Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
specjalność: Rachunkowość zarządcza

Sylabus przedmiotu Prawne uwarunkowania kryzysu:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Prawne uwarunkowania kryzysu
Specjalność Zarządzanie w kryzysie
Jednostka prowadząca Katedra Nieruchomości
Nauczyciel odpowiedzialny Maciej Nowak <Maciej.Nowak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Bartosz Dąbrowski <Bartosz.Dabrowski@zut.edu.pl>, Maciej Nowak <Maciej.Nowak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW5 15 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student powinien posiadać podstawową wiedzę z zakresu praca cywilnego i prawa pracy.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z zakresem, zadaniami oraz z podstawowymi kategoriami zarządzania kryzysowego, a także z zadaniami i kompetencje organów władzy publicznej oraz instytucji i organizacji państwowych.
C-2Zapoznanie z podstawowymi pojęciami z zakresu zarządzania kryzysowego.
C-3Zaznajomienie z zasadami odpowiedzialności za szkody.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Zakres, zadania i podstawowe kategorie zarządzania kryzysowego. Teoretyczne aspekty zarządzania w sytuacjach kryzysowych1
T-W-2Zadania i kompetencje organów władzy publicznej oraz instytucji i organizacji państwowych - regulacje prawne w dziedzinie obronności państwa3
T-W-3Stany nadzwyczajne – zagadnienia ogólne ograniczenia wolności i praw człowieka i obywatela w stanach nadzwyczajnych3
T-W-4Ustawowe pojęcie stanu klęski żywiołowej: definicja ustawowa, ogólne zasady postępowania, procedura wprowadzania, przedłużania oraz znoszenia stanu klęski3
T-W-5Prawa człowieka w kontekście zwalczania terroryzmu2
T-W-6Zasady odpowiedzialności majątkowej za szkody wyrządzone w warunkach kryzysowych2
T-W-7Zasady odpowiedzialności za szkody wywołane rozstrojem zdrowia, chorobą lub przez śmierć człowieka w warunkach zwalczania zagrożeń bezpieczeństwa zakładu pracy, klęsk żywiołowych1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Udział w konsultacjach e ramach przygotowania materiałów z wykładów10
A-W-3Prezentacje i prace studentów15
A-W-4Rozwiązywanie kazusów10
A-W-5Przygotowanie do egzaminu i uczestnictwo w egzaminie10
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykłady z zastosowaniem prezentacji multimedialnych.
M-2Prezentacje i prace studentów
M-3Rozwiązywanie kazusów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: Ocena poprawności rozwiązania kazusów
S-3Ocena formująca: Ocena prezentacji i prac studentów
S-4Ocena podsumowująca: Ocena końcowa z egzaminu

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_D10/3_W01
Ma podstawową wiedzę z zakresu zadań i podstawowych kategorii zarządzania kryzysowego, a także z zadań i kompetencji organów władzy publicznej
Z_1A_W01, Z_1A_W02, Z_1A_W03, Z_1A_W04C-2, C-1, C-3T-W-1, T-W-3, T-W-2M-2, M-3, M-1S-3, S-1, S-2, S-4
Z_1A_D10/3_W02
Ma podstawową wiedzę z zakresu zarządzania kryzysowego
Z_1A_W02, Z_1A_W03, Z_1A_W04C-2, C-1, C-3T-W-7, T-W-1, T-W-6, T-W-4, T-W-3, T-W-2, T-W-5M-2, M-3, M-1S-3, S-1, S-2, S-4
Z_1A_D10/3_W03
Ma podstawową wiedzę z zakresu odpowiedzialności za szkody
Z_1A_W02, Z_1A_W04, Z_1A_W05C-2, C-1, C-3T-W-7, T-W-6, T-W-5M-2, M-3, M-1S-3, S-1, S-2, S-4

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_D10/3_U01
Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
Z_1A_U01, Z_1A_U02, Z_1A_U04, Z_1A_U03C-2, C-1, C-3T-W-7, T-W-1, T-W-6, T-W-4, T-W-3, T-W-2, T-W-5M-2, M-3, M-1S-3, S-1, S-2, S-4

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_D10/3_K01
Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie
Z_1A_K01, Z_1A_K02C-2, C-1, C-3T-W-7, T-W-1, T-W-6, T-W-4, T-W-3, T-W-2, T-W-5M-2, M-3S-3, S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_D10/3_W01
Ma podstawową wiedzę z zakresu zadań i podstawowych kategorii zarządzania kryzysowego, a także z zadań i kompetencji organów władzy publicznej
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu zadań i podstawowych kategorii zarządzania kryzysowego
3,0Student posiada wiedzę z zakresu zadań i podstawowych kategorii zarządzania kryzysowego
3,5Student posiada wiedzę z zakresu zadań i podstawowych kategorii zarządzania kryzysowego w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student posiada wiedzę z zakresu zadań i podstawowych kategorii zarządzania kryzysowego w stopniu dobrym
4,5Student posiada wiedzę z zakresu zadań i podstawowych kategorii zarządzania kryzysowego w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student posiada wiedzę z zakresu zadań i podstawowych kategorii zarządzania kryzysowego w stopniu bardzo dobrym
Z_1A_D10/3_W02
Ma podstawową wiedzę z zakresu zarządzania kryzysowego
