Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
Sylabus przedmiotu Seminarium I:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium I | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra/Zakład | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | prowadzący seminarium Nauczyciel akademicki <wekon@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Anna Oleńczuk-Paszel <Anna.Olenczuk-Paszel@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | ogólna wiedza z zakresu nauk ekonomicznych i o zarządzaniu |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | przygotowanie do napisania pracy dyplomowej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Omowienie procedury dyplomowania na Wydziale. Określenie głównych kierunków badań realizowanych na Wydziale i przez jednostkę. Prezentacja zakresów tematycznych i potencjalnych tematów prac dyplomowych. | 4 |
T-S-2 | Zasady formułowania celu pracy i pytań badawczych. Techniki poszukiwania literatury przedmiotu i innych źródeł. Zbieranie, porządkowanie i analiza materiału badawczego. Prezentacja wyników badań. Analiza przykładowych i proponowanych przez studentów ujęć tematów prac. | 11 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-S-2 | przygotowanie sie do zajęć | 5 |
A-S-3 | przygotowanie sie do prezentacji koncepcji i planu pracy | 10 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Prezentacja tematyki, zakresu prac dyplomowych i procesu dyplomowania. Ilustracja przykładami. Studium przypadków, dyskusja dydaktyczna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie przygotowanego planu i koncepcji pracy |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_A08_W01 student potrafi określić temat swoich zainteresowań w ramach nauki o zarządzaniu | Z_1A_W01 | — | C-1 | T-S-1, T-S-2 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_A08_U02 umie określić problem badawczy, temat i zakres pracy dyplomowej, dobrać metody do realizacji badań | Z_1A_U01 | — | C-1 | T-S-1, T-S-2 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_A08_W01 student potrafi określić temat swoich zainteresowań w ramach nauki o zarządzaniu | 2,0 | |
3,0 | student , na postawie podanych przykładów, wie jakie elementy powinny się znaleźć w temacie pracy | |
3,5 | student potrafi objaśnić różnice między pracami teretycznymi i paktycznymi | |
4,0 | student definiuje istotę problemu badawczego | |
4,5 | student potrafi opisać wybrany problem badawczy w krótkich formach pisemnych i zna zalecaną strukturę takich prac | |
5,0 | student definiuje podstawowe metody badawcze |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_A08_U02 umie określić problem badawczy, temat i zakres pracy dyplomowej, dobrać metody do realizacji badań | 2,0 | |
3,0 | student sformułował problem badawczy i temat pracy, określił materiały i metody badawcze | |
3,5 | student terminowo sformułował problem badawczy i temat pracy, poprawnie dobrał w materiał i metody badawcze | |
4,0 | student terminowo i poprawnie sformułował problem badawczy i temat pracy, poprawnie dobrał w materiał i metody badawcze, a także wskazał główne etapy realizacji pracy | |
4,5 | student terminowo i poprawnie sformułował problem badawczy i temat pracy, dobrał w materiał i metody badawcze, a także wskazał główne etapy i i harmonogram realizacji pracy | |
5,0 | student terminowo i poprawnie sformułował problem badawczy i temat pracy, dobrał w materiał i metody badawcze, a także wskazał główne etapy i i harmonogram realizacji pracy, a ponadto opracował wykaz literatury niezbędnej do napisania pracy |
Literatura podstawowa
- Regulamin studiów. Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
- Procedura procesu dyplomowania na Wydziale Ekonomicznym ZUT w Szczecinie wraz ze standardami pisania prac dyplomowych, 2011, dostępna na: https://ekonomia.zut.edu.pl/strona-studentow/studia-kierunki/prace-dyplomowe-licencjackie-i-magisterskie.html
- Zenderowski R., Praca magisterska. Licencjat. Przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej, CeDeWu, Warszawa, 2020
- Zenderowski R., Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, CeDeWu, Warszawa, 2020
- Stachak S., Podstawy metodologii nauk ekonomicznych, Difin, Warszawa, 2013
- Welskop W., Jak napisać pracę licencjacką i magisterską?, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu, Łódź, 2014
Literatura dodatkowa
- Kuzik M., Rzepczyński S., Jak pisać?, PWN, Warszawa, 2008
- Grzybowski P., Sawicki K., Pisanie prac i sztuka ich prezentacji, Impuls, Kraków, 2010
- Wójcik K., Piszę akademicką pracę promocyjną - licencjacką, magisterską, doktorską, Wolters Kluwer, Warszawa, 2012