Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
specjalność: Gospodarka regionalna i samorządowa
Sylabus przedmiotu Źródła informacji o nieruchomościach:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Źródła informacji o nieruchomościach | ||
Specjalność | Wycena i zarządzanie nieruchomościami | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nieruchomości | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Aneta Zaremba <Aneta.Zaremba@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Małgorzata Blaszke <Malgorzata.Blaszke@zut.edu.pl>, Anna Oleńczuk-Paszel <Anna.Olenczuk-Paszel@zut.edu.pl>, Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student powinien posiadać wiedzę w zakresie podstawowych pojęć i instytucji prawnych związanych z gospodarką nieruchomościami |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie źródeł informacji o nieruchomościach; |
C-2 | Zrozumienie instytucji ksiąg wieczystych; sądy wieczysto-księgowe, treść ksiąg wieczystych, postępowanie wieczysto-księgowe,wpisy deklaratoryjne i konstytutywne, odpisy ksiąg wieczystych; |
C-3 | Zapoznanie z katastrem nieruchomości (ewidencją gruntow i budynków); |
C-4 | Poznanie powiązań pomiędzy katastrem nieruchomości a księgami wieczystymi; |
C-5 | Zaznajomienie z ewidencją sieci uzbrojenia terenu oraz mapą zasadniczą; |
C-6 | Analiza i ocena wpływu czynników środowiskowych na nieruchomość; |
C-7 | Zapoznanie z mapami tematycznymi. |
C-8 | Uksztaltowanie umiejętności korzystania z różnych żródeł informacji |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Kataster nieruchomości (ewidencja gruntów i budynków); | 2 |
T-A-2 | Powiązanie pomiędzy katastrem nieruchomości a księgami wieczystymi; | 2 |
T-A-3 | Ewidencja sieci uzbrojenia terenu oraz mapa zasadnicza; | 2 |
T-A-4 | Analizy (raporty, oceny) wpływu czynników środowiskowych na nieruchomość; | 2 |
T-A-5 | Państwowy zasób geodezyjny i kartograficzny. Mapy tematyczne | 3 |
T-A-6 | Dokumenty planistyzne | 2 |
T-A-7 | Pozostałe źródła informacji o nieruchomościach | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach; | 15 |
A-A-2 | udział w konsultacjach | 10 |
A-A-3 | Przygotowanie do zaliczenia i uidział w zaliczeniu | 5 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda problemowa - wykład konwersatoryjny |
M-2 | Metoda podająca- pogadana sokrastyczna lub heurystyczna |
M-3 | Metody aktywizujace - studia praktycznych przypadków |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Weryfikacja poprawności rozwiązywanych zadań oraz studiów przypadków; |
S-2 | Ocena formująca: Ocena aktywnosci na zajęciach; |
S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenia na podstawie testu. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D9/7_W01 Zna elementarne pojęcia i instytucje z zakresu żródeł informacji o nieruchomościach | Z_1A_W02 | — | C-8 | T-A-4, T-A-5, T-A-1, T-A-2, T-A-3 | M-3, M-1, M-2 | S-1 |
Z_1A_D9/7_W02 Posiada wiedzę w zakresie funkcjonowania, celów oraz funkcji prowadzonych przez urzędy źródeł informacji o nieruchomościach. | Z_1A_W01 | — | C-3, C-6, C-7, C-2, C-1, C-4, C-5 | T-A-1 | M-1 | S-1, S-3 |
Z_1A_D9/7_W03 Ma wiedzę, w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostepniane są informacje (udzielane odpisy, wypisy, wyrysy) z określonego źródła informacji o nieruchomościach. | Z_1A_W10 | — | C-3, C-6, C-7, C-2, C-1, C-4, C-5 | T-A-4, T-A-5, T-A-1, T-A-2, T-A-3 | M-1 | S-1, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D9/7_U01 Potrafi umiejętnie korzystać z róznych żródeł informacji o nieruchomościach | Z_1A_U17, Z_1A_U21 | — | C-8 | T-A-4, T-A-5, T-A-1, T-A-2, T-A-3 | M-3, M-1, M-2 | S-1 |
Z_1A_D9/7_U02 Potrafi podać przykłady zastosowania rękojmi wiary publicznej ksiąg wieczystych. | Z_1A_U14 | — | C-3, C-6, C-7, C-2, C-1, C-4, C-5 | T-A-2 | M-1 | S-1, S-3 |
