Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (N1)

Sylabus przedmiotu Elektromagnetyzm:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Elektrotechnika
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Elektromagnetyzm
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Elektrotechniki Teoretycznej i Informatyki Stosowanej
Nauczyciel odpowiedzialny Stanisław Gratkowski <Stanislaw.Gratkowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Krzysztof Stawicki <Krzysztof.Stawicki@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 6,0 ECTS (formy) 6,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL4 18 2,00,30zaliczenie
projektyP4 9 1,00,26zaliczenie
wykładyW4 18 3,00,44egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczenie przedmiotów: Algebra, Analiza matematyczna, Metody matematyczne w elektrotechnice, Fizyka, Podstawy elektrotechniki, Elektrotechnika teoretyczna i techniki symulacji.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zdobycie umiejętności tworzenia modeli matematycznych opisujących różnorodne zagadnienia pola elektromagnetycznego oraz rozwiązywania tych modeli metodami analitycznymi i numerycznymi z wykorzystaniem programów Matlab i Comsol.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Obliczanie pól elektrostatycznych.1
T-L-2Linia dwuprzewodowa.1
T-L-3Linia dwuprzewodowa - obliczenia metodą elementów skończonych.1
T-L-4Obliczanie pojemności kondensatora płaskiego.2
T-L-5Prawo przepływu.1
T-L-6Prawo Biota - Savarta.1
T-L-7Pole magnetyczne przewodnika z prądem.1
T-L-8Pole magnetyczne cylindrycznej cewki bez rdzenia.1
T-L-9Elektromagnes z rdzeniem ferromagnetycznym.3
T-L-10Analiza rozproszenia żłobkowego.2
T-L-11Zjawisko naskórkowości i efekt zbliżenia.1
T-L-12Indukcja elektromagnetyczna.2
T-L-13Przetwornik wiroprądowy.1
18
projekty
T-P-1Analiza obiektów w polu elektrostatycznym.2
T-P-2Symulacje elementów zasilanych prądem stałym.3
T-P-3Obliczenia i analiza obiektów w polu elektromagnetycznym.4
9
wykłady
T-W-1Podstawowe równania elektromagnetyzmu. Rys historyczny.1
T-W-2Linie długie.3
T-W-3Elektrostatyka: równania w swobodnej przestrzeni, prawo Coulomba, prawo Gaussa i zastosowania, potencjał elektryczny, przewodniki i dielektryki w polu elektrostatycznym, warunki brzegowe i warunki ciągłości, pojemności i kondensatory, energia i siły.2
T-W-4Stałe prądy elektryczne: gęstość prądu i różniczkowe prawo Ohma, równanie ciągłości, prawo Joule’a, warunki ciągłości pola, rezystancja przejścia, uziomy.2
T-W-5Magnetostatyka: równania w swobodnej przestrzeni, wektorowy potencjał magnetyczny, prawo Biota-Savarta , dipol magnetyczny, wektor magnetyzacji, materiały magnetyczne, warunki ciągłości pola, indukcyjności, energia, siły i momenty.3
T-W-6Pola zmienne w czasie: prawo Faradaya indukcji elektromagnetycznej, równania Maxwella, warunki brzegowe i warunki ciągłości pola, potencjały, równania falowe, pola harmoniczne, płaska fala elektromagnetyczna, fala płaska w ośrodku stratnym, przepływ energii elektromagnetycznej i wektor Poyntinga.7
18

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach.18
A-L-2Przygotowanie do zajęć.24
A-L-3Opracowanie sprawozdań z wykonanych ćwiczeń laboratoryjnych.8
50
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2Samodzielne wykonanie projektu i przygotowanie prezentacji10
25
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.18
A-W-2Samodzielne studiowanie literatury.40
A-W-3Przygotowanie do egzaminu.18
76

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny.
M-2Wykład problemowy.
M-3Pokaz.
M-4Ćwiczenia laboratoryjne z użyciem komputera. Wykorzystanie pogramów Matlab i Comsol Multiphysics do rozwiązywania zagadnień pola elektromagnetycznego.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Sprawdzian przed rozpoczęciem ćwiczenia laboratoryjnego.
S-2Ocena formująca: Sprawozdanie z wykonanego ćwiczenia.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena wykonanego projektu.
S-4Ocena podsumowująca: Egzamin.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_C10_W01
Ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę niezbędną do opisu i analizy pola elektrostatycznego i magnetostatycznego umożliwiającą zrozumienie podstawowych zjawisk fizycznych występujących w elementach i układach elektrycznych prądu stałego.
EL_1A_W01, EL_1A_W03C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-4
EL_1A_C10_W02
Ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę niezbędną do opisu i analizy pola elektromagnetycznego umożliwiającą zrozumienie zjawisk fizycznych występujących w elementach i układach elektrycznych oraz ich otoczeniu.
EL_1A_W01, EL_1A_W03C-1T-W-6, T-W-5M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-4

