Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N1)
specjalność: Rzeczoznawstwo majątkowe i obrót nieruchomościami

Sylabus przedmiotu Rozliczenia międzynarodowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Rozliczenia międzynarodowe
Specjalność Międzynarodowe stosunki ekonomiczne
Jednostka prowadząca Katedra Analizy Systemowej i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Zbigniew Mazur <Zbigniew.Mazur@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Arkadiusz Malkowski <Arkadiusz.Malkowski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 9 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Opanowanie wiedzy z zakresu makro, mikroekonomii.
W-2Opanowanie podstaw z zakresu finansów i rachunkowości.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Opanowanie przez studentów wiedzy na temat różnych form rozliczeń finansowych i dokumentowych, jak też poznanie nowych form finansowania handlu zagranicznego..

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Zagadnienia wstępne.1
T-W-2Rola banków w rozliczeniach międzynarodowych.1
T-W-3Rozliczenia dewizowe i bezdewizowe1
T-W-4Wybór form zapłaty w rozliczeniach międzynarodowych.1
T-W-5Ustalenie warunków płatności w kontraktach eksportowych i importowych.1
T-W-6Kredyty w handlu zagranicznym.1
T-W-7Nowe instrumenty finansowania handlu zagranicznego.1
T-W-8Dokumenty w handlowych rozliczeniach zagranicznych.1
T-W-9Ryzyko w rozliczeniach międzynarodowych.1
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach9
A-W-2Przygotowanie się do zaliczenia końcowego51
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład wprowadzający.
M-2Prezentacje multimedialne
M-3Dyskusje w grupach
M-4Studia przypadku
M-5wykład informacyjny, wyład konwersatoryjny

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne mające na celu ocenę stopnia realizacji celów.
S-2Ocena formująca: bieżąca ocena aktywności

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D9/5_W02
ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych
E_1A_W01, E_1A_W02, E_1A_W03, E_1A_W04C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9M-1, M-2, M-3, M-4, M-5S-2, S-1
E_1A_D9/5_W03
Zna pojęcie i metody irozliczeń międzynarodowych
E_1A_W01, E_1A_W02, E_1A_W03C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9M-1, M-2, M-3, M-4, M-5S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D9/5_U02
potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne
E_1A_U01, E_1A_U02, E_1A_U16, E_1A_U21C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9M-1, M-2, M-3, M-4, M-5S-1
E_1A_D9/5_U03
Identyfikuje głowne kierunki formy rozwoju rynków międzynarodowych
E_1A_U01, E_1A_U02, E_1A_U05, E_1A_U16C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9M-1, M-2, M-3, M-4, M-5S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D9/5_K02
ma świadomość ważności problemów ekonomicznych
E_1A_K02, E_1A_K03, E_1A_K05, E_1A_K09C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9M-3, M-5S-2
E_1A_D9/5_K03
potrafi pracować w grupie
E_1A_K01, E_1A_K02, E_1A_K03, E_1A_K08, E_1A_K09C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9M-3S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_D9/5_W02
ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych
2,0nie ma wiedzy o podstawowych problemach ekonomicznych
3,0ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu dostatecznym
3,5ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu dobrym
4,5ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu więcej niż dobrym
5,0ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu bardzo dobrym
E_1A_D9/5_W03
Zna pojęcie i metody irozliczeń międzynarodowych
2,0nie zna pojęcia i metod irozliczeń międzynarodowych
3,0Zna pojęcie i metody rozliczeń międzynarodowych w stopniu dostatecznym
3,5Zna pojęcie i metody rozliczeń międzynarodowych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Zna pojęcie i metody rozliczeń międzynarodowych w stopniu dobrym
4,5Zna pojęcie i metody rozliczeń międzynarodowych w stopniu więcej niż dobrym
5,0Zna pojęcie i metody rozliczeń międzynarodowych w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_D9/5_U02
potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne
2,0nie potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne
3,0potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu dostatecznym
3,5potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu dobrym
4,5potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu więcej niż dobrym
5,0potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu bardzo dobrym
E_1A_D9/5_U03
Identyfikuje głowne kierunki formy rozwoju rynków międzynarodowych
2,0Nie identyfikuje głownych formy rozliczeń międzynarodowych
3,0Identyfikuje głowne formy rozliczeń międzynarodowych w stopniu dostatecznym
3,5Identyfikuje głowne formy rozliczeń międzynarodowych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Identyfikuje głowne formy rozliczeń międzynarodowych w stopniu dobrym
4,5Identyfikuje głowne formy rozliczeń międzynarodowych w stopniu więcej niż dobrym
5,0Identyfikuje głowne formy rozliczeń międzynarodowych w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_D9/5_K02
ma świadomość ważności problemów ekonomicznych
2,0Nie ma świadomości ważności problemów ekonomicznych
3,0Ma świadomość ważności problemów ekonomicznych w stopniu dostatecznym
3,5Ma świadomość ważności problemów ekonomicznych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Ma świadomość ważności problemów ekonomicznych w stopniu dobrym
4,5Ma świadomość ważności problemów ekonomicznych w stopniu więcej niż dobrym
5,0Ma świadomość ważności problemów ekonomicznych w stopniu bardzo dobrym
E_1A_D9/5_K03
potrafi pracować w grupie
2,0Nie potrafi pracować w grupie
3,0Nie potrafi samodzielnie podejmować decyzji. W grupie zajmuje się prostymi zagadnieniami o charakterze odtwórczym
3,5Angażuje się w prace grupy mimo braku kompetencji do podejmowania bardziej skomplikowanych działań
4,0Jest aktywnym członkiem zespołu. Współuczestniczy we wszystkich etapach pracy zespołu
4,5Samodzielnie pracuje nad wybranymi tematami
5,0Potrafi prezentować i bronić swoje poglądy

