Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (N1)
specjalność: Rachunkowość zarządcza

Sylabus przedmiotu Przygotowanie pracy dyplomowej do egzaminu dyplomowego:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Przygotowanie pracy dyplomowej do egzaminu dyplomowego
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra/Zakład
Nauczyciel odpowiedzialny prowadzący seminarium Nauczyciel akademicki <wekon@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Anna Oleńczuk-Paszel <Anna.Olenczuk-Paszel@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 10,0 ECTS (formy) 10,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
praca dyplomowaPD6 0 10,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student uczestniczył w seminarium dyplomowym i zajęciach pracowani dyplomowej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przygotowanie pracy dyplomowej zgodnie ze standardami pisania pracy
C-2Utrwalanie posiadanej wiedzy, nauczenie się umiejętności argumentowania w dyskusji, uzasadnienie własnego stanowiska

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
praca dyplomowa
T-PD-1weryfikacja postępów pracy studenta, dyskusja nad problemami badawczymi, ostateczna ocena pracy dyplomowej0
0

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
praca dyplomowa
A-PD-1Opracowanie i złożenie gotowej do obrony pracy dyplomowej300
300

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Dyskusja nad zagadnieniem badawczym
M-2studium przypadków, analiza materiałów źródłowych
M-3prezentacja tematyki i zakresu pracy dyplomowej, rozwiązanie problemu badawczego

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena wystawiona przez promotora pracy i recenzenta
S-2Ocena formująca: ocena ciągła aktywności i motywacji studenta

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_A12_W01
Potrafi przygotować pracę dyplomową spełniającą standardy określone przez Radę Wydziału Ekonomicznego ZUT
Z_1A_W02, Z_1A_W10, Z_1A_W04, Z_1A_W11, Z_1A_W03, Z_1A_W06, Z_1A_W07, Z_1A_W01C-2, C-1T-PD-1M-1, M-2, M-3S-1
Z_1A_A12_W02
Wie jak wykorzystać metody i narzędzia opisu do pogłębionej analizy i modelowania procesów gospodarczych
Z_1A_W13, Z_1A_W10, Z_1A_W04, Z_1A_W11, Z_1A_W09, Z_1A_W03, Z_1A_W12, Z_1A_W06, Z_1A_W05, Z_1A_W01C-1T-PD-1M-1, M-2, M-3S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_A12_U01
Potrafi wykorzystywać wiedzę z zakresu zarzadzania do rozwiązania problemu badawczego postawionego w pracy dyplomowej.
Z_1A_U15, Z_1A_U18, Z_1A_U16, Z_1A_U14, Z_1A_U04, Z_1A_U01, Z_1A_U07, Z_1A_U03C-2, C-1T-PD-1M-1, M-2, M-3S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_A12_K01
Potrafi samodzielnie pracowac nad rozwiazaniem problemu badawczego
Z_1A_K02, Z_1A_K01, Z_1A_K07C-2, C-1T-PD-1M-1, M-2, M-3S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_A12_W01
Potrafi przygotować pracę dyplomową spełniającą standardy określone przez Radę Wydziału Ekonomicznego ZUT
2,0Praca nie spełnia wymagań stawianych przed pracami dyplomowymi
3,0Praca spełnia wymagania stawiane przed pracami dyplomowymi w stopniu dostatecznym
3,5Praca spełnia wymagania stawiane przed pracami dyplomowymi w stopniu dośc dobrym
4,0Praca spełnia wymagania stawiane przed pracami dyplomowymi w stopniu dobrym
4,5Praca spełnia wymagania stawiane przed pracami dyplomowymi w stopniu wiecej niż dobrym
5,0Praca spełnia wymagania stawiane przed pracami dyplomowymi w stopniu bardzo dobrym
Z_1A_A12_W02
Wie jak wykorzystać metody i narzędzia opisu do pogłębionej analizy i modelowania procesów gospodarczych
2,0Student nie wie jak dobrać i wykorzystać metody i narzedzia do opisu i analizy procesów gospodarczych
3,0Student wie jak dobrać i wykorzystać metody i narzedzia do opisu i analizy procesów gospodarczych
3,5Student wie jak dobrać i wykorzystać metody i narzedzia do opisu i analizy procesów gospodarczych i robi to prawidłowo
4,0Student zna zasady doboru i wykorzystania metod i narzedzi do opisu i analizy procesów gospodarczych oraz zastosował je na potrzeby opracowania problemu badawczego
4,5Student zna zasady doboru i wykorzystania metod i narzedzi do opisu i analizy procesów gospodarczych oraz właściwie zastosował je na potrzeby opracowania problemu badawczego
5,0Student zna przesłanki i zasady doboru oraz wykorzystania metod i narzedzi do opisu i analizy procesów gospodarczych oraz prawidłowo zastosował je na potrzeby opracowania problemu badawczego