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_C10_U01
Potrafi wykorzystać poznane metody i modele matematyczne, a także symulacje komputerowe do analizy i opisu pola elektrostatycznego i magnetostatycznego.
EL_1A_U07C-1T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8M-2, M-3, M-4S-1, S-2
EL_1A_C10_U02
Potrafi budować modele matematyczne i przeprowadzać symulacje komputerowe wykorzystując je do analizy i opisu pola elektromagnetycznego.
EL_1A_U07C-1T-L-9, T-L-10, T-L-11, T-L-12, T-L-13, T-P-1, T-P-2, T-P-3M-2, M-3, M-4S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_1A_C10_W01
Ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę niezbędną do opisu i analizy pola elektrostatycznego i magnetostatycznego umożliwiającą zrozumienie podstawowych zjawisk fizycznych występujących w elementach i układach elektrycznych prądu stałego.
2,0Średnia ocen z poszczególnych form poniżej 3,00.
3,0Średnia ocen z poszczególnych form min. 3,00.
3,5Średnia ocen z poszczególnych form min. 3,25.
4,0Średnia ocen z poszczególnych form min. 3,75.
4,5Średnia ocen z poszczególnych form min. 4,25.
5,0Średnia ocen z poszczególnych form min. 4,75.
EL_1A_C10_W02
Ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę niezbędną do opisu i analizy pola elektromagnetycznego umożliwiającą zrozumienie zjawisk fizycznych występujących w elementach i układach elektrycznych oraz ich otoczeniu.
2,0Średnia ocen z poszczególnych form poniżej 3,00.
3,0Średnia ocen z poszczególnych form min. 3,00.
3,5Średnia ocen z poszczególnych form min. 3,25.
4,0Średnia ocen z poszczególnych form min. 3,75.
4,5Średnia ocen z poszczególnych form min. 4,25.
5,0Średnia ocen z poszczególnych form min. 4,75.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_1A_C10_U01
Potrafi wykorzystać poznane metody i modele matematyczne, a także symulacje komputerowe do analizy i opisu pola elektrostatycznego i magnetostatycznego.
2,0Student uzyskał mniej niż 50% punktów mozliwych do zdobycia ze sprawdzianów.
3,0Student uzyskał minimum 50% punktów mozliwych do zdobycia ze sprawdzianów.
3,5Student uzyskał minimum 60% punktów mozliwych do zdobycia ze sprawdzianów.
4,0Student uzyskał minimum 70% punktów mozliwych do zdobycia ze sprawdzianów.
4,5Student uzyskał minimum 80% punktów mozliwych do zdobycia ze sprawdzianów.
5,0Student uzyskał minimum 90% punktów mozliwych do zdobycia ze sprawdzianów.
EL_1A_C10_U02
Potrafi budować modele matematyczne i przeprowadzać symulacje komputerowe wykorzystując je do analizy i opisu pola elektromagnetycznego.
2,0Student uzyskał mniej niż 50% punktów możliwych do zdobycia z poszczególnych form oceny.
3,0Student uzyskał minimum 50% punktów możliwych do zdobycia z poszczególnych form oceny.
3,5Student uzyskał minimum 60% punktów możliwych do zdobycia z poszczególnych form oceny.
4,0Student uzyskał minimum 70% punktów możliwych do zdobycia z poszczególnych form oceny.
4,5Student uzyskał minimum 80% punktów możliwych do zdobycia z poszczególnych form oceny.
5,0Student uzyskał minimum 90% punktów możliwych do zdobycia z poszczególnych form oceny.

