Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria pojazdów bojowych i specjalnych (S1)
Sylabus przedmiotu Technologia transportu:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria pojazdów bojowych i specjalnych | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Technologia transportu | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Eksploatacji Pojazdów Samochodowych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Wawrzyniec Gołębiewski <Wawrzyniec.Golebiewski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | 7 | Grupa obieralna | 2 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość różnych środków transportu i roli bezpieczeństwa środków transportu |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie pojęć ogólnych z zakresu produkcji i technologii transportu |
C-2 | Zapoznanie się z charakterystyką transportu i procesów produkcyjnych w transporcie |
C-3 | Zaprezentowanie możliwości wykorzystania róznych technologii transportu związanych z pojazdami bojowymi i specjalnymi |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Pojęcia ogólne dotyczące produkcji i technologii transportu | 1 |
T-W-2 | Charakterystyka transportu i procesów produkcyjnych w transporcie | 2 |
T-W-3 | Technologie procesów produkcyjnych w transporcie samochodowym i kolejowym | 2 |
T-W-4 | Technologie procesów ładunkowych i przewozowych w transporcie wodnym i morskim | 1 |
T-W-5 | Technologie procesów ładunkowych i przewozowych w transporcie lotniczym | 1 |
T-W-6 | Technologie przemieszczania ładunków rurociągami | 1 |
T-W-7 | Podatność transportowa ładunków oraz cechy techniczno-eksplotacyjne wybranych środków przewozowych | 1 |
T-W-8 | Zadanie optymalizacyjne rozłożenia ruchu w sieci transportowej | 2 |
T-W-9 | Charakterystyka transportu kombinowanego | 3 |
T-W-10 | Funkcje i znaczenie centrów logistycznych | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 15 |
A-W-2 | Czytanie wskazanej literatury | 15 |
A-W-3 | Przygotowanie się do egzaminu | 20 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny, objaśnienia |
M-2 | Wykład problemowy |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny w formie testu jednokrotnego wyboru, brak ujemnych punktów za nieprawidłowe odpowiedzi |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IPBiS_1A_C03-1_W01 Student w wyniku przeprowadzonych zajęć powinien być w stanie definiować podstawowe pojęcia z zakresu produkcji i technologii transportu, scharakteryzować rózne gałęzie transportu związane z pojazdami bojowymi i specjalnymi. | IPBiS_1A_W21, IPBiS_1A_W04 | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-4, T-W-5, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-3, T-W-7, T-W-6, T-W-2 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IPBiS_1A_C03-1_U01 Student powinien umieć zaprezentować różnice i cechy szczególne transportu lądowego, wodnego i powietrznego (z uwzględnieniem transporu kombinowanego) oraz przybliżyć funkcje oraz role centrów logistycznych. | IPBiS_1A_U01 | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-4, T-W-5, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-3, T-W-7, T-W-6, T-W-2 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IPBiS_1A_C03-1_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć: - aktualizować wiedzę w zakresie technologii transportu, - stosować metody i techniki rozwiązywania problemów związanych z przewozem ładunku przy wykorzystaniu róznych gałęzi transportu | IPBiS_1A_K02 | — | — | C-3, C-1, C-2 | T-W-9, T-W-1, T-W-2, T-W-5, T-W-8, T-W-6, T-W-4, T-W-3, T-W-10, T-W-7 | M-2, M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IPBiS_1A_C03-1_W01 Student w wyniku przeprowadzonych zajęć powinien być w stanie definiować podstawowe pojęcia z zakresu produkcji i technologii transportu, scharakteryzować rózne gałęzie transportu związane z pojazdami bojowymi i specjalnymi. | 2,0 | poniżej 50 % maks sumy punktów |
3,0 | od 10 do 11,99 pkt | |
3,5 | od 12 do 13,99 pkt | |
4,0 | od 14 do 15,99 pkt | |
4,5 | od 16 do 18 pkt | |
5,0 | Powyżej 18 pkt |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IPBiS_1A_C03-1_U01 Student powinien umieć zaprezentować różnice i cechy szczególne transportu lądowego, wodnego i powietrznego (z uwzględnieniem transporu kombinowanego) oraz przybliżyć funkcje oraz role centrów logistycznych. | 2,0 | Poniżej 10 pkt |
3,0 | od 10 do 11,99 pkt | |
3,5 | od 12 do 13,99 pkt | |
4,0 | od 14 do 15,99 pkt | |
4,5 | od 16 do 17,99 pkt | |
5,0 | od 18 pkt |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IPBiS_1A_C03-1_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć: - aktualizować wiedzę w zakresie technologii transportu, - stosować metody i techniki rozwiązywania problemów związanych z przewozem ładunku przy wykorzystaniu róznych gałęzi transportu | 2,0 | Poniżej 10 pkt |
3,0 | Od 10 do 11,99 pkt | |
3,5 | Od 12 do 13,99 pkt | |
4,0 | Od 14 do 15,99 pkt | |
4,5 | Od 16 do 17,99 pkt | |
5,0 | Od 18 pkt |
Literatura podstawowa
- Mindur L., Technologie transportowe XXI wieku, ITE, Warszawa-Radom, 2008
- Babis H., Transport, PWN, Warszawa, 2005
- Pluciński M., Wiktorowska-Jasik A., Zintegrowane ładńcuchy transportowe, DIFIN, Warszawa, 2008
- Bentkowska-Senator K., Polski transport samochodowy ładunków, Kodeks 2002, Bydgoszcz, 2007