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu zarządzania kryzysowego
3,0Student posiada wiedzę z zakresu zarządzania kryzysowego
3,5Student posiada wiedzę z zakresu zarządzania kryzysowego w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student posiada wiedzę z zakresu zarządzania kryzysowego w stopniu dobrym
4,5Student posiada wiedzę z zakresu zarządzania kryzysowego w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student posiada wiedzę z zakresu zarządzania kryzysowego w stopniu bardzo dobrym
Z_1A_D10/3_W03
Ma podstawową wiedzę z zakresu odpowiedzialności za szkody
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy z zakresu odpowiedzialności za szkody
3,0Student posiada podstawową wiedzę w zakresie odpowiedzialności za szkody
3,5Student posiada podstawową wiedzę w zakresie odpowiedzialności za szkody w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student posiada podstawową wiedzę w zakresie odpowiedzialności za szkody w stopniu dobrym
4,5Student posiada podstawową wiedzę w zakresie odpowiedzialności za szkody w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student posiada podstawową wiedzę w zakresie odpowiedzialności za szkody w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_D10/3_U01
Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
2,0Student nie potrafi wykorzystać zdobytej wiedzy naukowej do interpretacji zjawisk społeczno - gospodaczych
3,0Student potrafi wykorzystać wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych
3,5Student potrafi w stopniu więcej niż dostatecznym wykorzystać wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych
4,0Student potrafi w stopniu dobrym wykorzystać wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych
4,5Student potrafi w stopniu więcej niż dobrym wykorzystać wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym wykorzystać wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_D10/3_K01
Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie
2,0Absolwent nie jest przygotowany do uczenia sie przez całe zycie
3,0Absolwent jest przygtowany w stopniu dostatecznym do uczenia sie przez całe zycie
3,5Absolwent jest przygtowany w stopniu więcej niż dostatecznym do uczenia sie przez całe zycie
4,0Absolwent jest przygtowany w stopniu dobrym do uczenia sie przez całe zycie
4,5Absolwent jest przygtowany w stopniu więcej niż dobrym do uczenia sie przez całe zycie
5,0Absolwent jest przygtowany w stopniu bardzo dobrym do uczenia sie przez całe zycie

Literatura podstawowa

  1. Krzakiewicz K., Zarządzanie antykryzysowe w organizacji, Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań, 2008

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Zakres, zadania i podstawowe kategorie zarządzania kryzysowego. Teoretyczne aspekty zarządzania w sytuacjach kryzysowych1
T-W-2Zadania i kompetencje organów władzy publicznej oraz instytucji i organizacji państwowych - regulacje prawne w dziedzinie obronności państwa3
T-W-3Stany nadzwyczajne – zagadnienia ogólne ograniczenia wolności i praw człowieka i obywatela w stanach nadzwyczajnych3
T-W-4Ustawowe pojęcie stanu klęski żywiołowej: definicja ustawowa, ogólne zasady postępowania, procedura wprowadzania, przedłużania oraz znoszenia stanu klęski3
T-W-5Prawa człowieka w kontekście zwalczania terroryzmu2
T-W-6Zasady odpowiedzialności majątkowej za szkody wyrządzone w warunkach kryzysowych2
T-W-7Zasady odpowiedzialności za szkody wywołane rozstrojem zdrowia, chorobą lub przez śmierć człowieka w warunkach zwalczania zagrożeń bezpieczeństwa zakładu pracy, klęsk żywiołowych1
15

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Udział w konsultacjach e ramach przygotowania materiałów z wykładów10
A-W-3Prezentacje i prace studentów15
A-W-4Rozwiązywanie kazusów10
A-W-5Przygotowanie do egzaminu i uczestnictwo w egzaminie10
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D10/3_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu zadań i podstawowych kategorii zarządzania kryzysowego, a także z zadań i kompetencji organów władzy publicznej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W01Ma podstawową wiedzę na temat ekonomii i zarządzania, ich miejscu w naukach społecznych i powiązań z innymi dyscyplinami naukowymi
Z_1A_W02Zna podstawowe formy instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich strukturę
Z_1A_W03Ma podstawową wiedzę na temat mechanizmów funkcjonowania systemu finansowego państwa i jego wpływu na zarządzanie organizacją
Z_1A_W04Ma podstawową wiedzę na temat powiązań między podmiotami gospodarczymi a organizacjami z ich otoczenia
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie z podstawowymi pojęciami z zakresu zarządzania kryzysowego.