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_A12_U01
Potrafi wykorzystywać wiedzę z zakresu zarzadzania do rozwiązania problemu badawczego postawionego w pracy dyplomowej.
2,0Student nie umie wykorzystać wiedzy z zakresu zarządzania do postawienia i rozwiązania problemu badawczego
3,0Student umie dostatecznie wykorzystać wiedzę z zakresu zarządzania do postawienia i rozwiązania problemu badawczego
3,5Student umie wykorzystać wiedzę z zakresu zarządzania do postawienia i rozwiązania problemu badawczego, przy czym sposób i metody realizacji zadania są dobrane i wykorzystane w stopniu dość dobrym
4,0Student umie wykorzystać wiedzę z zakresu zarządzania do postawienia i rozwiązania problemu badawczego a sposób i metody realizacji zadania są dobrane prawidłowo
4,5Student umie wykorzystać wiedzę z zakresu zarządzania do postawienia i rozwiązania problemu badawczego a sposób realizacji zadania wskazuje na więcej niż dobre opanowie tej umiejetności
5,0Student umie w pełni wykorzystać wiedzę z zakresu zarządzania do postawienia i rozwiązania problemu badawczego i prawidłowo realizuje to zadanie

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_A12_K01
Potrafi samodzielnie pracowac nad rozwiazaniem problemu badawczego
2,0Student nie przygotował pracy, która spełniałaby kryteria ustalone w standardach pisania prac dyplomowych
3,0Student przygotował pracę, która spełnia kryteria ustalone w standardach pisania prac dyplomowych w stopniu dostatecznym
3,5Student przygotował pracę, która spełnia kryteria ustalone w standardach pisania prac dyplomowych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student przygotował pracę, która spełnia kryteria ustalone w standardach pisania prac dyplomowych w stopniu dobrym
4,5Student przygotował pracę, która spełnia kryteria ustalone w standardach pisania prac dyplomowych w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student przygotował pracę, która spełnia wszytkie kryteria ustalone w standardach pisania prac dyplomowych w stopniu bardzo dobrym

Literatura podstawowa

  1. Regulamin studiów. Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
  2. Procedura procesu dyplomowania na Wydziale Ekonomicznym ZUT w Szczecinie wraz ze standardami pisania prac dyplomowych, dostępna na: https://ekonomia.zut.edu.pl/strona-studentow/studia-kierunki/prace-dyplomowe-licencjackie-i-magisterskie.html
  3. Zenderowski R., Praca magisterska. Licencjat. Przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej, CeDeWu, Warszawa, 2020
  4. Zenderowski R., Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, CeDeWu, Warszawa, 2020
  5. Stachak S., Podstawy metodologii nauk ekonomicznych, Difin, Warszawa, 2013
  6. Welskop W., Jak napisać pracę licencjacką i magisterską?, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu, Łódź, 2014

Literatura dodatkowa

  1. Kuzik M., Rzepczyński S., Jak pisać?, PWN, Warszawa, 2008
  2. Grzybowski P., Sawicki K., Pisanie prac i sztuka ich prezentacji, Impuls, Kraków, 2010
  3. Wójcik K., Piszę akademicką pracę promocyjną - licencjacką, magisterską, doktorską, Wolters Kluwer, Warszawa, 2012

Treści programowe - praca dyplomowa

KODTreść programowaGodziny
T-PD-1weryfikacja postępów pracy studenta, dyskusja nad problemami badawczymi, ostateczna ocena pracy dyplomowej0
0