Z_1A_D9/7_U03 Samodzielnie jest w stanie uzyskać interesujące go dane z konkretnego źródła informacji o nieruchomościach w zakresie przysługujacego mu w określonej sytuacji prawa. | Z_1A_U17 | — | C-3, C-2, C-1, C-4, C-5 | T-A-4, T-A-5, T-A-1, T-A-2, T-A-3 | M-3 | S-1, S-3 |
Z_1A_D9/7_U04 Rozumie, wykorzystuje oraz ma wiedzę w zakresie stosowanej przez akty normatywne terminologii (znaczeń skrótów), z którą w sytuacji zetknięcia się z danym źródłem informacji o nieruchomościach będzie się stykał. | Z_1A_U17 | — | C-3, C-6, C-7, C-2, C-1, C-4, C-5 | T-A-4, T-A-5, T-A-1, T-A-2, T-A-3 | M-3 | S-1, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D9/7_K01 Świadomy znaczenia stosowania różnych informacji o nieruchomościach w gospodarce nieruchomościami | Z_1A_K02 | — | C-8 | T-A-4, T-A-5, T-A-1, T-A-2, T-A-3 | M-3, M-1, M-2 | S-3 |
Z_1A_D9/7_K02 Ma świadomość, w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostepniane są informacje (udzielane odpisy, wypisy, wyrysy) z określonego źródła informacji o nieruchomościach. | Z_1A_K03 | — | C-3, C-6, C-7, C-2, C-1, C-4, C-5 | T-A-4, T-A-5, T-A-1, T-A-2, T-A-3 | M-1 | S-1 |
Z_1A_D9/7_K03 Orientuje się, jaka jest idea tworzenia konkretnego źródła informacji o nieruchomosciach; jaka jest jego rola w określonym punkcie procesu inwestycyjnego, w jakim zakresie i na ile można wpływać na zawarte w nim treści. | Z_1A_K05 | — | C-3, C-6, C-7, C-2, C-1, C-4, C-5 | T-A-4, T-A-5, T-A-1, T-A-2, T-A-3 | M-2 | S-1, S-3 |
Z_1A_D9/7_K04 Zdaje sobie sprawę z niebezpieczeństw wynikających z niepoprawności wpisanych danych w źródłach informacji o nieruchomościach. | Z_1A_K03 | — | C-1 | T-A-1, T-A-3 | M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D9/7_W01 Zna elementarne pojęcia i instytucje z zakresu żródeł informacji o nieruchomościach | 2,0 | Student nie jest w stanie: zdefiniować podstawowych pojęć z zakresu żródeł informacji o nieruchomościach wskazać podstawowych żródeł informacji o nieruchomościach rozróznić, definiować i i korzystać ze źródeł informacji o nieruchomościach |
3,0 | Student : w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiał w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i w języku w zakresie stosunku do wiedzy słabo zainteresowany | |
3,5 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiałw zakresie wyrażania wiedzy popełnia drobne błędów w treści i w języku w zakresie stosunku do wiedzy słabo zainteresowany | |
4,0 | Student Student: w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemał całość treści programowych w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie | |
4,5 | Student: w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość treści programowych w zakresie wyrażania wiedzy - bez trudności w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie | |
5,0 | Student: w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzeżeń w zakresie wyrażania wiedzy - bez trudności w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie i ciekawość poznawczą | |
Z_1A_D9/7_W02 Posiada wiedzę w zakresie funkcjonowania, celów oraz funkcji prowadzonych przez urzędy źródeł informacji o nieruchomościach. | 2,0 | Student nie posiada wiedzy w zakresie funkcjonowania, celów oraz funkcji prowadzonych przez urzędy źródeł informacji o nieruchomościach. |
3,0 | Student posiada wiedzę w zakresie funkcjonowania, celów oraz funkcji prowadzonych przez urzędy źródeł informacji o nieruchomościach. | |
3,5 | Student posiada w stopniu dostatecznym wiedzę w zakresie funkcjonowania, celów oraz funkcji prowadzonych przez urzędy źródeł informacji o nieruchomościach. | |
4,0 | Student posiada w stopniu dobrym wiedzę w zakresie funkcjonowania, celów oraz funkcji prowadzonych przez urzędy źródeł informacji o nieruchomościach. | |
4,5 | Student posiada w stopniu dobrym wiedzę w zakresie funkcjonowania, celów oraz funkcji prowadzonych przez urzędy źródeł informacji o nieruchomościach. | |
