Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N1)
specjalność: Międzynarodowe stosunki ekonomiczne
Sylabus przedmiotu Podstawy gospodarowania nieruchomościami:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Podstawy gospodarowania nieruchomościami | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nieruchomości | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Małgorzata Blaszke <Malgorzata.Blaszke@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Maciej Nowak <Maciej.Nowak@zut.edu.pl>, Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl>, Monika Śpiewak-Szyjka <monika.spiewak-szyjka@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość podstawowych zagadnień związanych z prawem cywilnym |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | poznanie i zrozumienie podstawowych zasad prawnych obrotu nieruchomościami |
C-2 | poznanie i zrozumienie pojęć prawa gospodarki nieruchomościami |
C-3 | umiejętność przygotowania projektów umów |
C-4 | umiejętność oceny prawnej konkretnych stanów faktycznych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Pojęcia i definicje nieruchomości, Podstawy prawne gospodarki nieruchomościami i formy prawne. | 2 |
T-W-2 | Ochrona gruntów rolniczych i leśnych | 1 |
T-W-3 | Nabywanie nieruchomości przez cudzoziemców. | 1 |
T-W-4 | Banki hipoteczne i kredyty hipoteczne. | 1 |
T-W-5 | Zawody w gospodarce nieruchomościami | 1 |
T-W-6 | Czynniki skargowo-zażaleniowe w postępowaniu z zakresu gospodarki przestrzennej | 1 |
T-W-7 | Organy administracji publicznej i ich zadania w zakresie gospodarki nieruchomościami. | 2 |
T-W-8 | Gospodarowanie nieruchomościami samorządowymi i państwowymi (formy gospodarowania, sposoby zbywania). | 1 |
T-W-9 | Opłaty za nabycie nieruchomości komunalnych i skarbowych, sposób obliczenia i rozkładania na raty, obniżanie ceny i zaliczanie należności | 1 |
T-W-10 | Zakładowe budynki i lokale mieszkalne i Spółdzielcze prawo do lokalu Rejestry nieruchomości – ewidencje gruntów i budynków; kataster nieruchomości, księgi wieczyste. | 1 |
T-W-11 | Wywłaszczanie (odszkodowanie, zamiana, zwrot). | 1 |
T-W-12 | Rozgraniczanie nieruchomości (tryb postępowanie, uczestnicy, ugoda przed geodetą, czynności przed sądem) | 1 |
T-W-13 | Elementy prawa budowlanego (decyzje budowlane, decyzje o rozbiórce i in.) | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Przygotowywanie referatów | 15 |
A-W-2 | Opracowywanie kazusów | 15 |
A-W-3 | Przygotowywanie projektów aktów administracyjnych | 15 |
A-W-4 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład z prezentacją |
M-2 | dyskusja |
M-3 | analiza studiów przypadków |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena samodzielnego zdobywania wiedzy |
S-2 | Ocena formująca: ocena umiejętności analizowania zjawisk prawnych |
S-3 | Ocena formująca: ocena kompetencji w zakresie prawniczego myślenia |
S-4 | Ocena podsumowująca: test zaliczeniowy |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_E4_W04 przyswaja informacje z zakresu nieruchomości | E_1A_W01 | — | C-2, C-1 | T-W-5 | M-1, M-2, M-3 | S-4, S-1 |
E_1A_E4_W05 definiuje podstawowe pojęcia związane z nieruchomościami | E_1A_W03 | — | C-2, C-1 | T-W-5 | M-1, M-2, M-3 | S-4, S-1 |
E_1A_E4_W06 ma podstawową wiedzę z zakresu nieruchomości | E_1A_W04, E_1A_W12 | — | C-2, C-1 | T-W-5 | M-1, M-2, M-3 | S-4, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_E4_U01 Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych. | E_1A_U04, E_1A_U08, E_1A_U12, E_1A_U18 | — | C-4, C-3, C-2, C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12 | M-1 | S-3, S-2, S-4, S-1 |
E_1A_E4_U07 umie zorganizować pracę własną i otoczenia | E_1A_U05 | — | C-4, C-3, C-2, C-1 | T-W-13, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12 | M-2, M-3 | S-2, S-4 |
E_1A_E4_U08 Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi; | E_1A_U06 | — | C-4, C-3, C-2, C-1 | T-W-13, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12 | M-2, M-3 | S-2, S-4, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_E4_K01 Absolwent jest przygotowany do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja). | E_1A_K01, E_1A_K02, E_1A_K04, E_1A_K05 | — | C-4, C-3, C-2, C-1 | T-W-13, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12 | M-2, M-3 | S-3, S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_E4_W04 przyswaja informacje z zakresu nieruchomości | 2,0 | Nie przyswaja informacji z zakresu z zakresu nieruchomości w stopniu dostatecznym. |