Literatura podstawowa

  1. Marciniak-Neider D., Płatności w handlu zagranicznym., Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 1996, Gdańsk, 1996
  2. Zboińska B., Rozliczenia międzynarodowych płatności handlu zagranicznego, CDKHZ, Warszawa, 1991

Literatura dodatkowa

  1. Budzyński W., Realizacje kontraktu importowego i eksportowego, ARHZ "Editex", Warszawa, 1992

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Zagadnienia wstępne.1
T-W-2Rola banków w rozliczeniach międzynarodowych.1
T-W-3Rozliczenia dewizowe i bezdewizowe1
T-W-4Wybór form zapłaty w rozliczeniach międzynarodowych.1
T-W-5Ustalenie warunków płatności w kontraktach eksportowych i importowych.1
T-W-6Kredyty w handlu zagranicznym.1
T-W-7Nowe instrumenty finansowania handlu zagranicznego.1
T-W-8Dokumenty w handlowych rozliczeniach zagranicznych.1
T-W-9Ryzyko w rozliczeniach międzynarodowych.1
9

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach9
A-W-2Przygotowanie się do zaliczenia końcowego51
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D9/5_W02ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_1A_W02Zna podstawowe formy instytucji społecznych (publicznych, kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich struktury
E_1A_W03Ma podstawową wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej i międzynarodowej
E_1A_W04Identyfikuje podstawowe rodzaje więzi społecznych, ich wpływ na gospodarkę oraz zna rządzące nimi prawidłowości
Cel przedmiotuC-1Opanowanie przez studentów wiedzy na temat różnych form rozliczeń finansowych i dokumentowych, jak też poznanie nowych form finansowania handlu zagranicznego..
Treści programoweT-W-1Zagadnienia wstępne.
T-W-2Rola banków w rozliczeniach międzynarodowych.
T-W-3Rozliczenia dewizowe i bezdewizowe
T-W-4Wybór form zapłaty w rozliczeniach międzynarodowych.
T-W-5Ustalenie warunków płatności w kontraktach eksportowych i importowych.
T-W-6Kredyty w handlu zagranicznym.
T-W-7Nowe instrumenty finansowania handlu zagranicznego.
T-W-8Dokumenty w handlowych rozliczeniach zagranicznych.
T-W-9Ryzyko w rozliczeniach międzynarodowych.
Metody nauczaniaM-1Wykład wprowadzający.
M-2Prezentacje multimedialne
M-3Dyskusje w grupach
M-4Studia przypadku
M-5wykład informacyjny, wyład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: bieżąca ocena aktywności
S-1Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne mające na celu ocenę stopnia realizacji celów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie ma wiedzy o podstawowych problemach ekonomicznych
3,0ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu dostatecznym
3,5ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu dobrym
4,5ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu więcej niż dobrym
5,0ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D9/5_W03Zna pojęcie i metody irozliczeń międzynarodowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_1A_W02Zna podstawowe formy instytucji społecznych (publicznych, kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich struktury
E_1A_W03Ma podstawową wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej i międzynarodowej
Cel przedmiotuC-1Opanowanie przez studentów wiedzy na temat różnych form rozliczeń finansowych i dokumentowych, jak też poznanie nowych form finansowania handlu zagranicznego..
Treści programoweT-W-1Zagadnienia wstępne.
T-W-2Rola banków w rozliczeniach międzynarodowych.
T-W-3Rozliczenia dewizowe i bezdewizowe
T-W-4Wybór form zapłaty w rozliczeniach międzynarodowych.
T-W-5Ustalenie warunków płatności w kontraktach eksportowych i importowych.
T-W-6Kredyty w handlu zagranicznym.
T-W-7Nowe instrumenty finansowania handlu zagranicznego.
T-W-8Dokumenty w handlowych rozliczeniach zagranicznych.
T-W-9Ryzyko w rozliczeniach międzynarodowych.
