Wydział Informatyki - Informatyka (N1)
specjalność: Inżynieria systemów informacyjnych
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Informatyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe | ||
Specjalność | Inżynieria systemów informacyjnych | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Metod Sztucznej Inteligencji i Matematyki Stosowanej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Piela <Piotr.Piela@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Włodzimierz Bielecki <Wlodzimierz.Bielecki@zut.edu.pl>, Mariusz Borawski <mborawski@wi.zut.edu.pl>, Paweł Forczmański <Pawel.Forczmanski@zut.edu.pl>, Georgy Kukharev <Georgy.Kukharev@zut.edu.pl>, Radosław Mantiuk <Radoslaw.Mantiuk@zut.edu.pl>, Valery Rogoza <wrogoza@zut.edu.pl>, Leonard Rozenberg <Leonard.Rozenberg@zut.edu.pl>, Michał Twardochleb <Michal.Twardochleb@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Brak wymagań wstępnych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przygotowanie studenta do realizacji pracy dyplomowej inżynierskiej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Metodyka realizacji pracy dyplomowej z zakresu kierunku studiów. Etapy i zasady realizacji pracy dyplomowej na Wydziale Informatyki ZUT. Przebieg procesu dyplomowania. Aspekty i uwarunkowania prawne procesu dyplomowania. Zapoznanie studentów z wybranymi metodami prowadzenia badań naukowych w naukach technicznych ze szczególnym uwzględnieniem dyscypliny informatyka. Postawienie problemu badawczego. Tematyka pracy dyplomowej. Cel, hipoteza/teza w pracy badawczej oraz pracy dyplomowej. formułowanie tematu, zakresu i problemu badawczego w pracy dyplomowej - opracowanie formatki (karty) pracy dyplomowej. | 2 |
T-S-2 | Cel, problem, przedmiot i zakres pracy dyplomowej inżynierskiej. Cechy pracy inżynierskiej. Formalny charakter pracy inżynierskiej. Wybrane metody prowadzenia badań naukowych w naukach technicznych ze szczególnym uwzględnieniem dyscypliny informatyka. | 2 |
T-S-3 | Prezentacja dopuszczalnej tematyki, zakresu prac dyplomowych i procesu dyplomowania. Ilustracja przykładami. Studium przypadków. W trakcie zajęć prowadzone są rozważania dotyczące zagadnień związanych ze specjalnością. Rozważania prowadzone są w formie dyskusji, której celem jest zapoznanie studentów specjalności w zakresie inżynierii i badań specjalnościowych, które mogłyby być przedmiotem pracy dyplomowej. | 2 |
T-S-4 | Opracowanie karty tematu pracy dyplomowej - omówienie zasad. Specyfika badań w Katedrach WIZUT. | 1 |
T-S-5 | Prezentacja tematu, celu, zakresu, ogólnego sposobu dojścia do celu w pracy dyplomowej - dyskusja i analiza propozycji tematów - udział czynny studentów (referowanie 4-5 tematów w ciągu godziny zajęć). Opracowanie ewentualnych wytycznych do korekty karty dyplomowej. | 2 |
T-S-6 | Omówienie etapów pisania pracy dyplomowej. Niezbędniki pracy celowej w procesie pisania pracy dyplomowej. | 1 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | Udział w zajęciach | 10 |
A-S-2 | Przygotowanie prezentacji według wybranego tematu ze współczesnych technologii informatycznych | 8 |
A-S-3 | Udział w konsultacjach indywidualnych z potencjalnym opiekunem pracy w celu opracowania formatki pracy | 7 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Prezentacja. Studium przypadku. Dyskusja. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Prowadzący nie może zaliczyć studentowi przedmiotu, jeśli nie zostanie ustalony dla studenta temat pracy dyplomowej oraz jej opiekun. Temat pracy powinien być przygotowany na obowiązującym w WIZUT formularzu i dostarczony do Dziekanatu wraz z protokółami zaliczeń przedmiotu. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
