Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria pojazdów bojowych i specjalnych (S1)

Sylabus przedmiotu Eksploatacja pojazdów bojowych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria pojazdów bojowych i specjalnych
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Eksploatacja pojazdów bojowych
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Eksploatacji Pojazdów Samochodowych
Nauczyciel odpowiedzialny Maciej Lisowski <Maciej.Lisowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL6 45 2,00,50zaliczenie
wykładyW6 15 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe wiadomości z podstaw konstrukcji maszyn,

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zdobycie wiadomości dotyczących prawidłowego procesu użytkowania pojazdów bojowych, gospodarki pojazdami, badania stanu technicznego samochodu, zasad projektowania obiektów zaplecza technicznego motoryzacji i metod kontroli jakości wykonanych napraw
C-2Nabycie umiejętności organizowania i wykonywania czynności eksploatacyjnych pojazdów

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Bezpieczeństwo i higiena pracy podczas badań pojazdów4
T-L-2Ogólne zasady eksploatacji pojazdów4
T-L-3Badanie techniczne pojazdu na SKP4
T-L-4Organizacja obsługi technicznej pojazdów4
T-L-5Ogólne zasady eksploatacji silników spalinowych o ZI i o ZS5
T-L-6Eksploatacja i kontrola układów hamulcowych4
T-L-7Ocena właściwości ruchowych pojazdu4
T-L-8Metody podtrzymania stanu zdatności użytkowej elementów i zespołów pojazdu4
T-L-9Zakres czynności obsługowych wykonywanych w ramach obsługi codziennej4
T-L-10Organizacja obsługi technicznej pojazdów4
T-L-11Czynności obsługowe osprzętu4
45
wykłady
T-W-1Cechy działań służb odpowiedzialnych za bezpieczeństwo2
T-W-2Elementy logistyki Sił Zbrojnych, Straży Pożarnej i Policji2
T-W-3Zabezpieczenie logistyczne misji międzynarodowych1
T-W-4Stan, analiza i ocena procesów eksploatacji pojazdów bojowych różnych służb2
T-W-5Podział pojazdów na grupy eksploatacyjne2
T-W-6Eksploatacja w warunkach misji międzynarodowych2
T-W-7Kierunki doskonalenia procesów i systemów eksploatacji pojazdów bojowych2
T-W-8Eksploatacjia pojazdów bojowych a ich bezpieczeństwo2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach45
A-L-2Wykonanie sprawozdań i przygotowanie do zaliczeń laboratoriów5
50
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2przygotowanie do egzaminu20
A-W-3przygotowanie do wykładów problemowych15
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Przedmiot realizowany jest za pomocą metod podających problemowych Wykłady realizowane są jako informacyjne i problemowe. Forma problemowa wymaga wcześniejszego wstępnego przygotowania studenta.
M-2Ćwiczenia laboratoryjne realizowane są metodami praktycznymi: pokaz, ćwiczenia laboratoryjne, symulacja

