Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S1)
specjalność: Handel zagraniczny
Sylabus przedmiotu Zarządzanie projektem w handlu i usługach:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zarządzanie projektem w handlu i usługach | ||
Specjalność | Organizacja handlu i usług | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwami | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ewa Kołoszycz <Ewa.Koloszycz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Robert Rusielik <Robert.Rusielik@zut.edu.pl>, Anna Sworowska-Baranowska <Anna.Sworowska@zut.edu.pl>, Artur Wilczyński <Artur.Wilczynski@zut.edu.pl>, Michał Świtłyk <Michal.Switlyk@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
dla tego przedmiotu nie są określone wymagania wstępneCele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zrozumienie istoty, zasad i etapów zarządzania projektem |
C-2 | Nabycie umiejętności definiowania, planowania i kontrolowania przebiegu projektu w organizacjach |
C-3 | Dostarczenie umiejętności praktycznego stosowania programu komputerowego MS Project w zarządzaniu projektem |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Interface użytkownika Microsoft Project | 2 |
T-L-2 | Tworzenie planu projektu (podział projektu na zadania, tworzenie struktury hierarchicznej zadań, wprowadzanie zależności między zadaniami, ich ograniczeń sztywnych i elastycznych, analiza punktów krytycznych) | 8 |
T-L-3 | Tworzenie i zarządzanie listą zasobów (rodzaje zasobów w MS Project, określanie zasobów i ich kalendarza, przydzielanie zasobów do zadań, rozwiazywanie konfliktów, równanie pracy) | 8 |
T-L-4 | Projekt w fazie wykonywania (zapisywanie projektu bazowego, informacje o projekcie, analiza odchyleń, wprowadzanie zmian, analiza ścieżki krytycznej, bilansowanie zasobów, raportowanie) | 8 |
T-L-5 | Tworzenie diagramu sieci projektu | 2 |
T-L-6 | Prezentacja projektu (tworzenie raportów, tabel i widoków) | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Definicja, parametry i rodzaje projektów w handlu i usługach.Cykl życia projektu. Metodologie zarządzania projektami. | 2 |
T-W-2 | Zakres i działania w ramach projektu. Opracowanie struktury podziału pracy w projekcie | 2 |
T-W-3 | Prognozowanie czasu, zasobów, wymagań i kosztów projektu | 4 |
T-W-4 | Organizacja i kierowanie zespołem projektowym | 2 |
T-W-5 | Diagram sieci projektu i analiza ściezki krytycznej | 2 |
T-W-6 | Monitorowanie i zakończenie projektu | 2 |
T-W-7 | Zarządzanie portfelem projektów w organizacji | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach i prezentacja opracowanego projektu | 30 |
A-L-2 | Opracowanie dokumentacji projektu i przygotowanie prezentacji projektu | 29 |
A-L-3 | Dyskusja na temat przygotowanej dokumentacji projektu | 1 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Uczestnictwo w egzaminie | 2 |
A-W-3 | Przygotowanie do egzaminu | 13 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną |
M-2 | Wykład konwersatoryjny |
M-3 | Metoda programowana - z użyciem komputera |
M-4 | Metoda praktyczna - metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Oceny z realizowanych etapów prac nad projektem |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie treści programowych w formie testu i pytań problemowych |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena z przygotowanej dokumentacji projektu |
S-4 | Ocena podsumowująca: Ocena z dyskusji indywidualnej na temat przygotowanego projektu |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D5/09_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student wie, czym jest projekt w organizacji, nazywa i charakteryzuje etapy procesu zarządzania projektami oraz ma wiedzę na temat działań koniecznych do efektywnego zarządzania projektami | E_1A_W10 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7 | M-1, M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D5/09_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi stworzyć plan projektu | E_1A_U09, E_1A_U11 | — | C-2, C-3 | T-L-1, T-L-2, T-L-6, T-W-3 | M-3, M-4 | S-1, S-3, S-4 |
E_1A_D5/09_U02 W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi określić czas trwania, ilość zasobów i koszty projektu oraz postępować w przypadku pojawienia się odchyleń od planu w projekcie | E_1A_U11 | — | C-2, C-3 | T-L-3, T-L-4, T-L-5 | M-3, M-4 | S-1, S-3, S-4 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D5/09_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie aktywną postawę we wdrażaniu pomysłów usprawniajacych działalność organizacji oraz w życiu osobistym | E_1A_K01, E_1A_K05, E_1A_K08 | — | C-1, C-2 | T-L-2, T-L-3, T-L-6 | M-4 | S-4 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D5/09_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student wie, czym jest projekt w organizacji, nazywa i charakteryzuje etapy procesu zarządzania projektami oraz ma wiedzę na temat działań koniecznych do efektywnego zarządzania projektami | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi wskazać projekt organizacyjny, rozróżnia etapy proceu zarządzania projektami oraz potrafi przypisać efekty poszczególnych jego etapów. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D5/09_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi stworzyć plan projektu | 2,0 | |
3,0 | Student wie jakie obszary definiują zakres projektu, potrafi wykorzystać wybraną metodę tworzenia struktury podziału pracy w projekcie w oparciu o wybrane kryteria testowania jej kompletności | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
E_1A_D5/09_U02 W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi określić czas trwania, ilość zasobów i koszty projektu oraz postępować w przypadku pojawienia się odchyleń od planu w projekcie | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi określić czas trwania zadania w projekcie, oszacować koszty zadania i określić skutki odchyleń od planu w projekcie. Student tworzy diagram sieci projektu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D5/09_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie aktywną postawę we wdrażaniu pomysłów usprawniajacych działalność organizacji oraz w życiu osobistym | 2,0 | |
3,0 | Student dostrzega i wie jak proponować możliwości wprowadzenia zmian usprawniających w organizacji | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Wysocki R., Efektywne zarządzanie projektami, Helion, 2018, 7
- Karbownik A., Zarządzanie projektami w przedsiębiorstwie, Politechnika Śląska, Katowice, 2017
Literatura dodatkowa
- Klimek K., Stankiewicz-Mróz A., Pietras P., Szczepańczyk M., Pietras A., Lendzion J., Penc-Pietrzak I., Zarządzanie projektami. Podręcznik przyszłego PMA, CEDEWU, 2019