Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (N1)

Sylabus przedmiotu Elektronarzędzia:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Elektrotechnika
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Elektronarzędzia
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Pracownia Elektrotechniki Przemysłowej
Nauczyciel odpowiedzialny Zbigniew Frąckiewicz <Zbigniew.Frackiewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 13 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW8 6 1,00,56zaliczenie
projektyP8 9 2,00,44zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Maszyny Elektryczne
W-2Podstawy Elektrotechniki
W-3Elektronika i Energoelektronika
W-4Układy Wbudowane

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie budowy i działania elektronarzędzi
C-2Poznanie obslugi i zasad konserwacji elektronarzędzi
C-3BHP Elektronarzędzi
C-4Kompetencje społeczne dotyczą możliwości wykorzystania elektronarzędzi dla wygody i bezpieczeństwa człowieka.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Załozenia projektowe1
T-P-2Normy i przepisy1
T-P-3Innowacje i wynalazki - Elektronarzędzia1
T-P-4Wykonanie projektu wybranego elektronarzędzia5
T-P-5Opracowanie prezentacji1
9
wykłady
T-W-1Klasyfikacja, rodzaje i zastosowania elektronarzędzi1
T-W-2Budowa elekronarzędzi2
T-W-3Działanie elektronarzędzi2
T-W-4Konserwacja i serwis elektronarzędzi1
6

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach9
A-P-2Wykonanie projektu35
A-P-3Opracowanie prezentacji6
50
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach6
A-W-2Przygotowanie do zaliczania19
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Tradycyjna
M-2Audiowizualna - rzutnik pisma
M-3Audiowizualna - rzutnik komputerowy

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ustny
S-2Ocena formująca: Test

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_C.32.4_W01
Znajomość budowy, działania, konserwacji oraz norm i przepisów obsługi a taakże BHP elekronarzędzi. Znajomość nowych wynalazków dotyczących elektronarzędzi.
EL_1A_W15, EL_1A_W04C-1T-W-4, T-W-3, T-W-1, T-W-2M-1S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_C.32.4_U01
Umiejętność projektowania narzędzi elektrycznych zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami.
EL_1A_U02, EL_1A_U08, EL_1A_U11C-2T-P-4, T-P-2, T-P-1, T-P-5, T-P-3M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_C.32.4_K01
Student rozumie potrzebę znajomości przepisow BHP dotyczących używania, naprawy i konserwacji elektronarzędzi. Wie jak wykorzystywać elektronarzędzia dla dobra społeczeństwa.
EL_1A_K04C-4T-P-1, T-W-2, T-W-1, T-W-4, T-W-3, T-P-2, T-P-3, T-P-5, T-P-4M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_1A_C.32.4_W01
Znajomość budowy, działania, konserwacji oraz norm i przepisów obsługi a taakże BHP elekronarzędzi. Znajomość nowych wynalazków dotyczących elektronarzędzi.
2,0Uzyskanie poniżej 50% punktów z pytań testowych dotyczących ocenianego efektu przedmiotowego.
3,0Uzyskanie 50-60% punktów z pytań testowych dotyczącyh ocenianego efektu przedmiotowego.
3,5Uzyskanie 61-70% punktów z pytań testowych dotyczącyh ocenianego efektu przedmiotowego.
4,0Uzyskanie 71-80% punktów z pytań testowych dotyczącyh ocenianego efektu przedmiotowego.
4,5Uzyskanie 81-90% punktów z pytań testowych dotyczącyh ocenianego efektu przedmiotowego.
5,0Uzyskanie 91-100% punktów z pytań testowych dotyczącyh ocenianego efektu przedmiotowego.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_1A_C.32.4_U01
Umiejętność projektowania narzędzi elektrycznych zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami.
2,0Uzyskanie poniżej 50% punktów z pytań zadawanych podczas zaliczenia projektu.
3,0Uzyskanie 50-60% punktów z pytań zadawanych podczas zaliczenia projektu.
3,5Uzyskanie 61-70% punktów z pytań zadawanych podczas zaliczenia projektu.
4,0Uzyskanie 71-80% punktów z pytań zadawanych podczas zaliczenia projektu.
4,5Uzyskanie 81-90% punktów z pytań zadawanych podczas zaliczenia projektu.
5,0Uzyskanie 91-100% punktów z pytań zadawanych podczas zaliczenia projektu.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_1A_C.32.4_K01
Student rozumie potrzebę znajomości przepisow BHP dotyczących używania, naprawy i konserwacji elektronarzędzi. Wie jak wykorzystywać elektronarzędzia dla dobra społeczeństwa.
2,0Student nie potrafi określić celów społecznych ani możliwości wykorzystania elektronarzędzi dla wygody i bezpieczeństwa człowieka.
3,0Student potrafi określić podstawowe cele społeczne i możliwości wykorzystania elektronarzędzi dla wygody i bezpieczeństwa człowieka.
3,5Student potrafi dobrze określić podstawowe cele społeczne i możliwości wykorzystania elektronarzędzi dla wygody i bezpieczeństwa człowieka.
4,0Student dobrze potrafi określić cele społeczne i możliwości wykorzystania elektronarzędzi dla wygody i bezpieczeństwa człowieka.
4,5Student lepiej niż dobrze potrafi określić cele społeczne i możliwości wykorzystania elektronarzędzi dla wygody i bezpieczeństwa człowieka.
5,0Student bardzo dobrze potrafi określić podstawowe cele społeczne i możliwości wykorzystania elektronarzędzi dla wygody i bezpieczeństwa człowieka.