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Wykłady oceniane są oceną formującą i podsumowującą.
S-2Ocena formująca: Ćwiczenia laboratoryjne oceniane są oceną formującą po każdym ćwiczeniu. Prowadzący ćwiczenia laboratoryjne mogą również na początku ćwiczenia lub w jego trakcie sprawdzać stopień przygotowania do odbywanego ćwiczenia.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IPBiS_1A_C23_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien znać podstawowe pojęcia eksploatacyjne, wpływ warunków eksploatacji na zużycie elementów pojazdu, rodzaje zużycia części, podstawy teorii trwałości iniezawodności, klasyfikację obsług i podstawy diagnostyki technicznej.
IPBiS_1A_W04, IPBiS_1A_W11, IPBiS_1A_W05, IPBiS_1A_W08, IPBiS_1A_W06, IPBiS_1A_W17, IPBiS_1A_W15, IPBiS_1A_W03, IPBiS_1A_W18, IPBiS_1A_W13C-2T-L-7, T-L-8, T-L-10, T-L-1, T-L-2, T-L-4, T-L-6, T-L-9, T-L-5, T-L-3M-2S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IPBiS_1A_C23_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć: - prawidłowo eksploatować pojazd, jego elementy składowe i układy, - organizować przebieg obsługi pojazdu, - stosować zasady bezpieczeństwa i higieny pracy, - wykonać podstawowe czynności obsługowe i diagnostyczne samochodu i jego elementów składowych
IPBiS_1A_U01, IPBiS_1A_U11, IPBiS_1A_U15, IPBiS_1A_U09, IPBiS_1A_U02, IPBiS_1A_U17, IPBiS_1A_U12, IPBiS_1A_U04, IPBiS_1A_U07, IPBiS_1A_U13, IPBiS_1A_U10C-2T-L-7, T-L-8, T-L-10, T-L-1, T-L-2, T-L-4, T-L-6, T-L-9, T-L-5, T-L-3M-2S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IPBiS_1A_C23_K01
Potrafi działać w grupie i pełnić w niej funkcje kierownicze
IPBiS_1A_K01, IPBiS_1A_K02, IPBiS_1A_K03, IPBiS_1A_K04, IPBiS_1A_K05C-1, C-2T-W-5, T-W-2, T-W-1, T-L-1, T-L-6, T-W-7, T-W-3, T-L-4, T-W-8, T-L-10, T-L-9, T-L-7, T-L-11, T-L-2, T-L-3, T-L-8, T-W-4, T-W-6, T-L-5M-1, M-2S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IPBiS_1A_C23_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien znać podstawowe pojęcia eksploatacyjne, wpływ warunków eksploatacji na zużycie elementów pojazdu, rodzaje zużycia części, podstawy teorii trwałości iniezawodności, klasyfikację obsług i podstawy diagnostyki technicznej.
2,0
3,0student wymienia podstawowe aspekty procesu eksploatacji samochodu
3,5opisuje czunności obsługowe
4,0wie jak rozpoznać stan techniczny samochodu i jego elementów
4,5wie jak dobrać zakres czynności obsługowych do założonych warunków eksploatacji
5,0wie jakie dane potrzebne są do opracowania projektu obiektu zaplecza technicznego transportu

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IPBiS_1A_C23_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć: - prawidłowo eksploatować pojazd, jego elementy składowe i układy, - organizować przebieg obsługi pojazdu, - stosować zasady bezpieczeństwa i higieny pracy, - wykonać podstawowe czynności obsługowe i diagnostyczne samochodu i jego elementów składowych
2,0
3,0potrafi prawidłowo eksploatować pojazd
3,5potrafi stosować zasady BHP podczas typowych czynności obsługowych
4,0potrafi zorganizować przebieg obsługi pojazdu
4,5potrafi zaproponować metodę obsługi i zorganizować przebieg czynności obsługowych, potrafi przeprowadzić czynności diagnostyczne pojazdu i jego podzespołów
5,0potrafi ocenić jakość wykonanej obsługi i wskazać błędy podczas jej wykonywania, potrafi interpretować wyniki pomiarów i wyciągać poprawne wnioski

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IPBiS_1A_C23_K01
Potrafi działać w grupie i pełnić w niej funkcje kierownicze
2,0
3,0Potrafi współdziałać w grupie
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Gronowicz J., Eksploatacja techniczna i utrzymanie samochodów, Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Szczecińskiej, Szczecin, 1997, drugie
  2. Abramek K., Uzdowski M., Podstawy obsługiwania i napraw, WKiŁ, Warszawa, 2009, pierwsze
  3. Hebda M., Mazur T., Pelc H., Teoria eksploatacji pojazdów, WKiŁ, Warszawa, 1978
  4. Kaźmierczak J., Eksploatacja systemów technicznych, Wyd. Politechniki Śląskiej, Gliwice, 2000
  5. Niziński S., Kupicz W.,Mikołajczak P.,Rychlik A., Szczyglak P., Wierzbicki S., Systemy diagnostyczne wojskowych pojazdów mechanicznych, Wydawnictwo Naukowe Instytutu Technologii Eksploatacji Państwowego Instytutu Badawczego, Sulejówek - Radom, 2011

Literatura dodatkowa

  1. Hebda M., Niziński S., Pelc H., Podstawy diagnostyki pojazdów mechanicznych, WKiŁ, Warszawa, 1980
  2. Sitek K., Diagnostyka samochodowa, AUTO, Warszawa, 1999
  3. Gunther H., Diagnozowanie silników wysokoprężnych, WKiŁ, Warszawa, 2002