3,0 | Przyswaja informacje z zakresu nieruchomościami w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | Przyswaja informacje z zakresu nieruchomości w stopniu więcej niż dostatecznym. | |
4,0 | Przyswaja informacje z zakresu nieruchomości w stopniu dobrym. | |
4,5 | Przyswaja informacje z zakresu nieruchomości w stopniu więcej niż dobrym. | |
5,0 | Przyswaja informacje z zakresu nieruchomości w stopniu bardzo dobrym. | |
E_1A_E4_W05 definiuje podstawowe pojęcia związane z nieruchomościami | 2,0 | Nie definiuje podstawowych pojęć związanych z nieruchomościami. |
3,0 | Definiuje podstawowe pojęcia związane z nieruchomosciami w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | Definiuje podstawowe pojęcia związane z nieruchomosciami w stopniu więcej niż dostatecznym. | |
4,0 | Definiuje podstawowe pojęcia związane z nieruchomosciami w stopniu dobrym. | |
4,5 | Definiuje podstawowe pojęcia związane z nieruchomosciami w stopniu więcej niż dobrym. | |
5,0 | Definiuje podstawowe pojęcia związane z nieruchomosciami w stopniu bardzo dobrym. | |
E_1A_E4_W06 ma podstawową wiedzę z zakresu nieruchomości | 2,0 | Nie ma podstawowej wiedzy z zakresu nieruchomości. |
3,0 | Ma podstawową wiedzę z zakresu nieruchomości w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | Ma podstawową wiedzę z zakresu nieruchomości w stopniu więcej niż dostatecznym. | |
4,0 | Ma podstawową wiedzę z zakresu nieruchomości w stopniu dobrym. | |
4,5 | Ma podstawową wiedzę z zakresu nieruchomości w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Ma podstawową wiedzę z zakresu nieruchomości w stopniu bardzo dobrym. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_E4_U01 Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych. | 2,0 | Student nie potrafi wykorzystac zdobytej wiedzy naukowej do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych. |
3,0 | Student potrafi wykorzystac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych. | |
3,5 | Student potrafi w stopniu większym niż dostateczny wykorzystac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych. | |
4,0 | Student potrafi w stopniu dobrym wykorzystac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych. | |
4,5 | Student potrafi w stopniu większym niż dobry wykorzystac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych. | |
5,0 | Student potrafi w stopniu bardzo dobrym wykorzystac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych. | |
E_1A_E4_U07 umie zorganizować pracę własną i otoczenia | 2,0 | Nie umie zorganizować pracy własnej ani otoczenia w stopniu dostatecznym. |
3,0 | Umie zorganizować pracę własną i otoczenia w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | Umie zorganizować pracę własną i otoczenia w stopniu więcej niż dostatecznym. | |
4,0 | Umie zorganizować pracę własną i otoczenia w stopniu dobrym. | |
4,5 | Umie zorganizować pracę własną i otoczenia w stopniu więcej niż dobrym. | |
5,0 | Umie zorganizować pracę własną i otoczenia w stopniu bardzo dobrym dobrym. | |
E_1A_E4_U08 Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi; | 2,0 | Nie potrafi zinterpretować zdobytej wiedzy naukowej do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych w stopniu dostatecznym. |
3,0 | Potrafi zinterpretować zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | Potrafi zinterpretować zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych w stopniu więcej niż dostatecznym. | |
4,0 | Potrafi zinterpretować zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych w stopniu dobrym. | |
4,5 | Potrafi zinterpretować zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych w stopniu więcej niż dobrym. | |
5,0 | Potrafi zinterpretować zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych w stopniu bardzo dobrym. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_E4_K01 Absolwent jest przygotowany do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja). | 2,0 | Student nie potrafi pracowacsamodzielnie oraz w zespole. |
3,0 | Student potrafi pracowac samodzielnie oraz w zespole. | |
3,5 | Student potrafi pracowac samodzielnie oraz w zespole w stopniu większym niż dostateczny. | |
4,0 | Student potrafi pracowac samodzielnie oraz w zespole w stopniu dobrym. | |
4,5 | Student potrafi pracowac samodzielnie oraz w zespole w stopniu większym niż dobry. | |
5,0 | Student potrafi pracowac samodzielnie oraz w zespole w stopniu bardzo dobrym. |
Literatura podstawowa
- S. Rudnicki, Prawo obrotu nieruchomościami, Beck, Warszawa, 2011
Literatura dodatkowa
- G. Bieniek, Nieruchomości, Lexis Nexis, Warszawa, 2010