Wydział Informatyki - Informatyka (S1)
specjalność: Inżynieria oprogramowania
Sylabus przedmiotu Warsztaty technologiczno-biznesowe 2:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Informatyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Warsztaty technologiczno-biznesowe 2 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Architektury Komputerów i Telekomunikacji | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Radosław Maciaszczyk <Radoslaw.Maciaszczyk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 9 | Grupa obieralna | 5 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Warsztaty technologiczno-biznesowe 1 |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Prezentacja prototypu aplikacji przed inwestorem |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Warsztaty w tworzenia produktu jako MVP | 2 |
T-L-2 | Opracowanie strategii wejścia na rynek i promocji | 2 |
T-L-3 | Warsztaty z założenia działalności gospodarczej, wybór form opodatkowania | 1 |
T-L-4 | Przygotowanie prezenacji przed inwestorem | 2 |
T-L-5 | Wykorzystanie chmur obliczeniowych w aplikacji | 2 |
T-L-6 | Przechowywanie danych w aplikacji mobilnej | 2 |
T-L-7 | Praca nad prototypem aplikacji | 4 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Zasady towrzenia produktu MVP | 2 |
T-W-2 | Promocja produktu | 1 |
T-W-3 | Ochrona intelektualna produktu | 1 |
T-W-4 | Przygotowanie do prezentacji przed inwestorem | 2 |
T-W-5 | Założenie działalności gospodarczej | 1 |
T-W-6 | Rozwiązania chmurowe | 1 |
T-W-7 | Przechowywanie danych | 2 |
T-W-8 | Narzędzia do pracy grupowej | 2 |
T-W-9 | Testowanie aplikacji mobilnych | 2 |
T-W-10 | Automatyzacja wdrożenia aplikacji | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-L-2 | Przygotowanei do prezentacji | 4 |
A-L-3 | Praca nad prototypem aplikacji | 6 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Przygotowanie do zaliczenia | 10 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Warsztaty |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena kompletności modelu biznesowego oraz zaawansowania aplikacji użytkowej |
S-2 | Ocena formująca: Okresowa ocena postępów realizacji aplikacji użytkowej |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
I_1A_C23.3_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi: - przeprowadzić prezentacja przed inwestorem, przedstwić biznesplan - wie jak zbudować aplikację z wykorzytsaniem nowoczesnych narzędzi | I_1A_W04, I_1A_W05, I_1A_W13, I_1A_W14 | — | — | C-1 | T-L-1, T-W-1, T-W-5, T-W-7, T-W-6, T-L-4, T-L-6, T-W-3, T-W-9, T-L-7, T-L-2, T-W-2, T-W-10, T-W-8, T-W-4, T-L-3, T-L-5 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
I_1A_C23.3_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi: - przeprowadzić skuteczną prezentację, - zbudować prototyp aplikacji | I_1A_U16, I_1A_U07, I_1A_U08 | — | — | C-1 | T-L-7, T-W-9, T-L-1, T-L-2, T-W-6, T-L-4, T-W-3, T-W-10, T-L-3, T-L-6, T-W-5, T-W-1, T-W-7, T-W-4, T-W-8, T-L-5, T-W-2 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
I_1A_C23.3_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi skutecznie prezentować swój produkt przed inwestorami | I_1A_K05 | — | — | C-1 | T-L-1, T-W-6, T-W-4, T-W-8, T-W-3, T-L-2, T-W-9, T-L-3, T-L-5, T-W-1, T-L-4, T-L-7, T-W-7, T-W-5, T-L-6, T-W-10, T-W-2 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_1A_C23.3_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi: - przeprowadzić prezentacja przed inwestorem, przedstwić biznesplan - wie jak zbudować aplikację z wykorzytsaniem nowoczesnych narzędzi | 2,0 | |
3,0 | Wie co powinna zawierać dobra prezentacja, wie co powinno znaleźć się w biznesplanie. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_1A_C23.3_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi: - przeprowadzić skuteczną prezentację, - zbudować prototyp aplikacji | 2,0 | |
3,0 | Przygotowanie prezentacji biznesowej, przygotowanie prototypu aplikacji. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_1A_C23.3_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi skutecznie prezentować swój produkt przed inwestorami | 2,0 | |
3,0 | Przeprowadzenie prezentacji w sposób płynny. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera, Helion, 2012
- Steve Blank, Bob Dorf, Podręcznik startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku, OnePress, 2018
- Marcin Płonkowski, Android Studio. Tworzenie aplikacji mobilnych, Helion, 2017
Literatura dodatkowa
- Praca zbiorowa, https://codelabs.developers.google.com/, Google, 2019, Zestaw tutoriali wprowadzających do narzędzi firmy Google