Formy aktywności - praca dyplomowa

KODForma aktywnościGodziny
A-PD-1Opracowanie i złożenie gotowej do obrony pracy dyplomowej300
300
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_A12_W01Potrafi przygotować pracę dyplomową spełniającą standardy określone przez Radę Wydziału Ekonomicznego ZUT
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W02Zna podstawowe formy instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich strukturę
Z_1A_W10Zna podstawowe regulacje prawne warunkujące działalność podmiotów gospodarczych
Z_1A_W04Ma podstawową wiedzę na temat powiązań między podmiotami gospodarczymi a organizacjami z ich otoczenia
Z_1A_W11Zna istotę funkcjonowania organizacji oraz identyfikuje prawidłowości, instrumenty i zasady zarządzania
Z_1A_W03Ma podstawową wiedzę na temat mechanizmów funkcjonowania systemu finansowego państwa i jego wpływu na zarządzanie organizacją
Z_1A_W06Ma elementarną wiedzę o ludziach jako podmiotach tworzących strukturę organizacyjną oraz zna podstawowe pojęcia, prawidłowości i problemy kierowania ludźmi w organizacjach
Z_1A_W07Objaśnia znaczenie, metody i narzędzia gromadzenia informacji na potrzeby zarządzania organizacjami
Z_1A_W01Ma podstawową wiedzę na temat ekonomii i zarządzania, ich miejscu w naukach społecznych i powiązań z innymi dyscyplinami naukowymi
Cel przedmiotuC-2Utrwalanie posiadanej wiedzy, nauczenie się umiejętności argumentowania w dyskusji, uzasadnienie własnego stanowiska
C-1Przygotowanie pracy dyplomowej zgodnie ze standardami pisania pracy
Treści programoweT-PD-1weryfikacja postępów pracy studenta, dyskusja nad problemami badawczymi, ostateczna ocena pracy dyplomowej
Metody nauczaniaM-1Dyskusja nad zagadnieniem badawczym
M-2studium przypadków, analiza materiałów źródłowych
M-3prezentacja tematyki i zakresu pracy dyplomowej, rozwiązanie problemu badawczego
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena wystawiona przez promotora pracy i recenzenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Praca nie spełnia wymagań stawianych przed pracami dyplomowymi
3,0Praca spełnia wymagania stawiane przed pracami dyplomowymi w stopniu dostatecznym
3,5Praca spełnia wymagania stawiane przed pracami dyplomowymi w stopniu dośc dobrym
4,0Praca spełnia wymagania stawiane przed pracami dyplomowymi w stopniu dobrym
4,5Praca spełnia wymagania stawiane przed pracami dyplomowymi w stopniu wiecej niż dobrym
5,0Praca spełnia wymagania stawiane przed pracami dyplomowymi w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_A12_W02Wie jak wykorzystać metody i narzędzia opisu do pogłębionej analizy i modelowania procesów gospodarczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W13Identyfikuje czynniki oraz analizuje ich wpływ na zmiany zachodzące w organizacjach
Z_1A_W10Zna podstawowe regulacje prawne warunkujące działalność podmiotów gospodarczych
Z_1A_W04Ma podstawową wiedzę na temat powiązań między podmiotami gospodarczymi a organizacjami z ich otoczenia
Z_1A_W11Zna istotę funkcjonowania organizacji oraz identyfikuje prawidłowości, instrumenty i zasady zarządzania
Z_1A_W09Posiada wiedzę o podstawowych metodach badawczych wykorzystywanych w ocenie sytuacji ekonomicznej przedsiębiorstw
Z_1A_W03Ma podstawową wiedzę na temat mechanizmów funkcjonowania systemu finansowego państwa i jego wpływu na zarządzanie organizacją
Z_1A_W12Identyfikuje procesy zmian w organizacjach, charakteryzuje ewolucję struktur organizacyjnych oraz wskazuje na czynniki strukturotwórcze
Z_1A_W06Ma elementarną wiedzę o ludziach jako podmiotach tworzących strukturę organizacyjną oraz zna podstawowe pojęcia, prawidłowości i problemy kierowania ludźmi w organizacjach
Z_1A_W05Identyfikuje podstawowe rodzaje relacji społecznych wpływających na zarządzanie organizacjami oraz zna rządzące nimi prawidłowości
Z_1A_W01Ma podstawową wiedzę na temat ekonomii i zarządzania, ich miejscu w naukach społecznych i powiązań z innymi dyscyplinami naukowymi
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie pracy dyplomowej zgodnie ze standardami pisania pracy
Treści programoweT-PD-1weryfikacja postępów pracy studenta, dyskusja nad problemami badawczymi, ostateczna ocena pracy dyplomowej
Metody nauczaniaM-1Dyskusja nad zagadnieniem badawczym
M-2studium przypadków, analiza materiałów źródłowych
M-3prezentacja tematyki i zakresu pracy dyplomowej, rozwiązanie problemu badawczego
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena wystawiona przez promotora pracy i recenzenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wie jak dobrać i wykorzystać metody i narzedzia do opisu i analizy procesów gospodarczych
3,0Student wie jak dobrać i wykorzystać metody i narzedzia do opisu i analizy procesów gospodarczych
3,5Student wie jak dobrać i wykorzystać metody i narzedzia do opisu i analizy procesów gospodarczych i robi to prawidłowo
4,0Student zna zasady doboru i wykorzystania metod i narzedzi do opisu i analizy procesów gospodarczych oraz zastosował je na potrzeby opracowania problemu badawczego
