Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Energetyka (N2)
specjalność: energetyka konwencjonalna
Sylabus przedmiotu Projektowanie i modelowanie maszyn przepływowych i tłokowych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Energetyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Projektowanie i modelowanie maszyn przepływowych i tłokowych | ||
Specjalność | energetyka konwencjonalna | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Techniki Cieplnej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Zbigniew Zapałowicz <Zbigniew.Zapalowicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Radomir Kaczmarek <Radomir.Kaczmarek@zut.edu.pl>, Sławomir Wiśniewski <Slawomir.Wisniewski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Metody numeryczne |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z zasadami projektowania maszyn wirnikowych i tłokowych |
C-2 | Kształtowanie umiejętności projektowania i modelowania maszyn wirnikowych i tłokowych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Przykłady obliczeniowe dostosowane do treści wykładów | 10 |
10 | ||
projekty | ||
T-P-1 | Wykonanie projektu dla wybranej maszyny wirnikowej lub tłokowej | 10 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie | 1 |
T-W-2 | Projektowanie i modelowanie pomp wirowych i wyporowych | 2 |
T-W-3 | Projektowanie i modelowanie wentylatorów osiowych i promieniowych | 2 |
T-W-4 | Projektowanie i modelowanie sprężarek | 2 |
T-W-5 | Projektowanie i modelowanie turrbin parowych. Atlasy profili łopatkowych. | 6 |
T-W-6 | Projektowanie i modelowanie turbin gazowych | 5 |
T-W-7 | Ogólne zasady projektowania silników spalinowych | 2 |
20 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach audytoryjnych | 9 |
A-A-2 | Uczestnictwo w konsultacjach | 1 |
A-A-3 | Studiowanie literatury przedmiotu | 9 |
A-A-4 | Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń audytoryjnycfh | 17 |
A-A-5 | Zaliczenie pisemne ćwiczeń audytoryjnych | 1 |
37 | ||
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach - przygotowanie prezentacji i zaliczenie projektu | 10 |
A-P-2 | Uczestnictwo w konsultacjach | 10 |
A-P-3 | Studiowanie literatury przedmiotu | 10 |
A-P-4 | Wykonanie obliczeń i przygotowanie projektu | 32 |
62 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 19 |
A-W-2 | Uczestnictwo w konsultacjach | 1 |
A-W-3 | Studiowanie literatury przedmiotu | 9 |
A-W-4 | Przygotowanie do zaliczenia wykladu | 20 |
A-W-5 | Pisemne zaliczenie wykładu | 1 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną |
M-2 | Ćwiczenia przedmiotowe z użyciem komputera |
M-3 | Projekt |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładu, sprawdzian kontrolny, System punktowy oceny sprawdzianu |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń przedmiotowych |
S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie projektu |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ENE_2A_EK/02_W01 Student zna zasady, wskazówki i warunki projektowania i modelowania maszyn wirnikowych i tłokowych | ENE_2A_W03, ENE_2A_W01 | — | — | C-1 | T-P-1, T-A-1, T-W-1, T-W-2, T-W-6, T-W-3, T-W-5, T-W-4 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ENE_2A_EK/02_U01 Student umie wykorzystać zasady i wskazówki przy projektowaniu maszyn wirnikowych i tłokowych | ENE_2A_U09 | — | — | C-2 | T-P-1 | M-3 | S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ENE_2A_EK/02_K01 Student posiada kompetencje do projektowania złożonych problemów technicznych | ENE_2A_K01 | — | — | C-2 | T-P-1 | M-3 | S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ENE_2A_EK/02_W01 Student zna zasady, wskazówki i warunki projektowania i modelowania maszyn wirnikowych i tłokowych | 2,0 | Opanowanie materiału w zakresie poniżej 60% punktów możliwych do zdobycia |
3,0 | Opanowanie materiału w zakresie 60-68% punktów możliwych do zdobycia | |
3,5 | Opanowanie materiału w zakresie 69-76% punktów możliwych do zdobycia | |
4,0 | Opanowanie materiału w zakresie 77-84% punktów możliwych do zdobycia | |
4,5 | Opanowanie materiału w zakresie 85-92% punktów możliwych do zdobycia | |
5,0 | Opanowanie materiału w zakresie 93-100% punktów możliwych do zdobycia |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ENE_2A_EK/02_U01 Student umie wykorzystać zasady i wskazówki przy projektowaniu maszyn wirnikowych i tłokowych | 2,0 | Opanowanie materiału w zakresie poniżej 60% punktów możliwych do zdobycia |
3,0 | Opanowanie materiału w zakresie 60-68% punktów możliwych do zdobycia | |
3,5 | Opanowanie materiału w zakresie 69-76% punktów możliwych do zdobycia | |
4,0 | Opanowanie materiału w zakresie 77-84% punktów możliwych do zdobycia | |
4,5 | Opanowanie materiału w zakresie 85-92% punktów możliwych do zdobycia | |
5,0 | Opanowanie materiału w zakresie 93-100% punktów możliwych do zdobycia |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ENE_2A_EK/02_K01 Student posiada kompetencje do projektowania złożonych problemów technicznych | 2,0 | Opanowanie materiału w zakresie poniżej 60% punktów możliwych do zdobycia |
3,0 | Opanowanie materiału w zakresie 60-68% punktów możliwych do zdobycia | |
3,5 | Opanowanie materiału w zakresie 69-76% punktów możliwych do zdobycia | |
4,0 | Opanowanie materiału w zakresie 77-84% punktów możliwych do zdobycia | |
4,5 | Opanowanie materiału w zakresie 85-92% punktów możliwych do zdobycia | |
5,0 | Opanowanie materiału w zakresie 93-100% punktów możliwych do zdobycia |
Literatura podstawowa
- Tuliszka E., Turbiny cieplne. Zagadnienia termodynamiczne i przepływowe, WNT, Warszawa, 1973
- Fortuna S., Wentylatory, Techwent, Kraków, 1999