Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N1)
specjalność: Handel zagraniczny
Sylabus przedmiotu Marketing w przedsiębiorstwach handlowo-usługowych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Marketing w przedsiębiorstwach handlowo-usługowych | ||
Specjalność | Organizacja handlu i usług | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Analizy Systemowej i Marketingu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Rafał Mazur <Rafal.Mazur@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | wiedza z zakresu podstaw marketingu |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przedstawienie specyfiki usług i potrzeby odmiennego podejścia marketingowego w działalności usługowej i handlowej w zakresie kształtowania usługi, ustalania cen, dystrybucji i promocji usług. |
C-2 | Zapoznanie z praktycznymi aspektami przygotowywania kompozycji marketingowej w usługach. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
T-K-1 | Specyfika marketingu usług. | 1 |
T-K-2 | Koncepcje 4P/7P marketingu usług | 1 |
T-K-3 | Produkt usługowy | 1 |
T-K-4 | Dystrybucja usług | 1 |
T-K-5 | Handel internetowy | 1 |
T-K-6 | Promocja usług | 2 |
T-K-7 | Technika i technologia sprzedaży | 2 |
T-K-8 | Kształtowanie odpowiedniego poziomu obsługi | 1 |
T-K-9 | Jakość usług | 1 |
T-K-10 | Przykłady zastosowań technik marketingu w usługach | 1 |
12 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
A-K-1 | Udział w zajęciach | 12 |
A-K-2 | Przygotowanie do zajęć i do zaliczenia | 18 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny z prezentacją multimedialną |
M-2 | Pogadanka |
M-3 | Analiza studiów przypadków |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena z kolokwium |
S-2 | Ocena formująca: Ocena kompetencji współdziałania i pracy w grupie podczas przygotowywania studium przypadku |
S-3 | Ocena formująca: Ocena umiejętności samodzielnego wyszukiwania, analizowania, oceniania i użytkowania informacji |
S-4 | Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń (średnia z wszystkich ocen formujących) |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D5/05_W01 Posiada wiedzę w zakresie marketingu przedsiębiorstw handlowo-usługowych | E_1A_W01 | — | C-1 | T-K-6, T-K-7, T-K-10, T-K-9, T-K-3, T-K-1, T-K-2, T-K-4, T-K-5, T-K-8 | M-2, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D5/05_U01 Student posiada umiejętność przygotowania kompozycji marketingowej dla przedsiębiorstwa handlowo-usługowego z uwzględnieniem jego specyfiki | E_1A_U01 | — | C-2 | T-K-10, T-K-3, T-K-1, T-K-2, T-K-4 | M-2, M-3 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D5/05_K01 Student potrafi współdziałać w grupie | E_1A_K01 | — | C-2, C-1 | T-K-6, T-K-3, T-K-2, T-K-4, T-K-5 | M-3 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D5/05_W01 Posiada wiedzę w zakresie marketingu przedsiębiorstw handlowo-usługowych | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym opanował wiedzę z zakresu marketingu usług | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D5/05_U01 Student posiada umiejętność przygotowania kompozycji marketingowej dla przedsiębiorstwa handlowo-usługowego z uwzględnieniem jego specyfiki | 2,0 | |
3,0 | W stopniu dostatecznym opanował umiejętność przygotowania kompozycji marketingowej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D5/05_K01 Student potrafi współdziałać w grupie | 2,0 | |
3,0 | W stopniu dostatecznym opanował współdziałanie w grupie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Perenc J., Marketing usług, Wyd. US, Szczecin, 2005
- Czubała A., Jonas A., Smoleń T., Wiktor J., Marketing usług, Wyd. Oficyna Ekonomiczna, Kraków, 2012
Literatura dodatkowa
- Mazur R., E-marketing w praktyce, w: Jak złowić klienta?, AR, Szczecin, 2008