2Praktyczne modelowanie szerwegu wariantów części w kontekście różnych technik wytwarzania.8
T-L-3Projektowanie w systemie CAD struktury wybranego urządzenia lub podzespołu z wykorzystaniem metodyki Bottom-Up i Top-Down.2
T-L-4Ewaluacja poprawności złożenia. Wykrywanie kolizji i przenikań. Praktyczna realizacja metodyki ewaluacji geometrycznej projektu. Tworzenie symulacji kinematycznej. Konwersja więzów złożenia. Analiza i ewaluacja kinematyki podzespołu/zespołu.4
15
wykłady
T-W-1Proces projektowania w Mechanice i Budowie Maszyn: struktura procesu projektowo-konstrukcyjnego, idea, założenia funkcjonalne, założenia konstrukcyjne, ocena i dobór rozwiązań konstrukcyjnych, ewaluacja konstrukcji4
T-W-2Metodyka modelowania w systemie 3D w kontekście różnych technik wytwarzania10
T-W-3Struktura procesu modelowania podzespołów. Omówienie strategii Top-Down i Bottom-Up. Przykłady zastosowań.2
T-W-4Ustalanie struktury zespołów i podzespołów w mechanizmach. Przykłady stosowanie podzłożeń sztywnych i ruchomych. Metodyka oceny poprawności działania.2
T-W-5Omówienie i przykłady stosowania bibliotek lokalnych systemu CAD oraz zasobów rozproszonych2
T-W-6Symulacje kinematyczne. Zasady tworzenia i ewaluacji.6
T-W-7Parametryzacja konstrukcji. Omówienie parametrów lokalnych i globalnych. Kontrola wartości parametrów.4
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Samodzielne opracowanie dokumentacji 3D wybranego podzespołu/zespołu lub urządzenia25
A-L-3Konsultacje projektów10
50
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach wykładowych30
A-W-2Opracowanie koncepcji i dokumentacji 3D zadania modelowego10
A-W-3Konsultacje10
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-3wykład konwersatoryjny

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Bieżąca kilkakrotna ocena stanu zaawansowania zadanych prac oraz postępów w realizacji projektu
S-2Ocena podsumowująca: Końcowa ocena projektu z części praktycznej
S-3Ocena podsumowująca: Dyskusja i końcowa ocena zadania modelowego z części teoretycznej

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IPBiS_1A_C08_W01
Student powinien osiągnąć wiedzę z zakresu: metodologii projektowania z wykorzystaniem narzędzi CAD; metod projektowania w kontekście technik wytwarzania; projektowania struktury zespołów, podzespołów i urządzeń; metod ewaluacji opracowanego rozwiązania konstrukcji mechanicznej.
IPBiS_1A_W10, IPBiS_1A_W04C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7M-1, M-2S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IPBiS_1A_C08_U01
Student osiąga umiejętności: praktycznej realizacji w systemie CAD procesu projektowania w mechanice i budowie maszyn; zamodelowania części typowych i nietypowych; dobrania elementów handlowych; przeprowadzenia symulacji ruchowych; pełnej ewaluacji projektu.
IPBiS_1A_U19, IPBiS_1A_U16, IPBiS_1A_U01, IPBiS_1A_U18, IPBiS_1A_U10, IPBiS_1A_U04C-2T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IPBiS_1A_C08_K01
Student rozumie potrzebę ciągłego podnoszenia kwalifikacji i poszukiwania rozwiązań również w zagadnieniach interdyscyplinarnych
IPBiS_1A_K03, IPBiS_1A_K04, IPBiS_1A_K01, IPBiS_1A_K05, IPBiS_1A_K06, IPBiS_1A_K02C-1T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-L-2, T-W-5, T-W-3, T-L-1, T-L-3, T-L-4, T-W-6, T-W-7M-3S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IPBiS_1A_C08_W01
Student powinien osiągnąć wiedzę z zakresu: metodologii projektowania z wykorzystaniem narzędzi CAD; metod projektowania w kontekście technik wytwarzania; projektowania struktury zespołów, podzespołów i urządzeń; metod ewaluacji opracowanego rozwiązania konstrukcji mechanicznej.
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu.
3,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu.
3,5Student opanował zasadniczą wiedzę z zakresu przedmiotu.
4,0Student opanował większość wiedzy z zakresu przedmiotu.
4,5Student w pełni opanował wiedzę z zakresu przedmiotu.
5,0Student opanował wiedzę rozszerzoną z zakresu przedmiotu.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IPBiS_1A_C08_U01
Student osiąga umiejętności: praktycznej realizacji w systemie CAD procesu projektowania w mechanice i budowie maszyn; zamodelowania części typowych i nietypowych; dobrania elementów handlowych; przeprowadzenia symulacji ruchowych; pełnej ewaluacji projektu.
2,0Student nie opracował projektu.
3,0Student opracował projekt w minimalny sposób spełniający wymagania formalne projektowania.
3,5Student opracował projekt w sposób minimalny ale przedstawił podstawową analizę i kryteria wyboru rozwiązania.
4,0Student opracował projekt zawierający prawidłowo przeprowadzoną analizę i poprawnie opracował dokumentację.
4,5Student opracował projekt zawierający kompletnie przeprowadzoną analizę rozwiązania i poprawnie opracował dokumentację.
5,0Student opracował projekt zawierający kompletnie przeprowadzoną analizę rozwiązania i bardzo dobrze opracował dokumentację.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IPBiS_1A_C08_K01
Student rozumie potrzebę ciągłego podnoszenia kwalifikacji i poszukiwania rozwiązań również w zagadnieniach interdyscyplinarnych
2,0Student nie wykazuje zainteresowania wiedzą z zakresu problematyki projektowanego obiektu.
3,0Student w minimalnym stopniu wykazuje zainteresowanie wiedzą z zakresu problematyki projektowanego obiektu.
3,5Student wykazuje zainteresowanie tylko wiedzą szczegółową dotyczącą projektowanego obiektu.
4,0Student wykazuje zainteresowanie wiedzą szczegółową dotyczącą projektowanego obiektu oraz dostrzega potrzebę bardziej kompleksowego podejścia.
4,5Student wykazuje zainteresowanie wiedzą szczegółową dotyczącą projektowanego obiektu oraz jest świadom złożonych relacji obiektu z otoczeniem.
5,0Student wykazuje zainteresowanie szczegółami problematyki oraz pogłębioną wiedzą szczegółową dotyczącą projektowanego obiektu i jest świadom złożonych relacji obiektu z otoczeniem.