C-1Zapoznanie studentów z zakresem, zadaniami oraz z podstawowymi kategoriami zarządzania kryzysowego, a także z zadaniami i kompetencje organów władzy publicznej oraz instytucji i organizacji państwowych.
C-3Zaznajomienie z zasadami odpowiedzialności za szkody.
Treści programoweT-W-1Zakres, zadania i podstawowe kategorie zarządzania kryzysowego. Teoretyczne aspekty zarządzania w sytuacjach kryzysowych
T-W-3Stany nadzwyczajne – zagadnienia ogólne ograniczenia wolności i praw człowieka i obywatela w stanach nadzwyczajnych
T-W-2Zadania i kompetencje organów władzy publicznej oraz instytucji i organizacji państwowych - regulacje prawne w dziedzinie obronności państwa
Metody nauczaniaM-2Prezentacje i prace studentów
M-3Rozwiązywanie kazusów
M-1Wykłady z zastosowaniem prezentacji multimedialnych.
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena prezentacji i prac studentów
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: Ocena poprawności rozwiązania kazusów
S-4Ocena podsumowująca: Ocena końcowa z egzaminu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu zadań i podstawowych kategorii zarządzania kryzysowego
3,0Student posiada wiedzę z zakresu zadań i podstawowych kategorii zarządzania kryzysowego
3,5Student posiada wiedzę z zakresu zadań i podstawowych kategorii zarządzania kryzysowego w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student posiada wiedzę z zakresu zadań i podstawowych kategorii zarządzania kryzysowego w stopniu dobrym
4,5Student posiada wiedzę z zakresu zadań i podstawowych kategorii zarządzania kryzysowego w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student posiada wiedzę z zakresu zadań i podstawowych kategorii zarządzania kryzysowego w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D10/3_W02Ma podstawową wiedzę z zakresu zarządzania kryzysowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W02Zna podstawowe formy instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich strukturę
Z_1A_W03Ma podstawową wiedzę na temat mechanizmów funkcjonowania systemu finansowego państwa i jego wpływu na zarządzanie organizacją
Z_1A_W04Ma podstawową wiedzę na temat powiązań między podmiotami gospodarczymi a organizacjami z ich otoczenia
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie z podstawowymi pojęciami z zakresu zarządzania kryzysowego.
C-1Zapoznanie studentów z zakresem, zadaniami oraz z podstawowymi kategoriami zarządzania kryzysowego, a także z zadaniami i kompetencje organów władzy publicznej oraz instytucji i organizacji państwowych.
C-3Zaznajomienie z zasadami odpowiedzialności za szkody.