Metody nauczaniaM-1Wykład wprowadzający.
M-2Prezentacje multimedialne
M-3Dyskusje w grupach
M-4Studia przypadku
M-5wykład informacyjny, wyład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne mające na celu ocenę stopnia realizacji celów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie zna pojęcia i metod irozliczeń międzynarodowych
3,0Zna pojęcie i metody rozliczeń międzynarodowych w stopniu dostatecznym
3,5Zna pojęcie i metody rozliczeń międzynarodowych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Zna pojęcie i metody rozliczeń międzynarodowych w stopniu dobrym
4,5Zna pojęcie i metody rozliczeń międzynarodowych w stopniu więcej niż dobrym
5,0Zna pojęcie i metody rozliczeń międzynarodowych w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D9/5_U02potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U02Potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U16Potrafi dostrzec trendy w gospodarce, w tym wykorzystać zasady rozwoju zrównoważonego na poziomie globalnym, regionalnym i lokalnym
E_1A_U21Posiada umiejętność uczenia się przez całe życie
Cel przedmiotuC-1Opanowanie przez studentów wiedzy na temat różnych form rozliczeń finansowych i dokumentowych, jak też poznanie nowych form finansowania handlu zagranicznego..
Treści programoweT-W-1Zagadnienia wstępne.
T-W-2Rola banków w rozliczeniach międzynarodowych.
T-W-3Rozliczenia dewizowe i bezdewizowe
T-W-4Wybór form zapłaty w rozliczeniach międzynarodowych.
T-W-5Ustalenie warunków płatności w kontraktach eksportowych i importowych.
T-W-6Kredyty w handlu zagranicznym.
T-W-7Nowe instrumenty finansowania handlu zagranicznego.
T-W-8Dokumenty w handlowych rozliczeniach zagranicznych.
T-W-9Ryzyko w rozliczeniach międzynarodowych.
Metody nauczaniaM-1Wykład wprowadzający.
M-2Prezentacje multimedialne
M-3Dyskusje w grupach
M-4Studia przypadku
M-5wykład informacyjny, wyład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne mające na celu ocenę stopnia realizacji celów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne
3,0potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu dostatecznym
3,5potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu dobrym
4,5potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu więcej niż dobrym
5,0potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D9/5_U03Identyfikuje głowne kierunki formy rozwoju rynków międzynarodowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U02Potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U05Prawidłowo posługuje się normami oraz regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii
E_1A_U16Potrafi dostrzec trendy w gospodarce, w tym wykorzystać zasady rozwoju zrównoważonego na poziomie globalnym, regionalnym i lokalnym
Cel przedmiotuC-1Opanowanie przez studentów wiedzy na temat różnych form rozliczeń finansowych i dokumentowych, jak też poznanie nowych form finansowania handlu zagranicznego..
Treści programoweT-W-1Zagadnienia wstępne.
T-W-2Rola banków w rozliczeniach międzynarodowych.
T-W-3Rozliczenia dewizowe i bezdewizowe
T-W-4Wybór form zapłaty w rozliczeniach międzynarodowych.
T-W-5Ustalenie warunków płatności w kontraktach eksportowych i importowych.
T-W-6Kredyty w handlu zagranicznym.
T-W-7Nowe instrumenty finansowania handlu zagranicznego.
T-W-8Dokumenty w handlowych rozliczeniach zagranicznych.
T-W-9Ryzyko w rozliczeniach międzynarodowych.
Metody nauczaniaM-1Wykład wprowadzający.
M-2Prezentacje multimedialne
M-3Dyskusje w grupach
M-4Studia przypadku
M-5wykład informacyjny, wyład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne mające na celu ocenę stopnia realizacji celów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie identyfikuje głownych formy rozliczeń międzynarodowych