Literatura podstawowa

  1. Krakowski M., Elektrotechnika teoretyczna - pole elektromagnetyczne, PWN, Warszawa, 1995
  2. Rawa H., Elektryczność i magnetyzm w technice., PWN, Warszawa, 1994
  3. Griffiths D. J., Podstawy elektrodynamiki, PWN, Warszawa, 2006, Wydanie drugie
  4. Sikora R., Teoria pola elektromagnetycznego, WNT, Warszawa, 1997

Literatura dodatkowa

  1. Morawski T., Gwarek W., Pola i fale elektromagnetyczne, WNT, Warszawa, 1998
  2. Sadiku M. N. O., Numerical techniques in electromagnetics, CRC Press LLC, 2001

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Obliczanie pól elektrostatycznych.1
T-L-2Linia dwuprzewodowa.1
T-L-3Linia dwuprzewodowa - obliczenia metodą elementów skończonych.1
T-L-4Obliczanie pojemności kondensatora płaskiego.2
T-L-5Prawo przepływu.1
T-L-6Prawo Biota - Savarta.1
T-L-7Pole magnetyczne przewodnika z prądem.1
T-L-8Pole magnetyczne cylindrycznej cewki bez rdzenia.1
T-L-9Elektromagnes z rdzeniem ferromagnetycznym.3
T-L-10Analiza rozproszenia żłobkowego.2
T-L-11Zjawisko naskórkowości i efekt zbliżenia.1
T-L-12Indukcja elektromagnetyczna.2
T-L-13Przetwornik wiroprądowy.1
18

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Analiza obiektów w polu elektrostatycznym.2
T-P-2Symulacje elementów zasilanych prądem stałym.3
T-P-3Obliczenia i analiza obiektów w polu elektromagnetycznym.4
9

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawowe równania elektromagnetyzmu. Rys historyczny.1
T-W-2Linie długie.3
T-W-3Elektrostatyka: równania w swobodnej przestrzeni, prawo Coulomba, prawo Gaussa i zastosowania, potencjał elektryczny, przewodniki i dielektryki w polu elektrostatycznym, warunki brzegowe i warunki ciągłości, pojemności i kondensatory, energia i siły.2
T-W-4Stałe prądy elektryczne: gęstość prądu i różniczkowe prawo Ohma, równanie ciągłości, prawo Joule’a, warunki ciągłości pola, rezystancja przejścia, uziomy.2
T-W-5Magnetostatyka: równania w swobodnej przestrzeni, wektorowy potencjał magnetyczny, prawo Biota-Savarta , dipol magnetyczny, wektor magnetyzacji, materiały magnetyczne, warunki ciągłości pola, indukcyjności, energia, siły i momenty.3
T-W-6Pola zmienne w czasie: prawo Faradaya indukcji elektromagnetycznej, równania Maxwella, warunki brzegowe i warunki ciągłości pola, potencjały, równania falowe, pola harmoniczne, płaska fala elektromagnetyczna, fala płaska w ośrodku stratnym, przepływ energii elektromagnetycznej i wektor Poyntinga.7
18