Treści programoweT-W-7Zasady odpowiedzialności za szkody wywołane rozstrojem zdrowia, chorobą lub przez śmierć człowieka w warunkach zwalczania zagrożeń bezpieczeństwa zakładu pracy, klęsk żywiołowych
T-W-1Zakres, zadania i podstawowe kategorie zarządzania kryzysowego. Teoretyczne aspekty zarządzania w sytuacjach kryzysowych
T-W-6Zasady odpowiedzialności majątkowej za szkody wyrządzone w warunkach kryzysowych
T-W-4Ustawowe pojęcie stanu klęski żywiołowej: definicja ustawowa, ogólne zasady postępowania, procedura wprowadzania, przedłużania oraz znoszenia stanu klęski
T-W-3Stany nadzwyczajne – zagadnienia ogólne ograniczenia wolności i praw człowieka i obywatela w stanach nadzwyczajnych
T-W-2Zadania i kompetencje organów władzy publicznej oraz instytucji i organizacji państwowych - regulacje prawne w dziedzinie obronności państwa
T-W-5Prawa człowieka w kontekście zwalczania terroryzmu
Metody nauczaniaM-2Prezentacje i prace studentów
M-3Rozwiązywanie kazusów
M-1Wykłady z zastosowaniem prezentacji multimedialnych.
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena prezentacji i prac studentów
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: Ocena poprawności rozwiązania kazusów
S-4Ocena podsumowująca: Ocena końcowa z egzaminu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu zarządzania kryzysowego
3,0Student posiada wiedzę z zakresu zarządzania kryzysowego
3,5Student posiada wiedzę z zakresu zarządzania kryzysowego w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student posiada wiedzę z zakresu zarządzania kryzysowego w stopniu dobrym
4,5Student posiada wiedzę z zakresu zarządzania kryzysowego w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student posiada wiedzę z zakresu zarządzania kryzysowego w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D10/3_W03Ma podstawową wiedzę z zakresu odpowiedzialności za szkody
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W02Zna podstawowe formy instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich strukturę
Z_1A_W04Ma podstawową wiedzę na temat powiązań między podmiotami gospodarczymi a organizacjami z ich otoczenia
Z_1A_W05Identyfikuje podstawowe rodzaje relacji społecznych wpływających na zarządzanie organizacjami oraz zna rządzące nimi prawidłowości
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie z podstawowymi pojęciami z zakresu zarządzania kryzysowego.
C-1Zapoznanie studentów z zakresem, zadaniami oraz z podstawowymi kategoriami zarządzania kryzysowego, a także z zadaniami i kompetencje organów władzy publicznej oraz instytucji i organizacji państwowych.
C-3Zaznajomienie z zasadami odpowiedzialności za szkody.
Treści programoweT-W-7Zasady odpowiedzialności za szkody wywołane rozstrojem zdrowia, chorobą lub przez śmierć człowieka w warunkach zwalczania zagrożeń bezpieczeństwa zakładu pracy, klęsk żywiołowych
T-W-6Zasady odpowiedzialności majątkowej za szkody wyrządzone w warunkach kryzysowych
T-W-5Prawa człowieka w kontekście zwalczania terroryzmu
Metody nauczaniaM-2Prezentacje i prace studentów
M-3Rozwiązywanie kazusów
M-1Wykłady z zastosowaniem prezentacji multimedialnych.
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena prezentacji i prac studentów
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: Ocena poprawności rozwiązania kazusów
S-4Ocena podsumowująca: Ocena końcowa z egzaminu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy z zakresu odpowiedzialności za szkody
3,0Student posiada podstawową wiedzę w zakresie odpowiedzialności za szkody
3,5Student posiada podstawową wiedzę w zakresie odpowiedzialności za szkody w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student posiada podstawową wiedzę w zakresie odpowiedzialności za szkody w stopniu dobrym
4,5Student posiada podstawową wiedzę w zakresie odpowiedzialności za szkody w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student posiada podstawową wiedzę w zakresie odpowiedzialności za szkody w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D10/3_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U01Potrafi stosować zdobytą wiedzą naukową do interpretacji zjawisk społecznych
Z_1A_U02Jest przygotowany do realizacji podstawowych funkcji zarządzania
Z_1A_U04Analizuje i uwzględnia wpływ otoczenia na organizację w procesie podejmowania decyzji
Z_1A_U03Potrafi organizować pracę własną i zespołu
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie z podstawowymi pojęciami z zakresu zarządzania kryzysowego.
C-1Zapoznanie studentów z zakresem, zadaniami oraz z podstawowymi kategoriami zarządzania kryzysowego, a także z zadaniami i kompetencje organów władzy publicznej oraz instytucji i organizacji państwowych.
C-3Zaznajomienie z zasadami odpowiedzialności za szkody.