Literatura podstawowa

  1. Andrzej Wełyczko, CATIA V5. Przykłady efektywnego zastosowania systemu w projektowaniu mechanicznym, Helion, 2005
  2. Jan Bis, Ryszard Markiewicz, Komputerowe wspomaganie projektowania CAD - podstawy, Pro-Rea, 2007
  3. Dassault Systemes, Oficjalne materiały szkoleniowe systemu CATIA v5, DSS, 2005
  4. Dassault Systemes, Dokumentacja systemu CATIA v5, DSS, 2005

Literatura dodatkowa

  1. Peter R.N. Childis, Mechanical Design, Elsevier, Second Edition, Oxford, 2005
  2. Chlebus E., Techniki komputerowe CAx w inżynierii produkcji, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa, 2000

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wprowadzenie do struktury i systemu pracy ze zintegrowanym systemem CAD/CAM w modułach CAD1
T-L-2Praktyczne modelowanie szerwegu wariantów części w kontekście różnych technik wytwarzania.8
T-L-3Projektowanie w systemie CAD struktury wybranego urządzenia lub podzespołu z wykorzystaniem metodyki Bottom-Up i Top-Down.2
T-L-4Ewaluacja poprawności złożenia. Wykrywanie kolizji i przenikań. Praktyczna realizacja metodyki ewaluacji geometrycznej projektu. Tworzenie symulacji kinematycznej. Konwersja więzów złożenia. Analiza i ewaluacja kinematyki podzespołu/zespołu.4
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Proces projektowania w Mechanice i Budowie Maszyn: struktura procesu projektowo-konstrukcyjnego, idea, założenia funkcjonalne, założenia konstrukcyjne, ocena i dobór rozwiązań konstrukcyjnych, ewaluacja konstrukcji4
T-W-2Metodyka modelowania w systemie 3D w kontekście różnych technik wytwarzania10
T-W-3Struktura procesu modelowania podzespołów. Omówienie strategii Top-Down i Bottom-Up. Przykłady zastosowań.2
T-W-4Ustalanie struktury zespołów i podzespołów w mechanizmach. Przykłady stosowanie podzłożeń sztywnych i ruchomych. Metodyka oceny poprawności działania.2
T-W-5Omówienie i przykłady stosowania bibliotek lokalnych systemu CAD oraz zasobów rozproszonych2
T-W-6Symulacje kinematyczne. Zasady tworzenia i ewaluacji.6
T-W-7Parametryzacja konstrukcji. Omówienie parametrów lokalnych i globalnych. Kontrola wartości parametrów.4
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Samodzielne opracowanie dokumentacji 3D wybranego podzespołu/zespołu lub urządzenia25
A-L-3Konsultacje projektów10
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach wykładowych30
A-W-2Opracowanie koncepcji i dokumentacji 3D zadania modelowego10
A-W-3Konsultacje10
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIPBiS_1A_C08_W01Student powinien osiągnąć wiedzę z zakresu: metodologii projektowania z wykorzystaniem narzędzi CAD; metod projektowania w kontekście technik wytwarzania; projektowania struktury zespołów, podzespołów i urządzeń; metod ewaluacji opracowanego rozwiązania konstrukcji mechanicznej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIPBiS_1A_W10Ma podstawową wiedzę w zakresie metodyki i podstawowych technik programowania.
IPBiS_1A_W04Ma podstawową wiedzę w zakresie projektowania, budowy, konstrukcji i zasad funkcjonowania części i podzespołów pojazdów i maszyn.
Cel przedmiotuC-1Student powinien dysponować wiedzą o metodyce projektowania w konstrukcjach mechanicznych oraz samodzielnie przeprowadzić proces projektowania z wykorzystaniem systemu CAD
Treści programoweT-W-1Proces projektowania w Mechanice i Budowie Maszyn: struktura procesu projektowo-konstrukcyjnego, idea, założenia funkcjonalne, założenia konstrukcyjne, ocena i dobór rozwiązań konstrukcyjnych, ewaluacja konstrukcji
T-W-2Metodyka modelowania w systemie 3D w kontekście różnych technik wytwarzania
T-W-3Struktura procesu modelowania podzespołów. Omówienie strategii Top-Down i Bottom-Up. Przykłady zastosowań.
T-W-4Ustalanie struktury zespołów i podzespołów w mechanizmach. Przykłady stosowanie podzłożeń sztywnych i ruchomych. Metodyka oceny poprawności działania.