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach.18
A-L-2Przygotowanie do zajęć.24
A-L-3Opracowanie sprawozdań z wykonanych ćwiczeń laboratoryjnych.8
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2Samodzielne wykonanie projektu i przygotowanie prezentacji10
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.18
A-W-2Samodzielne studiowanie literatury.40
A-W-3Przygotowanie do egzaminu.18
76
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_C10_W01Ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę niezbędną do opisu i analizy pola elektrostatycznego i magnetostatycznego umożliwiającą zrozumienie podstawowych zjawisk fizycznych występujących w elementach i układach elektrycznych prądu stałego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_W01Ma wiedzę w zakresie matematyki obejmującą algebrę, analizę, ciągi oraz elementy rachunku różniczkowego i całkowego, rachunku macierzowego oraz rachunku prawdopodobieństwa, w tym metody matematyczne i metody numeryczne niezbędne do: - opisu i analizy działania obwodów elektrycznych a także podstawowych zjawisk fizycznych w nich występujących; - opisu i analizy działania systemów elektrycznych; - opisu i analizy algorytmów przetwarzania sygnałów; - syntezy elementów, układów i systemów elektrycznych
EL_1A_W03Ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie pól i fal elektromagnetycznych, w tym szczegółową wiedzę niezbędną do zrozumienia sposobu generacji, przewodowego i bezprzewodowego przesyłania energii i informacji
Cel przedmiotuC-1Zdobycie umiejętności tworzenia modeli matematycznych opisujących różnorodne zagadnienia pola elektromagnetycznego oraz rozwiązywania tych modeli metodami analitycznymi i numerycznymi z wykorzystaniem programów Matlab i Comsol.
Treści programoweT-W-1Podstawowe równania elektromagnetyzmu. Rys historyczny.
T-W-2Linie długie.
T-W-3Elektrostatyka: równania w swobodnej przestrzeni, prawo Coulomba, prawo Gaussa i zastosowania, potencjał elektryczny, przewodniki i dielektryki w polu elektrostatycznym, warunki brzegowe i warunki ciągłości, pojemności i kondensatory, energia i siły.
T-W-4Stałe prądy elektryczne: gęstość prądu i różniczkowe prawo Ohma, równanie ciągłości, prawo Joule’a, warunki ciągłości pola, rezystancja przejścia, uziomy.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
M-2Wykład problemowy.
M-3Pokaz.
M-4Ćwiczenia laboratoryjne z użyciem komputera. Wykorzystanie pogramów Matlab i Comsol Multiphysics do rozwiązywania zagadnień pola elektromagnetycznego.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdzian przed rozpoczęciem ćwiczenia laboratoryjnego.
S-4Ocena podsumowująca: Egzamin.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Średnia ocen z poszczególnych form poniżej 3,00.
3,0Średnia ocen z poszczególnych form min. 3,00.
3,5Średnia ocen z poszczególnych form min. 3,25.
4,0Średnia ocen z poszczególnych form min. 3,75.
4,5Średnia ocen z poszczególnych form min. 4,25.
5,0Średnia ocen z poszczególnych form min. 4,75.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_C10_W02Ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę niezbędną do opisu i analizy pola elektromagnetycznego umożliwiającą zrozumienie zjawisk fizycznych występujących w elementach i układach elektrycznych oraz ich otoczeniu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_W01Ma wiedzę w zakresie matematyki obejmującą algebrę, analizę, ciągi oraz elementy rachunku różniczkowego i całkowego, rachunku macierzowego oraz rachunku prawdopodobieństwa, w tym metody matematyczne i metody numeryczne niezbędne do: - opisu i analizy działania obwodów elektrycznych a także podstawowych zjawisk fizycznych w nich występujących; - opisu i analizy działania systemów elektrycznych; - opisu i analizy algorytmów przetwarzania sygnałów; - syntezy elementów, układów i systemów elektrycznych
EL_1A_W03Ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie pól i fal elektromagnetycznych, w tym szczegółową wiedzę niezbędną do zrozumienia sposobu generacji, przewodowego i bezprzewodowego przesyłania energii i informacji
Cel przedmiotuC-1Zdobycie umiejętności tworzenia modeli matematycznych opisujących różnorodne zagadnienia pola elektromagnetycznego oraz rozwiązywania tych modeli metodami analitycznymi i numerycznymi z wykorzystaniem programów Matlab i Comsol.
Treści programoweT-W-6Pola zmienne w czasie: prawo Faradaya indukcji elektromagnetycznej, równania Maxwella, warunki brzegowe i warunki ciągłości pola, potencjały, równania falowe, pola harmoniczne, płaska fala elektromagnetyczna, fala płaska w ośrodku stratnym, przepływ energii elektromagnetycznej i wektor Poyntinga.
T-W-5Magnetostatyka: równania w swobodnej przestrzeni, wektorowy potencjał magnetyczny, prawo Biota-Savarta , dipol magnetyczny, wektor magnetyzacji, materiały magnetyczne, warunki ciągłości pola, indukcyjności, energia, siły i momenty.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
