Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria materiałowa (N2)
specjalność: spawalnictwo i techniki łączenia

Sylabus przedmiotu Praca przejściowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria materiałowa
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Praca przejściowa
Specjalność konstrukcje lekkie
Jednostka prowadząca Instytut Inżynierii Materiałowej
Nauczyciel odpowiedzialny Elżbieta Piesowicz <Elzbieta.Senderek@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Magdalena Kwiatkowska <Magdalena.Kwiatkowska@zut.edu.pl>, Sandra Paszkiewicz <Sandra.Paszkiewicz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 4 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP3 70 5,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość na poziome zaawansowanym komputerowych technik analiz konstrukcji metodą elementów skończonych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Opanowanie przez studenta umiejętności modelowania konstrukcji kompozytowych metodą elementów skończonych
C-2Opanowanie przez studenta umiejętności analiz wytrzymałościowych z wykorzystaniem technik komputerowych
C-3Opanowanie przez studenta umiejętności projektowania konstrukcji kompozytowych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Omówienie tematyki i wyników pracy przejściowej90
90

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1realizacja prac na potrzeby pracy przejściowej125
125

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1metoda praktyczna - realizacja projektu konstrukcyjnego

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena ciągła
S-2Ocena formująca: bieżąca identyfikacja ewentualnych błędów
S-3Ocena podsumowująca: ocena projektu

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IM_2A_IK/06_W01
Student poszerzy wiedzę w zakresie: technik komputerowych wspomagających proces projektowania, analiz wytrzymałościowych konstrukcji oraz zastosowania materiałów kompozytowych w budowie maszyn
IM_2A_W01, IM_2A_W02, IM_2A_W04, IM_2A_W06C-2, C-3, C-1T-P-1M-1S-3, S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IM_2A_IK/06_U01
Student opanuję na zaawansowanym poziomie umiejętności projektowania konstrukcji kompozytowych
IM_2A_U02, IM_2A_U03, IM_2A_U16C-2, C-3, C-1T-P-1M-1S-3, S-2, S-1
IM_2A_IK/06_U02
Student opanuje umiejętności redagowania prac i artykułów naukowych, analiz i prezentacji wyników badań oraz rozwiązań konstrukcyjnych.
IM_2A_U02, IM_2A_U03, IM_2A_U08, IM_2A_U16C-2, C-3, C-1T-P-1M-1S-3, S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IM_2A_IK/06_K01
Student staje się otwarty na zagadnienia związane z wykorzystaniem technik komputerowych wspomagających proces projektowania i wytwarzania urządzeń
IM_2A_K01, IM_2A_K03C-2, C-3, C-1T-P-1M-1S-2, S-1
IM_2A_IK/06_K02
Student staje się odpowiedzialny za działania w zakresie decyzji projektowych
IM_2A_K01, IM_2A_K03C-2, C-3, C-1T-P-1M-1S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IM_2A_IK/06_W01
Student poszerzy wiedzę w zakresie: technik komputerowych wspomagających proces projektowania, analiz wytrzymałościowych konstrukcji oraz zastosowania materiałów kompozytowych w budowie maszyn
2,0Student nie opanował technik komputerowych wspomagających proces projektowania
3,0Student opanował techniki komputerowych wspomagających proces projektowania na zaawansowanym poziomie
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IM_2A_IK/06_U01
Student opanuję na zaawansowanym poziomie umiejętności projektowania konstrukcji kompozytowych
2,0Student nie opanował na zaawansowanym poziomie umiejętności projektowania
3,0Student opanował na zaawansowanym poziomie umiejętności projektowania
3,5
4,0
4,5
5,0
IM_2A_IK/06_U02
Student opanuje umiejętności redagowania prac i artykułów naukowych, analiz i prezentacji wyników badań oraz rozwiązań konstrukcyjnych.
2,0Student nie opanował umiejętności redagowania prac i artykułów naukowych, technik analiz i prezentacji wyników badań lub/i rozwiązań konstrukcyjnych
3,0Student opanował umiejętności redagowania prac i artykułów naukowych, techniki analiz i prezentacji wyników badań lub/i rozwiązań konstrukcyjnych
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Gerhard Pahl, Wolfgang Beitz, Nauka konstruowania, WNT, Warszawa, 1984
  2. Eugieniusz Rusiński, Metoda elementów skończonych COSMOS/M, Wydawnictwo Komunikacji i Łączności, Warszawa, 1994, ISBN 83-206-1137-7