4,5Student zna zasady doboru i wykorzystania metod i narzedzi do opisu i analizy procesów gospodarczych oraz właściwie zastosował je na potrzeby opracowania problemu badawczego
5,0Student zna przesłanki i zasady doboru oraz wykorzystania metod i narzedzi do opisu i analizy procesów gospodarczych oraz prawidłowo zastosował je na potrzeby opracowania problemu badawczego
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_A12_U01Potrafi wykorzystywać wiedzę z zakresu zarzadzania do rozwiązania problemu badawczego postawionego w pracy dyplomowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U15Potrafi prognozować procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem standardowych metod badawczych
Z_1A_U18Posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i obcym z zakresu ekonomii i zarządzania, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
Z_1A_U16Prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) w celu rozwiązania problemów z zakresu zarządzania i ekonomii
Z_1A_U14Potrafi właściwie analizować przyczyny oraz przebieg procesów i zjawisk społecznych w zakresie ekonomii i zarządzania
Z_1A_U04Analizuje i uwzględnia wpływ otoczenia na organizację w procesie podejmowania decyzji
Z_1A_U01Potrafi stosować zdobytą wiedzą naukową do interpretacji zjawisk społecznych
Z_1A_U07Potrafi wyjaśniać, przewidywać i wpływać na zachowania ludzi w organizacji
Z_1A_U03Potrafi organizować pracę własną i zespołu
Cel przedmiotuC-2Utrwalanie posiadanej wiedzy, nauczenie się umiejętności argumentowania w dyskusji, uzasadnienie własnego stanowiska
C-1Przygotowanie pracy dyplomowej zgodnie ze standardami pisania pracy
Treści programoweT-PD-1weryfikacja postępów pracy studenta, dyskusja nad problemami badawczymi, ostateczna ocena pracy dyplomowej
Metody nauczaniaM-1Dyskusja nad zagadnieniem badawczym
M-2studium przypadków, analiza materiałów źródłowych
M-3prezentacja tematyki i zakresu pracy dyplomowej, rozwiązanie problemu badawczego
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena wystawiona przez promotora pracy i recenzenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie wykorzystać wiedzy z zakresu zarządzania do postawienia i rozwiązania problemu badawczego
3,0Student umie dostatecznie wykorzystać wiedzę z zakresu zarządzania do postawienia i rozwiązania problemu badawczego
3,5Student umie wykorzystać wiedzę z zakresu zarządzania do postawienia i rozwiązania problemu badawczego, przy czym sposób i metody realizacji zadania są dobrane i wykorzystane w stopniu dość dobrym
4,0Student umie wykorzystać wiedzę z zakresu zarządzania do postawienia i rozwiązania problemu badawczego a sposób i metody realizacji zadania są dobrane prawidłowo
4,5Student umie wykorzystać wiedzę z zakresu zarządzania do postawienia i rozwiązania problemu badawczego a sposób realizacji zadania wskazuje na więcej niż dobre opanowie tej umiejetności
5,0Student umie w pełni wykorzystać wiedzę z zakresu zarządzania do postawienia i rozwiązania problemu badawczego i prawidłowo realizuje to zadanie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_A12_K01Potrafi samodzielnie pracowac nad rozwiazaniem problemu badawczego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_K02Określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
Z_1A_K01Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
Z_1A_K07Skutecznej realizacji postawionych zadań z jednoczesnym uwzględnieniem zasad etycznych
Cel przedmiotuC-2Utrwalanie posiadanej wiedzy, nauczenie się umiejętności argumentowania w dyskusji, uzasadnienie własnego stanowiska
C-1Przygotowanie pracy dyplomowej zgodnie ze standardami pisania pracy
Treści programoweT-PD-1weryfikacja postępów pracy studenta, dyskusja nad problemami badawczymi, ostateczna ocena pracy dyplomowej
Metody nauczaniaM-1Dyskusja nad zagadnieniem badawczym
M-2studium przypadków, analiza materiałów źródłowych
M-3prezentacja tematyki i zakresu pracy dyplomowej, rozwiązanie problemu badawczego
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena wystawiona przez promotora pracy i recenzenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie przygotował pracy, która spełniałaby kryteria ustalone w standardach pisania prac dyplomowych
3,0Student przygotował pracę, która spełnia kryteria ustalone w standardach pisania prac dyplomowych w stopniu dostatecznym
3,5Student przygotował pracę, która spełnia kryteria ustalone w standardach pisania prac dyplomowych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student przygotował pracę, która spełnia kryteria ustalone w standardach pisania prac dyplomowych w stopniu dobrym
4,5Student przygotował pracę, która spełnia kryteria ustalone w standardach pisania prac dyplomowych w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student przygotował pracę, która spełnia wszytkie kryteria ustalone w standardach pisania prac dyplomowych w stopniu bardzo dobrym