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Bezpieczeństwo i higiena pracy podczas badań pojazdów4
T-L-2Ogólne zasady eksploatacji pojazdów4
T-L-3Badanie techniczne pojazdu na SKP4
T-L-4Organizacja obsługi technicznej pojazdów4
T-L-5Ogólne zasady eksploatacji silników spalinowych o ZI i o ZS5
T-L-6Eksploatacja i kontrola układów hamulcowych4
T-L-7Ocena właściwości ruchowych pojazdu4
T-L-8Metody podtrzymania stanu zdatności użytkowej elementów i zespołów pojazdu4
T-L-9Zakres czynności obsługowych wykonywanych w ramach obsługi codziennej4
T-L-10Organizacja obsługi technicznej pojazdów4
T-L-11Czynności obsługowe osprzętu4
45

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Cechy działań służb odpowiedzialnych za bezpieczeństwo2
T-W-2Elementy logistyki Sił Zbrojnych, Straży Pożarnej i Policji2
T-W-3Zabezpieczenie logistyczne misji międzynarodowych1
T-W-4Stan, analiza i ocena procesów eksploatacji pojazdów bojowych różnych służb2
T-W-5Podział pojazdów na grupy eksploatacyjne2
T-W-6Eksploatacja w warunkach misji międzynarodowych2
T-W-7Kierunki doskonalenia procesów i systemów eksploatacji pojazdów bojowych2
T-W-8Eksploatacjia pojazdów bojowych a ich bezpieczeństwo2
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach45
A-L-2Wykonanie sprawozdań i przygotowanie do zaliczeń laboratoriów5
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2przygotowanie do egzaminu20
A-W-3przygotowanie do wykładów problemowych15
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIPBiS_1A_C23_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien znać podstawowe pojęcia eksploatacyjne, wpływ warunków eksploatacji na zużycie elementów pojazdu, rodzaje zużycia części, podstawy teorii trwałości iniezawodności, klasyfikację obsług i podstawy diagnostyki technicznej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIPBiS_1A_W04Ma podstawową wiedzę w zakresie projektowania, budowy, konstrukcji i zasad funkcjonowania części i podzespołów pojazdów i maszyn.
IPBiS_1A_W11Ma podstawową wiedzę w zakresie ochrony środowiska, technologii ograniczania emisji szkodliwych czynników, gospodarki odpadami oraz korzystania z odnawialnych źródeł energii.
IPBiS_1A_W05Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie materiałów eksploatacyjnych maszyn i pojazdów.
IPBiS_1A_W08Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie technik wytwarzania elementów i zespołów oraz technologii montażu w pojazdach bojowych
IPBiS_1A_W06Ma szczegółową wiedzę w zakresie pojazdów bojowych i specjalnych, mechatroniki i diagnostyki, technik komputerowych w inżynierii mechanicznej
IPBiS_1A_W17Ma podstawową wiedzę na temat cyklu życia pojazdów bojowych i specjalnych.
IPBiS_1A_W15Zna typowe technologie inżynierskie, ma orientację w obecnym stanie oraz najnowszych trendach rozwojowych budowy pojazdów bojowych i urządzeń technicznych.
IPBiS_1A_W03Ma uporządkowaną w zakresie mechaniki technicznej i wytrzymałości materiałów, teorii ruchu maszyn i napędów oraz w zakresie nauki o materiałach niezbędną do modelowania układów mechanicznych i analizy wytrzymałościowej konstrukcji mechanizmów maszyn i urządzeń.
IPBiS_1A_W18Ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej; zna podstawowe zasady bezpieczeństwa i higieny pracy obowiązujące w eksploatacji pojazdów bojowych
IPBiS_1A_W13Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie metrologii i systemów pomiarowych, zna i rozumie metody pomiaru i podstawowe wielkości charakteryzujące elementy i układy mechaniczne oraz elektryczne pojazdów bojowych.
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności organizowania i wykonywania czynności eksploatacyjnych pojazdów
Treści programoweT-L-7Ocena właściwości ruchowych pojazdu
T-L-8Metody podtrzymania stanu zdatności użytkowej elementów i zespołów pojazdu
T-L-10Organizacja obsługi technicznej pojazdów
T-L-1Bezpieczeństwo i higiena pracy podczas badań pojazdów
T-L-2Ogólne zasady eksploatacji pojazdów
T-L-4Organizacja obsługi technicznej pojazdów
T-L-6Eksploatacja i kontrola układów hamulcowych
