Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N2)
Sylabus przedmiotu Podstawy wiedzy technicznej z budownictwa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Podstawy wiedzy technicznej z budownictwa | ||
Specjalność | Wycena nieruchomości | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nieruchomości | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Małgorzata Blaszke <Malgorzata.Blaszke@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student posiada podstawową wiedzę z prawa budowlanego oraz rodzajów obiektów budowlanych. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów w poszerzonym zakresie z pojęciami z budownictwa ogólnego, tj. głownymi konstrukcjami, ustrojami nośnymi obiektów budowlanych, ich elementów konsrukcyjnych, rozwiązaniami konstrukcyjno- materiałowymi i technologiami robót wykończeniowych budynków. Zapoznanie studentów z zagadnieniami związanymi z procesem budowlamym i zasadami eksploatacji obiektów budowlanych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Podstawowe pojęcia stosowane w budownictwie, warunki techniczne jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Uczestnicy procesu inwestycyjnego. Projekt architektoniczno- budowlany a wykonawczy.Postępowanie poprzedzające rozpoczęcie robót budowlanych; oddanie obiektów budowlanych do użytku, zmiana sposobu ich użytkowania. Eksploatacja obiektów budowlanych, warunki techniczne utrzymania i użytkowania budynków. Rodzaje przeglądów technicznych budynków. Prowadzenie książki obiektu budowlanego. Rodzaje konstrukcji budynków ze względu na materiał i technologię wykonania. Główne elementy konstrukcyjne budynków. Rozwiązania konstrukcyjno- materiałowe. Elementy wykończenia budynków. Przyczyny uszkodzeń i naprawy konstrukcji budowlanych. Bezpieczeństwo użytkowe konstrukcji. Wymagania cieplne przegród budowlanych. Ocena stanu technicznego budynków. Remont a modernizacja. Opłacalność remontów. Podstawy kosztorysowania. | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Praca własna studentów - rozszerzenie wiadomości w oparciu o podaną literaturę | 30 |
A-W-3 | Opracowanie referatu w frmie multimedialnej | 15 |
A-W-4 | Udział w konsultacjach | 15 |
A-W-5 | Przygotowanie do zaliczenia | 15 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny / metody audiowizualne |
M-2 | dyskusja |
M-3 | prezentacja i praca studentów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena umiejętności zdobywania wiedzy i jej prezentacji |
S-2 | Ocena formująca: ocena aktywności studentów na zajęciach |
S-3 | Ocena podsumowująca: zaliczenie |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D8/5_W01 Ma rozszerzoną wiedzę z zakresu budownictwa z uwzględnieniem aspektu ekonomicznego oraz jej miejsca w systemie nauk społecznych oraz powiązaniami z innymi dyscyplinami naukowymi | E_2A_W01 | — | C-1 | T-W-1 | M-1, M-2, M-3 | S-2, S-3, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D8/5_U01 Samodzielnie proponuje rozwiązanie konkretnych problemów i wskazuje w tym problemie odpowiednie roztrzygnięcie | E_2A_U11 | — | C-1 | T-W-1 | M-1, M-2, M-3 | S-2, S-3, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D8/5_K01 Myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy | E_2A_K05 | — | C-1 | T-W-1 | M-1, M-2, M-3 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D8/5_W01 Ma rozszerzoną wiedzę z zakresu budownictwa z uwzględnieniem aspektu ekonomicznego oraz jej miejsca w systemie nauk społecznych oraz powiązaniami z innymi dyscyplinami naukowymi | 2,0 | Student nie ma podstwowe wiedzy z zakresu budownictwa |
3,0 | Student w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy; w zakresie zrozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału; w zakresie wyrazania wiedzy popełnia wiele błędów w treści i języku; w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje słabe zainteresowanie | |
3,5 | Student w zakresie wiedzy opanował ze zrozumieniem podstawowy zakres materiału programowego; w zakresie wyrażania wiedzy popełnia drobne błędy w treści i języku; w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje słabe zainteresowanie | |
4,0 | Student w zakresie wiedzy opanował ze zrozumieniem prawie cały materiał programowy; w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia; w zakresie stosunku do wiedzy wwykazuje zainteresowanie | |
4,5 | Student z zakresie wiedzy opanował ze zrozumieniem cały materiał programowy; Nie ma trudności z wyrazaniem wiedzy; potrafi uwzględnić aspekt ekonomiczny wiedzy technicznej z podstaw budownictwa; w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie | |
5,0 | Student w zakresie wiedzy opanował ze zrozumieniem cały matriał programowy: nie ma trudnosci z wyrażaniem wiedzy; potrafi uwzględnić aspekt ekonomiczny wiedzy technicznej z budownictwa oraz powiązanie jej z innymi dyscyplinami naukowymi; w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie i ciekawość poznawczą |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D8/5_U01 Samodzielnie proponuje rozwiązanie konkretnych problemów i wskazuje w tym problemie odpowiednie roztrzygnięcie | 2,0 | Student nie posiada podstaw wiedzy z budownictwa. |
3,0 | Student w zakresie zrozumienia wiedzy opanował prawie cały zakres materiału, potrafi zaproponować niektóre rozwiązanie dla konkretnych problemów technicznych z zakresu podstaw budownictwa. | |
3,5 | Student w wielu przypadkach potrafi proponować rozwiązanie w konkretnych problemach technicznych z zakresu podstaw budownictwa i wskazać w tych problemach odpowiednie roztrzygnięcie. | |
4,0 | Student w większości przypadków potrafi samodzielnie proponować rozwiązanie konkretnych problemów technicznych i prawnych z zakresu podstaw budownictwa i wskazać w tym problemie odpowiednie roztrzygnięcie. | |
4,5 | Student samodzielnie proponuje rozwiąznie konkretnych problemów technicznych i prawnych z zakresu podstaw budownictwa i wskazać w tym problemie odpowiednie roztrzygnięcie. | |
5,0 | Student samodzielnie proponuje rozwiązanie konkretnych problemów technicznych i prawnych z zakresu podstaw budownictwa i wskazać oraz opracować w tym problemie odpowiednie roztrzygnięcie w stopniu bardzo dobrym. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D8/5_K01 Myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy | 2,0 | Student nie jest zdolny do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy. |
3,0 | Student jest zdolny do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | Student jest zdolny do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy. | |
4,0 | Student jest zdolny do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w stopniu dobrym. | |
4,5 | Student jest zdolny i wykazuje aktywną postawę w stosunku do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy. | |
5,0 | Student jest zdolny, kreatywny i zorientowany na myśleniie i działanie w sposób przedsiębiorczy w stopniu bardzo dobrym. |
Literatura podstawowa
- Lichołai L., Budownictwo Ogólne, tom 3 - Elementy budynków, podstawy projektowania, Arkady Sp. z o.o., Warszawa, 2008
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002r. z póżniejszymi nowelizacjami, w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, 2002
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 z póżniejszymi nowelizacjami, w sprawie szczególowego zakresu i formy projektu budowlanego, 2003
- Kietlińki W., Wożniak C., Janowska J., Proces Inwestycyjny w Budownictwie, Oficyna Wydawnicza PW, 2007
Literatura dodatkowa
- Rozporządzenie Minisstra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004r, w sprawie określania metod i podstaw sporządznia kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów budowlanych określonych w programie funkcjonalno- użytkowym, 2004
- Pyrak S., Włodarczyk W., Konstrukcje budowlane. Posadowienie budowli, Konstrukcjie murowe i drewniane., WSiP, Warszawa, 2006