Literatura dodatkowa

  1. Eugeniusz Rusiński, Jerzy Czmachowski, Tadeusz Smolnicki, Zaawansowana metoda elementów skończonych w konstrukcjach nośnych, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław, 2000, ISBN 83-7085-548-3

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Omówienie tematyki i wyników pracy przejściowej90
90

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1realizacja prac na potrzeby pracy przejściowej125
125
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIM_2A_IK/06_W01Student poszerzy wiedzę w zakresie: technik komputerowych wspomagających proces projektowania, analiz wytrzymałościowych konstrukcji oraz zastosowania materiałów kompozytowych w budowie maszyn
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_2A_W01Ma poszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu modelowania i optymalizacji niezbędną do projektowania nowoczesnych i zaawansowanych materiałów i/lub procesów technologicznych i/lub wyrobów
IM_2A_W02Ma poszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu budowy, struktury i morfologii materiałów niezbędną do projektowania nowoczesnych i zaawansowanych materiałów w tym biomateriałów i/lub wyrobów
IM_2A_W04Ma wiedzę z zakresu nowoczesnych technologii wytwarzania i przetwarzania materiałów niezbędną do projektowania procesu technologicznego i/lub wyrobu
IM_2A_W06Ma wiedzę niezbędną do zrozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce
Cel przedmiotuC-2Opanowanie przez studenta umiejętności analiz wytrzymałościowych z wykorzystaniem technik komputerowych
C-3Opanowanie przez studenta umiejętności projektowania konstrukcji kompozytowych
C-1Opanowanie przez studenta umiejętności modelowania konstrukcji kompozytowych metodą elementów skończonych
Treści programoweT-P-1Omówienie tematyki i wyników pracy przejściowej
Metody nauczaniaM-1metoda praktyczna - realizacja projektu konstrukcyjnego
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: ocena projektu
S-2Ocena formująca: bieżąca identyfikacja ewentualnych błędów
S-1Ocena formująca: ocena ciągła
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował technik komputerowych wspomagających proces projektowania
3,0Student opanował techniki komputerowych wspomagających proces projektowania na zaawansowanym poziomie
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIM_2A_IK/06_U01Student opanuję na zaawansowanym poziomie umiejętności projektowania konstrukcji kompozytowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_2A_U02Potrafi pracować indywidualnie i w zespole w sposób zapewniający realizację zadania w założonym terminie; potrafi ocenić czasochłonność zadania i jego aspekty ekonomiczne
IM_2A_U03Potrafi opracować szczegółową dokumentację wyników realizacji eksperymentu, zadania projektowego lub badawczego, potrafi przygotować opracowanie zawierające omówienie tych wyników
IM_2A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, zaprojektować złożone narzędzie, obiekt, system lub proces, związany z zakresem studiowanego kierunku z uwzględnieniem aspektów pozatechnicznych, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracować nowe narzędzia.
Cel przedmiotuC-2Opanowanie przez studenta umiejętności analiz wytrzymałościowych z wykorzystaniem technik komputerowych
C-3Opanowanie przez studenta umiejętności projektowania konstrukcji kompozytowych
C-1Opanowanie przez studenta umiejętności modelowania konstrukcji kompozytowych metodą elementów skończonych
Treści programoweT-P-1Omówienie tematyki i wyników pracy przejściowej
Metody nauczaniaM-1metoda praktyczna - realizacja projektu konstrukcyjnego
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: ocena projektu
S-2Ocena formująca: bieżąca identyfikacja ewentualnych błędów
S-1Ocena formująca: ocena ciągła
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował na zaawansowanym poziomie umiejętności projektowania
3,0Student opanował na zaawansowanym poziomie umiejętności projektowania