M-2Wykład problemowy.
M-3Pokaz.
M-4Ćwiczenia laboratoryjne z użyciem komputera. Wykorzystanie pogramów Matlab i Comsol Multiphysics do rozwiązywania zagadnień pola elektromagnetycznego.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdzian przed rozpoczęciem ćwiczenia laboratoryjnego.
S-4Ocena podsumowująca: Egzamin.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Średnia ocen z poszczególnych form poniżej 3,00.
3,0Średnia ocen z poszczególnych form min. 3,00.
3,5Średnia ocen z poszczególnych form min. 3,25.
4,0Średnia ocen z poszczególnych form min. 3,75.
4,5Średnia ocen z poszczególnych form min. 4,25.
5,0Średnia ocen z poszczególnych form min. 4,75.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_C10_U01Potrafi wykorzystać poznane metody i modele matematyczne, a także symulacje komputerowe do analizy i opisu pola elektrostatycznego i magnetostatycznego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_U07Potrafi wykorzystać poznane metody i modele matematyczne, a także symulacje komputerowe do analizy i oceny działania elementów, maszyn oraz urządzeń elektrycznych i przekształtników energii elektrycznej
Cel przedmiotuC-1Zdobycie umiejętności tworzenia modeli matematycznych opisujących różnorodne zagadnienia pola elektromagnetycznego oraz rozwiązywania tych modeli metodami analitycznymi i numerycznymi z wykorzystaniem programów Matlab i Comsol.
Treści programoweT-L-1Obliczanie pól elektrostatycznych.
T-L-2Linia dwuprzewodowa.
T-L-3Linia dwuprzewodowa - obliczenia metodą elementów skończonych.
T-L-4Obliczanie pojemności kondensatora płaskiego.
T-L-5Prawo przepływu.
T-L-6Prawo Biota - Savarta.
T-L-7Pole magnetyczne przewodnika z prądem.
T-L-8Pole magnetyczne cylindrycznej cewki bez rdzenia.
Metody nauczaniaM-2Wykład problemowy.
M-3Pokaz.
M-4Ćwiczenia laboratoryjne z użyciem komputera. Wykorzystanie pogramów Matlab i Comsol Multiphysics do rozwiązywania zagadnień pola elektromagnetycznego.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdzian przed rozpoczęciem ćwiczenia laboratoryjnego.
S-2Ocena formująca: Sprawozdanie z wykonanego ćwiczenia.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał mniej niż 50% punktów mozliwych do zdobycia ze sprawdzianów.
3,0Student uzyskał minimum 50% punktów mozliwych do zdobycia ze sprawdzianów.
3,5Student uzyskał minimum 60% punktów mozliwych do zdobycia ze sprawdzianów.
4,0Student uzyskał minimum 70% punktów mozliwych do zdobycia ze sprawdzianów.
4,5Student uzyskał minimum 80% punktów mozliwych do zdobycia ze sprawdzianów.
5,0Student uzyskał minimum 90% punktów mozliwych do zdobycia ze sprawdzianów.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_C10_U02Potrafi budować modele matematyczne i przeprowadzać symulacje komputerowe wykorzystując je do analizy i opisu pola elektromagnetycznego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_U07Potrafi wykorzystać poznane metody i modele matematyczne, a także symulacje komputerowe do analizy i oceny działania elementów, maszyn oraz urządzeń elektrycznych i przekształtników energii elektrycznej
Cel przedmiotuC-1Zdobycie umiejętności tworzenia modeli matematycznych opisujących różnorodne zagadnienia pola elektromagnetycznego oraz rozwiązywania tych modeli metodami analitycznymi i numerycznymi z wykorzystaniem programów Matlab i Comsol.
Treści programoweT-L-9Elektromagnes z rdzeniem ferromagnetycznym.
T-L-10Analiza rozproszenia żłobkowego.
T-L-11Zjawisko naskórkowości i efekt zbliżenia.
T-L-12Indukcja elektromagnetyczna.
T-L-13Przetwornik wiroprądowy.
T-P-1Analiza obiektów w polu elektrostatycznym.
T-P-2Symulacje elementów zasilanych prądem stałym.
T-P-3Obliczenia i analiza obiektów w polu elektromagnetycznym.
Metody nauczaniaM-2Wykład problemowy.
M-3Pokaz.
M-4Ćwiczenia laboratoryjne z użyciem komputera. Wykorzystanie pogramów Matlab i Comsol Multiphysics do rozwiązywania zagadnień pola elektromagnetycznego.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdzian przed rozpoczęciem ćwiczenia laboratoryjnego.
S-2Ocena formująca: Sprawozdanie z wykonanego ćwiczenia.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena wykonanego projektu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał mniej niż 50% punktów możliwych do zdobycia z poszczególnych form oceny.
3,0Student uzyskał minimum 50% punktów możliwych do zdobycia z poszczególnych form oceny.
3,5Student uzyskał minimum 60% punktów możliwych do zdobycia z poszczególnych form oceny.
4,0Student uzyskał minimum 70% punktów możliwych do zdobycia z poszczególnych form oceny.
4,5Student uzyskał minimum 80% punktów możliwych do zdobycia z poszczególnych form oceny.
5,0Student uzyskał minimum 90% punktów możliwych do zdobycia z poszczególnych form oceny.