3,0Identyfikuje głowne formy rozliczeń międzynarodowych w stopniu dostatecznym
3,5Identyfikuje głowne formy rozliczeń międzynarodowych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Identyfikuje głowne formy rozliczeń międzynarodowych w stopniu dobrym
4,5Identyfikuje głowne formy rozliczeń międzynarodowych w stopniu więcej niż dobrym
5,0Identyfikuje głowne formy rozliczeń międzynarodowych w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D9/5_K02ma świadomość ważności problemów ekonomicznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K02Określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
E_1A_K03Prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
E_1A_K05Myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
E_1A_K09Wykazywania otwartości na świat i zrozumienia dla różnych kultur
Cel przedmiotuC-1Opanowanie przez studentów wiedzy na temat różnych form rozliczeń finansowych i dokumentowych, jak też poznanie nowych form finansowania handlu zagranicznego..
Treści programoweT-W-1Zagadnienia wstępne.
T-W-2Rola banków w rozliczeniach międzynarodowych.
T-W-3Rozliczenia dewizowe i bezdewizowe
T-W-4Wybór form zapłaty w rozliczeniach międzynarodowych.
T-W-5Ustalenie warunków płatności w kontraktach eksportowych i importowych.
T-W-6Kredyty w handlu zagranicznym.
T-W-7Nowe instrumenty finansowania handlu zagranicznego.
T-W-8Dokumenty w handlowych rozliczeniach zagranicznych.
T-W-9Ryzyko w rozliczeniach międzynarodowych.
Metody nauczaniaM-3Dyskusje w grupach
M-5wykład informacyjny, wyład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: bieżąca ocena aktywności
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie ma świadomości ważności problemów ekonomicznych
3,0Ma świadomość ważności problemów ekonomicznych w stopniu dostatecznym
3,5Ma świadomość ważności problemów ekonomicznych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Ma świadomość ważności problemów ekonomicznych w stopniu dobrym
4,5Ma świadomość ważności problemów ekonomicznych w stopniu więcej niż dobrym
5,0Ma świadomość ważności problemów ekonomicznych w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D9/5_K03potrafi pracować w grupie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K01Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
E_1A_K02Określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
E_1A_K03Prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
E_1A_K08Podejmowania odpowiedzialności za swoje zadania oraz zespołu, którym kieruje
E_1A_K09Wykazywania otwartości na świat i zrozumienia dla różnych kultur
Cel przedmiotuC-1Opanowanie przez studentów wiedzy na temat różnych form rozliczeń finansowych i dokumentowych, jak też poznanie nowych form finansowania handlu zagranicznego..
Treści programoweT-W-1Zagadnienia wstępne.
T-W-2Rola banków w rozliczeniach międzynarodowych.
T-W-3Rozliczenia dewizowe i bezdewizowe
T-W-4Wybór form zapłaty w rozliczeniach międzynarodowych.
T-W-5Ustalenie warunków płatności w kontraktach eksportowych i importowych.
T-W-6Kredyty w handlu zagranicznym.
T-W-7Nowe instrumenty finansowania handlu zagranicznego.
T-W-8Dokumenty w handlowych rozliczeniach zagranicznych.
T-W-9Ryzyko w rozliczeniach międzynarodowych.
Metody nauczaniaM-3Dyskusje w grupach
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: bieżąca ocena aktywności
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi pracować w grupie
3,0Nie potrafi samodzielnie podejmować decyzji. W grupie zajmuje się prostymi zagadnieniami o charakterze odtwórczym
3,5Angażuje się w prace grupy mimo braku kompetencji do podejmowania bardziej skomplikowanych działań
4,0Jest aktywnym członkiem zespołu. Współuczestniczy we wszystkich etapach pracy zespołu
4,5Samodzielnie pracuje nad wybranymi tematami
5,0Potrafi prezentować i bronić swoje poglądy