5,0 | Student posiada w stopniu bardzo dobrym wiedzę w zakresie funkcjonowania, celów oraz funkcji prowadzonych przez urzędy źródeł informacji o nieruchomościach. | |
Z_1A_D9/7_W03 Ma wiedzę, w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostepniane są informacje (udzielane odpisy, wypisy, wyrysy) z określonego źródła informacji o nieruchomościach. | 2,0 | Student nie posiada wiedzy w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostępniane są informacje z określonego źródeła informacji o nieruchomościach. |
3,0 | Student posiada wiedzę w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostępniane są informacje z określonego źródeła informacji o nieruchomościach. | |
3,5 | Student posiada wiedzę w stopniu dostatecznym w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostępniane są informacje z określonego źródeła informacji o nieruchomościach. | |
4,0 | Student posiada wiedzę w stopniu dobrym w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostępniane są informacje z określonego źródeła informacji o nieruchomościach. | |
4,5 | Student posiada wiedzę w stopniu dobrym w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostępniane są informacje z określonego źródeła informacji o nieruchomościach. | |
5,0 | Student posiada wiedzę w stopniu bardzo dobrym w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostępniane są informacje z określonego źródeła informacji o nieruchomościach. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D9/7_U01 Potrafi umiejętnie korzystać z róznych żródeł informacji o nieruchomościach | 2,0 | Nie potrafi rozróżniać podstawowych informacj o nieruchomościach oraz korzystać z źródeł informacji bez pomocy nauczyciela |
3,0 | Potrafi rozróżniać podstawowe informacj o nieruchomościach oraz korzystać z źródeł informacji z wydatną pomoca nauczyciela | |
3,5 | Potrafi rozróżniać podstawowe informacj o nieruchomościach oraz korzystać z źródeł informacji z pomocą nauczyciela | |
4,0 | Potrafi rozróżniać podstawowe informacj o nieruchomościach oraz korzystać z źródeł informacji - samodzielnie | |
4,5 | Potrafi rozróżniać podstawowe informacj o nieruchomościach oraz korzystać z źródeł informacji samodzielnie w sposób zadawalający | |
5,0 | Samodzielnie rozróżnia i korzysta z różnych źródeł informacji w sposób bardzo dobry | |
Z_1A_D9/7_U02 Potrafi podać przykłady zastosowania rękojmi wiary publicznej ksiąg wieczystych. | 2,0 | Student nie potrafi podać przykładów zastosowania rękojmi wiary publicznej ksiąg wieczystych. |
3,0 | Student potrafi podać przykłady zastosowania rękojmi wiary publicznej ksiąg wieczystych. | |
3,5 | Student potrafi w stopniu dostatecznym podać przykłady zastosowania rękojmi wiary publicznej ksiąg wieczystych. | |
4,0 | Student potrafi w stopniu dobrym podać przykłady zastosowania rękojmi wiary publicznej ksiąg wieczystych. | |
4,5 | Student potrafi w stopniu dobrym podać przykłady zastosowania rękojmi wiary publicznej ksiąg wieczystych. | |
5,0 | Student potrafi w stopniu bardzo dobrym podać przykłady zastosowania rękojmi wiary publicznej ksiąg wieczystych. | |
Z_1A_D9/7_U03 Samodzielnie jest w stanie uzyskać interesujące go dane z konkretnego źródła informacji o nieruchomościach w zakresie przysługujacego mu w określonej sytuacji prawa. | 2,0 | Student nie jest w stanie samodzielnie uzyskać interesujących go danych z konkretnego źródła informacji o nieruchomościach w zakresie przysługującego mu w określonej sytuacji prawa. |
3,0 | Student jest w satnie w sposób dostateczny samodzielnie uzyskać interesujących go danych z konkretnego źródła informacji o nieruchomościach w zakresie przysługującego mu w określonej sytuacji prawa. | |
3,5 | Student jest w satnie w sposób dostateczny samodzielnie uzyskać interesujących go danych z konkretnego źródła informacji o nieruchomościach w zakresie przysługującego mu w określonej sytuacji prawa. | |