T-L-9Zakres czynności obsługowych wykonywanych w ramach obsługi codziennej
T-L-5Ogólne zasady eksploatacji silników spalinowych o ZI i o ZS
T-L-3Badanie techniczne pojazdu na SKP
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne realizowane są metodami praktycznymi: pokaz, ćwiczenia laboratoryjne, symulacja
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ćwiczenia laboratoryjne oceniane są oceną formującą po każdym ćwiczeniu. Prowadzący ćwiczenia laboratoryjne mogą również na początku ćwiczenia lub w jego trakcie sprawdzać stopień przygotowania do odbywanego ćwiczenia.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student wymienia podstawowe aspekty procesu eksploatacji samochodu
3,5opisuje czunności obsługowe
4,0wie jak rozpoznać stan techniczny samochodu i jego elementów
4,5wie jak dobrać zakres czynności obsługowych do założonych warunków eksploatacji
5,0wie jakie dane potrzebne są do opracowania projektu obiektu zaplecza technicznego transportu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIPBiS_1A_C23_U01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć: - prawidłowo eksploatować pojazd, jego elementy składowe i układy, - organizować przebieg obsługi pojazdu, - stosować zasady bezpieczeństwa i higieny pracy, - wykonać podstawowe czynności obsługowe i diagnostyczne samochodu i jego elementów składowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIPBiS_1A_U01Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł, także w języku obcym, potrafi łączyć uzyskane informacje, interpretować je, wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
IPBiS_1A_U11Potrafi właściwie dobrać metody i urządzenia pozwalające mierzyć podstawowe wielkości charakteryzujące elementy i układy pojazdów bojowych.
IPBiS_1A_U15Potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich.
IPBiS_1A_U09Potrafi analizować rozwiązania projektowe elementów i układów mechanicznych pojazdów bojowych ze względu na przyjęte kryteria użytkowe.
IPBiS_1A_U02Potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik: ustnych, pisemnych, wizualnych, technicznych, pracy w grupie w środowisku zawodowym i innych.
IPBiS_1A_U17Potrafi posłużyć się kartami katalogowymi, normami i notami aplikacyjnymi dla dobrania właściwych komponentów projektowanych lub modernizowanych systemów pojazdu bojowego.
IPBiS_1A_U12Potrafi zaplanować i przeprowadzić eksperyment działania układów pojazdu bojowego i w przypadku wykrycia nieprawidłowości dokonać ich diagnostyki.
IPBiS_1A_U04Ma umiejętność samokształcenia się, m.in. w celu podnoszenia kwalifikacji zawodowych.
IPBiS_1A_U07Potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary wielkości fizycznych, mechanicznych, pneumatycznych, hydraulicznych i elektrycznych oraz przeprowadzać symulacje komputerowe zmian wartości w funkcji przyjętych zmiennych, przedstawić otrzymane wyniki w formie liczbowej i graficznej, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski.
IPBiS_1A_U13Potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich obejmujących projektowanie elementów, układów i systemów mechanicznych dostrzegać ich aspekty pozatechniczne, w tym środowiskowe, ekonomiczne i prawne.
IPBiS_1A_U10Potrafi działać w środowisku informatycznym i wykorzystać narzędzia komputerowego wspomagania do projektowania, symulacji działania i weryfikacji zespołów pojazdu bojowego.
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności organizowania i wykonywania czynności eksploatacyjnych pojazdów
Treści programoweT-L-7Ocena właściwości ruchowych pojazdu
T-L-8Metody podtrzymania stanu zdatności użytkowej elementów i zespołów pojazdu
T-L-10Organizacja obsługi technicznej pojazdów
T-L-1Bezpieczeństwo i higiena pracy podczas badań pojazdów
T-L-2Ogólne zasady eksploatacji pojazdów
T-L-4Organizacja obsługi technicznej pojazdów
T-L-6Eksploatacja i kontrola układów hamulcowych
T-L-9Zakres czynności obsługowych wykonywanych w ramach obsługi codziennej
T-L-5Ogólne zasady eksploatacji silników spalinowych o ZI i o ZS
T-L-3Badanie techniczne pojazdu na SKP
