Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria materiałowa (S2)
specjalność: spawalnictwo i techniki łączenia
Sylabus przedmiotu Seminarium problemowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria materiałowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium problemowe | ||
Specjalność | spawalnictwo i techniki łączenia | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Inżynierii Materiałowej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Sławomir Krajewski <Slawomir.Krajewski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Michał Kawiak <Michal.Kawiak@zut.edu.pl>, Adam Sajek <Adam.Sajek@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Studia I stopnia techniczne |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nauczyć aktywności w korzystaniu z literatury, umiejętności analizy i prezentacji danych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Zdefiniowanie aktualnych problemów konstrukcyjnych, technologicznych i aplikacyjnych w spawalnictwie | 10 |
T-S-2 | Wielokryterialna analiza zadanych rozwiązań konstrukcyjnych i technologicznych w spajalnictwie | 10 |
T-S-3 | Analiza kierunków rozwojowych zastosowań technik łączenia w zadanych dziedzinach | 10 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | Uczestnictwo w zajęciach, przedstawienie prezentacji, odpowiedzi na dyskusję. | 50 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Referaty studenckie i dyskusja. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena merytoryczna analizy literaturowej. Ocena opracowania pisemnego. Ocena prezentacji. Ocena umiejętności dyskusji. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IM_2A_BMP/10_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: odtwarzać i identyfikować ważne wyniki badań i informacje technologiczne, wybrać i przedstawić uzyskane informacje. | IM_2A_W03, IM_2A_W05 | — | — | C-1 | T-S-1, T-S-2, T-S-3 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IM_2A_BMP/10_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umie analizować dane literaturowe, opracowywać informacje technicznei naukowe, uogólnić i prezentować opracowane informacje | IM_2A_U01, IM_2A_U04, IM_2A_U13 | — | — | C-1 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IM_2A_BMP/10_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: zdolność do prowadzenia analiz literaturowych, opracowania rezultatów i ich prezentacji,wyrażanie ocen o problemach prezentowanych (dyskusja). | IM_2A_K01, IM_2A_K03, IM_2A_K04 | — | — | C-1 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IM_2A_BMP/10_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: odtwarzać i identyfikować ważne wyniki badań i informacje technologiczne, wybrać i przedstawić uzyskane informacje. | 2,0 | Brak opracowania tematu i prezentacji |
3,0 | Opracowanie tematu i prezentacja w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | Opracowanie tematu i prezentacja w stopniu więcej niż dostateczny. | |
4,0 | Opracowanie tematu i prezentacja w stopniu dobrym. | |
4,5 | Opracowanie tematu i prezentacja w stopniu więcej niż dobrym. | |
5,0 | Opracowanie tematu i prezentacja w stopniu bardzo dobrym. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IM_2A_BMP/10_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umie analizować dane literaturowe, opracowywać informacje technicznei naukowe, uogólnić i prezentować opracowane informacje | 2,0 | Nie bierze udziału w zajęciach i jest nieaktywny. |
3,0 | Opracowanie tematu i prezentacja w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | Opracowanie tematu i prezentacja w stopniu więcej niż dostateczny. | |
4,0 | Opracowanie tematu i prezentacja w stopniu dobrym. | |
4,5 | Opracowanie tematu i prezentacja w stopniu więcej niż dobrym. | |
5,0 | Opracowanie tematu i prezentacja w stopniu bardzo dobrym. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IM_2A_BMP/10_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: zdolność do prowadzenia analiz literaturowych, opracowania rezultatów i ich prezentacji,wyrażanie ocen o problemach prezentowanych (dyskusja). | 2,0 | Brak opracowania tematu i prezentacji. |
3,0 | Opracowanie tematu i prezentacja w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | Opracowanie tematu i prezentacja w stopniu więcej niż dostateczny. | |
4,0 | Opracowanie tematu i prezentacja w stopniu dobrym. | |
4,5 | Opracowanie tematu i prezentacja w stopniu więcej niż dobrym. | |
5,0 | Opracowanie tematu i prezentacja w stopniu bardzo dobrym. |
Literatura podstawowa
- Indywidualne rozpoznanie literaturowe z uczelnianych baz danych dot. tematyki prezentacji., X, X, X, 2012