T-W-5Omówienie i przykłady stosowania bibliotek lokalnych systemu CAD oraz zasobów rozproszonych
T-W-6Symulacje kinematyczne. Zasady tworzenia i ewaluacji.
T-W-7Parametryzacja konstrukcji. Omówienie parametrów lokalnych i globalnych. Kontrola wartości parametrów.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Końcowa ocena projektu z części praktycznej
S-3Ocena podsumowująca: Dyskusja i końcowa ocena zadania modelowego z części teoretycznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu.
3,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu.
3,5Student opanował zasadniczą wiedzę z zakresu przedmiotu.
4,0Student opanował większość wiedzy z zakresu przedmiotu.
4,5Student w pełni opanował wiedzę z zakresu przedmiotu.
5,0Student opanował wiedzę rozszerzoną z zakresu przedmiotu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIPBiS_1A_C08_U01Student osiąga umiejętności: praktycznej realizacji w systemie CAD procesu projektowania w mechanice i budowie maszyn; zamodelowania części typowych i nietypowych; dobrania elementów handlowych; przeprowadzenia symulacji ruchowych; pełnej ewaluacji projektu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIPBiS_1A_U19Potrafi zgodnie z przyjętą specyfikacją sporządzić projekt i wykonać proste urządzenie, obiekt, system lub proces w inżynierii pojazdów bojowych oraz potrafi przeprowadzić wstępną analizę ekonomiczną podejmowanych działań.
IPBiS_1A_U16Potrafi dokonać identyfikacji i opracować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym w zakresie budowy i eksploatacji pojazdów bojowych.
IPBiS_1A_U01Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł, także w języku obcym, potrafi łączyć uzyskane informacje, interpretować je, wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
IPBiS_1A_U18Potrafi ocenić przydatność powszechnie stosowanych metod i narzędzi, wykorzystywanych do rozwiązywania prostych zagadnień inżynierskich, typowych dla inżynierii pojazdów bojowych, w celu ich prawidłowego doboru.
IPBiS_1A_U10Potrafi działać w środowisku informatycznym i wykorzystać narzędzia komputerowego wspomagania do projektowania, symulacji działania i weryfikacji zespołów pojazdu bojowego.
IPBiS_1A_U04Ma umiejętność samokształcenia się, m.in. w celu podnoszenia kwalifikacji zawodowych.
Cel przedmiotuC-2Student powinien umieć opracować dokumentację techniczną konstrukcji
Treści programoweT-L-1Wprowadzenie do struktury i systemu pracy ze zintegrowanym systemem CAD/CAM w modułach CAD
T-L-2Praktyczne modelowanie szerwegu wariantów części w kontekście różnych technik wytwarzania.
T-L-3Projektowanie w systemie CAD struktury wybranego urządzenia lub podzespołu z wykorzystaniem metodyki Bottom-Up i Top-Down.
T-L-4Ewaluacja poprawności złożenia. Wykrywanie kolizji i przenikań. Praktyczna realizacja metodyki ewaluacji geometrycznej projektu. Tworzenie symulacji kinematycznej. Konwersja więzów złożenia. Analiza i ewaluacja kinematyki podzespołu/zespołu.
Metody nauczaniaM-3wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Bieżąca kilkakrotna ocena stanu zaawansowania zadanych prac oraz postępów w realizacji projektu
S-2Ocena podsumowująca: Końcowa ocena projektu z części praktycznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opracował projektu.
3,0Student opracował projekt w minimalny sposób spełniający wymagania formalne projektowania.
3,5Student opracował projekt w sposób minimalny ale przedstawił podstawową analizę i kryteria wyboru rozwiązania.
4,0Student opracował projekt zawierający prawidłowo przeprowadzoną analizę i poprawnie opracował dokumentację.
4,5Student opracował projekt zawierający kompletnie przeprowadzoną analizę rozwiązania i poprawnie opracował dokumentację.