Treści programoweT-W-7Zasady odpowiedzialności za szkody wywołane rozstrojem zdrowia, chorobą lub przez śmierć człowieka w warunkach zwalczania zagrożeń bezpieczeństwa zakładu pracy, klęsk żywiołowych
T-W-1Zakres, zadania i podstawowe kategorie zarządzania kryzysowego. Teoretyczne aspekty zarządzania w sytuacjach kryzysowych
T-W-6Zasady odpowiedzialności majątkowej za szkody wyrządzone w warunkach kryzysowych
T-W-4Ustawowe pojęcie stanu klęski żywiołowej: definicja ustawowa, ogólne zasady postępowania, procedura wprowadzania, przedłużania oraz znoszenia stanu klęski
T-W-3Stany nadzwyczajne – zagadnienia ogólne ograniczenia wolności i praw człowieka i obywatela w stanach nadzwyczajnych
T-W-2Zadania i kompetencje organów władzy publicznej oraz instytucji i organizacji państwowych - regulacje prawne w dziedzinie obronności państwa
T-W-5Prawa człowieka w kontekście zwalczania terroryzmu
Metody nauczaniaM-2Prezentacje i prace studentów
M-3Rozwiązywanie kazusów
M-1Wykłady z zastosowaniem prezentacji multimedialnych.
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena prezentacji i prac studentów
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: Ocena poprawności rozwiązania kazusów
S-4Ocena podsumowująca: Ocena końcowa z egzaminu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzystać zdobytej wiedzy naukowej do interpretacji zjawisk społeczno - gospodaczych
3,0Student potrafi wykorzystać wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych
3,5Student potrafi w stopniu więcej niż dostatecznym wykorzystać wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych
4,0Student potrafi w stopniu dobrym wykorzystać wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych
4,5Student potrafi w stopniu więcej niż dobrym wykorzystać wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym wykorzystać wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D10/3_K01Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_K01Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
Z_1A_K02Określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie z podstawowymi pojęciami z zakresu zarządzania kryzysowego.
C-1Zapoznanie studentów z zakresem, zadaniami oraz z podstawowymi kategoriami zarządzania kryzysowego, a także z zadaniami i kompetencje organów władzy publicznej oraz instytucji i organizacji państwowych.
C-3Zaznajomienie z zasadami odpowiedzialności za szkody.
Treści programoweT-W-7Zasady odpowiedzialności za szkody wywołane rozstrojem zdrowia, chorobą lub przez śmierć człowieka w warunkach zwalczania zagrożeń bezpieczeństwa zakładu pracy, klęsk żywiołowych
T-W-1Zakres, zadania i podstawowe kategorie zarządzania kryzysowego. Teoretyczne aspekty zarządzania w sytuacjach kryzysowych
T-W-6Zasady odpowiedzialności majątkowej za szkody wyrządzone w warunkach kryzysowych
T-W-4Ustawowe pojęcie stanu klęski żywiołowej: definicja ustawowa, ogólne zasady postępowania, procedura wprowadzania, przedłużania oraz znoszenia stanu klęski
T-W-3Stany nadzwyczajne – zagadnienia ogólne ograniczenia wolności i praw człowieka i obywatela w stanach nadzwyczajnych
T-W-2Zadania i kompetencje organów władzy publicznej oraz instytucji i organizacji państwowych - regulacje prawne w dziedzinie obronności państwa
T-W-5Prawa człowieka w kontekście zwalczania terroryzmu
Metody nauczaniaM-2Prezentacje i prace studentów
M-3Rozwiązywanie kazusów
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena prezentacji i prac studentów
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: Ocena poprawności rozwiązania kazusów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Absolwent nie jest przygotowany do uczenia sie przez całe zycie
3,0Absolwent jest przygtowany w stopniu dostatecznym do uczenia sie przez całe zycie
3,5Absolwent jest przygtowany w stopniu więcej niż dostatecznym do uczenia sie przez całe zycie
4,0Absolwent jest przygtowany w stopniu dobrym do uczenia sie przez całe zycie
4,5Absolwent jest przygtowany w stopniu więcej niż dobrym do uczenia sie przez całe zycie
5,0Absolwent jest przygtowany w stopniu bardzo dobrym do uczenia sie przez całe zycie