4,0 | Student jest w satnie w sposób dobry samodzielnie uzyskać interesujących go danych z konkretnego źródła informacji o nieruchomościach w zakresie przysługującego mu w określonej sytuacji prawa. | |
4,5 | Student jest w satnie w sposób dobry samodzielnie uzyskać interesujących go danych z konkretnego źródła informacji o nieruchomościach w zakresie przysługującego mu w określonej sytuacji prawa. | |
5,0 | Student jest w satnie w sposób bardzo dobry samodzielnie uzyskać interesujących go danych z konkretnego źródła informacji o nieruchomościach w zakresie przysługującego mu w określonej sytuacji prawa. | |
Z_1A_D9/7_U04 Rozumie, wykorzystuje oraz ma wiedzę w zakresie stosowanej przez akty normatywne terminologii (znaczeń skrótów), z którą w sytuacji zetknięcia się z danym źródłem informacji o nieruchomościach będzie się stykał. | 2,0 | Student nie rozumie, nie potrafi wykorzystać oraz nie posiada wiedzy w zakresie stosowanej w aktach notarialnych terminologii. |
3,0 | Student rozumie, potrafi wykorzystać oraz posiada wiedzę w zakresie stosowanej w aktach notarialnych terminologii. | |
3,5 | Student rozumie, potrafi wykorzystać oraz posiada wiedzę w stopniu dostatecznym w zakresie stosowanej w aktach notarialnych terminologii. | |
4,0 | Student rozumie, potrafi wykorzystać oraz posiada wiedzę w stopniu dobrym w zakresie stosowanej w aktach notarialnych terminologii. | |
4,5 | Student rozumie, potrafi wykorzystać oraz posiada wiedzę w stopniu dobrym w zakresie stosowanej w aktach notarialnych terminologii. | |
5,0 | Student rozumie, potrafi wykorzystać oraz posiada wiedzę w stopniu bardzo dobrym w zakresie stosowanej w aktach notarialnych terminologii. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D9/7_K01 Świadomy znaczenia stosowania różnych informacji o nieruchomościach w gospodarce nieruchomościami | 2,0 | Nie wykazuje zainteresowania ani chęci poznania elementarnej wiedzy źródeł informacji o nieruchomościach |
3,0 | Potrafi stosować zdobytą wiedzę w stopniu elementarnym | |
3,5 | Potrafi stosować zdobytą wiedzę w stopniu dostatecznym | |
4,0 | Potrafi stosować zdobytą wiedzę i wykazuje chęci wykorzystywania pozyskanych informacji o nieruchomościach | |
4,5 | Potrafi stosować zdobytą wiedzę i wykazuje chęci wykorzystywania pozyskanych informacji o nieruchomościach w celu rozpoznania problemu | |
5,0 | W sposób bardzo dobry samodzielnie potrafi stosować zdobytą wiedzę i wykazuje chęci wykorzystywania pozyskanych informacji o nieruchomościach w celu rozpoznania problemu | |
Z_1A_D9/7_K02 Ma świadomość, w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostepniane są informacje (udzielane odpisy, wypisy, wyrysy) z określonego źródła informacji o nieruchomościach. | 2,0 | nie ma świadomości, w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostepniane są informacje (udzielane odpisy, wypisy, wyrysy) z określonego źródła informacji o nieruchomościach. |
3,0 | Ma świadomość, w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostepniane są informacje (udzielane odpisy, wypisy, wyrysy) z określonego źródła informacji o nieruchomościach w stopniu dostataecznym. | |
3,5 | Ma świadomość, w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostepniane są informacje (udzielane odpisy, wypisy, wyrysy) z określonego źródła informacji o nieruchomościach w stopniu więcej niż dostatecznym. | |
4,0 | Ma świadomość, w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostepniane są informacje (udzielane odpisy, wypisy, wyrysy) z określonego źródła informacji o nieruchomościach w stopniu dobrym. | |
4,5 | Ma świadomość, w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostepniane są informacje (udzielane odpisy, wypisy, wyrysy) z określonego źródła informacji o nieruchomościach w stopniu wiecej niż dobrym. | |