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne realizowane są metodami praktycznymi: pokaz, ćwiczenia laboratoryjne, symulacja
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ćwiczenia laboratoryjne oceniane są oceną formującą po każdym ćwiczeniu. Prowadzący ćwiczenia laboratoryjne mogą również na początku ćwiczenia lub w jego trakcie sprawdzać stopień przygotowania do odbywanego ćwiczenia.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0potrafi prawidłowo eksploatować pojazd
3,5potrafi stosować zasady BHP podczas typowych czynności obsługowych
4,0potrafi zorganizować przebieg obsługi pojazdu
4,5potrafi zaproponować metodę obsługi i zorganizować przebieg czynności obsługowych, potrafi przeprowadzić czynności diagnostyczne pojazdu i jego podzespołów
5,0potrafi ocenić jakość wykonanej obsługi i wskazać błędy podczas jej wykonywania, potrafi interpretować wyniki pomiarów i wyciągać poprawne wnioski
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIPBiS_1A_C23_K01Potrafi działać w grupie i pełnić w niej funkcje kierownicze
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIPBiS_1A_K01Jest świadomy potrzeby i możliwości dokształcania się w celu podnoszenia kompetencji zawodowych osobistych i społecznych
IPBiS_1A_K02Ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej włączając w to wpływ na otoczenie oraz odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
IPBiS_1A_K03Jest świadomy odpowiedzialności za pracę własną i zespołową oraz podporządkowania się zasadom pracy w zespole w celu realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
IPBiS_1A_K04Ma świadomość ważności zachowań profesjonalnych w tym przestrzegania zasad etyki zawodowej i poszanowania różnorodności poglądów i kultur.
IPBiS_1A_K05Rozumie potrzebę mobilności oraz potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy.
Cel przedmiotuC-1Zdobycie wiadomości dotyczących prawidłowego procesu użytkowania pojazdów bojowych, gospodarki pojazdami, badania stanu technicznego samochodu, zasad projektowania obiektów zaplecza technicznego motoryzacji i metod kontroli jakości wykonanych napraw
C-2Nabycie umiejętności organizowania i wykonywania czynności eksploatacyjnych pojazdów
Treści programoweT-W-5Podział pojazdów na grupy eksploatacyjne
T-W-2Elementy logistyki Sił Zbrojnych, Straży Pożarnej i Policji
T-W-1Cechy działań służb odpowiedzialnych za bezpieczeństwo
T-L-1Bezpieczeństwo i higiena pracy podczas badań pojazdów
T-L-6Eksploatacja i kontrola układów hamulcowych
T-W-7Kierunki doskonalenia procesów i systemów eksploatacji pojazdów bojowych
T-W-3Zabezpieczenie logistyczne misji międzynarodowych
T-L-4Organizacja obsługi technicznej pojazdów
T-W-8Eksploatacjia pojazdów bojowych a ich bezpieczeństwo
T-L-10Organizacja obsługi technicznej pojazdów
T-L-9Zakres czynności obsługowych wykonywanych w ramach obsługi codziennej
T-L-7Ocena właściwości ruchowych pojazdu
T-L-11Czynności obsługowe osprzętu
T-L-2Ogólne zasady eksploatacji pojazdów
T-L-3Badanie techniczne pojazdu na SKP
T-L-8Metody podtrzymania stanu zdatności użytkowej elementów i zespołów pojazdu
T-W-4Stan, analiza i ocena procesów eksploatacji pojazdów bojowych różnych służb
T-W-6Eksploatacja w warunkach misji międzynarodowych
T-L-5Ogólne zasady eksploatacji silników spalinowych o ZI i o ZS
Metody nauczaniaM-1Przedmiot realizowany jest za pomocą metod podających problemowych Wykłady realizowane są jako informacyjne i problemowe. Forma problemowa wymaga wcześniejszego wstępnego przygotowania studenta.
M-2Ćwiczenia laboratoryjne realizowane są metodami praktycznymi: pokaz, ćwiczenia laboratoryjne, symulacja
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ćwiczenia laboratoryjne oceniane są oceną formującą po każdym ćwiczeniu. Prowadzący ćwiczenia laboratoryjne mogą również na początku ćwiczenia lub w jego trakcie sprawdzać stopień przygotowania do odbywanego ćwiczenia.
S-1Ocena formująca: Wykłady oceniane są oceną formującą i podsumowującą.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi współdziałać w grupie
3,5
4,0
4,5
5,0