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIM_2A_IK/06_U02Student opanuje umiejętności redagowania prac i artykułów naukowych, analiz i prezentacji wyników badań oraz rozwiązań konstrukcyjnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_2A_U02Potrafi pracować indywidualnie i w zespole w sposób zapewniający realizację zadania w założonym terminie; potrafi ocenić czasochłonność zadania i jego aspekty ekonomiczne
IM_2A_U03Potrafi opracować szczegółową dokumentację wyników realizacji eksperymentu, zadania projektowego lub badawczego, potrafi przygotować opracowanie zawierające omówienie tych wyników
IM_2A_U08Potrafi zaplanować oraz przeprowadzić symulację i pomiary właściwości materiałów i/lub procesów technologicznych i/lub wyrobów
IM_2A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, zaprojektować złożone narzędzie, obiekt, system lub proces, związany z zakresem studiowanego kierunku z uwzględnieniem aspektów pozatechnicznych, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracować nowe narzędzia.
Cel przedmiotuC-2Opanowanie przez studenta umiejętności analiz wytrzymałościowych z wykorzystaniem technik komputerowych
C-3Opanowanie przez studenta umiejętności projektowania konstrukcji kompozytowych
C-1Opanowanie przez studenta umiejętności modelowania konstrukcji kompozytowych metodą elementów skończonych
Treści programoweT-P-1Omówienie tematyki i wyników pracy przejściowej
Metody nauczaniaM-1metoda praktyczna - realizacja projektu konstrukcyjnego
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: ocena projektu
S-2Ocena formująca: bieżąca identyfikacja ewentualnych błędów
S-1Ocena formująca: ocena ciągła
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował umiejętności redagowania prac i artykułów naukowych, technik analiz i prezentacji wyników badań lub/i rozwiązań konstrukcyjnych
3,0Student opanował umiejętności redagowania prac i artykułów naukowych, techniki analiz i prezentacji wyników badań lub/i rozwiązań konstrukcyjnych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIM_2A_IK/06_K01Student staje się otwarty na zagadnienia związane z wykorzystaniem technik komputerowych wspomagających proces projektowania i wytwarzania urządzeń
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_2A_K01Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
IM_2A_K03Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu oraz ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje; rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się
Cel przedmiotuC-2Opanowanie przez studenta umiejętności analiz wytrzymałościowych z wykorzystaniem technik komputerowych
C-3Opanowanie przez studenta umiejętności projektowania konstrukcji kompozytowych
C-1Opanowanie przez studenta umiejętności modelowania konstrukcji kompozytowych metodą elementów skończonych
Treści programoweT-P-1Omówienie tematyki i wyników pracy przejściowej
Metody nauczaniaM-1metoda praktyczna - realizacja projektu konstrukcyjnego
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: bieżąca identyfikacja ewentualnych błędów
S-1Ocena formująca: ocena ciągła
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIM_2A_IK/06_K02Student staje się odpowiedzialny za działania w zakresie decyzji projektowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_2A_K01Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
IM_2A_K03Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu oraz ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje; rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się
Cel przedmiotuC-2Opanowanie przez studenta umiejętności analiz wytrzymałościowych z wykorzystaniem technik komputerowych
C-3Opanowanie przez studenta umiejętności projektowania konstrukcji kompozytowych
C-1Opanowanie przez studenta umiejętności modelowania konstrukcji kompozytowych metodą elementów skończonych
Treści programoweT-P-1Omówienie tematyki i wyników pracy przejściowej
Metody nauczaniaM-1metoda praktyczna - realizacja projektu konstrukcyjnego
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: bieżąca identyfikacja ewentualnych błędów
S-1Ocena formująca: ocena ciągła