5,0 | Ma świadomość, w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostepniane są informacje (udzielane odpisy, wypisy, wyrysy) z określonego źródła informacji o nieruchomościach w stopniu bardzo dobrym. | |
Z_1A_D9/7_K03 Orientuje się, jaka jest idea tworzenia konkretnego źródła informacji o nieruchomosciach; jaka jest jego rola w określonym punkcie procesu inwestycyjnego, w jakim zakresie i na ile można wpływać na zawarte w nim treści. | 2,0 | nie orientuje się, jaka jest idea tworzenia konkretnego źródła informacji o nieruchomościach; jaka jest jego rola w określonym punkcie procesu inwestycyjnego, w jakim zakresie i na ile można wpływać na zawarte w nim treści. |
3,0 | Orientuje się w stopniu dostateczym, jaka jest idea tworzenia konkretnego źródła informacji o nieruchomosciach; jaka jest jego rola w określonym punkcie procesu inwestycyjnego, w jakim zakresie i na ile można wpływać na zawarte w nim treści. | |
3,5 | Orientuje się w stopniu więcej niż dostatecznym, jaka jest idea tworzenia konkretnego źródła informacji o nieruchomosciach; jaka jest jego rola w określonym punkcie procesu inwestycyjnego, w jakim zakresie i na ile można wpływać na zawarte w nim treści. | |
4,0 | Orientuje się w stopniu dobrym, jaka jest idea tworzenia konkretnego źródła informacji o nieruchomosciach; jaka jest jego rola w określonym punkcie procesu inwestycyjnego, w jakim zakresie i na ile można wpływać na zawarte w nim treści. | |
4,5 | Orientuje się w stopniu więcej niż dobrym, jaka jest idea tworzenia konkretnego źródła informacji o nieruchomosciach; jaka jest jego rola w określonym punkcie procesu inwestycyjnego, w jakim zakresie i na ile można wpływać na zawarte w nim treści. | |
5,0 | Orientuje się w sopniu bardzo dobrym, jaka jest idea tworzenia konkretnego źródła informacji o nieruchomosciach; jaka jest jego rola w określonym punkcie procesu inwestycyjnego, w jakim zakresie i na ile można wpływać na zawarte w nim treści. | |
Z_1A_D9/7_K04 Zdaje sobie sprawę z niebezpieczeństw wynikających z niepoprawności wpisanych danych w źródłach informacji o nieruchomościach. | 2,0 | nie zdaje sobie sprawy z niebezpieczeństw wynikających z niepoprawności wpisanych danych w źródłach informacji o nieruchomościach. |
3,0 | Zdaje sobie sprawę z niebezpieczeństw wynikających z niepoprawności wpisanych danych w źródłach informacji o nieruchomościach w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Zdaje sobie sprawę z niebezpieczeństw wynikających z niepoprawności wpisanych danych w źródłach informacji o nieruchomościach w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Zdaje sobie sprawę z niebezpieczeństw wynikających z niepoprawności wpisanych danych w źródłach informacji o nieruchomościach w stopniu dobrym | |
4,5 | Zdaje sobie sprawę z niebezpieczeństw wynikających z niepoprawności wpisanych danych w źródłach informacji o nieruchomościach w stopniu wiecej niz dobrym | |
5,0 | Zdaje sobie sprawę z niebezpieczeństw wynikających z niepoprawności wpisanych danych w źródłach informacji o nieruchomościach w stopniu bardzo dobrym |
Literatura podstawowa
- D. Falcenloben, Kataster nieruchomości Rejesterem Publicznym, Gall, 2009
- Ł. Grzechnik, Hipoteka w obrocie gospodarczym, Beck, Warszawa, 2011
- M.H. Kamiński, Księgi wieczyste i hipoteka, Zielona góra, 1999
- Zaremba A., Podstawowe źródła informacji o nieruchomościach, Świat Nieruchomości, Kraków, 2009, 69
- Dz.U. nr 19, poz 47, Ustawa z dnia 6 lipca 1982 r o kisiegach wieczystych i hipotekach, 1982
- Dz. U. 1999 nr 38 poz. 371, Rozporządzenie ministra rozwoju Regionalnego i Budownictwa w sprawie ewidencji gruntów i budynków, 1999
- Dz. U. 2010 nr 193 poz 1287, stawa z dnia 17 maja 1989 Prawo geodezyjne i kartograficzne, 2010
- Oleńczuk-Paszel A., Śpiewak-Szyjka M., Tarasiewicz M., Podstawowe źródła informacji o nieruchomościach, Wydawnictwo ZUT w Szczecinie, Szczecin, 2021
Literatura dodatkowa
- W. Sługiewicz, Jak czytać księgę wieczystą, Twigger, Warszawa, 2007, I