5,0Student opracował projekt zawierający kompletnie przeprowadzoną analizę rozwiązania i bardzo dobrze opracował dokumentację.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIPBiS_1A_C08_K01Student rozumie potrzebę ciągłego podnoszenia kwalifikacji i poszukiwania rozwiązań również w zagadnieniach interdyscyplinarnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIPBiS_1A_K03Jest świadomy odpowiedzialności za pracę własną i zespołową oraz podporządkowania się zasadom pracy w zespole w celu realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
IPBiS_1A_K04Ma świadomość ważności zachowań profesjonalnych w tym przestrzegania zasad etyki zawodowej i poszanowania różnorodności poglądów i kultur.
IPBiS_1A_K01Jest świadomy potrzeby i możliwości dokształcania się w celu podnoszenia kompetencji zawodowych osobistych i społecznych
IPBiS_1A_K05Rozumie potrzebę mobilności oraz potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy.
IPBiS_1A_K06Ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, np. poprzez środki masowego przekazu informacji i opinii o osiągnięciach we własnej i zespołowej działalności inżynierskiej, przy czym potrafi to zrobić w sposób powszechnie zrozumiały
IPBiS_1A_K02Ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej włączając w to wpływ na otoczenie oraz odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
Cel przedmiotuC-1Student powinien dysponować wiedzą o metodyce projektowania w konstrukcjach mechanicznych oraz samodzielnie przeprowadzić proces projektowania z wykorzystaniem systemu CAD
Treści programoweT-W-1Proces projektowania w Mechanice i Budowie Maszyn: struktura procesu projektowo-konstrukcyjnego, idea, założenia funkcjonalne, założenia konstrukcyjne, ocena i dobór rozwiązań konstrukcyjnych, ewaluacja konstrukcji
T-W-2Metodyka modelowania w systemie 3D w kontekście różnych technik wytwarzania
T-W-4Ustalanie struktury zespołów i podzespołów w mechanizmach. Przykłady stosowanie podzłożeń sztywnych i ruchomych. Metodyka oceny poprawności działania.
T-L-2Praktyczne modelowanie szerwegu wariantów części w kontekście różnych technik wytwarzania.
T-W-5Omówienie i przykłady stosowania bibliotek lokalnych systemu CAD oraz zasobów rozproszonych
T-W-3Struktura procesu modelowania podzespołów. Omówienie strategii Top-Down i Bottom-Up. Przykłady zastosowań.
T-L-1Wprowadzenie do struktury i systemu pracy ze zintegrowanym systemem CAD/CAM w modułach CAD
T-L-3Projektowanie w systemie CAD struktury wybranego urządzenia lub podzespołu z wykorzystaniem metodyki Bottom-Up i Top-Down.
T-L-4Ewaluacja poprawności złożenia. Wykrywanie kolizji i przenikań. Praktyczna realizacja metodyki ewaluacji geometrycznej projektu. Tworzenie symulacji kinematycznej. Konwersja więzów złożenia. Analiza i ewaluacja kinematyki podzespołu/zespołu.
T-W-6Symulacje kinematyczne. Zasady tworzenia i ewaluacji.
T-W-7Parametryzacja konstrukcji. Omówienie parametrów lokalnych i globalnych. Kontrola wartości parametrów.
Metody nauczaniaM-3wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Dyskusja i końcowa ocena zadania modelowego z części teoretycznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje zainteresowania wiedzą z zakresu problematyki projektowanego obiektu.
3,0Student w minimalnym stopniu wykazuje zainteresowanie wiedzą z zakresu problematyki projektowanego obiektu.
3,5Student wykazuje zainteresowanie tylko wiedzą szczegółową dotyczącą projektowanego obiektu.
4,0Student wykazuje zainteresowanie wiedzą szczegółową dotyczącą projektowanego obiektu oraz dostrzega potrzebę bardziej kompleksowego podejścia.
4,5Student wykazuje zainteresowanie wiedzą szczegółową dotyczącą projektowanego obiektu oraz jest świadom złożonych relacji obiektu z otoczeniem.
5,0Student wykazuje zainteresowanie szczegółami problematyki oraz pogłębioną wiedzą szczegółową dotyczącą projektowanego obiektu i jest świadom złożonych relacji obiektu z otoczeniem.