Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (S2)
Sylabus przedmiotu Mobilne technologie diagnostyczne urządzeń wysokonapięciowych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Elektrotechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Mobilne technologie diagnostyczne urządzeń wysokonapięciowych | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Elektrotechnologii i Diagnostyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Konstanty Gawrylczyk <Konstanty.Gawrylczyk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Szymon Banaszak <Szymon.Banaszak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 6 | Grupa obieralna | 3 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student ma wiedzę z zakresu urządzeń energetycznych. |
W-2 | Student ma wiedzę z zakresu inżynierii wysokich napięć. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie z metodami diagnostyki on-line i mobilnej. |
C-2 | Zapoznanie z metodami oceny wyników badań urządzeń wysokonapięciowych. |
C-3 | Zapoznanie z metodologią pisania raportów z pomiarów. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Dobór metod diagnotyki zdalnej i mobinej urządzeń wysokonapięciowych | 4 |
T-P-2 | Ocena wyników badań diagnostycznych urządzeń wysokonapięciowych | 6 |
T-P-3 | Kompleksowa ocena stanu urządzeń wysokonapięciowych oraz generacja raportów z badań | 5 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Diagnostyka on-line urządzeń wysokonapięciowych | 4 |
T-W-2 | Metody diagnostyki mobilnej urządzeń wysokonapięciowych | 4 |
T-W-3 | Technologie napraw i diagnotyki urządzeń wysokonapięciowych on-site | 2 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 10 |
10 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład problemowy |
M-2 | Projekt |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie przedmiotu |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena raportu z badań urządzenia wysokonapięciowego przygotowanego przez studenta. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EL_2A_C15.1_W01 Student ma wiedzę w zakresie eksploatacji i diagnostyki urządzeń wysokonapięciowych w oparciu o metody mobilne i on-line. | EL_2A_W11 | — | — | C-2, C-1, C-3 | T-P-2, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-P-1, T-P-3 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
EL_2A_C15.1_W02 Student ma wiedzę dotyczącą rozwoju technik diagnostycznych urządzeń wysokonapięciowych opartych o rozwiązania mobilne i on-line. | EL_2A_W08 | — | — | C-1, C-3, C-2 | T-P-2, T-P-3, T-W-3, T-W-2, T-W-1, T-P-1 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EL_2A_C15.1_U01 Student potrafi opracować dokumentację raportów diagnostyki urządzeń wysokonapięciowych opartych o metody mobilne i on-line | EL_2A_U01, EL_2A_U03, EL_2A_U04 | — | — | C-1, C-3, C-2 | T-P-2, T-P-3, T-P-1 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EL_2A_C15.1_K01 Student potrafi opracować indywidualnie i w grupie raporty z badań urządzeń wysokonapięciowych w oparciu o wyniki uzyskane z metod on-line i mobilnych | EL_2A_K03, EL_2A_K04 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-P-3, T-P-1, T-P-2 | M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_2A_C15.1_W01 Student ma wiedzę w zakresie eksploatacji i diagnostyki urządzeń wysokonapięciowych w oparciu o metody mobilne i on-line. | 2,0 | |
3,0 | Student jest w stanie wymienić najważniejsze metody diagnostyczne urządzeń wysokonapięciowych oparte o rozwiązania mobilne i on-line i omówić wybrane z nich | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
EL_2A_C15.1_W02 Student ma wiedzę dotyczącą rozwoju technik diagnostycznych urządzeń wysokonapięciowych opartych o rozwiązania mobilne i on-line. | 2,0 | |
3,0 | Student jest w stanie wymienić najważniejsze metody diagnostyczne urządzeń wysokonapięciowych oparte o rozwiązania mobilne i on-line i omówić wybrane z nich | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_2A_C15.1_U01 Student potrafi opracować dokumentację raportów diagnostyki urządzeń wysokonapięciowych opartych o metody mobilne i on-line | 2,0 | |
3,0 | Student jest w stanie napisać prosty raport z badań urządzenia wysokonapięciowego zawierający wyniki diagnostyki on-line i mobilnej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_2A_C15.1_K01 Student potrafi opracować indywidualnie i w grupie raporty z badań urządzeń wysokonapięciowych w oparciu o wyniki uzyskane z metod on-line i mobilnych | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi opracować raporty z badań urządzeń wysokonapięciowych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Mościcka-Grzesiak H. i inni, Inżynieria wysokich napięć w elektrotechnice, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań, 1999
- Ocena stanu technicznego i zarzadzanie populacją transformatorów, OBRE, 2013
Literatura dodatkowa
- Flisowski Z., Technika wysokich napięć, WNT, Warszawa, 1999
- Skubis J., Wybrane zagadnienia z techniki i diagnostyki wysokonapięciowej, Oficyna Wydawnicza Politechniki Opolskiej, Opole, 1998
- Gacek Z., Wysokonapięciowa technika izolacyjna, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice, 2006
- Kosztaluk R., Technika badań wysokonapięciowych, WNT, Warszawa, 1985
- Barbara Florkowska i inni, Modelowanie procedur diagnostycznych w eksploatacji układów izolacyjnych wysokiego napięcia, AGH Uczelniane Wydawnictwo Naukowo-Dydaktyczne, Kraków, 2006
- Zdobysław Flisowski i inni, Laboratorium techniki wysokich napięć, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2006
- Tomasz Boczar i inni, Laboratorium techniki wysokich napięć, Oficyna Wydawnicza Politechniki Opolskiej, Opole, 2008