I_1A_D03.04_W01 Student ma wiedzę niezbędną do sformułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowej. | I_1A_W06 | — | — | C-1 | T-S-1, T-S-3, T-S-4, T-S-2 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
I_1A_D03.04_U01 Umiejętność sformułowania tematu i zakresu pracy dyplomowej inżynierskiej. | I_1A_U04, I_1A_U13 | — | — | C-1 | T-S-5, T-S-3 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_1A_D03.04_W01 Student ma wiedzę niezbędną do sformułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowej. | 2,0 | student nie zna zasad procesu dyplomowania i opracowania tematu pracy dyplomowej. |
3,0 | student zna zasady procesu dyplomowania i opracowania tematu pracy dyplomowej. wie co może być tematem pracy inżynierskiej. | |
3,5 | student rozumie zasady procesu dyplomowania, zasady opracowania tematu pracy dyplomowej i wie jakie są typy prac dyplomowych inżynierskich. | |
4,0 | student rozumie zasady procesu dyplomowania, zasady opracowania tematu pracy dyplomowej i wie jakie są typy prac dyplomowych inżynierskich i dodatkowo potrafi przeanalizować przykładowy temat pracy inżynierskiej z punktu widzenia jej celu, zakresu i typu. | |
4,5 | student rozumie zasady procesu dyplomowania, zasady opracowania tematu pracy dyplomowej, wie jakie są typy prac dyplomowych inżynierskich, potrafi przeanalizować przykładowy temat pracy inżynierskiej z punktu widzenia jej celu, zakresu i typu oraz dodatkowo potrafi wskazać na sposób jej realizacji. | |
5,0 | student rozumie zasady procesu dyplomowania, zasady opracowania tematu pracy dyplomowej, wie jakie są typy prac dyplomowych inżynierskich, potrafi przeanalizować przykładowy temat pracy inżynierskiej z punktu widzenia jej celu, zakresu i typu, potrafi wskazać na sposób jej realizacji oraz dodatkowo potrafi ocenić temat pracy dyplomowej. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_1A_D03.04_U01 Umiejętność sformułowania tematu i zakresu pracy dyplomowej inżynierskiej. | 2,0 | student nie opracował karty tematu pracy dyplomowej |
3,0 | student opracował kartę tematu pracy dyplomowej. | |
3,5 | student opracował kartę tematu pracy dyplomowej w terminie. Dodatkowo zaprezentował poprawnie temat pracy inżynierskiej zgodnie z przygotowaną kartą tego tematu i opracował wersję angielską tematu pracy. | |
4,0 | student opracował kartę tematu pracy dyplomowej w terminie. Dodatkowo zaprezentował poprawnie temat pracy inżynierskiej zgodnie z przygotowaną kartą tego tematu, opracował wersję angielską tematu pracy a także wskazał główne etapy jej realizacji | |
4,5 | student opracował kartę tematu pracy dyplomowej w terminie. Dodatkowo zaprezentował poprawnie temat pracy inżynierskiej zgodnie z przygotowaną kartą tego tematu, opracował wersję angielską tematu pracy, wskazał główne etapy realizacji pracy i dodatkowo opracował realistyczny harmonogram jej realizacji | |
5,0 | student opracował kartę tematu pracy dyplomowej w terminie. Dodatkowo zaprezentował poprawnie temat pracy inżynierskiej zgodnie z przygotowaną kartą tego tematu, opracował wersję angielską tematu pracy, wskazał główne etapy realizacji pracy, opracował realistyczny harmonogram realizacji pracy i dodatkowo opracował wykaz niezbędnej literatury do jej napisania |
Literatura podstawowa
- Regulamin studiów - Załacznik do uchwały Nr16 Senatu ZUT, ZUT - do użytku wewnętrznego, 2012
- Uchwała RWIZUT w Szczecinie - Zasady procesu dyplomowania, Szczecin, 2012, http://www.wi.zut.edu.pl/dokumenty-dziekanatu