Literatura podstawowa

  1. Wiadomości Urzędu Patentowego RP., 2019
  2. Biuletyn Urzędu Patentowego RP., 2019
  3. Normy dotyczące narzędzi elektrycznych., 2019

Literatura dodatkowa

  1. Kwartalnik Naukowo-Techniczny "Technologia i Automatyzacja Montażu", 2019
  2. Kwartalnik Techniczny "Obróbka Metalu", 2019
  3. www.uprp.pl, 2019

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Załozenia projektowe1
T-P-2Normy i przepisy1
T-P-3Innowacje i wynalazki - Elektronarzędzia1
T-P-4Wykonanie projektu wybranego elektronarzędzia5
T-P-5Opracowanie prezentacji1
9

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Klasyfikacja, rodzaje i zastosowania elektronarzędzi1
T-W-2Budowa elekronarzędzi2
T-W-3Działanie elektronarzędzi2
T-W-4Konserwacja i serwis elektronarzędzi1
6

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach9
A-P-2Wykonanie projektu35
A-P-3Opracowanie prezentacji6
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach6
A-W-2Przygotowanie do zaliczania19
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_C.32.4_W01Znajomość budowy, działania, konserwacji oraz norm i przepisów obsługi a taakże BHP elekronarzędzi. Znajomość nowych wynalazków dotyczących elektronarzędzi.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_W15Ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie wytwarzania, akumulacji, przesyłu, dystrybucji energii elektrycznej w sieciach i systemach elektroenergetycznych
EL_1A_W04Ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie elektrotechniki, w tym szczegółową wiedzę niezbędną do zrozumienia zależności występujących w obwodach, sieciach, urządzeniach i układach elektrotechnicznych
Cel przedmiotuC-1Poznanie budowy i działania elektronarzędzi
Treści programoweT-W-4Konserwacja i serwis elektronarzędzi
T-W-3Działanie elektronarzędzi
T-W-1Klasyfikacja, rodzaje i zastosowania elektronarzędzi
T-W-2Budowa elekronarzędzi
Metody nauczaniaM-1Tradycyjna
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Uzyskanie poniżej 50% punktów z pytań testowych dotyczących ocenianego efektu przedmiotowego.
3,0Uzyskanie 50-60% punktów z pytań testowych dotyczącyh ocenianego efektu przedmiotowego.
3,5Uzyskanie 61-70% punktów z pytań testowych dotyczącyh ocenianego efektu przedmiotowego.
4,0Uzyskanie 71-80% punktów z pytań testowych dotyczącyh ocenianego efektu przedmiotowego.
4,5Uzyskanie 81-90% punktów z pytań testowych dotyczącyh ocenianego efektu przedmiotowego.
5,0Uzyskanie 91-100% punktów z pytań testowych dotyczącyh ocenianego efektu przedmiotowego.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_C.32.4_U01Umiejętność projektowania narzędzi elektrycznych zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_U02Potrafi pracować indywidualnie i w zespole, umie oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminów
EL_1A_U08Potrafi posłużyć się właściwie dobranymi środowiskami programistycznymi, symulatorami oraz narzędziami komputerowo wspomaganego projektowania do symulacji, projektowania i weryfikacji elementów, urządzeń i maszyn elektrycznych, przekształtników oraz prostych instalacji elektrycznych
EL_1A_U11Potrafi zaplanować i przeprowadzić symulację oraz pomiary charakterystyk elektrycznych i mechanicznych, a także ekstrakcję podstawowych elementów charakteryzujących maszyny elektryczne, urządzenia elektryczne, przekształtniki energoelektroniczne; potrafi przedstawić otrzymane wyniki w formie liczbowej i graficznej, dokonać ich interpretacji i wyciągnąć wnioski
Cel przedmiotuC-2Poznanie obslugi i zasad konserwacji elektronarzędzi
Treści programoweT-P-4Wykonanie projektu wybranego elektronarzędzia
T-P-2Normy i przepisy
T-P-1Załozenia projektowe
T-P-5Opracowanie prezentacji
T-P-3Innowacje i wynalazki - Elektronarzędzia
Metody nauczaniaM-1Tradycyjna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ustny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Uzyskanie poniżej 50% punktów z pytań zadawanych podczas zaliczenia projektu.
3,0Uzyskanie 50-60% punktów z pytań zadawanych podczas zaliczenia projektu.
3,5Uzyskanie 61-70% punktów z pytań zadawanych podczas zaliczenia projektu.
4,0Uzyskanie 71-80% punktów z pytań zadawanych podczas zaliczenia projektu.
4,5Uzyskanie 81-90% punktów z pytań zadawanych podczas zaliczenia projektu.
5,0Uzyskanie 91-100% punktów z pytań zadawanych podczas zaliczenia projektu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_C.32.4_K01Student rozumie potrzebę znajomości przepisow BHP dotyczących używania, naprawy i konserwacji elektronarzędzi. Wie jak wykorzystywać elektronarzędzia dla dobra społeczeństwa.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_K04Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w grupie i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Cel przedmiotuC-4Kompetencje społeczne dotyczą możliwości wykorzystania elektronarzędzi dla wygody i bezpieczeństwa człowieka.
Treści programoweT-P-1Załozenia projektowe
T-W-2Budowa elekronarzędzi
T-W-1Klasyfikacja, rodzaje i zastosowania elektronarzędzi
T-W-4Konserwacja i serwis elektronarzędzi
T-W-3Działanie elektronarzędzi
T-P-2Normy i przepisy
T-P-3Innowacje i wynalazki - Elektronarzędzia
T-P-5Opracowanie prezentacji
T-P-4Wykonanie projektu wybranego elektronarzędzia
Metody nauczaniaM-1Tradycyjna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ustny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi określić celów społecznych ani możliwości wykorzystania elektronarzędzi dla wygody i bezpieczeństwa człowieka.
3,0Student potrafi określić podstawowe cele społeczne i możliwości wykorzystania elektronarzędzi dla wygody i bezpieczeństwa człowieka.
3,5Student potrafi dobrze określić podstawowe cele społeczne i możliwości wykorzystania elektronarzędzi dla wygody i bezpieczeństwa człowieka.
4,0Student dobrze potrafi określić cele społeczne i możliwości wykorzystania elektronarzędzi dla wygody i bezpieczeństwa człowieka.
4,5Student lepiej niż dobrze potrafi określić cele społeczne i możliwości wykorzystania elektronarzędzi dla wygody i bezpieczeństwa człowieka.
5,0Student bardzo dobrze potrafi określić podstawowe cele społeczne i możliwości wykorzystania elektronarzędzi dla wygody i bezpieczeństwa człowieka.